Het leven na de diagnose

Communities

ZeelandNet

Het leven na de diagnose

Welkom op de community Het leven na de diagnose!

425.959 bezoekers 78 leden Log in

Borstkanker op het toneel?

387 bekeken - 3 reacties
Venice
Auteur Reacties: 2
lieve leden, het is "al" 5 oktober en ik ben overstelpt met krantenberichten over gala's met BN'ers die allemaal ontzettend meeleven met de vrouwen (en laten wij niet vergeten de mannen!) die het overkomt. Reuze aardig maar het wordt mij een te populair onderwerp. Als ik moet lezen dat Estelle Gullit uit "betrokkenheid" een armbandje heeft ontworpen en dit geheel en al belangeloos in de verkoop zet voor Pink Ribbon wordt ik misselijk. In plaats van Ellen ten Damme, die weet waar ze het over heeft, op prime time een concert te laten geven wordt zij op 23.45 uur geplaatst. Geld inzamelen is natuurlijk fantastisch, hoe het ook gebeurt, maar moet het zo zijn dat  bekende Nederlanders die anders niet weten hoe ze in zicht moeten blijven deze akelige ziekte kunnen gebruiken voor hun eigen PR? Want daar begint het erg op te lijken.
Reageer
Dubbelhartje
Lid Reacties: 2
Hallo Annemie.
Ik geef je groot gelijk, ik heb trouwens van onze zoon een armbandje gekregen, dus ik heb het gewoon om, maar het is inderdaad van de gekken, om ergens aan mee te doen ten bate van het goede doel, zo'n persoon denkt, zo, ik sta nu ook in de schijnwerpers.
Laten we de gewone burger niet vergeten, die spontaan een aktie begint, voor wat voor kanker dan ook, ALLE soorten kanker zijn ernstig.
Liefs van Gea.
Reageer

annemie

Even voor de duidelijkheid: Annemie en Venice zijn twee verschillende personen Knipoog
Ik moet Venice en Gea gelijk geven. De oktobermaand= borstkankermaand is een mooi inititief. Zeker voor diegene onder ons die door borstkanker zijn getroffen. Maar ook ik vraag me (als borstkankerpatiente) wel eens af: waar is de darm-, long-, prostaat-, baarmoeder,- noem maar op kanker maand? Pink Ribbon streeft naar mijn gevoel af en toe zijn/haar doel voorbij. Alles moet en zal roze zijn. Bekende Nederlanders proberen overal een graantje (publiciteit) mee te pikken. Hebben overal hun zegje over. En dat terwijl ze er of: niks over weten, want je kunt je niet voorstellen hoe het zou zijn om kanker te hebben als je het niet hebt (gehad) of: en dat vind ik eigenlijk net zo erg: ze hebben (borst)kanker gehad en zijn na nog geen jaar 'genezen'. Alles is weg... ze hebben zoveel geluk gehad. Hebben nergens last meer van. Zulk soort uitspraken maakt dat de 'gewone' vrouw steeds te horen krijgt: nou, je hoeft niet bang te zijn... kijk maar naar... noem maar op... Kylie, Ellen, Joke Bruys, en met hen nog vele anderen... Nee, aandacht voor een ziekte is goed, geld ophalen voor onderzoek: prima... maar waarom krijg ik het gevoel dat het hip is? Wat leuk... een roze jurk, roze telefoon, roze armband... bah... niks voor mij. Ik steun de KWF op mijn manier... Op belangrijke meetings die echt speciaal van de BVN uitgaan, doe ik mijn pink ribbon op. Anders niet.
lieve groetjes, Annemie.

Reageer

Dubbelhartje
ik wil hierbij mijn verontschuldigingen aanbieden voor de verkeerde naam, het was niet zo bedoeld, ik zag nergens een naam staan, totdat ik boven dat blokje keek, ik zag het te laat.
sorry
groetjes van Gea.
Reageer

Als u een reactie wilt geven op dit bericht moet u eerst even inloggen.