Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NAS verbinden met internet via Cisco EPC3940AD

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • NAS verbinden met internet via Cisco EPC3940AD

    Sinds enkele weken heb ik het nieuwe wifi-modem, de Cisco EPC3940AD. Sindsdien heb ik geen internet meer op mijn NAS.
    Ik ben bezig geweest om mijn NAS opnieuw te configureren voor dit modem/router, maar het lukt mij niet om hem met het internet te verbinden. De verbinding met mijn pc (vast bekabeld via LAN) en met een laptop (wifi) lukt wel.
    Mijn NAS is een Synology DS214play. Ik heb in het wifi-modem de portforward instellingen gedaan die portforward.com aangeeft voor deze NAS. Als ik mijn NAS probeer te configureren met de EZ-internet wizard krijg ik de volgende melding:
    [img]a3604748-012a-4777-bb05-b70ea6048be1.jpg[/img]

    Er hangen overigens geen extra routers achter het wifi-modem! Alleen 2 media switches (Zyxel).

    Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Ronald
    Er hangen overigens geen extra routers achter het wifi-modem! Alleen 2 media switches (Zyxel).
    en toch zegt EZ-Internet Wizard dat er 2 of meer routers gevonden zijn.
    heb je wellicht de router-functie van de DS aangezet ??

    waarom zou je een port-forward willen doen ??
    dat is toch alleen als je de NAS van buiten af wil benaderen.

    Reageer


    • #3
      Volgens mij heb ik de router-functie van de DS niet aangezet; niet bewust in ieder geval. Waar moet je dat instellen?
      Port-forward doe ik inderdaad om mijn NAS van buitenaf te benaderen. Bovendien heb je dat volgens mij nodig om de NAS met het internet te verbinden, zodat DSM geupdate kan worden en dergelijke zaken.

      Reageer


      • #4
        Gevonden: mijn netwerkverbinding stond op 'verbinden via proxy-server'. Per ongeluk aangevinkt.
        Dank voor de feedback. Het bracht me wel bij het probleem.

        Reageer


        • #5
          Hallo Ronald en welkom op het forum.

          Goed om te lezen dat je de oplossing gevonden hebt! Bedankt fred44nl voor de suggestie.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X