Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Router Fritz!box

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Router Fritz!box

    Geachte heer, mevrouw,

    Wij willen het internet van onze kinderen beperken, dat ze niet de hele tijd online zijn.
    Nu hebben we gehoord dat je dit kunt bereiken door een tijdschakelaar, maar die is te omzeilen en moet je op elk apparaat installeren. We hebben ook gelezen dat je dit via je router moet kunnen regelen; een andere sleutel na een bepaalde tijd of zo, we lazen iets over een zgn Fritz!box.

    Nu is onze vraag: kunnen we dit via de router van Zeelandnet regelen. Zo nee, is zo'n router die dat wel kan, te koop?
    Zo ja, hoe doen we dat dan? Hoe werkt het? Kunnen we dan ook bepaalde sites blokkeren zoals instagram?

    Ik hoop dat u ons verder kunt helpen.

    Mvg

    Fam van Belzen Middelburg

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door belzkoch
    Geachte heer, mevrouw,

    Wij willen het internet van onze kinderen beperken, dat ze niet de hele tijd online zijn.
    Nu hebben we gehoord dat je dit kunt bereiken door een tijdschakelaar, maar die is te omzeilen en moet je op elk apparaat installeren. We hebben ook gelezen dat je dit via je router moet kunnen regelen; een andere sleutel na een bepaalde tijd of zo, we lazen iets over een zgn Fritz!box.

    Nu is onze vraag: kunnen we dit via de router van Zeelandnet regelen. Zo nee, is zo'n router die dat wel kan, te koop?
    Zo ja, hoe doen we dat dan? Hoe werkt het? Kunnen we dan ook bepaalde sites blokkeren zoals instagram?

    Ik hoop dat u ons verder kunt helpen.

    Mvg

    Fam van Belzen Middelburg
    Beste familie van Belzen,

    Welkom op het forum.

    Onze modem/routers ondersteunen helaas geen tijdsgebonden toegang-restricties. Bepaalde externe routers (zoals bv de Fritzbox) ondersteunen dat wel. Het is heel goed mogelijk om zo'n router te gebruiken in combinatie met ons modem, door ons modem in "bridge" mode te zetten (door dus feitelijk de ingebouwde router uit te schakelen).

    Reageer


    • #3
      Ik gebruik de Fritz!box zelf ook en inderdaad kan je hier tijdsbeperkingen instellen. Dit werkt goed, als je je kinderen geen toegang geeft tot de WifiSpots, of als ze een grote mobiele databundel hebben... want dan kunnen ze er omheen

      De Fritz!box is verkrijgbaar vanaf circa 50 euro, afhankelijk van je wensen.

      Reageer


      • #4
        Bedankt voor je reactie. Heb ik nog een vraag. Kun je ook bepaalde sites blokkeren zoals instagram?

        Mvg Gerard

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door belzkoch
          Bedankt voor je reactie. Heb ik nog een vraag. Kun je ook bepaalde sites blokkeren zoals instagram?

          Mvg Gerard
          Ja dat kan, URL blokkering of web filtering.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Niggo
            Oorspronkelijk gepost door belzkoch
            Bedankt voor je reactie. Heb ik nog een vraag. Kun je ook bepaalde sites blokkeren zoals instagram?

            Mvg Gerard
            Ja dat kan, URL blokkering of web filtering.

            Beste,

            Je kunt diverse web sites ook blokkeren via een service als OpenDNS (gratis). Hier blokkeer je dingen als haat, geweld, naakt, sex, gokken, chat, proxies, etc. Je dient dan wel een account aan te maken en de DNS servers in de router in te stellen zodat de router niet de standaard Zeelandnet DNS servers gebruikt. Let wel dat dit soort dingen alleen kunnen werken wanneer toegang tot DNS instellingen op telefoon en PC ontoegankelijk worden gemaakt anders valt dit zeer eenvoudig te omzeilen (dus geen administrator account). Als je sites echt wilt blokkeren moeten ook sites geblokeerd worden die als proxy/VPN dienen. Via een proxy kan iedereen op elke site komen, ook al is het adres geblokkeerd. Zo eenvoudig is het allemaal niet en als ouder loop je meestal achter de feiten aan.

            Ikzelf gebruik OpenDNS i.c.m. een host file op de router welke 200.000 domeinnamen blokkeert (advertenties en allerlei ongewenste sites). Zo'n host file is het meest eenvoudig aan te passen op de PC. Voeg bijvoorbeeld een regel toe als:

            0.0.0.0 instagram.com www.instagram.com

            De host file staat hier (verwijder niets anders):
            c:\windows\system\etc\hosts

            Elk aparaat met een internet verbinding heeft een host file; een router, een pc, een mac, een smartphone, etc.

            Succes!

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door FifthAxiom
              Ikzelf gebruik OpenDNS i.c.m. een host file op de router welke 200.000 domeinnamen blokkeert (advertenties en allerlei ongewenste sites). Zo'n host file is het meest eenvoudig aan te passen op de PC. Voeg bijvoorbeeld een regel toe als:

              0.0.0.0 instagram.com www.instagram.com

              De host file staat hier (verwijder niets anders):
              c:\windows\system\etc\hosts

              Elk aparaat met een internet verbinding heeft een host file; een router, een pc, een mac, een smartphone, etc.

              Succes!
              Bedankt, hier leer ik ook nog eens van!, best leerzaam .

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                Ik gebruik de Fritz!box zelf ook en inderdaad kan je hier tijdsbeperkingen instellen. Dit werkt goed, als je je kinderen geen toegang geeft tot de WifiSpots, of als ze een grote mobiele databundel hebben... want dan kunnen ze er omheen

                De Fritz!box is verkrijgbaar vanaf circa 50 euro, afhankelijk van je wensen.
                Sorry dat ik inbreek op de threat, maar is er ergens een how-to hoe je de Fritz achter het Delta modem zet, mijn bedoeling is dat Fritz het netwerk doet en het Delta modem in bridge staat. Krijg het niet goed werkende

                Reageer


                • #9
                  Ik bedoel dus niet alleen hoe je de bridge aanzet en Internet hebt, ik wil het externe IP adres van Delta op de Fritz hebben ivm port forwarding. Die zie ik nl niet....

                  Reageer


                  • #10
                    Quetensky, het is heel simpel. Modem in bridge mode en herstarten. Kabel van poort 1 van het modem in poort 1 van de Fritz!box. Fritz!box instellen als 'external modem or router'. Voor de volledigheid kun je ook de maximumsnelheden opgeven zodat hij daar rekening mee houdt met het geven van prioriteit aan telefonie en ingestelde applicaties. En dan moet 't gewoon werken.
                    Heb je meer hulp nodig open dan even een topic via 'stel een vraag' anders wordt de fam. Van Belzen een beetje gek van de hoeveelheid mails

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X