Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Heeft het glasvezel netwerk van Delta hun eigen stroom voorzinning?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Heeft het glasvezel netwerk van Delta hun eigen stroom voorzinning?

    Vandaag is in de hele wijk de openbare stroom voorzinning uitgevallen. Wat betekent zoiets voor het glasvezel netwerk? Blijft dat dan doorwerken?

    Mijn eigen modem en het glasvezelmodem modem hangen aan een UPS, en bedraad internet zal er dan nog moeten werken. Alleen heeft mijn laptop geen LAN aansluiting meer.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door HansAnders Bekijk bericht
    Vandaag is in de hele wijk de openbare stroom voorzinning uitgevallen. Wat betekent zoiets voor het glasvezel netwerk? Blijft dat dan doorwerken?

    Mijn eigen modem en het glasvezelmodem modem hangen aan een UPS, en bedraad internet zal er dan nog moeten werken. Alleen heeft mijn laptop geen LAN aansluiting meer.
    Nou ik denk van niet. Zonder stroom zou je mobiele telefoon nog wel kunnen werken alleen het opladen is een probleem als je geen noodvoorziening hebt. Een generator of een aggregaat of zo.

    Ik neem aan dat een glasvezelmodem op 220V werkt.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door HansAnders Bekijk bericht
      Vandaag is in de hele wijk de openbare stroom voorzinning uitgevallen. Wat betekent zoiets voor het glasvezel netwerk? Blijft dat dan doorwerken?
      De gebouwtjes waar jouw glasvezel naartoe loopt zijn normaal gesproken voorzien van een noodstroomvoorziening die het een paar uur uithoudt. Als het langer duurt hebben ze een aansluiting voor een noodstroomaggregaat. Hoe DELTA hiermee in de praktijk omgaat is me niet bekend (het komt gelukkig ook niet vaak voor).

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        De gebouwtjes waar jouw glasvezel naartoe loopt zijn normaal gesproken voorzien van een noodstroomvoorziening die het een paar uur uithoudt. Als het langer duurt hebben ze een aansluiting voor een noodstroomaggregaat. Hoe DELTA hiermee in de praktijk omgaat is me niet bekend (het komt gelukkig ook niet vaak voor).
        Als je thuis geen stroom hebt zal je ook geen internet via je modem hebben.

        Ik heb lang gevaren en als met een blackout alles uitvalt val je terug op enkele noodvoorzieningen, maar die heeft geen enkel huis.

        Trek je stekker van het modem er maar uit en je ziet precies wat je hebt, namelijk niets.

        Alleen je mobiele telefoon kan nog werken op 3, 4 of 5G maar als ze een satelliet er uit knallen is ook dat voorbij.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

          Als je thuis geen stroom hebt zal je ook geen internet via je modem hebben.
          Ik ga hier gewoon niet meer op reageren.
          Laatst bewerkt door GoeRoe; 29 May 2021, 23:06.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door HansAnders Bekijk bericht
            Vandaag is in de hele wijk de openbare stroom voorzinning uitgevallen. Wat betekent zoiets voor het glasvezel netwerk? Blijft dat dan doorwerken?

            Mijn eigen modem en het glasvezelmodem modem hangen aan een UPS, en bedraad internet zal er dan nog moeten werken. Alleen heeft mijn laptop geen LAN aansluiting meer.
            Als je modem nog werkt vanwege de UPS en bedraad internet werkt, dan zou je wifi ook gewoon moeten werken.
            Het hangt er dus maar net vanaf of er tijdens de aanlevering van het signaal waar daarvoor stroom nodig is geen uitval is. Maar volgens GoeRoe wordt dat dus ook enige tijd voorzien van noodstroom.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht

              Als je modem nog werkt vanwege de UPS en bedraad internet werkt, dan zou je wifi ook gewoon moeten werken.
              Het hangt er dus maar net vanaf of er tijdens de aanlevering van het signaal waar daarvoor stroom nodig is geen uitval is. Maar volgens GoeRoe wordt dat dus ook enige tijd voorzien van noodstroom.
              Echter heb je een modem en router nodig en die hebben nu een maak stekkers die in je eigen stopcontact gaan.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                Echter heb je een modem en router nodig en die hebben nu een maak stekkers die in je eigen stopcontact gaan.
                Nee, die zitten in de UPS.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                  Ik ga hier gewoon niet meer op reageren.
                  Telefooncentrales kunnen uitvallen, mobiele communicatie raakt mogelijk overbelast en kan binnen enkele uren uitvallen, cv-installaties werken niet meer, de druk in de waterleiding kan wegvallen en bedrijven kunnen geen diensten meer leveren of niet meer produceren.

                  Als dit lang duurt, kunnen er grote problemen ontstaan.

                  https://crisis.nl/wees-voorbereid/stroomuitval/

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                    De gebouwtjes waar jouw glasvezel naartoe loopt zijn normaal gesproken voorzien van een noodstroomvoorziening die het een paar uur uithoudt. Als het langer duurt hebben ze een aansluiting voor een noodstroomaggregaat. Hoe DELTA hiermee in de praktijk omgaat is me niet bekend (het komt gelukkig ook niet vaak voor).
                    Ik heb een radio op batterijen zo staat dat in de regels van onze veiligheidsregio. Dat alleen werkt nog, als je telefoon leeg is.

                    Ziekenhuizen hebben wel een noodstroomvoorziening in de vorm van een dieselaggregaat

                    https://www.bd.nl/tilburg/ziekenhuis...ctie~a265b58b/

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                      Echter heb je een modem en router nodig en die hebben nu een maak stekkers die in je eigen stopcontact gaan.
                      Wil je langer kunnen doorwerken op je PC?
                      Schaf dan een UPS-systeem aan als noodstroomvoorziening. Hiermee kun je langer doorwerken en gaat je werk niet verloren. Een UPS-systeem kan ook de WiFi-router van een ADSL- of glasvezelverbinding in de lucht houden

                      .https://www.allekabels.nl/computers/...RoCvdMQAvD_BwE
                      Laatst bewerkt door Guest01; 30 May 2021, 08:28.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht

                        Nee, die zitten in de UPS.
                        Een UPS of Uninterruptible Power Supply is een backup accu die u kunt gebruiken om uw belangrijke elektronica zoals een pc en een internetmodem bij stroomuitval van spanning te voorzien. U sluit de UPS noodstroomvoorziening aan op het stopcontact en daarna sluit u de netvoedingskabel van uw pc en internetmodem aan op de stopcontacten van de UPS. In de normale situatie waarbij er gewoon netspanning op het stopcontact staat, geeft de UPS noodstroomvoorziening de netspanning door aan alle aangesloten apparaten.

                        Daarnaast zorgt de elektronica in de UPS noodstroomvoorziening ervoor dat de ingebouwde accu in de UPS in goede conditie en voldoende geladen blijft. Valt de netspanning door bijvoorbeeld een stroomstoring uit, dan wordt dit onmiddellijk door de UPS noodstroomvoorziening gedetecteerd. De elektronica van de UPS schakelt om naar noodverbruik, waarbij de elektronica in de UPS de gelijkspanning van de accu omzet naar netspanning om de aangesloten apparatuur van energie te voorzien. Dit omschakelproces vindt zo snel plaats dat de aangesloten apparatuur de overschakeling niet merkt en gewoon blijft functioneren. De netspanning voor de aangesloten apparatuur blijft dus ononderbroken. Vandaar de naam Uninterruptible Power Supply of UPS.

                        Het is slechts een oplossing voor korte tijd hooguit een half uur. Dit zit niet standaard op een glasvezelaansluiting, dus volgens mij heb je zonder stroom en een UPS noodstroomvoorziening geen WiFi.

                        https://www.allekabels.nl/computers/...RoCvdMQAvD_BwE
                        Laatst bewerkt door Guest01; 30 May 2021, 09:02.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                          Nou ik denk van niet. Zonder stroom zou je mobiele telefoon nog wel kunnen werken alleen het opladen is een probleem als je geen noodvoorziening hebt. Een generator of een aggregaat of zo.

                          Ik neem aan dat een glasvezelmodem op 220V werkt.
                          Het ging hier over het glasvezelnetwerk, niet over een mobiele telefoon. Het gaat dus ook niet over het opladen daarvan.

                          De TS schreef dat hij gebruik maakt van een UPS:
                          Mijn eigen modem en het glasvezelmodem modem hangen aan een UPS
                          Ik zie dat je dat nu eindelijk hebt begrepen. Maar je hoeft hem niet uit te leggen wat dat is en hoe dat werkt.
                          Op deze manier wordt een topic volgegooid met berichten waar hij niets aan heeft.
                          Laatst bewerkt door JanPietJoris; 30 May 2021, 09:15.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door HansAnders Bekijk bericht
                            Mijn eigen modem en het glasvezelmodem modem hangen aan een UPS, en bedraad internet zal er dan nog moeten werken. Alleen heeft mijn laptop geen LAN aansluiting meer.
                            Je zou het eens kunnen testen door de netspanning eraf te halen. Het hangt dan van je laptop af hoelang je er mee vooruit kan.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
                              Je zou het eens kunnen testen door de netspanning eraf te halen. Het hangt dan van je laptop af hoelang je er mee vooruit kan.
                              Laatst bewerkt door Guest01; 30 May 2021, 12:10.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X