Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Android TV Kastje (DFN-Amigo7x3)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• ik heb op mijn gsm de app speedtest staan dan je gelijk zien welke aanbieder de meeste problemen zitten Delta boven aan met probleem van de tv

Reageer

• Sinds deze week heb ik een Delta TV & Glasvezel Internet abbo (ik kwam van Ziggo).

Heb de nieuwe Android TV box ontvangen (tegelijkertijd trouwens ook bij mijn ouders een Delta abbo aangeschaft en die kregen de oude box opgestuurd... Die heb ik direct retour aangemeld).

Voor mijn tweede tv heb ik een Thomson 140 android stick gekocht.

Als test/vergelijk beide boxen even op mijn hoofd tv (een nieuwe generatie LG oled) aangesloten:

Delta Android box lijkt net ietsjes soepeler door de tv gids te scrollen/bewegen.
      Maar de Thomson box lijkt met alle rest weer beter/sneller. Én natuurlijk voorzien van Netflix (bizar dat dat niet op de Delta box zit. Voor mij echt een irritatie. Want nu moet ik toch nog met twee 'ecosystemen' werken: de interne LG omgeving voor NETFLIX en de rest kan dan wel via de Delta box. Aan het gezin krijg je dit ook slecht uitgelegd!).

Verder een aantal 'stutter' en 'artefact' testen gedaan op verschillende fps'en/hz'en.

Wat me opvalt is hoe slecht (stotterige tekst!) de Delta box bijv. de volgende test weergeeft:
      https://youtu.be/FVNO-ehIOdw?feature=shared

Mijn interne LG YT én de YT app op de Thomson box doen dit compleet soepel. Net als vele andere gedane testen.
      Krijg het met de Delta box onmogelijk soepel.
      Uiteraard met volledig gelijke externe tv settings. Geprobeerd op gelijke hdmi input. Eigen lg truemotion settings uit/alles voor alle inputs identiek.

Vervolgens een 50hz stutter test gedaan: https://youtu.be/tx4XxGSM_n4?feature=shared

En die loopt op de Delta Android box wél soepel.
      Alle andere hz'en die je kan testen niet (https://www.youtube.com/@rantapossu528).

Dit betekend/lijkt er op dat Delta hun box op 50hz heeft gelocked?
      Dat lijkt me niet best/waarom?

Hoe kan ik dit bij Delta ( DELTA-TV-team ) onder de aandacht brengen?

Reageer

• De output staat bij beeldscherminstellingen op automatisch?

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Tutti Bekijk bericht
          Sinds deze week heb ik een Delta TV & Glasvezel Internet abbo (ik kwam van Ziggo).

Heb de nieuwe Android TV box ontvangen (tegelijkertijd trouwens ook bij mijn ouders een Delta abbo aangeschaft en die kregen de oude box opgestuurd... Die heb ik direct retour aangemeld).

Voor mijn tweede tv heb ik een Thomson 140 android stick gekocht.

Als test/vergelijk beide boxen even op mijn hoofd tv (een nieuwe generatie LG oled) aangesloten:

Delta Android box lijkt net ietsjes soepeler door de tv gids te scrollen/bewegen.
          Maar de Thomson box lijkt met alle rest weer beter/sneller. Én natuurlijk voorzien van Netflix (bizar dat dat niet op de Delta box zit. Voor mij echt een irritatie. Want nu moet ik toch nog met twee 'ecosystemen' werken: de interne LG omgeving voor NETFLIX en de rest kan dan wel via de Delta box. Aan het gezin krijg je dit ook slecht uitgelegd!).

Verder een aantal 'stutter' en 'artefact' testen gedaan op verschillende fps'en/hz'en.

Wat me opvalt is hoe slecht (stotterige tekst!) de Delta box bijv. de volgende test weergeeft:
          https://youtu.be/FVNO-ehIOdw?feature=shared

Mijn interne LG YT én de YT app op de Thomson box doen dit compleet soepel. Net als vele andere gedane testen.
          Krijg het met de Delta box onmogelijk soepel.
          Uiteraard met volledig gelijke externe tv settings. Geprobeerd op gelijke hdmi input. Eigen lg truemotion settings uit/alles voor alle inputs identiek.

Vervolgens een 50hz stutter test gedaan: https://youtu.be/tx4XxGSM_n4?feature=shared

En die loopt op de Delta Android box wél soepel.
          Alle andere hz'en die je kan testen niet (https://www.youtube.com/@rantapossu528).

Dit betekend/lijkt er op dat Delta hun box op 50hz heeft gelocked?
          Dat lijkt me niet best/waarom?

Hoe kan ik dit bij Delta ( DELTA-TV-team ) onder de aandacht brengen?
          Jarco Kriek Is dit aan het uit testen ,ik denk dat u nog even moet wachten ,voor het bekend wordt ,ik denk dat dit veel duidelijkheid zal scheppen, over deze box

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

De output staat bij beeldscherminstellingen op automatisch?
            Yep die staat idd op automatisch. En de resolutie wordt uiteraard netjes gekozen (4k in mijn geval), HDR gaat aan etc, maar dus zeer vermoedelijk gelocked op een niet wenselijke 50hz.... (en niet het geval bij bijv mijn andere Thomson Android stick/box).

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

Jarco Kriek Is dit aan het uit testen ,ik denk dat u nog even moet wachten ,voor het bekend wordt ,ik denk dat dit veel duidelijkheid zal scheppen, over deze box
              Testen?
              Kastje is toch 'uit' de testfase mag ik hopen, daar ik hem als reguliere eindgebruiker geleverd heb gekregen?

Reageer

Testen?
                Kastje is toch 'uit' de testfase mag ik hopen, daar ik hem als reguliere eindgebruiker geleverd heb gekregen?
                Ik wens je heel veel sterkte met je nieuwe aanwinst, en koop een doosje prozac

Reageer

• Het is een spreadsheet

https://docs.google.com/spreadsheets...fbgk1ntWRLY3E/

Dus dan filter je eens was en kijkt welke Amino's er allemaal wel Netfilix hebben.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

Ik wens je heel veel sterkte met je nieuwe aanwinst, en koop een doosje prozac
                    Pardon?
                    Heb ik iets verkeerds gezegd?
                    Hoe bedoel je 'sterkte met je nieuwe aanwinst'?
                    Bedoel je mijn nieuwe Delta Android box?

Ik reageerde op:
                    Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

En het spijt me, ik ben net nieuw hier en meld me met dit 50hz probleem waar ik tegenaan loop.
                    Ik weet niet wie Jarco Kriek is? Waar moet ik nog even op wachten? Voor 'wat' bekend wordt?
                    Ik heb deze box als nieuw Delta klant ontvangen en ga er van uit dat hij uit de testfase is/ik geen beta-tester van het product ben en het product al (volledig) correct functioneert.
                    Net zoals andere android boxen doen zoals de genoemde Thomson, Googles eigen tv streamer, Xioami boxen, etc etc...

En waar je opmerking over Prozac vandaan komt? Nee sorry, deze selectieve serotonine heropnameremmers heb ik niet nodig.

Reageer

• Tutti Er zijn als ik het forum zo lees nogal wat problemen met dat kastje (heb het zelf gelukkig niet). Denk dat Koekeroe je daarom sterkte wenste en wat prozac om de ellende aan te kunnen... Grapje dus

Jarco Kriek is dat kastje dus aan het testen en als hij daar helemaal mee klaar is zal hij hier wel zijn (waarschijnlijk vernietigende) oordeel neerzetten.
                      Laatst bewerkt door JanPietJoris; 11 Feb 2025, 22:53.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
                        Tutti Er zijn als ik het forum zo lees nogal wat problemen met dat kastje (heb het zelf gelukkig niet). Denk dat Koekeroe je daarom sterkte wenste en wat prozac om de ellende aan te kunnen... Grapje dus

Jarco Kriek is dat kastje dus aan het testen en als hij daar helemaal mee klaar is zal hij hier wel zijn (waarschijnlijk vernietigende) oordeel neerzetten.
                        Inderdaad Jan Piet Joris Niks verkeerd bedoeld naar Dit nieuw Forum lid Zou niet weten Waarom? Mijn opmerking misschien zwartgallig ,wat een ellende met deze box

Reageer

Pardon?
                          Heb ik iets verkeerds gezegd?
                          Hoe bedoel je 'sterkte met je nieuwe aanwinst'?
                          Bedoel je mijn nieuwe Delta Android box?

Ik reageerde op:

En het spijt me, ik ben net nieuw hier en meld me met dit 50hz probleem waar ik tegenaan loop.
                          Ik weet niet wie Jarco Kriek is? Waar moet ik nog even op wachten? Voor 'wat' bekend wordt?
                          Ik heb deze box als nieuw Delta klant ontvangen en ga er van uit dat hij uit de testfase is/ik geen beta-tester van het product ben en het product al (volledig) correct functioneert.
                          Net zoals andere android boxen doen zoals de genoemde Thomson, Googles eigen tv streamer, Xioami boxen, etc etc...

En waar je opmerking over Prozac vandaan komt? Nee sorry, deze selectieve serotonine heropnameremmers heb ik niet nodig.
                          Niks tegen u hoor ,ga het relaas van dit onding maar eens lezen ,misschien begrijp je dan mijn opmerking

Reageer

• JanPietJoris dankjewel voor je uitleg mbt 'hoe' het bericht van @koekoeroe bedoeld was.
                            Hierna zocht ik op het forum dus even naar 'Jarco Kriek' en kreeg wat meer background info over zijn rol, het testen, de niet al te beste start van dit kastje/Delta etc.
                            @koekoeroe nu snap ik je opmerking hoor. De zwartgalligheid is je vergeven

We zitten dus met een box die nou niet bepaald helemaal 'af' is...
                            Ondertussen heb ik ook wacht berichten gelezen van Jarco over hoe/of Delta wel of geen prio legt in verdere ontwikkeling van hun launcher, van multicast, etc.

Persoonlijk hoop ik maar dat de Delta app geoptimaliseerd wordt/gelijk komt met die van andere grote spelers als KPN, Ziggo etc.
                            Dat scrubbing thumbnails komen. etc.

Als de box dan nooit echt on par komt met ander-merk-boxen en incl netflix, dan koop ik wel nog een Thomson er bij voor mijn hoofd tv.
                            Want de Thomson 140 stick op mijn andere tv bevalt echt al énorm goed. En dat voor maar 50 euro. Dus een 260 of 270 versie die ietsje meer 'power' heeft, zal dan een mooie vervanger zijn en dan krijgt Delta hun net-niet box wel retour...

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Het is een spreadsheet

https://docs.google.com/spreadsheets...fbgk1ntWRLY3E/

Dus dan filter je eens was en kijkt welke Amino's er allemaal wel Netfilix hebben.
                              Netflix verplicht providers tot een stevige, langdurige en dure certificatie voor stb's en stelt daarnaast ook nog aparte strenge eisen aan providers qua aantallen abonnees, bereik etc.: https://www.reddit.com/r/AndroidTV/c...p_their_users/, https://androidpctv.com/netflix-4k-h...rm-android-tv/ en https://netflixtechblog.medium.com/h...v-fd169366f828 en waarschijnlijk wel meer als je een kwartje in Google gooit.

Pure gok, maar ik denk dat dat ergens, in Schiedam of bij de aandeelhouders, te duur/lastig gevonden werd.
                              Laatst bewerkt door Koeba; 12 Feb 2025, 09:19.

Reageer

JanPietJoris dankjewel voor je uitleg mbt 'hoe' het bericht van @koekoeroe bedoeld was.
                                Hierna zocht ik op het forum dus even naar 'Jarco Kriek' en kreeg wat meer background info over zijn rol, het testen, de niet al te beste start van dit kastje/Delta etc.
                                @koekoeroe nu snap ik je opmerking hoor. De zwartgalligheid is je vergeven

We zitten dus met een box die nou niet bepaald helemaal 'af' is...
                                Ondertussen heb ik ook wacht berichten gelezen van Jarco over hoe/of Delta wel of geen prio legt in verdere ontwikkeling van hun launcher, van multicast, etc.

Persoonlijk hoop ik maar dat de Delta app geoptimaliseerd wordt/gelijk komt met die van andere grote spelers als KPN, Ziggo etc.
                                Dat scrubbing thumbnails komen. etc.

Want de Thomson 140 stick op mijn andere tv bevalt echt al énorm goed. En dat voor maar 50 euro. Dus een 260 of 270 versie die ietsje meer 'power' heeft, zal dan een mooie vervanger zijn en dan krijgt Delta hun net-niet box wel retour...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X