Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Android TV Kastje (DFN-Amigo7x3)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Kom er net ook achter dat het Delta Android kastje in 'tv modus' enkel Dolby Digital 2.0 uitstuurt!!!
    Dus géén DD 5.1. Althans... nooit automatisch...
    In google instellingen>apparaatvoorkeuren>weergave en geluid>geavanceerde geluidsinstellingen>indelingen selecteren wel juist ingesteld op automatisch (alleen de ndelingen aanzetten die worden ondersteund door je audio uitvoerapparaat).

In andere apps op de Delta box wél 5.1 DD output. Oa getest in Disney en Youtube met surround testen.

In het instellingentandwiel bij die info de je kan oproepen als je naar een zender kijkt, kan ik kiezen voor:
    Audio: Daar kan ik dan bij alle zender kiezen tussen 'taal onbekend' of 'Nederlands'.
    Ondertiteling: 'Uit' of 'Nederlands'

Als ik kies voor 'taal onbekend' stuurt hij wél ineens 5.1 DD uit!
    Als ik kies voor 'Nederlands' stuurt hij 2.0DD uit.

Máárrr dit onthoud hij niet en moet je telkens, bij elke switch/zender doen.

In instellingentandwiel van de Delta app/omgeving zelf kan in naar 'audio voorkeur'.
    Daar kan ik een 1e en een 2e voorkeur opgeven.
    Wat ik ook instel (zoals Nederlands, of Engels, of origineel, etc), hij onthoudt het niet bij zappen van zenders

Als ik ditzelfde dan weer ga bekijken op mijn Thomson 140 stick:
    Daar zit in onder het instellingentandwiel van de Delta app bij 'audio voorkeur' ook het keuzemenu met eerste en tweede audio voorkeur.
    Alleen daar kan ik kiezen tussen bijv. Nederlands óf Nederlands (Dolby Digital)-> Deze laatste optie staat er bij de Delta box dus niet bij!

En dan gaat alles dus zoals gewenst/hoort/goed.
    Dan stuurt elke zender automatisch 5.1DD uit en wordt dit altijd onthouden....

Doe ik iets verkeerd op/in de omgeving van de Delta box?
    Of is dit ook een 'manco'?
    Laatst bewerkt door Tutti; 12 Feb 2025, 10:02.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Tutti Bekijk bericht
      Kom er net ook achter dat het Delta Android kastje in 'tv modus' enkel Dolby Digital 2.0 uitstuurt!!!
      Dus géén DD 5.1. Althans... nooit automatisch...
      Oprechte interesse: Er staan al een paar jaar flink wat topics over de tv dienst van delta op tweakers en hier. Kom je er echt nu pas achter dat delta dat niet heeft?...maar wat was je verwachting? ('Het is 2025' en 'andere providers hebben het ook' is *nee* , no offence!)

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
        Oprechte interesse: Er staan al een paar jaar flink wat topics over de tv dienst van delta op tweakers en hier. Kom je er echt nu pas achter dat delta dat niet heeft?...maar wat was je verwachting? ('Het is 2025' en 'andere providers hebben het ook' is *nee* , no offence!)
        Zie het andere topic, het werkt "gewoon". En dat is dan jammer voor al die bashers die maar aangeven dat een bepaalde tester een zwaar gehoorprobleem heeft (met alle andere testers)

Reageer

• Vandaag nog iets gevonden wat absoluut NIET werkt op de Delta Android box en wél op bijv de Thomson Android box:

Koppelen van een bluetooth game controller.
          In dit geval een ps4 controller.
          Instellingen>apparaat instellingen>afstandsbedieningen en accesoires>accesoire toevoegen

Hij zoekt zich suf naar bluetooth devices maar vindt geen enkele. En zo ook dus niet de game controller die in koppel modus staat (ja ik weet hoe het werkt want identieke test bij Thomson box gedaan).

Box vindt geen enkel bluetooth accesoire...
          En kan dus niks koppelen.

Wilde de game controller koppelen voor een race spel voor zoontje.
          Gaat dus ook niet.

Wat een manco's tov een reguliere Google TV stick/box zeg...

Hopen dat Delta support team snel verbeteringen gaat invoeren. DELTA-TV-team

Reageer

• Reageer

• Én zit ik nu rustig rtl4 (gewoon live) te kijken, springt hij uit zichzelf ineens naar Nederland 3. Zonder een afstandsbediening aangeraakt te hebben!????.....

Er klopt veel niet aan deze Delta Android kast..
              Wat een alpha of beta status. Lijkt niet consumenten gereed te zijn....

Balen.
              Moet ik prive extra geld uit gaan geven voor een wél correct functionerende box om naar Delta tv te kijken. Bah...

Edit: en nu net (half uurtje later san vorige keer) wéér uit het niets overspringen naar andere zender.
              Nu wordt het echt vervelend....

Anderen dit ervaren?

Edit 2: en wéér zapte hij hij (3e keer) uit zichzelf. Dit keer had ik de tv en Delta afstandsbediening qua infrarood richtingen helemaal weg gelegd om dat uit te sluiten.

Niet fijn!!!
              (Lees: als dit niet gaat veranderen dan zal ik mijn apparatuur allemaal retourneren en proberen Delta te stoppen)

DELTA-TV-team
              Laatst bewerkt door Tutti; 15 Feb 2025, 21:59.

Reageer

Én zit ik nu rustig rtl4 (gewoon live) te kijken, springt hij uit zichzelf ineens naar Nederland 3. Zonder een afstandsbediening aangeraakt te hebben!????.....

Er klopt veel niet aan deze Delta Android kast..
                Wat een alpha of beta status. Lijkt niet consumenten gereed te zijn....

Balen.
                Moet ik prive extra geld uit gaan geven voor een wél correct functionerende box om naar Delta tv te kijken. Bah...

Edit: en nu net (half uurtje later san vorige keer) wéér uit het niets overspringen naar andere zender.
                Nu wordt het echt vervelend....

Anderen dit ervaren?

Edit 2: en wéér zapte hij hij (3e keer) uit zichzelf. Dit keer had ik de tv en Delta afstandsbediening qua infrarood richtingen helemaal weg gelegd om dat uit te sluiten.

Niet fijn!!!
                (Lees: als dit niet gaat veranderen dan zal ik mijn apparatuur allemaal retourneren en proberen Delta te stoppen)

DELTA-TV-team
                In DELTA Smart-box | Software versie v3.0.2

- Uitbreiding kinderslot met blokkeren op basis van leeftijd
                - Verbeterde indicatie ingestelde standaard favorietenlijst
                - Bugs zappen opgelost
                - Bugfixes en verbeteringen

zouden al deze problemen moeten zijn opgelost
                Laatst bewerkt door driepinter; 16 Feb 2025, 08:31.

Reageer

• driepinter en wanneer komt die v3.0.2?

Ik zie dat mijn DFNTV app op het Delta kastje nu v2.10.2 is, maar weet niet of je deze app bedoeld.

Automatisch updaten staat uiteraard aan in 'apps en games beheren' en er zijn geen updates beschikbaar.

En ook bij instellingen>apparaat voorkeuren>over>systeem update bij 'controleer op update van google' en 'controleer op update van uw service provider' ook geen updates.
                  Laatst bewerkt door Tutti; 16 Feb 2025, 10:00.

Reageer

driepinter en wanneer komt die v3.0.2?

Ik zie dat mijn DFNTV app op het Delta kastje nu v2.10.2 is, maar weet niet of je deze app bedoeld.
                    Heb ook nog 2.10.. Denk dat het eraan komt.

Reageer

driepinter en wanneer komt die v3.0.2?

Dat is nog de oude van december, de nieuwe update komt misschien volgende week.
                      Laatst bewerkt door driepinter; 16 Feb 2025, 09:46.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Dat is nog de oude van december, de nieuwe update komt misschien volgende week.
                        Goed om te horen dat dat er aan komt. Hopen dat dat de zap-bug idd verhelpt, maar óók dat je bluetooth gamecontrollers kan gaan koppelen.
                        Waar vindt jij trouwens die info mbt wat er qua sw update van Delta volgende week aan gaat komen? (bron?)

Reageer

• Tutti meen dat ik dit al eerder vroeg, maar voor de zekerheid: Heeft u, voor u een abonnement bij Delta afsloot, hier en op het Tweakers-forum over het Delta tv-product gelezen? Ik bespeur namelijk toch een nogal hoog verwachtingsniveau terwijl de klachten al vrij lang goed vindbaar zijn en u dus 'had kunnen weten' dat het Delta tv-product nogal wat kinderziektes heeft en je voor een wat meer volwassen product beter af zou zijn geweest bij KPN. (Waar overigens sinds de introductie van KPN TV+ ook heel wat op af te dingen valt; zie het KPN forum.) Waar komen uw hoge verwachtingen vandaan? Van een eerdere provider? Als ik aanneem dat u zich ingelezen had, waarom dan toch nog voor Delta gekozen? Oprechte interesse, niet aanvallend bedoeld!

Reageer

• Koeba Ik heb me zeker ingelezen op diverse fora/topics, voordat ik de overstap van Ziggo naar Delta maakte.
                            Het klopt dat je er al eerder naar had gevraagd en ik had er ook reactie op gegeven.
                            Op het moment van aanvraag Delta (5 jan) was er nog niet veel te vinden/bekend over de Delta Android box.
                            Eenmaal in bezit loop ik tegen wat 'bugs' zoals DD 5.1 output, zomaar ineens wisselen van zender, stotterige output op andere settings dan 50hz ivm een niet gewenste lock op 50hz, geen BT gamecontroller kunnen koppelen, etc.
                            Deze zaken waar niet te vinden.
                            Én: Had ik dit zulke ernstig specifieke zaken van te voren moeten verkennen?...

Qua modem (Nokia) had ik me basis-verdiept. Ik wist van oa de beperking mbt het niet in bridge-mode kunnen. Dat nam ik voor lief.
                            Maar toen ik hem eenmaal had, liep ik tegen andere kleine beperkingen aan zoals geen mogelijkheid voor NAT Hairpin.
                            Had ik me in zulks moeten inlezen/beseffen voordat ik over stapte..? Hmmm....

Ik heb al ernstig veel meer voorwerk gedaan dan jan modaal die enkel een overstap zou maken ivm de prijs.

Had ik beter KPN kunnen kiezen?
                            Nee, want de basis van overstap lag voor mij ook in het prijsverschil tov Ziggo (75 eu p/m versus 35 eu p/m 2 jaar lang).
                            Door die prijs werd ik getriggerd. Toen ben ik me in gaan lezen in de voor- en nadelen.
                            Achteraf blijken er iets meer nadelen dan ik wist.

Ben verder tevreden. Want prijs is super. 500mbit up/down is super. Beeldkwaliteit is super. Helpdesk Delta is super netjes (want heb veel problemen gehad met een mislukte overstap service en kreeg keurige klantenservice en keurige compensatie qua dubbele kosten, zonder daar zelf om gevraagd te hebben). Google TV omgeving is erg fijn. Vooral bij andere tv's in huis waar nu Thomson 140/240 sticks en boxen aan zitten. Alleen de Delta Android box is nog niet helemaal volwassen... Als het goed komt met aanstaande update(s) dan is het top. Zo niet, dan zal ik de Delta box vervangen voor een eigen extra Thomson (jammer van de extra centjes. Delta mag zelf iets leveren wat niet meer 'beta' is) en zal ik misschien een eigen ONT kopen ipv de standaard geleverde Nokia....

Reageer

Goed om te horen dat dat er aan komt. Hopen dat dat de zap-bug idd verhelpt, maar óók dat je bluetooth gamecontrollers kan gaan koppelen.
                              Waar vindt jij trouwens die info mbt wat er qua sw update van Delta volgende week aan gaat komen? (bron?)
                              Bron : https://www.delta.nl/televisie/updates

Reageer

• Ik verwacht dat de updates deze week worden klaargezet (meest maandag)
                                Verder moet even aangetekend dat het plots zappen van de decoder sinds de decemberupdate het geval was.
                                Het is dus niet zo dat dit eerder ook zo was.

Net als bij KPN kan een update ook problemen veroorzaken.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X