Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Android TV Kastje (DFN-Amigo7x3)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Klantenservice gevraagd om Amino Aria te vervangen voor Amino Amigo en krijg vervolgens weer een Amino Aria toegestuurd.
    Voorraad Amino Aria moet eerst op volgens mij

https://www.delta.nl/media/umlfybb2/...andleiding.pdf

Reageer

Ik ben zij-instromer van CaiWay en heb recent een Amigo 7x gekregen. Als nieuwe gebruiker struikel je natuurlijk over van alles, maar er is in ieder geval een duidelijke bug. Als volgt.

De afstandsbediening heeft een ronde button, met - ik zal maar zeggen - Noord, Oost, Zuid en West knoppen, rondom de centrale OK knop. In de normale weergave mode kun je daarmee naar vorig/volgend kanaal switchen. Als je echter de program-guide hebt, gebuik je diezelfde Noord/Zuid knop ook om te bladeren door de kanalen. So far, so good. Echter, als je in normale weergave mode op de OK knop drukt, krijg je onder in beeld extra controls om rev/ffwd etc. te kiezen. Nog steeds "so far, so good". Maar: als je terwijl je die extra controls in beeld hebt op de knop drukt voor de "program-guide" mode, krijg je inderdaad de program-guide in beeld, maar de Noord/Zuid knoppen werken nog steeds alsof je in normale weergave mode bent. Je ziet dan op de program-guide niets gebeuren en er lijkt geen enkele response meer te zijn van de TV. Je hoort echter nog wel aan het geluid dat er een ander kanaal gekozen wordt. Om de bug te demonstreren doe het volgende:

- kies een willekeurig kanaal
      - druk op "OK", zodat je de extra controls onder in beeld hebt
      - druk terwijl die extra controls nog in beeld zijn op de "program-guide" knop, de TV switcht nu inderdaad naar de program-guide
      - gebruik de Noord/Zuid controls en constateer dat er op het scherm niks gebeurt.

Reageer

We hebben af en toe tijdens het afspelen van een eerder uitgezonden programma, bijvoorbeeld het journaal dat we een kwartiertje later kijken, dat we opeens naar het scherm krijgen dat je kunt oproepen als je OK/rechts/i klikt, voor "informatie". Er staat dan het scherm met "hervatten", klikken we daarop, dan gaat het inderdaad weer verder. Een beetje spookachtig. En het is niet de kat die over de afstandsbediening loopt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door HeDaar Bekijk bericht
          Ik ben zij-instromer van CaiWay en heb recent een Amigo 7x gekregen. Als nieuwe gebruiker struikel je natuurlijk over van alles, maar er is in ieder geval een duidelijke bug. Als volgt.

[snip]

Om de bug te demonstreren doe het volgende:

- kies een willekeurig kanaal
          - druk op "OK", zodat je de extra controls onder in beeld hebt
          - druk terwijl die extra controls nog in beeld zijn op de "program-guide" knop, de TV switcht nu inderdaad naar de program-guide
          - gebruik de Noord/Zuid controls en constateer dat er op het scherm niks gebeurt.
          Ik had dit bericht een week geleden al getikt, maar nu nog even weer geprobeerd. Hij reproduceert nu niet meer zo hard als destijds. Mogelijk is er een software update gepushed? Ik heb geen idee of en hoe ik dan kan checken. Maar het fenomeen kan zich nog steeds voordoen. Als ik wat op-en-neer blader in de program guide, reageert het scherm niet meer zichtbaar, maar hoor je wel aan het geluid dat er nu overgeschakeld wordt naar een ander kanaal.

Uberhaupt lijkt reactie op de afstandsbediening als je op deze manier in de program guide komt van kwaad tot erger te gaan. Ik heb een paar keer tijdens het uitproberen aan de noodrem moeten trekken door een de Amigo off/on commando te sturen om weer greep te krijgen op de situatie.

Reageer

Het updaten van een Smart-box werkt precies hetzelfde als bij een Chromecast (Google TV).

Instellingen > Systeem > Over het apparaat > Systeem-update

En zou dus v2.10.2 moeten zijn.

De Amigo is in feite gewoon Google TV.
            Laatst bewerkt door driepinter; 24 Dec 2024, 12:44.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Het updaten van een Smart-box werkt precies hetzelfde als bij een Chromecast (Google TV).

Instellingen > Systeem > Over het apparaat > Systeem-update

En zou dus v2.10.2 moeten zijn.

De Amigo is in feite gewoon Google TV.
              Dank. Ik had al wel een update optie gevonden via de settings knop op de afstandsbediening. Dan:

Apparaatvoorkeuren > over > systeemupdate > controleer op updates.

Maar daar zie ik niet 1-2-3 de geïnstalleerde versie. Die zie je wel als je op de tv naar het home scherm gaat en dan:

Home > tandwieltje

Onder in beeld staat nu "App versie 2.10.2-build: 169"

Reageer

Is toch eigenlijk wel vreemd, is een veel kleinere kabelaar dan Delta maar wel Netflix :

https://www.androidtv-guide.com/pay-...kabelnoord-tv/

Reageer

Bij mij blijft ie op 2.9 wat ik ok update. Mijn 2e androidtv box in mijn slaapkamer is wel 2.10.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ilankroon Bekijk bericht
                    Bij mij blijft ie op 2.9 wat ik ok update. Mijn 2e androidtv box in mijn slaapkamer is wel 2.10.
                    Je kunt hem wel terug zetten op fabrieksinstellingen en kijken wat hij dan doet.

Maar dan ben je wel alles kwijt natuurlijk.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ilankroon Bekijk bericht
                      Bij mij ook. Mijn ervaring is dat de update wel beschikbaar moet worden gesteld aan jou box.
                      Soms duurt het iets langer. Ik heb wel eens gehad dat de box opeens een restart deed omdat er een update was.
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Je kunt hem wel terug zetten op fabrieksinstellingen en kijken wat hij dan doet.

Maar dan ben je wel alles kwijt natuurlijk.
                      Wat ik hieraan tot nu toe vreemd vindt dat het decoder-gerelateerd lijkt. Alsof Amino bepaald of er Netflix op mag of andersom dat Netflix bepaald dat dit niet mag op deze box. De app is wel vindbaar, maar niet te installeren. Dit lijkt licentie gerelateerd.
                      Het maakt de box feitelijk niet af, Netflix is bij veel gezinnen niet weg te denken en de omweg om te gaan streamen.....
                      Tja wanneer je wel mag streamen, waarop mag je de app op de box dan niet gebruiken?
                      Ik ben verder zeer te tevreden over de box, maar dit vind ik het enige minpuntje.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Dec 2024, 19:31.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Bij mij ook. Mijn ervaring is dat de update wel beschikbaar moet worden gesteld aan jou box.
                        Soms duurt het iets langer. Ik heb wel eens gehad dat de box opeens een restart deed omdat er een update was.

Wat ik hieraan tot nu toe vreemd vindt dat het decoder-gerelateerd lijkt. Alsof Amino bepaald of er Netflix op mag of andersom dat Netflix bepaald dat dit niet mag op deze box. De app is wel vindbaar, maar niet te installeren. Dit lijkt licentie gerelateerd.
                        Het maakt de box feitelijk niet af, Netflix is bij veel gezinnen niet weg te denken en de omweg om te gaan streamen.....
                        Tja wanneer je wel mag streamen, waarop mag je de app op de box dan niet gebruiken?
                        Ik ben verder zeer te tevreden over de box, maar dit vind ik het enige minpuntje.
                        Daar zo je wel eens gelijk in kunnen hebben, ik vind zo drie andere isp's (op android tv guide) met een Amigo 7x die ook geen Netflix hebben.

Dus blijkbaar is het inherent aan het model.

Alleen Optage en JDS (in Japan) met een Amigo7xJDS (DV8519) hebben Netflix.
                        Laatst bewerkt door driepinter; 29 Dec 2024, 08:32.

Reageer

hallo
                          We hebben sinds 1,5 maand glasvezel van delta, we hebben een probleem en dat is dat het beeld verder gaat en geluid niets doet.
                          of alles staat vast moeten verplicht de tv overzetten en met een beetje geluk doet hij het weer eventjes, maar dat je op een avond dit een keer of 25 hebt is echt niet leuk,
                          wie heeft hier een oplossing voor.

Reageer

De verschillende in Nederland gebruikte Android TV boxen :

https://www.androidtv-guide.com/?s=Netherlands

Reageer

Kennelijk komt KPN met een opvolger.

Ik begrijp echt het Netflixverhaal niet. Je kiest als provider toch heel serieus voor een decoder.
                              Daar mag Netflix gewoon niet op ontbreken, dat is slechte reclame.
                              Maar goed, Delta schijnt volgens een review met een GoogleTV box te komen, ze staan niet stil.
                              Zou dat die Quantis Stick gaan worden? Daar staat nog geen provider bij.

Reageer

Waarom zou bij die Quantis stick een provider moeten staan? Het is gewoon een apparaat dat je los als consument kan kopen in de winkel. En heeft niets met eem providerapparaat te maken.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...