Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Updateoverzicht DELTA Interactieve TV

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• 6.5.2. alweer?

Dan loopt de update informatie pagina van Delta wel hopeloos achter: https://www.delta.nl/televisie/updates/

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
      6.5.2. alweer?

Dan loopt de update informatie pagina van Delta wel hopeloos achter: https://www.delta.nl/televisie/updates/
      Vakantieperiode.

Reageer

• Ik zie na herstarten van de TV ontvanger inderdaad ook versie 6.5.2. Vraag me ook af of dit wel juist is, want de update site van Delta zelf staat nog altijd op 6.4.0.
        Enige verduidelijking zou wel aardig zijn (vooral wat release notes, niet alleen voor deze maar bij alle updates natuurlijk).

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
          Ik zie na herstarten van de TV ontvanger inderdaad ook versie 6.5.2. Vraag me ook af of dit wel juist is, want de update site van Delta zelf staat nog altijd op 6.4.0.
          Enige verduidelijking zou wel aardig zijn (vooral wat release notes, niet alleen voor deze maar bij alle updates natuurlijk).
          Ik vermoed bigfixes en kleine verbeteringen

Reageer

• De android-tv update van juli had mn betrekking op radio gedeelte (iets onbenulligs tov het verbeteren van app op andere vlakken waar het nog duidelijk tekort komt)

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door wjharing Bekijk bericht
              De android-tv update van juli had mn betrekking op radio gedeelte (iets onbenulligs tov het verbeteren van app op andere vlakken waar het nog duidelijk tekort komt)
              Dat heeft zo zijn redenen, al is radio voor veel abonnees wel belangrijk om dat dit via coax niet meer te beluisteren valt.
              Bovendien zit het ook op de decoders.

Waar vind jij de app nog tekort komen?

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Dat heeft zo zijn redenen, al is radio voor veel abonnees wel belangrijk om dat dit via coax niet meer te beluisteren valt.
                Bovendien zit het ook op de decoders.

Waar vind jij de app nog tekort komen?
                Het allergrootste probleem is dus dat je niet met 1 simpele druk op de knop +30/-10 seconden kan skippen (zoals in ALLE andere media players wel kan). Ik spoel vaak door (bv gisteren de openingceremonie van 4 uur). Dit is echt zo'n gemis, dat ik liever een programma van het internet download en het zo terugkijk, zodat ik normaal kan spoelen. Het is erg simpel te implementeren, en de knoppen (links/rechts) worden nog niet gebruikt, dus geen noodzaak om andere functionaliteiten aan te passen.

Op de dedicated settopbox zie je met versneld afspelen nog het beeld veranderen, en heb je een idee waar je bent. Op de Android-TV app zie je dat dus helemaal niet, en heb je geen enkel idee waar je zit.

Daarnaast wat kleine punten, die beter kunnen, maar geen agressie bij me opwekken...
                een opname wordt pas zichtbaar nadat de uitzending is afgelopen, zodat je niet makkelijk vertraagd kan terugkijken met behoud van vooruit/achteruit spoelen (op zenders waar spoelen beperkt is)
                Programmas die een herhaling 's nachts hebben, worden ook onnodig opgenomen, wanneer de originele uitzending nog in je opname lijst staan (overbodig)
                De guide op de settopbox ziet er iets strakker uit tov de android-tv app
                Het leest lastig terug in de gids-informatie, over welk seizoen/aflevering we het hebben. Mn in de zomer met alle herhalingen prettig om dit duidelijker terug te lezen.

En ja, sommige dingen kunnen op een andere (omslachtige) manier gedaan worden, maar het gaat erom om de gebruikerservaring aangenaam te maken, zeker wanneer andere providers hier wel al een stuk beter in zijn.

Ik ben voor de rest blij met Delta prijs/service/internet. Maar op de gebruikerservaring van het tv kijken, is nog een grote maar ook simpele slag te slaan voor ze. Ik help ze er graag aan mee.

Reageer

• Dat doe je al door de zaken hier te plaatsen... Het TV-team van Delta leest hier mee en reageert ook af en toe.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Jul 2024, 10:41.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door wjharing Bekijk bericht

Het allergrootste probleem is dus dat je niet met 1 simpele druk op de knop +30/-10 seconden kan skippen (zoals in ALLE andere media players wel kan). Ik spoel vaak door (bv gisteren de openingceremonie van 4 uur). Dit is echt zo'n gemis, dat ik liever een programma van het internet download en het zo terugkijk, zodat ik normaal kan spoelen. Het is erg simpel te implementeren, en de knoppen (links/rechts) worden nog niet gebruikt, dus geen noodzaak om andere functionaliteiten aan te passen.

Op de dedicated settopbox zie je met versneld afspelen nog het beeld veranderen, en heb je een idee waar je bent. Op de Android-TV app zie je dat dus helemaal niet, en heb je geen enkel idee waar je zit.

Daarnaast wat kleine punten, die beter kunnen, maar geen agressie bij me opwekken...
                    een opname wordt pas zichtbaar nadat de uitzending is afgelopen, zodat je niet makkelijk vertraagd kan terugkijken met behoud van vooruit/achteruit spoelen (op zenders waar spoelen beperkt is)
                    Programmas die een herhaling 's nachts hebben, worden ook onnodig opgenomen, wanneer de originele uitzending nog in je opname lijst staan (overbodig)
                    De guide op de settopbox ziet er iets strakker uit tov de android-tv app
                    Het leest lastig terug in de gids-informatie, over welk seizoen/aflevering we het hebben. Mn in de zomer met alle herhalingen prettig om dit duidelijker terug te lezen.

En ja, sommige dingen kunnen op een andere (omslachtige) manier gedaan worden, maar het gaat erom om de gebruikerservaring aangenaam te maken, zeker wanneer andere providers hier wel al een stuk beter in zijn.

Ik ben voor de rest blij met Delta prijs/service/internet. Maar op de gebruikerservaring van het tv kijken, is nog een grote maar ook simpele slag te slaan voor ze. Ik help ze er graag aan mee.
                    De Delta apps zijn gebaseerd op OTT NOW! wat een standaard pakket (white label) is.

Hierop plakken ze een Delta of Caiway logo dus de gebruikservaring blijft hiervan afhankelijk.

Reageer

• Van wat ik er van weet worden de apps specifiek ontwikkelt voor Delta.
                      Daarin heeft Delta een behoorlijke vinger in de pap.
                      Het beter werkend maken van de afstandbedieningen voor het door-en terugspoelen is daar dan eentje van.
                      Dit is erg goed gevonden, deze had ik zelf nog niet gezien.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Jul 2024, 10:42.

Reageer

• Tijden veranderen Bor. Stoneroos is inmiddels geen zelfstandig bedrijf meer maar onderdeel van NEP Netherlands. Daarna is men ook binnen dit platform zaken gaan veranderen. Zo is het hard van de omgeving de videospeler nu geen interne applicatie maar wordt nu ingekocht bij Bitmovin. Hierdoor zijn vernieuwingen iets omslachtiger te maken dan voorheen. Dit moet namelijk nu over meerdere radartjes.

Het principe van white label is dat je de basisfuncties koopt. En je moet dan als koper zelf investeren om je persoonlijke wensen door te voeren. Vroeger in de decodeerwereld werd dit plakmerk genoemd. Een bepaald concept kon je onder misschien wel vijf verschillende merken in dezelfde winkel kopen. Ze hadden alleen een ander uiterlijk en een andere naam maar de basis was hetzelfde. Wat niet altijd hetzelfde was dat waren de functies en mogelijkheden. Het ene merk had meer functies of bij het ene merk werkte de decoder goed en bij het andere merk sloeg de decoder constant op tilt. De reden was de ondersteuning en het onderhoud in inrichten van de firmware/software. Bij white label moet je namelijk de fabrikant of een ander bedrijf jouw eigen wensen tot uitvoer laten brengen. Dat kost echt heel veel geld. Daarom is bij verkoopdecoders vaak het geval dat de ondersteuning er is tot het moment dat een decoder langer op de markt is, wordt ingehaald door nieuwere producten en de verkoop dus terugvalt. Geen inkomsten uit verkoop dus geen geld voor firmware ondersteuning.

Het voordeel van bijvoorbeeld KPN is dat deze de ontwikkeling niet door bedrijven als Stoneroos laat doen maar dat in Amersfoort een heel eigen afdeling aanwezig is met ruim voldoende man/vrouw kracht. KPN doet de ontwikkeling van firmware voor decoders en OTT-platform voor mobiele apparaten, online mediaspelers en Smart TV dab ook volledig zelf. En dat is in praktijk veel beter en uiteindelijk op lange termijn ook goedkoper dan de white label constructie. KPN zit dan ook met het idee in dit spel om nog heel lange tijd als eigenaar actief met het aanbieden van tv-diensten te zijn. En daar wil men dan ook meer dan gemiddeld in investeren. Dat gevoel heb (maar ik kan het verkeerd hebben) bij Delta Fiber niet. De twee aandeelhouders zijn vooral in het glasvezelnetwerk geïnteresseerd. Delta en Caiway als providers kunnen extra inkomsten genereren door diensten te verkopen. En dan ligt naar mijn gevoel door de veranderende manier van tv-kijken de focus vooral op internet. Ik vraag mij dan ook af of men echt heel veel geld aan Stoneroos/NEP gaat overmaken om in OTT Nog te investeren Je ziet dit al een beetje terug in de updates van de mobiele en thuis apps.

Reageer

• De voortgang bij Delta is meer een boemeltreintje tegenwoordig

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Waaier Bekijk bericht
                            De voortgang bij Delta is meer een boemeltreintje tegenwoordig
                            Ik heb het al meer meer gezegd KPN spint er garen mee

Reageer

• Delta Fiber (lees EQT en Stonepeak) hebben gegokt op rood op de roulettetafel en het balletje dreigt op zwart te belanden. Men dacht dat KPN er uiteindelijk de keuze zou maken om in gebieden waar het geen eigen glasvezel heeft diensten via hen aan te gaan bieden. Dat had de waarde per glasvezelaansluiting bij een later verkoop door EQT en Srtonepeak kunnen opdrijven tot recordhoogte. Alleen KPN bleef bij de eigen strategie om gewoon te verdubbelen met eigen glasvezel in gebieden waar Delta Fiber al actief is. Omdat KPN glasvezel als natuurlijke vervanging van koper ziet. En dus moeten de eigenaren van Delta Fiber nu kiezen om vol door te gaan met aanleggen of de boel in geheel of delen te verkopen. Dit laatste lijkt de keuze te zijn na de aangekondigde verkoop van 200.000 aansluitingen aan Glaspoort. De enige partijen die interesse zouden kunnen hebben zijn KPN/Glaspoort en VodafoneZiggo.. De laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat in dat geval slechts 20 procent van het verzorgingsgebied van Ziggo glasvezel heeft. VodafoneZiggo moet daarna nog eens vele miljarden investeren om het overige deel te verglazen. De eigenaren van Open Dutch Fiber die hebben de focus op andere Europese projecten en investeren op dit moment helemaal niet meer in nieuwe Nederlandse aansluitingen. En dus blijft KPN/Glaspoort over. En daar weet men dat zij de enige echte koper van Delta Fiber zouden kunnen zijn. En dat drukt de prijs in onderhandelingen.

En wat heeft dit te maken met dit topic? Door deze onzekerheid is het animo om te investeren im firmware/software van diensten waarschijnlijk minder groot tot het moment dat zekerheid over de toekomst is. EQT en Stonepeak zijn echt niet naar Nederland gekomen om providentie te spelen. Dus bij een verkoop van het netwerk is de kan groot dat ook de providers Delta en Caiway de etalage in gaan. De belangrijkste overnamekandidaten zijn dan bestaande providers. En die gebruiken al een eigen OTT en decoder platform. Bij overname wordt dan op termijn naar het zelf gebruikte platform overgestapt. Investeren in OTT Nog is dus riskant.

Reageer

• Worden dan de coax netwerken van Caiway en Delta ook overgenomen door een partij?
                                Zit er nog brood in coax?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X