Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Odido ruilt Kamai's op en gaat alleen met Androiddecoders verder

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Odido ruilt Kamai's op en gaat alleen met Androiddecoders verder

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/odido...v-de-toekomst/

    Geen vreemd nieuws. Mijn vermoeden is dat ze met UHD en 4K gaan beginnen en uit de discussie willen blijven wie het wel en niet kan ontvangen.
    Goede stap van Odido! En ik verwacht dan ook dat NPO 1 UHD ook bij Odido te ontvangen zal zijn.

    Dus wat gaat Delta nu doen?
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 13 May 2024, 16:21.

  • #2
    Het beeld is al “ retestrak “ dus wat kan Delta nog doen?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
      https://www.totaaltv.nl/nieuws/odido...v-de-toekomst/

      Geen vreemd nieuws. Mijn vermoeden is dat ze met UHD en 4K gaan beginnen en uit de discussie willen blijven wie het wel en niet kan ontvangen.
      Goede stap van Odido! En ik verwacht dan ook dat NPO 1 UHD ook bij Odido te ontvangen zal zijn.

      Dus wat gaat Delta nu doen?
      Dus wat gaat Delta nu doen? Ik denk dat de Klanten allemaal weer een antenne uitgereikt krijgen om op het dak te plaatsen, en zelf hun richting moeten gaan zoeken
      Want wij van Delta zijn het gevoel naar de klant kwijt

      Reageer


      • #4
        Odido heeft op dit moment een mooie aanbieding maar ze zijn nog bezig met hun tv pakket. Hun nieuwe Android mediakastje werkt wel al samen met een bluetooth afstandsbediening. Helaas is op dit moment de stream voor de 10 meest bekeken zender nog laag 8-10Mb/s volgens forumleden daar. Kwestie van tijd dat dit omhoog gaat incl UHD. De klokt tikt voor Delta/Caiway.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
          Odido heeft op dit moment een mooie aanbieding maar ze zijn nog bezig met hun tv pakket. Hun nieuwe Android mediakastje werkt wel al samen met een bluetooth afstandsbediening. Helaas is op dit moment de stream voor de 10 meest bekeken zender nog laag 8-10Mb/s volgens forumleden daar. Kwestie van tijd dat dit omhoog gaat incl UHD. De klokt tikt voor Delta/Caiway.
          Klopt, maar het testen van de Androiddecoder moet wel eerst een groene vlag krijgen, de timing is inderdaad niet ideaal met NPO1 UHD aanstaande.
          Wellicht dat dit ook via de tv apps kan… ?

          Reageer


          • #6
            Vergeet die apps nu eens voor UHD. Zelfs Full HD in een iets hogere bandbreedte is voor providers al een te hoge horde Unicast is anders dan multicast.

            Reageer


            • #7
              Ik heb inmiddels geestelijke
              bijstand nodig voor die UHD, 4K enz

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                Ik heb inmiddels geestelijke
                bijstand nodig voor die UHD, 4K enz
                Geen last van.... We kijken hier films, series etc nog steeds op een oude HD ready TV
                Bevalt prima!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                  Vergeet die apps nu eens voor UHD. Zelfs Full HD in een iets hogere bandbreedte is voor providers al een te hoge horde Unicast is anders dan multicast.
                  Laat mij nou maar onzin vertellen 😜. Ik wacht alles wel af en hoe hoog de horde is voor Delta en op welke devices en apps we het gaat zien.
                  Het verhaal Uni en Multicast is me wel bekend….

                  Reageer


                  • #10
                    Providers kunnen wellicht UHD via apps gaan aanbieden maar als zij het met de huidige codecs doen dan is dit met lagere bandbreedte. En met nieuwe codecs kunnen zij wel veel beter beeld leveren maar dan kan een deel van de door klanten gebruikte apparatuur niet met deze codecs functioneren.

                    En ja, een test kan altijd. Zit nu bijvoorbeeld UHD via een provideapp te kijken. Alleen wordt het allemaal veel moeilijker voor een provider als tien- of zelfs honderdduizenden abonnees gelijktijdig op eigen apparatuur naar UHD via een app gaan kijken.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      Het verhaal Uni en Multicast is me wel bekend….
                      Het 'verhaal' is je bekend, maar je negeert het dus. Want Delta gaat (als enige provider) iets magisch doen zodat het kan?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                        Het 'verhaal' is je bekend, maar je negeert het dus. Want Delta gaat (als enige provider) iets magisch doen zodat het kan?
                        Geen idee. We gaan vanzelf wel zien hoe en wat. Odido heeft ook nog niets losgelaten, maar het bericht over de Androiddecoders doet me echt vermoeden dat daar UHD en 4K zenders gaan komen. Dan staat Delta in zijn hemd doen ze opnieuw niets.

                        Je wil ook niet weten hoeveel Nederlanders hun vakantiegeld dit jaar aan een nieuwe 4K televisie besteden om de voetbal in goede kwaliteit te zien. Die acties komen er weer aan…
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 May 2024, 07:53.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                          Geen idee. We gaan vanzelf wel zien hoe en wat.
                          Ah, ok. Je weet het niet, je speculeert gewoon graag.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            Geen idee. We gaan vanzelf wel zien hoe en wat. Odido heeft ook nog niets losgelaten, maar het bericht over de Androiddecoders doet me echt vermoeden dat daar UHD en 4K zenders gaan komen. Dan staat Delta in zijn hemd doen ze opnieuw niets.
                            Delta in zijn hemd, weer zo'n uitspraak. Waarom sta je in je hemd als je als provider geen uhd biedt? Als dat een overweging is voor klanten, vind ik dat nogal mager en weinig doordacht. Een markt waarin alle leveranciers precies hetzelfde bieden, is geen gezonde markt. Je gaat er ook nog steeds van uit dat je representatief bent en dat er heul veul klanten op 8k en atmos 7.1 zitten te wachten. Ik zie hier hoogstens vijf van de paar miljoen klanten er over posten, dat zegt dus dat het voor heel weinig mensen een issue is.

                            Je wil ook niet weten hoeveel Nederlanders hun vakantiegeld dit jaar aan een nieuwe 4K televisie besteden om de voetbal in goede kwaliteit te zien. Die acties komen er weer aan…
                            Dus je koopt een 4k tv en daarom moet Delta iets? Je ziet oprecht niet dat dat niet zo is? Waarom zo raar chargeren en überhaupt zulke uitspraken?
                            Laatst bewerkt door Koeba; 14 May 2024, 08:16.

                            Reageer


                            • #15
                              En het gras is zo groen bij Odido. Gisteren toevallig naar Radar gekeken, het is daar allemaal echt niet veel beter dan bij Delta.
                              Laten providers eerst maar eens zorgen dat datgene wat ze nu bieden probleemloos verloopt. Bij Caiway gaat het weer steeds mis met het terugkijken van uitzendingen, steeds kleine haperingen in het beeld via de Android TV app.
                              En dan maar blijven zeuren over 4K en UHD, nee gewoon zorgen dat er normaal storingsvrij tv gekeken kan worden in een normale goede kwaliteit.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X