Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi verbinding sinds nieuwe modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi verbinding sinds nieuwe modem

    Beste forumleden,
    Ik kon het niet 123 terug vinden vandaar een topic gestart. Ik ben hier op advies van de klantenservice.
    Ik had een oude modem (zonder wifi) met externe wifi router, ook al had ik al lang een nieuwe modem van zeelandnet toegestuurd gekregen (dus nooit geinstalleerd omdat genoemde combi prima werkte) echter ging de externe router kapot en was ik genoodzaakt de "nieuwe" modem te installeren. Sindsdien 1 en al drama. Hij zegt dat ik wifi heb, maar sites laden niet altijd, FB en instagram doen het vaak niet en chromecasten naar mijn tv doet hij ook niet meer. Er is tot 3x toe een nieuwe modem geinstalleerd en geen succes. De punten zijn veranderd van 6 naar 11 en terug (zeg ik dat goed) op 2.4 is het echt helemaal drama en op 5 is het ietsjes beter maar nog bar slecht. De monteur gaf aan dat het aan het inkomend signaal lag, dus weer naar de klantenservice en die zeggen omdat de vorige combi van modem en wifi router wel werkte, het dus niet aan het inkomend signaal kan liggen. Wat gaat hier nu mis? Moet ik nog een wifi router er bij aansluiten, wifi spots of toch de klantenservice weer bellen? Help ik wordt van kastje naar de muur gestuurd! Bedankt! Groetjes Sammy

  • #2
    Welkom op het forum Sammy

    Of het aan het inkomend signaal ligt kun je zelf testen door een laptop/pc met kabel aan te sluiten op het modem. Is het dan snel, dan ligt het niet aan het binnenkomend signaal.

    En... waar staat je modem? In meterkast of woonkamer?

    Reageer


    • #3
      Bedankt! Het modem staat in de woonkamer ok dan ga ik even een kabel regelen om dat uit te testen!

      Reageer


      • #4
        Is de test met een kabel succesvol geweest Sammy000?
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Ik heb pas zojuist een kabel gehad, ik ga het straks testen!

          Reageer


          • #6
            Excuus voor de late reactie. Maar op de kabel doet mijn laptop het gewoon. Hoe ga ik nu verder te werk?

            Reageer


            • #7
              Dan weten we iig dat je verbinding zelf inorde is en dat het probleem echt optreed in het Wifisignaal zelf. Zijn er veel andere netwerken in de omgeving wanneer je gaat scannen naar netwerken? Staat iedereen ook netjes op kanaal 1, 6 of 11? Deze kanalen storen niet op elkaar. Kanalen die er tussen zitten kunnen verstoring veroorzaken.
              In sommige gevallen is het gebruik van een extra accespoint noodzakelijk. Bijvoorbeeld een router of een powerlineadapter. Dit is een tweede toegangspunt waarmee je draadloos verbinding kan maken. Hiermee vergroot je je eigen netwerk.

              Stuur ons anders even een mailtje naar [email protected] met je klantgegevens en een kleine omschrijving van het probleem. Dan kunnen wij hier nakijken of er verstoring zichtbaar is of interferentie op het Wifisignaal.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X