Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

nieuwe router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • nieuwe router

    ik heb sinds kort een Netgear N300 Wifirouter model WNR2000v5 en na al problemen te hebben gehad met mijn slimme Delta Gateway heb ik nu het feit dat mijn laptop(via WIFI) geen internet verbinding kan maken.
    De techneut die mijn gateway storing verholpen heeft had het er over dat mijn router word gezien als accespoint( wat de modem zou moeten zijn) ipv routerpoint.
    Hij kon dit door tijdgebrek enz. op afstand niet wijzigen, en ik heb GEEN idee hoe of wat (ben erkend digibeet :?).
    wie kan mij helpen?
    groet Ad

  • #2
    welke modem heb je ??

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
      welke modem heb je ??
      hallo Fred beste wensen eerst maar, ik heb een Cisco EPC 3212
      groet Ad

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          hoi Fred ik heb een pc (aan een draadje), een laptop (Wifi), de Gateway van mijn slimme thermostaat, Wifi-versterker voor buiten/tuin, en mijn mobiele telefoon
          de techneut was van Delta en zei me dat hij kon zien dat Zeelandnetnet een ip-adres heeft toegewezen aan mijn router maar dat eigenlijk dit niet kan omdat de router dan accespoint word en niet het modem.
          dit zou moeten zijn: modem is acces- en de router is routerpoint.
          met dit gekregen ip-adres kon ik weer even vooruit zei hij ,maar om een en ander te veranderen kwam hij ook niet helemaal uit en omdat "mijn" tijd op was gaf hij het advies er iemand met verstand van zaken naar te laten kijken want zoals gezegd ik weet niks van computers (digibeet :?).
          de naam ip-adres ken van horen zeggen maar dan houdt het helaas op met mijn kennis dus daar zelf wat mee doen...........helaas.
          alles werkt overigens wel nu op mijn laptop (wifi) na, die geeft aan "er is geen internet verbinding" maar geeft wel aan dat er volle bak ontvangst is 5/5 balkjes.

          Reageer


          • #6
            het lijkt er op, dat het verhaal van de "techneut" nogal voor verwarring heeft gezorgd
            dat jouw router een externe ip-adres heeft gekregen van Zeelandnet kan heel goed kloppen en dat hoort ook zo.
            het 3212 modem is nogal "dom" en geeft alles wat van buiten komt gewoon door aan jouw Netgear, die moet werken als router. en als alles behalve jouw laptop een verbinding met internet kan maken, dan zou ik daar niks meer aan veranderen.
            dus nu de laptop nog. die heeft kennelijk wel wifi ontvangst, maar geen verbinding.
            kun je op de laptop alle bewaarde wifi-verbinding verwijderen, opnieuw opstarten en dan proberen om verbinding te maken met internet ??
            welke besturingssysteem en versie daarvan heb je op die laptop ??

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl
              het lijkt er op, dat het verhaal van de "techneut" nogal voor verwarring heeft gezorgd
              dat jouw router een externe ip-adres heeft gekregen van Zeelandnet kan heel goed kloppen en dat hoort ook zo.
              het 3212 modem is nogal "dom" en geeft alles wat van buiten komt gewoon door aan jouw Netgear, die moet werken als router. en als alles behalve jouw laptop een verbinding met internet kan maken, dan zou ik daar niks meer aan veranderen.
              dus nu de laptop nog. die heeft kennelijk wel wifi ontvangst, maar geen verbinding.
              kun je op de laptop alle bewaarde wifi-verbinding verwijderen, opnieuw opstarten en dan proberen om verbinding te maken met internet ??
              welke besturingssysteem en versie daarvan heb je op die laptop ??
              ik heb de verbinding verbroken en opnieuw ingesteld geen resultaat volop ontvangst. de enige verbindingen die de laptop gebruikt zijn die van de Netgear ik gebruik hem alleen voor Facebook en in de zomer als navigatiecomputer op de boot, buitenshuis nooit internet behalve via mijn eigen router.
              ik gebruik Windows 7 Home edition.
              Is het normaal dat elke keer dat ik wil inloggen ik via wachtwoord vergeten mijn wachtwoord op moet geven?
              iedere keer geeft hij aan wachtwoord opgeslagen en als ik dan wil inloggen geeft hij een scherm foute gegevens ingevoerd, als ik dan met de hand ingeef krijg ik WEER foute gegevens ingevoerd...........?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door arrejoan
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                het lijkt er op, dat het verhaal van de "techneut" nogal voor verwarring heeft gezorgd
                dat jouw router een externe ip-adres heeft gekregen van Zeelandnet kan heel goed kloppen en dat hoort ook zo.
                het 3212 modem is nogal "dom" en geeft alles wat van buiten komt gewoon door aan jouw Netgear, die moet werken als router. en als alles behalve jouw laptop een verbinding met internet kan maken, dan zou ik daar niks meer aan veranderen.
                dus nu de laptop nog. die heeft kennelijk wel wifi ontvangst, maar geen verbinding.
                kun je op de laptop alle bewaarde wifi-verbinding verwijderen, opnieuw opstarten en dan proberen om verbinding te maken met internet ??
                welke besturingssysteem en versie daarvan heb je op die laptop ??
                ik heb de verbinding verbroken en opnieuw ingesteld geen resultaat volop ontvangst. de enige verbindingen die de laptop gebruikt zijn die van de Netgear ik gebruik hem alleen voor Facebook en in de zomer als navigatiecomputer op de boot, buitenshuis nooit internet behalve via mijn eigen router.
                ik gebruik Windows 7 Home edition.
                Is het normaal dat elke keer dat ik wil inloggen ik via wachtwoord vergeten mijn wachtwoord op moet geven?
                iedere keer geeft hij aan wachtwoord opgeslagen en als ik dan wil inloggen geeft hij een scherm foute gegevens ingevoerd, als ik dan met de hand ingeef krijg ik WEER foute gegevens ingevoerd...........?
                dit laatste is bij dit forum om verwarring te voorkomen, sorry

                Reageer


                • #9
                  heeft die laptop ook een aansluiting voor een utp-kabel ??
                  zo ja, probeer dat es.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    heeft die laptop ook een aansluiting voor een utp-kabel ??
                    zo ja, probeer dat es.
                    met de utp-kabel is het het zelfde : geen internetverbinding check de proxy instellingen dat zou automatisch moeten gaan maar sinds de Netgear blijkbaar niet.
                    of heeft dat te maken met dat nieuwe ip-adres van Zeelandnet?

                    Reageer


                    • #11
                      met een nieuw extern ip-adres van Zeelandnet heeft dit niks te maken.
                      want alles werkt, behalve de laptop.
                      proxy-instellingen kunnen de boel best wel in de war gooien.
                      dit is volgens mij redelijk standaard:

                      [img]ca3a1f2f-78bc-4534-bcf4-dc0aca0c4312.jpg[/img]

                      Reageer


                      • #12
                        Als je helemaal geen internet hebt is het waarschijnlijk dat je windows 10 hebt?
                        zo ja volg deze stappen en als het goed is moet het dan weer werkend.

                        Open het command prompt scherm als Administrator: Type "cmd" in het startmenu klik er met de rechtermuis knop op. Kies "uitvoeren als administrator".

                        Type de volgende opdrachten:
                        netsh winsock reset catalog
                        netsh int ipv4 reset reset.log

                        herstart je laptop/computer
                        en je hebt weer internet.

                        voer daarna nog een windows update uit.

                        edit:
                        oeps zag niet dat je win 7 had dus sla maar mijn bericht over

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                          met een nieuw extern ip-adres van Zeelandnet heeft dit niks te maken.
                          want alles werkt, behalve de laptop.
                          proxy-instellingen kunnen de boel best wel in de war gooien.
                          dit is volgens mij redelijk standaard:

                          [img]ca3a1f2f-78bc-4534-bcf4-dc0aca0c4312.jpg[/img]
                          Hoi Fred sorry dat het even duurde maar er kwam wat tussen eten en zo maar dat UTP idee van je was een goeie
                          ik heb de netwerkprobleem-oplosser er op los gelaten en die kwam met het feit dat er inderdaad een toepassing om proxy-instelling vroeg en zo de automatische instelling van de proxy blokkeerde, bleek dat er nog een deel van teamviewer draaide.
                          nadat ik die verwijderd had EN het modem gereset werkt de laptop weer prima - .
                          dank voor je hulp en een fijne avond nog, groet Ad(arrejoan)

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door gokdeniz91
                            Als je helemaal geen internet hebt is het waarschijnlijk dat je windows 10 hebt?
                            zo ja volg deze stappen en als het goed is moet het dan weer werkend.

                            Open het command prompt scherm als Administrator: Type "cmd" in het startmenu klik er met de rechtermuis knop op. Kies "uitvoeren als administrator".
                            toch bedankt voor de moeite, we zijn eruit, groet Ad

                            Type de volgende opdrachten:
                            netsh winsock reset catalog
                            netsh int ipv4 reset reset.log

                            herstart je laptop/computer
                            en je hebt weer internet.

                            voer daarna nog een windows update uit.

                            edit:
                            oeps zag niet dat je win 7 had dus sla maar mijn bericht over

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X