Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA en Caiway testen NPO 1 UHD tijdens EK voetbal

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sorry, maar techniek is techniek. En die is voor iedere provider gelijk. Dus als een decoder automatisch HDR niet ondersteunt dan MOET het consequenties hebben op de beeldkwaliteit van `SDR ( de normale HD) als HDR aanstaat.

Reageer

Bordewolf Waar slaat het bericht “een aantal verkeerde conclusies “ op? Wat staat er eigenlijk, begrijp je het zelf wel?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
        Er moet niets. Ik heb voor nu geen problemen. Maar hoor graag anderen. Ik zie het ook geen klachten regenen via hier of X. En het EK is op 999 niet op 998 ( daar wordt wel een blauw scherm getoond)
        Lees je wel waar je op reageert en wat je reageert? Je kunt bij techniek niet kiezen wat je wel of niet van toepassing vindt. 'Niets moet' is hier precies niet op z'n plaats.

Reageer

Waar wordt er geschreven dat het EK op 998 wordt uitgezonden?

Reageer

Inhoudelijk: ik ervaar beter beeld op de HD zenders en geen slechter beeld. Dus deel ik de conclusie niet dat dit een negatief effect heeft. Ik hoor daar ook niemand hier nog over.

Verder is 999 het juiste kanaal. Maar wanneer men met de pijltjestoets naar beneden gaat kan de indruk ontstaan dat men nog NPO1 geselecteerd heeft. Ga je dan nogmaals 1 terug krijg je een blauw scherm.

Ik hou mijn toon verder neutraal. Ik praat niets goed. Wellicht kan iemand het blauwe scherm met de titelbalk van 999 even hier laten zien?

Reageer

Maar waar zijn dan die zogenaamde “verkeerde conclusies “ op gebaseerd?
              Niemand zegt toch dat het beeld slecht is oid. Zelf geef ik aan dat ik het niet prettig vind, dat is een persoonlijk oordeel.
              Verder heeft niemand het over kanaal 998, die komt bij jou uit de hoge hoed. Een verkeerde conclusie zou dus kunnen zijn dat jij denkt dat iemand naar kanaal 998 schakelt ipv 999.
              En waar komt dat verhaal over updaten en afstoffen vandaan. Mogelijk dat iemand inderdaad de update niet gedaan heeft waarom UHD niet werkt, maar dat is geen verkeerde conclusie.
              En dan nog een warrig verhaal over tevreden gebruikers op X. Is dat een feit of een conclusie? Ik kan dat niet beoordelen omdat ik niet op X zit.
              Laatst bewerkt door Caiway55; 16 Jun 2024, 09:06.

Reageer

Ik denk dat die arme Jeroen, TS het beste zich maar uit kan schrijven voor dit topic, anders wordt hij wel gek van het aantal berichten de komende vier weken.

Het is misschien slim dat BdW zelf een nieuw topic : " UHD ervaringen EK 2024 " opent ofzoiets.
                Laatst bewerkt door driepinter; 16 Jun 2024, 08:57.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Ik denk dat die arme Jeroen, TS het beste zich maar uit kan schrijven voor dit topic, anders wordt hij wel gek van het aantal berichten de komende vier weken.

Het is misschien slim dat BdW zelf een nieuw topic : " UHD ervaringen EK 2024 " opent ofzoiets.
                  Dat UHD zal mij ook een worst zijn, goed beeld zonder haperingen is al meer dan voldoende.
                  En ik hoef ook niet elk grassprietje superhelder te zien.
                  Aan het beeld mankeert op dit moment niets.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Chouffeke Bekijk bericht

Dat UHD zal mij ook een worst zijn, goed beeld zonder haperingen is al meer dan voldoende.
                    En ik hoef ook niet elk grassprietje superhelder te zien.
                    Aan het beeld mankeert op dit moment niets.

Wat voegt jouw reactie nou toe in de topic van UHD. Prima dat jij geen vooruitgang wil maar dat interesseerd niemand.
                    Je hoeft niet te reageren in dit topic. Ik denk dat veel forumleden blij zijn dat iemand als BdW er is ondanks zijn 99% foute glazenbol voorspellingen maar hij kaart wel de problemen aan. Dus nogmaals ga lekker kijken op je beeldbuis tv en blijf vooral weg uit dit topic.

Reageer

Bordewolf Dat bij jou NPO 1 UHD goed beeld geeft, is in de UHD discussie totaal onrelevant. UHD bij andere providers leert ons al jaren dat een deel van de kijkers grote problemen (flets of juist donker beeld) ervaart en een ander deel juist helemaal niet. Dat heeft met meerdere factoren te maken, Daarvan is de televisie en de decoder een belangrijke factor, Zo zie je bij gebruikers van een LG televisie minder problemen dan bij gebruikers van Sony televisies. En bij de decoder speken nog meer zaken een rol. Een decoder kan dan wel goed geschikt zijn voor HDR maar kan met HLG diverse steken laten vallen. En nogmaals: je hebt geen HDR-Ziggo of HDR-Delta techniek. Het aanvoersignaal is voor iedere provider gelijk. En ook de HDR techniek is voor iedere provider gelijk. Het enige dat niet gelijk is dat is het tv-platform, de encoders, de decoders en het netwerk van providers. Naast natuurlijk de televisie van kijkers. Zijn er bij provider A dus problemen die bij provider B niet aanwezig zijn dan moet het ergens in de variabelen liggen.

En als hier wordt gesteld dat de Delta decoders geen automatisch HDR ondersteunen dan moet per definitie er een verschil zichtbaar zijn bij SDR kanalen als HDR aanstaat. Is dit storend? De ene kijker vindt van wel de andere sneller tevreden kijker vindt van niet. Ik kon mij met de TV+ decoder van KPN toen deze nog geen automatisch HDR had er verschrikkelijk aan storen. Mijn vrouw vond het beeld daarentegen fantastisch. Maar ik hou bijvoorbeeld van een eigen ingestelde meer rustiger beeld wat betreft kleur, helderheid en contrast en bij mijn vrouw gaat de televisie al snel naar de voorkeuzeinstellfing dynamisch. Mensen verschillen, smaken verschillen maar de techniek blijft echt voor iedereen gelijk.

En dan nu iets persoonlijks wat niet persoonlijk bedoeld is. Maar als tester (of het nu een openbare test net UHD is of een besloten test net een Android decoder) moet je niet uitgaan van het credo 'bij mij is alles goed dus dan is het bij iedereen ook goed'. Je moet jezelf openstellen voor problemen van anderen. Je moet problemen die er niet op het eerste oog zijn, proberen te reproduceren. En vanuit dat punt weer de problemen proberen op te lossen om zodoende andere gebruikers die deze problemen wel ervaren de helpende hand met een goede oplossing te kunnen bieden. Ik mis dit bij jou een beetje in dit verhaal. Ik hoop voor Delta dat de testers van de Android decoder zich opener in dit proces opstellen. Er is namelijk voor Delta een veel groter beland dan dat het bij een bepaalde tester goed werkt. Kijk naar Odido. Ik de testperiode ging het goed met de Mediabox. Maar nu komt men er toch achter dat bij groter gebruik van deze Mediabox de probleempjes zich opstapelen. Zo erg zelfs dat NPO 1 UHD niet kan worden aangeboden. Een reden hiervoor kan zijn dat de Mediabox nog steeds volledig op uncast draait. Even vergeten dat het testen met 100 decoders anders is dan met 100.000+ decoders. Dus zet als tester de mogelijke oogluiken af en kijk met een bredere blik.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht

Wat voegt jouw reactie nou toe in de topic van UHD. Prima dat jij geen vooruitgang wil maar dat interesseerd niemand.
                        Je hoeft niet te reageren in dit topic. Ik denk dat veel forumleden blij zijn dat iemand als BdW er is ondanks zijn 99% foute glazenbol voorspellingen maar hij kaart wel de problemen aan. Dus nogmaals ga lekker kijken op je beeldbuis tv en blijf vooral weg uit dit topic.
                        Ik ben vrij om mij mening te geven op dit forum jou antwoord slaat echt nergens op.
                        Als ik hier iets schijf is het altijd netjes met veel respect voor anderen dus ook Bor.
                        De reacties van sommigen laat weleens te wensen over.
                        Blijf aub netjes en laat iedereen in zijn waarde.
                        Fijne zondag en veel voetbalplezier!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                          Bordewolf Dat bij jou NPO 1 UHD goed beeld geeft, is in de UHD discussie totaal onrelevant. UHD bij andere providers leert ons al jaren dat een deel van de kijkers grote problemen (flets of juist donker beeld) ervaart en een ander deel juist helemaal niet. Dat heeft met meerdere factoren te maken, Daarvan is de televisie en de decoder een belangrijke factor, Zo zie je bij gebruikers van een LG televisie minder problemen dan bij gebruikers van Sony televisies. En bij de decoder speken nog meer zaken een rol. Een decoder kan dan wel goed geschikt zijn voor HDR maar kan met HLG diverse steken laten vallen. En nogmaals: je hebt geen HDR-Ziggo of HDR-Delta techniek. Het aanvoersignaal is voor iedere provider gelijk. En ook de HDR techniek is voor iedere provider gelijk. Het enige dat niet gelijk is dat is het tv-platform, de encoders, de decoders en het netwerk van providers. Naast natuurlijk de televisie van kijkers. Zijn er bij provider A dus problemen die bij provider B niet aanwezig zijn dan moet het ergens in de variabelen liggen.

En als hier wordt gesteld dat de Delta decoders geen automatisch HDR ondersteunen dan moet per definitie er een verschil zichtbaar zijn bij SDR kanalen als HDR aanstaat. Is dit storend? De ene kijker vindt van wel de andere sneller tevreden kijker vindt van niet. Ik kon mij met de TV+ decoder van KPN toen deze nog geen automatisch HDR had er verschrikkelijk aan storen. Mijn vrouw vond het beeld daarentegen fantastisch. Maar ik hou bijvoorbeeld van een eigen ingestelde meer rustiger beeld wat betreft kleur, helderheid en contrast en bij mijn vrouw gaat de televisie al snel naar de voorkeuzeinstellfing dynamisch. Mensen verschillen, smaken verschillen maar de techniek blijft echt voor iedereen gelijk.

En dan nu iets persoonlijks wat niet persoonlijk bedoeld is. Maar als tester (of het nu een openbare test net UHD is of een besloten test net een Android decoder) moet je niet uitgaan van het credo 'bij mij is alles goed dus dan is het bij iedereen ook goed'. Je moet jezelf openstellen voor problemen van anderen. Je moet problemen die er niet op het eerste oog zijn, proberen te reproduceren. En vanuit dat punt weer de problemen proberen op te lossen om zodoende andere gebruikers die deze problemen wel ervaren de helpende hand met een goede oplossing te kunnen bieden. Ik mis dit bij jou een beetje in dit verhaal. Ik hoop voor Delta dat de testers van de Android decoder zich opener in dit proces opstellen. Er is namelijk voor Delta een veel groter beland dan dat het bij een bepaalde tester goed werkt. Kijk naar Odido. Ik de testperiode ging het goed met de Mediabox. Maar nu komt men er toch achter dat bij groter gebruik van deze Mediabox de probleempjes zich opstapelen. Zo erg zelfs dat NPO 1 UHD niet kan worden aangeboden. Een reden hiervoor kan zijn dat de Mediabox nog steeds volledig op uncast draait. Even vergeten dat het testen met 100 decoders anders is dan met 100.000+ decoders. Dus zet als tester de mogelijke oogluiken af en kijk met een bredere blik.
                          Zeker helemaal en volledig eens. Laat me voorop stellen dat ik zelf juist heel kritisch ben en juist hier vraag naar de beleving van anderen.
                          Verder zou ik ook alleen HDR op kanaal 999 verwachten, dus daar waar het aangeboden wordt.
                          Verder probeer ik de Caiwayklanten tips te geven, al zouden die ook van Delta moeten komen.
                          En ik was ook benieuwd naar dat blauwe scherm. Laat dat hier dan ook even zien als voorbeeld…

Het is verder niet “mijn” topic en een ervaringentopic is best een goed idee.
                          En tot nu toe wordt er niet al te veel verkeerd gezegd. Mocht dat wel zo zijn dan ga ik er niet op in,
                          Ik zit hier niet om een woorden discussie te winnen oid.

Reageer

Sorry, maar uit je uitspraken kan ik opmaken dat je weinig inhoudelijk weet hoe HDR precies werkt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                              Sorry, maar uit je uitspraken kan ik opmaken dat je weinig inhoudelijk weet hoe HDR precies werkt.
                              Dat kan. Met automatisch HDR bedoel je toch wanneer het beschikbaar is? Leg jezelf dan even uit..

Volgens mij zeggen wij hetzelfde HDR wordt doorgegeven door de contentaanbieder (NPO 1 UHD).
                              Nu staat het aan op de decoder (hard ingesteld om HDR toe te laten passen op alle zenders).
                              Eens dat SDR dan minder kan ogen.
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Jun 2024, 16:02.

Reageer

'm, net als gisteren en vrijdag geeft bij mij de Kamai 7x geen 4k met voetbal , ik heb maar 1080i/50Hz, HLG/HLG14, Dolby Audio. Kamai zit bedraad op een 2.5GB router, 1000/1000 glas ervoor via een eigen Nokia 010 modem. Beeld is wel wat meer gedefinieerd, dus iets beter dan NPO via kanaal 1. Tov Google TV app wel een verbetering. wat ik ook probeer, het voetbal blijft op 1080.... (Ja, TV is 4k).

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X