Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA en Caiway testen NPO 1 UHD tijdens EK voetbal

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Tja, dat Delta achter de schermen ESPN UHD in de afgelopen maanden heeft getest dat weten wij niet. Tenminste, ik neem aan dat jij de waarheid sprak toen je zei niets van UHD af te weten. En dat komt door de communicatieweg die door Delta is ingeslagen. Waar Odido gewoon na vragen hieromtrent aangaf met UHD te testen, koos Delta ervoor om het onderwerp 'stil te zwijgen'. Dit is een keuze. En iedere keuze heeft voor- en nadelen.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
      Tja, dat Delta achter de schermen ESPN UHD in de afgelopen maanden heeft getest dat weten wij niet. Tenminste, ik neem aan dat jij de waarheid sprak toen je zei niets van UHD af te weten. En dat komt door de communicatieweg die door Delta is ingeslagen. Waar Odido gewoon na vragen hieromtrent aangaf met UHD te testen, koos Delta ervoor om het onderwerp 'stil te zwijgen'. Dit is een keuze. En iedere keuze heeft voor- en nadelen.
      Klopt we weten het niet hoe lang ze al testen, maar dat ook deze feed is getest of gebruikt als referentie is evident.
      Ze zijn echt niet op het achterhoofd gevallen, als je plannen hebben voor NPO1 UHD dan begin je al maanden terug met ESPN UHD.
      Zo weten we ook niet wanneer ESPN UHD beschikbaar gaat komen, maar je kan wel invullen dat wanneer de test met NPO1 slaagt ook ESPN UHD er aan zit te komen, nogmaals even los van contractuele zaken met ESPN.

      Ik heb nog wel een puntje: is het niet handig de still op 999 te vervangen en daar alvast op aan te kondigen dat NPO1 UHD daar beschikbaar komt?
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 12 Jun 2024, 18:05.

      Reageer


      • #18
        We zijn los, er is beeld op de Kamai 7x bij mij.

        Het valt mij meteen op dat het beeld scherper is door de hoge bitrate en betere kleuren.
        Wanneer je deze feed vergelijkt met NPO1 HD dan is NPO 1 HD flets.
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 13 Jun 2024, 18:22.

        Reageer


        • #19
          Interessant.

          Is er een rede waarom ze die test niet ook via de Android-TV app kunnen doen? Dwz, is het technisch een probleem, of is het een keuze (bv om eerst te focussen op 1 platform)

          Reageer


          • #20
            Is UHD niet via de kabel uit te zenden?
            Hier staat gewoon een 4k tv met ci+ module maar kan dus niet in uhd kijken?
            Ligt dat aan de bitrate via coax of is het puur en alleen om te testen dat ze het via de interactieve kastjes uitzenden?

            Ben een leek in de techniek dus vandaar de vraag.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door BdeVisser Bekijk bericht
              Is UHD niet via de kabel uit te zenden?
              Hier staat gewoon een 4k tv met ci+ module maar kan dus niet in uhd kijken?
              Ligt dat aan de bitrate via coax of is het puur en alleen om te testen dat ze het via de interactieve kastjes uitzenden?

              Ben een leek in de techniek dus vandaar de vraag.
              Technisch kan het. Je kan de Kamai ook bij een coaxabo bestellen en dan heb je ook UHD en meer HD kanalen.
              Kosten wel iets meer dacht ik.

              Reageer


              • #22
                Toch raar dat dit niet via de coax kan. We praten toch gewoon over de beste versie van Full HD.

                Reageer


                • #23
                  Technisch kan het. Je kan de Kamai ook bij een coaxabo bestellen en dan heb je ook UHD en meer HD kanalen. Kosten wel iets meer dacht ik.
                  Ah jah natuurlijk nog meer kosten want ze maken het gelukkig al niet steeds weer duurder met minder zenders in de pakketten (iig zenders die ik graag keek)
                  Daarnaast ben ik door Delta al jaren aan het lijntje gehouden over slechte ontvangst op bepaalde kanalen tot ik via via het directe nummer van de meetkamer kreeg en die bevestigden na een test mijn vermoedens dat de fout al jaren bij Delta lag. Als goedmakertje voor jaren blokkig beeld kreeg ik wel 1 hele maand ALLE zenders gratis. Leuk als je 14 dagen of soms meer van de maand niet thuis bent i.v.m. werk.

                  Ik begin zo langzamerhand schijtziek te worden van de werkwijze die Delta naar haar klanten en zelfs personeel hanteert. Leuk dat ze heel NL van glasvezel willen voorzien maar het grootste deel van Zeeland heeft het nog niet eens. En door de monopoliepositie die Delta heeft is overstappen ook niet zaligmakend.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door BdeVisser Bekijk bericht

                    Ah jah natuurlijk nog meer kosten want ze maken het gelukkig al niet steeds weer duurder met minder zenders in de pakketten (iig zenders die ik graag keek)
                    Daarnaast ben ik door Delta al jaren aan het lijntje gehouden over slechte ontvangst op bepaalde kanalen tot ik via via het directe nummer van de meetkamer kreeg en die bevestigden na een test mijn vermoedens dat de fout al jaren bij Delta lag. Als goedmakertje voor jaren blokkig beeld kreeg ik wel 1 hele maand ALLE zenders gratis. Leuk als je 14 dagen of soms meer van de maand niet thuis bent i.v.m. werk.

                    Ik begin zo langzamerhand schijtziek te worden van de werkwijze die Delta naar haar klanten en zelfs personeel hanteert. Leuk dat ze heel NL van glasvezel willen voorzien maar het grootste deel van Zeeland heeft het nog niet eens. En door de monopoliepositie die Delta heeft is overstappen ook niet zaligmakend.
                    Ik snap je verhaal, maar ik zit bij Delta glasvezel en eerlijk gezegd vind ik dat ze het daar steeds beter doen.
                    Ik snap ook het verhaal van de extra kosten wel. Al gekeken wat het extra kost?

                    Reageer


                    • #25
                      Mijn ervaring bij Caiway is dat klanten die al jaren een abonnement op Coax hebben vaak beter over kunnen stappen op een interactief abonnement met een trager internet. De oude coax contracten zijn inmiddels in verhouding veel duurder, de internet snelheid werd steeds verhoogd zonder dat veel mensen daar behoefte aan hadden en hiermee dus ook de prijs.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                        Mijn ervaring bij Caiway is dat klanten die al jaren een abonnement op Coax hebben vaak beter over kunnen stappen op een interactief abonnement met een trager internet. De oude coax contracten zijn inmiddels in verhouding veel duurder, de internet snelheid werd steeds verhoogd zonder dat veel mensen daar behoefte aan hadden en hiermee dus ook de prijs.
                        Klopt helemaal, met een downgrade qua snelheid ben je al fors goedkoper uit en kan je de Kamai er bij bestellen.
                        Het kan nooit kwaad om je abonnementen na te lopen.

                        Reageer


                        • #27
                          Zojuist de Kamai 7x werkend gemaakt, verse firmware van Delta kwam vanzelf. Ik kijk normaal via de app op de Chromecast, jammer dat 999 niet op GoogleTV is. Mij valt op dat de stream ietsjes eerder is op 999 van op 1. Zie verder nog geen verschil ondanks dat er HLG / HLG14 staat wat mijn TV detecteert, net als dat het 1080p is. Is er ook beter geluid? Want ik zie ineens Dolby staan... In ieder geval ben ik blij dat er na jaren een 4k kastjes te hebben en er nooit iets was dus de app was genoeg nu tenminste 1 kanaal UHD gaat doen. Hopelijk dadelijk ook de rest

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht
                            Zojuist de Kamai 7x werkend gemaakt, verse firmware van Delta kwam vanzelf. Ik kijk normaal via de app op de Chromecast, jammer dat 999 niet op GoogleTV is. Mij valt op dat de stream ietsjes eerder is op 999 van op 1. Zie verder nog geen verschil ondanks dat er HLG / HLG14 staat wat mijn TV detecteert, net als dat het 1080p is. Is er ook beter geluid? Want ik zie ineens Dolby staan... In ieder geval ben ik blij dat er na jaren een 4k kastjes te hebben en er nooit iets was dus de app was genoeg nu tenminste 1 kanaal UHD gaat doen. Hopelijk dadelijk ook de rest
                            Via de OPT-toets kun je het Dolby5.1 geluid aanzetten op alle kanalen waar het beschikbaar is, dus ook op dit kanaal!
                            Wanneer ik vergelijk met NPO 1 HD dan zijn de kleuren wel degelijk vele malen beter en dieper. Het geeft bij mij een veel beter en strakker beeld met beter kleuren.
                            UHD wordt pas uitgezonden tijdens de voetbal (dat wil zeggen ander beeldformaat), nu zul je nog de HD indicatie zien op je televisie.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                              Via de OPT-toets kun je het Dolby5.1 geluid aanzetten op alle kanalen waar het beschikbaar is, dus ook op dit kanaal!
                              Wanneer ik vergelijk met NPO 1 HD dan zijn de kleuren wel degelijk vele malen beter en dieper. Het geeft bij mij een veel beter en strakker beeld met beter kleuren.
                              UHD wordt pas uitgezonden tijdens de voetbal (dat wil zeggen ander beeldformaat), nu zul je nog de HD indicatie zien op je televisie.
                              Dank je, alles duidelijk. Ik wacht op voetbal dan vanavond.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                                Via de OPT-toets kun je het Dolby5.1 geluid aanzetten op alle kanalen waar het beschikbaar is, dus ook op dit kanaal!
                                Wanneer ik vergelijk met NPO 1 HD dan zijn de kleuren wel degelijk vele malen beter en dieper. Het geeft bij mij een veel beter en strakker beeld met beter kleuren.
                                UHD wordt pas uitgezonden tijdens de voetbal (dat wil zeggen ander beeldformaat), nu zul je nog de HD indicatie zien op je televisie.
                                Wel beetje jammer weer, dat ik het niet via de delta tv app kan kijken in uhd! Die helpdeskmedewerkers weten er ook weinig van, die zeiden van wel namelijk. Beeld vind ik via de ontvanger niet echt beter dan op mijn app. hlg/hdr geeft weinig belichting. Vind het op espn uhd veel mooier via kpn. Misschien komt het omdat dit upscaling is. En straks de wedstrijden wel er mooier uit zien. aangezien dit ook met echte 4k camera`s gefilmd wordt!

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X