Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA en Caiway testen NPO 1 UHD tijdens EK voetbal

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Dat maakt qua Dolbygeluid geen ene moer uit. Mijn Kamai zit rechtstreeks op het modem en ik ervaar hetzelfde gedempte geluid alsof het volume niet helemaal open staat.
    Er zit toch iets nog niet helemaal goed, alsof het signaal wordt "geknepen". Stereo is voller en ook Dolby geluid op apps en in het verleden Coax is voller.
    Bedankt voor je reactie. Ja op alle zenders is dolby gewoon niet goed. Overigens vind ik het ook al ruk dat je via de decoder het volume niet gewoon op 100 kunt zitten. dan staat er iets van regel het op je externe apparaat. Dat staat allemaal al goed. Ze hebben het geluid niet goed op orde bij delta. Hopelijk fixen ze dit eens snel!

    Reageer


    • #47
      Bordewolf Ziggo en KPN hebben in het verleden in de firmware van de decoders een optie ingebouwd waarmee de HDR instelling op automatisch gezet kan worden. Daarvoor was het HDR aan of uit en dat gold voor alle zenders. In de automatische stand gaat HDR aan als in het signaal HDR aanwezig is. Als het SDR is (zoals bij de meeste zenders) dan gaat de decoder automatisch op SDR. En ook als je decoder op HDR staat dan moet je televisie ook HDR en HLG ondersteunen. Het gaat vooral met HLG fout als het beed minder goed is. En in het geval van de Android decoder moet de je niet voor Dolby Vision maar voor HDR10 kiezen om het beste beeld op NPO 1 UHD te krijgen. Het geluid lijkt mij op afstand een Delta issue. Hier bij zowel Ziggo als KPN goed Dolby 5.1 geluid.

      Dar beelden er ook buiten het voetbal op NPO 1 UHD als beter wordt ervaren, heeft meerdere oorzaken. Ik weet niet met welke bandbreedte NPO 1 HD bij Delta wordt doorgegeven (en ook niet NPO 1 UHD) maar uitgaande van Ziggo en KPN is de bandbreedte van NPO 1 UHD hoger. Alleen dit zorgt al voor beter beeld. Daarnaast is aantal beelden per frame dubbel zoveel wat een meer gedetailleerd beeld geeft. Daarnaast is er ook nog eens een verschil wat betreft compressietechniek.

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

        Bedankt voor je reactie. Ja op alle zenders is dolby gewoon niet goed. Overigens vind ik het ook al ruk dat je via de decoder het volume niet gewoon op 100 kunt zitten. dan staat er iets van regel het op je externe apparaat. Dat staat allemaal al goed. Ze hebben het geluid niet goed op orde bij delta. Hopelijk fixen ze dit eens snel!
        Bij mij staat het volume van de decoder op 100 en ook bij mij is het Dolby geluid niet vol genoeg. Dat is op alle zenders met Dolby het geval.

        Reageer


        • #49
          Waarheid of weer (net als hier) de zoveelste grappenmaker ?

          [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)
          Laatst bewerkt door driepinter; 15 Jun 2024, 15:15.

          Reageer


          • #50
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Bij mij staat het volume van de decoder op 100 en ook bij mij is het Dolby geluid niet vol genoeg. Dat is op alle zenders met Dolby het geval.
            Heb precies hetzelfde. En dan off topic te melden. Wilde via de interactieve delta tv app renze nog even terug kijken, het eindstuk met kane. Maar je kan op de meeste zenders maar 5 minuten vooruitspoelen met interactieve tv! Bloed irritant!

            Reageer


            • #51
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Waarheid of weer (net als hier) de zoveelste grappenmaker ?

              [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)
              Nee, dit klopt. HDR staat voor de gehele decoder aan, dus niet per kanaal.

              Ik kan bevestigen dat als gevolg daarvan de overige kanalen nu ook nog scherper zijn en beter zijn op tv’s die dit ondersteunen.
              Voor mijn gevoel was dit gisteren nog niet zo, toen waren de beelden op NPO 1 flets en onscherp.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 15 Jun 2024, 15:40.

              Reageer


              • #52
                Ik heb de Aria 7x, maar op kanaal 999 zie ik alleen een blauw scherm met de tekst: "Op dit moment is er op deze zender geen uitzending". Ik heb een abbonement bij Caiway.

                Reageer


                • #53
                  En dus is Delta te laat gaan testen met UHD. De decoders ondersteunen automatisch HDR dus blijkbaar niet. Het staat altijd uit of altijd aan. HDR aan bij een zender die niet in HDR wordt geleverd, zorgt voor een overvloed aan kleurweergave.

                  Via sociale media krijg ik overigens van diverse Delta-klanten vragen over hoe zij beter beeld op NPO 1 UHD kunnen krijgen.

                  Reageer


                  • #54
                    Oorspronkelijk gepost door DeVries Bekijk bericht
                    Ik heb de Aria 7x, maar op kanaal 999 zie ik alleen een blauw scherm met de tekst: "Op dit moment is er op deze zender geen uitzending". Ik heb een abbonement bij Caiway.
                    Klopt inderdaad was gisteren inderdaad ook al snel het geval. Misschien dat het netwerk het niet aan kan en testen ze alleen nog Delta klanten. Caiway heeft veel meer abonnees dan Delta.

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                      En dus is Delta te laat gaan testen met UHD. De decoders ondersteunen automatisch HDR dus blijkbaar niet. Het staat altijd uit of altijd aan. HDR aan bij een zender die niet in HDR wordt geleverd, zorgt voor een overvloed aan kleurweergave.

                      Via sociale media krijg ik overigens van diverse Delta-klanten vragen over hoe zij beter beeld op NPO 1 UHD kunnen krijgen.
                      Beeld bij mij is gewoon perfect. Hlg ligt op. Omdat npo ook gewoon in hlg uitzend. Top beeld. Heb dan ook een tv van 4000 euro. Dus dat mag ook wel;-)

                      Reageer


                      • #56
                        Dus moet ik wachten tot 26 juni, want dan stap ik over naar Solcon. Op de website van Caiway staat wel dat ze NPO1 uhd op 999 uitzenden.

                        Reageer


                        • #57
                          Ik heb bij Caiway via het Amino-kastje wel gewoon beeld op 999.

                          Reageer


                          • #58
                            Een aantal verkeerde conclusies
                            1) caiwayklanten moeten de decoder herstarten via het instellingenmenu. Eerste optie in dat menu en voor herstart kiezen. Dan wordt alle nieuwe firm en sofware geladen. En dan ook beeld. Er zijn ook Caiwayklanten met beeld, maar sommigen hebben de decoder weer afgestoft.

                            2) HDR altijd aan leidt bij mij niet tot problemen. Alle kanalen geven een prima beeld met normale kleurvestrooiing. Dus svp geen conclusies trekken zonder het beeld te hebben gezien.

                            3) Op X gewoon enthousiaste Caiwayklanten...?

                            Reageer


                            • #59
                              HDR altijd aan op alle kanalen moet per definitie altijd leiden tot minder goed beeld op SDR kanalen. Onderbouwing zie discussies KPN forum TV+ decoder.

                              Reageer


                              • #60
                                Er moet niets. Ik heb voor nu geen problemen. Maar hoor graag anderen. Ik zie het ook geen klachten regenen via hier of X. En het EK is op 999 niet op 998 ( daar wordt wel een blauw scherm getoond)

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X