Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA en Caiway testen NPO 1 UHD tijdens EK voetbal

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht
    Zo, dus dat is helemaal geen uhd, want uhd is wat ik kan vinden p en niet i. Nou, dan snap ik helemaal niet waarom deze lage bandbreedte niet in de app gebruikt kan worden. Nu krijgen we maar 25 volledige beelden per seconde ipv de 50 die bij p hoort. Bijgaand dan maar eens een linkje wat p en i uitlegd....
    Laten we niet te snel conclusies trekken. Dat deden we eerder ook al bij HDR op alle kanalen.
    Wel eens dat het 1080P moet zijn, UHD en 1080P heeft bij voetbal de beste beleving in verband met continue snelle beeldveranderingen (bijvoorbeeld een bal die snel wordt gepast).

    DELTA-TV-team kan ons uit de dromen helpen.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 18 Jun 2024, 20:54.

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Wanneer je op de datasheet kijkt zie je dat beide decoders 1080P60 ondersteunen.

    Dus misschien valt het nog mee.
    Het kan inderdaad een outputding zijn naar de tv zelf en dat de decoder wel 1080P weergeeft.
    Maar ik vind het wel vreemd
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Wanneer je op de datasheet kijkt zie je dat beide decoders 1080P60 ondersteunen.

    Dus misschien valt het nog mee.
    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Quetensky
    antwoordde
    Zo, dus dat is helemaal geen uhd, want uhd is wat ik kan vinden p en niet i. Nou, dan snap ik helemaal niet waarom deze lage bandbreedte niet in de app gebruikt kan worden. Nu krijgen we maar 25 volledige beelden per seconde ipv de 50 die bij p hoort. Bijgaand dan maar eens een linkje wat p en i uitlegd....
    Tip: ben je op zoek naar goede HDMI kabels? Kijk dan eens naar de HDMI kabels van RU connected. Deze kunnen zonder moeite 1080p verwerken en hebben zelfs geen moeite met 4K beelden. Wat is 1080p? 1080p staat…

    Laat een reactie achter:


  • Jarco Kriek
    antwoordde
    Dus begrijp ik het nu goed dat Delta P I’n I omzet? Met andere woorden betekent dit feitelijk dat Delta helemaal geen UHD aan klanten levert. Maar gewoon HD met meer bandbreedte en wat extra beeldframes. Natuurlijk levert dit beter beeld op maar het is geen UHD. Opvallend als dit echt het geval is. En dan volgt automatisch de vervolgvraag……waarom doet Delta dit?

    Zijn bijvoorbeeld de decoders niet volledig geschikt voor UHD?
    Jarco Kriek in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht

    Dank voor de bevestiging @jarno, dat het 1080p is vanaf de NOS.

    Ook een koude start helpt niet, zowel de Kamai als de TV zitten op een stroomslof met schakelaar. Is er bekend welke decoder 1080p/HLG doet? Ik zou toch wel eens p ipv i willen zien op m'n tv, omdat ik al sinds ik via de decoder ipv Humax (coax) voetbal kijk, ik het beeld minder vind.

    Zoek maar eens op het verschil van p en i wat dat voor beeld geeft en dan zie je wat ik bedoel, is haarfijn uitgelegd met foto's.

    Ondertussen alle settings van de tv ook nagekeken, de hdmi kabel op een andere input gezet, andere kabel, maar het blijft i ipv p.

    Resultaat met spelen met settings is wel dat ik toch een beter beeld heb weten te krijgen, maar het typische verschil tussen p en i blijft, al is het minder.

    Is er trouwens een mogelijkheid om de Kamai te laten checken of er nieuwe firmware is? Of ergens een pagina waar de laatste versie staat?

    Fijn dat er meegedacht wordt hoor!
    I en P krijg je niet anders. Delta zet P om in I, dus je ontvangt altijd I via de decoder.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Quetensky
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Ik hou dit ook op een bug in de decoder zelf. Na een koude start gaat het goed, staat deze langer aan dan toch weer het fenomeen dat de box HDR blijft doorgeven aan mijn tv op alle zenders.
    Dank voor de bevestiging @jarno, dat het 1080p is vanaf de NOS.

    Ook een koude start helpt niet, zowel de Kamai als de TV zitten op een stroomslof met schakelaar. Is er bekend welke decoder 1080p/HLG doet? Ik zou toch wel eens p ipv i willen zien op m'n tv, omdat ik al sinds ik via de decoder ipv Humax (coax) voetbal kijk, ik het beeld minder vind.

    Zoek maar eens op het verschil van p en i wat dat voor beeld geeft en dan zie je wat ik bedoel, is haarfijn uitgelegd met foto's.

    Ondertussen alle settings van de tv ook nagekeken, de hdmi kabel op een andere input gezet, andere kabel, maar het blijft i ipv p.

    Resultaat met spelen met settings is wel dat ik toch een beter beeld heb weten te krijgen, maar het typische verschil tussen p en i blijft, al is het minder.

    Is er trouwens een mogelijkheid om de Kamai te laten checken of er nieuwe firmware is? Of ergens een pagina waar de laatste versie staat?

    Fijn dat er meegedacht wordt hoor!

    Quetensky in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
    Bordewolf jij begrijpt het begrip HDR nog steeds niet naar nu blijkt. Natuurlijk geeft Delta alleen 999 in HDR door en de rest in SDR. Delta schakelt ook niet. Dat doet de decoder. En jij beweerde dat die decoder niet automatisch zelf schakelde van HDR naar SDR en visa versa. Niet ik. Kan het ook niet weten want ik heb geen toegang tot Delta.

    Maar kort ingaan op je opmerking. Waarom zet men hier dan iedere maand dat er nieuwe firmware komt voor de decoders. Geen enkele decoder is ooit helemaal bugvrij. En al zeker decoders van Amino niet. Dit gebaseerd op gebruikerservaringen van Europese providers die decoders van deze fabrikant gebruiken, (en dat zijn er hierdoor steeds minder)

    Bron NPO 1 UHD is inderdaad 1080P/50 met bandbreedte 18Nbps. Als Delta het in interlaced doorgeeft dan wordt het signaal bewerkt door eigen encoders. En kan dus ook de bandbreedte lager zijn.
    Ik hou dit ook op een bug in de decoder zelf. Na een koude start gaat het goed, staat deze langer aan dan toch weer het fenomeen dat de box HDR blijft doorgeven aan mijn tv op alle zenders.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Jarco Kriek
    antwoordde
    Bordewolf jij begrijpt het begrip HDR nog steeds niet naar nu blijkt. Natuurlijk geeft Delta alleen 999 in HDR door en de rest in SDR. Delta schakelt ook niet. Dat doet de decoder. En jij beweerde dat die decoder niet automatisch zelf schakelde van HDR naar SDR en visa versa. Niet ik. Kan het ook niet weten want ik heb geen toegang tot Delta.

    Maar kort ingaan op je opmerking. Waarom zet men hier dan iedere maand dat er nieuwe firmware komt voor de decoders. Geen enkele decoder is ooit helemaal bugvrij. En al zeker decoders van Amino niet. Dit gebaseerd op gebruikerservaringen van Europese providers die decoders van deze fabrikant gebruiken, (en dat zijn er hierdoor steeds minder)

    Bron NPO 1 UHD is inderdaad 1080P/50 met bandbreedte 18Nbps. Als Delta het in interlaced doorgeeft dan wordt het signaal bewerkt door eigen encoders. En kan dus ook de bandbreedte lager zijn.
    Jarco Kriek in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 17 Jun 2024, 23:07.

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht

    Oké, dat wist ik niet, voor mij was ooit toen je van full-HD naar UHD ging, het de resolutie en niet alleen de toevoeging van HLG. Vandaar dat ik ervan uit ging dat UHD gelijk is aan 4k. Excuses dat ik dit niet eerst uitgezocht heb. Inmiddels de uitleg gevonden hoe het UHD werkt. Zit ik alleen nog met waarom ik 1080i heb en geen 1080p, dat is waarschijnlijk dat daardoor jouw beeld, doordat het p(rogressive) is ipv i(nterlaced), veel beter is.

    Bersur, je wil eruit halen wat erin zit. Dat heeft niks met azijnzeiken te maken. Beeld en beleving is subjectief.
    Dat is wel degelijk waar ik ook mee zit. Jarco Kriek de bron is toch1080P ? Ik krijg 1920x1080 /50I door.

    Ik meen dat de apps 1080P doorgeven. Wellicht kan de Kamai en de Aria geen 1080P ?
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Quetensky
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Dat klopt dan, UHD is geen 4K. Het EK wordt niet in 4K geproduceerd.
    Oké, dat wist ik niet, voor mij was ooit toen je van full-HD naar UHD ging, het de resolutie en niet alleen de toevoeging van HLG. Vandaar dat ik ervan uit ging dat UHD gelijk is aan 4k. Excuses dat ik dit niet eerst uitgezocht heb. Inmiddels de uitleg gevonden hoe het UHD werkt. Zit ik alleen nog met waarom ik 1080i heb en geen 1080p, dat is waarschijnlijk dat daardoor jouw beeld, doordat het p(rogressive) is ipv i(nterlaced), veel beter is.

    Bersur, je wil eruit halen wat erin zit. Dat heeft niks met azijnzeiken te maken. Beeld en beleving is subjectief.
    Quetensky in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Inmiddels is duidelijke dat Delta netjes HDR doorgeeft op alleen het NPO 1 UHD kanaal,
    Ik heb zelf de decoder ontkoppeld, aangekoppeld en niet gekoppeld aan de afstandbediening van Samsung en ook de decoder een keiharde herstart gegeven.
    Ik heb nu SDR waar het SDR is en HDR op kanaal 999.

    Jarco Kriek waarom zou Delta nog firmware moeten aanpassen wanneer zaken al werken? Alleen Dolby gaat iets mis, geen vol geluid. ESPN UHD gaat echt komende maanden wel komen nu ik tot nu toe geen klachten zie over het beeld.
    Daarnaast zullende huidige decoder echt nog wel 1,5 jaar in het veld blijven en is alle software vrij generiek opgezet.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Jun 2024, 18:49.

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht

    Automatisch HDR is een functie op een decoder waardoor automatisch door de coderoe naar HDR wordt geschakeld als een kanaal in HDR aangeboden wordt. En dus ook weer wordt teruggeschakeld naar SDR bij een normaal HD-kanaal. Als deze functie niet op een decoder aanwezig s dan is het beeld in de HDR stand bij SDR kanalen (normale SD en HD kanalen) niet optimaal.

    Ik vind het een vreemde uitspraak dat je nu zegt dat je het eens bent dat SDR kanalen in de HDR stand er minder goed uitzien. Eerder verklaarde je nog dat bij jou het beeld van SDR in HDR stand minimaal gelijk of zelfs beter was. Maar dat kan je natuurlijk wel weer hebben gewijzigd door de mogelijkheid binnen deze forumsoftware om je berichten tot de eeuwigheid aan te kunnen passen.
    Jarco, ik wil er geen woordenspel van maken zei ik eerder al. HDR toepassen op SDR kanalen KAN er minder goed uitzien.
    Wat het in mijn ogen nu doet is het naar voren halen van bepaalde kleuren. Bij mij persoonlijk wordt het niet slechter, of het beeld slechter,
    Maar eens, HDR zou een optie moeten zijn op de box die je kan uitzetten en alleen aanspringt wanneer HDR wordt meegezonden door de zender (inderdaad ook bij overschakelen van HDR naar SDR moet er overgeschakeld worden.

    Zo heeft de Kamai ook problemen met overschakelen van Dolby naar Stereo en andersom. Dolby staat of standaard aan of standaard uit en ook dat is irritant, de box moet dit bepalen aan de hand van het signaal en gewoon doorvoeren wat er is.
    En eens met Do60 dat er even gekeken moet worden naar de software die Dolby moet vertalen. Ik kan het volume oppoken tot 40 maar het volume wordt niet veel hoger. Het geluid is niet vol genoeg.
    Het stereogeluid op 13 is vol en 40 kunnen de buren meegenieten.

    Dit doet ook iets met Dolby of HDR via apps. In mijn ogen moet de software aangepakt worden om beide zaken goed op te lossen, ook voor de toekomst.

    DELTA-TV-team leest hier mee en gaat echt wel kijken naar bevindingen.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Jun 2024, 21:02.

    Laat een reactie achter:


  • Do60
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht

    Automatisch HDR is een functie op een decoder waardoor automatisch door de coderoe naar HDR wordt geschakeld als een kanaal in HDR aangeboden wordt. En dus ook weer wordt teruggeschakeld naar SDR bij een normaal HD-kanaal. Als deze functie niet op een decoder aanwezig s dan is het beeld in de HDR stand bij SDR kanalen (normale SD en HD kanalen) niet optimaal.

    Ik vind het een vreemde uitspraak dat je nu zegt dat je het eens bent dat SDR kanalen in de HDR stand er minder goed uitzien. Eerder verklaarde je nog dat bij jou het beeld van SDR in HDR stand minimaal gelijk of zelfs beter was. Maar dat kan je natuurlijk wel weer hebben gewijzigd door de mogelijkheid binnen deze forumsoftware om je berichten tot de eeuwigheid aan te kunnen passen.
    Beeld vind ik gewoon prima. Irriteer me wel aan het geluid. Is geen dolby geluid dit. Zo dof en zacht. Jammer dat ze weer zo`n simpel kamai kastje gebruiken. Simpele geluidsdecoders erin. Dit kan eigenlijk echt niet meer anno 2024! Geluid via pcm is nog beter via de app ook overigens. Dolby met bitstream is gewoon zo waardeloos zacht via mijn surround installatie. Fix dit aub DELTAtest
    Do60 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Jarco Kriek
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Dat kan. Met automatisch HDR bedoel je toch wanneer het beschikbaar is? Leg jezelf dan even uit..

    Volgens mij zeggen wij hetzelfde HDR wordt doorgegeven door de contentaanbieder (NPO 1 UHD).
    Nu staat het aan op de decoder (hard ingesteld om HDR toe te laten passen op alle zenders).
    Eens dat SDR dan minder kan ogen.
    Automatisch HDR is een functie op een decoder waardoor automatisch door de coderoe naar HDR wordt geschakeld als een kanaal in HDR aangeboden wordt. En dus ook weer wordt teruggeschakeld naar SDR bij een normaal HD-kanaal. Als deze functie niet op een decoder aanwezig s dan is het beeld in de HDR stand bij SDR kanalen (normale SD en HD kanalen) niet optimaal.

    Ik vind het een vreemde uitspraak dat je nu zegt dat je het eens bent dat SDR kanalen in de HDR stand er minder goed uitzien. Eerder verklaarde je nog dat bij jou het beeld van SDR in HDR stand minimaal gelijk of zelfs beter was. Maar dat kan je natuurlijk wel weer hebben gewijzigd door de mogelijkheid binnen deze forumsoftware om je berichten tot de eeuwigheid aan te kunnen passen.
    Jarco Kriek in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X