Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA en Caiway testen NPO 1 UHD tijdens EK voetbal

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht

    Dank je, alles duidelijk. Ik wacht op voetbal dan vanavond.
    geluid in dolby is echt waardeloos. lijkt eerder op mono. als ik gewoon audio nederlands selecteer, is het een beter geluid via mijn audio setup. geluid via de delta tv app is veel beter dan op de interactieve ontvanger! volume staat 100 op de ontvanger. heb audioformaat gewoon op pcm gezet via hdmi 1, gewoon beter stereo geluid. bitstream dimt het geluid enorm!
    Laatst bewerkt door Do60; 14 Jun 2024, 17:20.

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

      Wel beetje jammer weer, dat ik het niet via de delta tv app kan kijken in uhd! Die helpdeskmedewerkers weten er ook weinig van, die zeiden van wel namelijk. Beeld vind ik via de ontvanger niet echt beter dan op mijn app. hlg/hdr geeft weinig belichting. Vind het op espn uhd veel mooier via kpn. Misschien komt het omdat dit upscaling is. En straks de wedstrijden wel er mooier uit zien. aangezien dit ook met echte 4k camera`s gefilmd wordt!
      Het beeld van de wedstrijd is UHD. De kleuren zijn sowieso beter dan NPO 1 HD, wereld van verschil.
      Het beeld is hier erg strak en erg goed!

      DELTA-TV-team uitstekende prestatie geleverd om ons dit te kunnen leveren! Alle complimenten!

      Dolby is mij ook opgevallen dat dit toch echt nog suboptimaal is. Er zit een soort demping op het geluid tov stereo.
      Het geluid is niet “vol” genoeg
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Jun 2024, 23:25.

      Reageer


      • #33
        PS ik ben erg benieuwd naar de ervaring van anderen!

        Reageer


        • #34
          Caiway klanten hadden geen beeld meer. Dus ja het is een test die mislukt is. Maar ze hebben nog meer dagen.

          Reageer


          • #35


            Ik zie alleen klachten over een streep in beeld die na aan- en uitzetten van de decoder verdwenen was. Ik zie ook van Caiwayklanten op X alle complimenten voorbij komen!
            Het lijkt er op dat ook de Caiwayklanten in the end zeer tevreden zijn!

            Mijn enige vraag die mij bezig houdt: kan deze bitrate straks standaard worden op NPO 1 en gaat de NPO HDR/HLG als standaard aanhouden? Want dat doen ze nu ook op deze feed?

            KPN heeft de HDR optie als optie op zendernummer 1 gezet.

            Durf te dromen…. Delta+ kanalen voor de meest bekeken zenders zoals bij KPN.
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Jun 2024, 23:58.

            Reageer


            • #36
              QUOTE
              Eén maand testen

              De NPO biedt NPO 1 UHD een maand lang aan, tot 14 juli 2024. In die periode analyseren DELTA en Caiway op verschillende punten de UHD-uitzendingen, zoals de beeldkwaliteit, kleurweergave, helderheid en algehele prestaties.
              UNQUOTE

              Dit zegt toch voorlopig genoeg?
              Filosoferen over de toekomst is prima, maar om na één dag al te 'dromen' over een zelfde service als een andere provider.....
              Na de analyse van DELTA en Caiway zullen de klanten wel e.e.a. vernemen...mogen we hopen.

              Reageer


              • #37
                Ik ben een kwartier aan het klooien geweest met allerlei instellingen, maar mij kan die UHD niet bekoren.
                Het is mij allemaal “te hard”. Het tv-beeld knalt er teveel uit en is daarmee niet prettig om te blijven kijken.
                Gelukkig hebben ook NPO 1 nog op 1.

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                  Ik ben een kwartier aan het klooien geweest met allerlei instellingen, maar mij kan die UHD niet bekoren.
                  Het is mij allemaal “te hard”. Het tv-beeld knalt er teveel uit en is daarmee niet prettig om te blijven kijken.
                  Gelukkig hebben ook NPO 1 nog op 1.
                  Je zult ook even goed moeten kijken naar de instellingen van de tv. Dus niet dubbel HDR/HLG aan bijvoorbeeld.
                  Dat kan ook buiten de wedstrijden.
                  Je zult inderdaad even moeten wennen en goede kleuren. Je ziet nu hoe onecht en flets de kleuren zijn op andere zenders.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 15 Jun 2024, 09:48.

                  Reageer


                  • #39
                    Of de kleuren zijn te overdreven in UHD. Wie zegt dat dat niet onecht is. Wanneer je naar iets buiten kijkt zit er ook geen licht achter en worden kleuren en beeld wat zachter. Het is nu of je constant naar iets kijkt wat overdreven uitgelicht is.
                    Ook de gamma wat terugstellen heeft niet het gewenste resultaat. Het komt mij over als een teveel nabewerkte foto.

                    Maar, zoals gezegd, ieder zijn ding en ik ben blij dat we nog de keuze hebben.

                    Reageer


                    • #40
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                      Het beeld van de wedstrijd is UHD. De kleuren zijn sowieso beter dan NPO 1 HD, wereld van verschil.
                      Het beeld is hier erg strak en erg goed!

                      DELTA-TV-team uitstekende prestatie geleverd om ons dit te kunnen leveren! Alle complimenten!

                      Dolby is mij ook opgevallen dat dit toch echt nog suboptimaal is. Er zit een soort demping op het geluid tov stereo.
                      Het geluid is niet “vol” genoeg
                      Bordewolf Ben ook zeer tevreden erover. Voetbal zag er perfect uit. Echt een verschil! Dolby is echt ruk idd. Via tv zet ik bitstream aan, en geluid is dan gewoon niet vol. Als ik op mijn xbox series x game. en zet bitstream aan en dolby. dan heb je gewoon een mooi vol geluid zoals dolby hoort te zijn. heb het maar weer op pcm gezet. en zo gewoon de voetbal gekeken via de decoder. Wat wel gek is, niet uhd zenders zien er via de digitale interactieve ontvanger weer minder kleurrijk uit dan dat ik via de delta tv app op mijn tv kijk! Geluid van de app vind ik ook beter. Nadeel vind ik wel, dat npo uhd vooralsnog enkel met de interactieve ontvanger te kijken is! Weer extra kastje en hdmi poort die ik moet gebruiken plus extra afstandbediening.

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                        Bordewolf Ben ook zeer tevreden erover. Voetbal zag er perfect uit. Echt een verschil! Dolby is echt ruk idd. Via tv zet ik bitstream aan, en geluid is dan gewoon niet vol. Als ik op mijn xbox series x game. en zet bitstream aan en dolby. dan heb je gewoon een mooi vol geluid zoals dolby hoort te zijn. heb het maar weer op pcm gezet. en zo gewoon de voetbal gekeken via de decoder. Wat wel gek is, niet uhd zenders zien er via de digitale interactieve ontvanger weer minder kleurrijk uit dan dat ik via de delta tv app op mijn tv kijk! Geluid van de app vind ik ook beter. Nadeel vind ik wel, dat npo uhd vooralsnog enkel met de interactieve ontvanger te kijken is! Weer extra kastje en hdmi poort die ik moet gebruiken plus extra afstandbediening.
                        We gaan zien of de apps het ook krijgen op termijn, daar is wel iets meer voor nodig ben ik bang. En Dolby ben ik het wel eens dat men eens zou moeten kijken waarom het geluid niet “vol” genoeg is, ook met coax is het een verschil van dag en nacht.

                        Wat mij betreft mag na NPO1 UHD wel vier dingen gebeuren:
                        * NPO gaat HDR toevoegen aan alle zenders
                        * Delta geeft de NPO zenders as is door (dus met de hogere bitrate)
                        * Onderzoek naar het Dolbygeluid en Dolby op alle apps,
                        * ESPN UHD gaan leveren

                        #voer voor verbetering.

                        Reageer


                        • #42
                          Ik leer elke dag weer meer bij, Dubbel HDR/HLG. Lijkt mij echt wauw om dit mee te maken.

                          En UHD de standaard bij NPO? Durf te dromen zou een waarzegger spreken. Dit gaat echt de eerstkomende jaren niet gebeuren. kost te veel geld in een tijd dat NPO moet bezuinigen. Het zal hooguit 1080P/25 als standaard worden. En dan zonder HDR, HLG en WCG2020.

                          Ik lees net dat voor UHD via apps meer voor nodig is. Opvallende uitspraak van iemand die de afgelopen maanden beweerde dat UHD via tv-apps gewoon eenvoudig mogelijk was. En onderbouwing van anderen omtrent multicast en unicast terzijde schoof omdat Delta het snelste internet van iedereen had.
                          Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 15 Jun 2024, 11:24.

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            We gaan zien of de apps het ook krijgen op termijn, daar is wel iets meer voor nodig ben ik bang. En Dolby ben ik het wel eens dat men eens zou moeten kijken waarom het geluid niet “vol” genoeg is, ook met coax is het een verschil van dag en nacht.

                            Wat mij betreft mag na NPO1 UHD wel vier dingen gebeuren:
                            * NPO gaat HDR toevoegen aan alle zenders
                            * Delta geeft de NPO zenders as is door (dus met de hogere bitrate)
                            * Onderzoek naar het Dolbygeluid en Dolby op alle apps,
                            * ESPN UHD gaan leveren

                            #voer voor verbetering.
                            Had nog even bericht naar delta via de chat. Ze hebben mijn modem gereboot. Ze zei dat ik het rechtstreeks via utp kabel moet aansluiten op mijn glasvezelmodem om te kijken of er verschil is. Heb jij de interactieve ontvanger ook rechtstreeks aangesloten op het glasvezelmodem? Volgens mij maakt het niks uit qua geluid. Heb nu utp kabel van glasvezel naar mijn deco x20 aangesloten. en via de lanpoort van de deco x20 naar de interactieve ontvanger aangesloten

                            Reageer


                            • #44
                              Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                              Had nog even bericht naar delta via de chat. Ze hebben mijn modem gereboot. Ze zei dat ik het rechtstreeks via utp kabel moet aansluiten op mijn glasvezelmodem om te kijken of er verschil is. Heb jij de interactieve ontvanger ook rechtstreeks aangesloten op het glasvezelmodem? Volgens mij maakt het niks uit qua geluid. Heb nu utp kabel van glasvezel naar mijn deco x20 aangesloten. en via de lanpoort van de deco x20 naar de interactieve ontvanger aangesloten
                              Dat maakt qua Dolbygeluid geen ene moer uit. Mijn Kamai zit rechtstreeks op het modem en ik ervaar hetzelfde gedempte geluid alsof het volume niet helemaal open staat.
                              Er zit toch iets nog niet helemaal goed, alsof het signaal wordt "geknepen". Stereo is voller en ook Dolby geluid op apps en in het verleden Coax is voller.

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                                Ik leer elke dag weer meer bij, Dubbel HDR/HLG. Lijkt mij echt wauw om dit mee te maken.

                                En UHD de standaard bij NPO? Durf te dromen zou een waarzegger spreken. Dit gaat echt de eerstkomende jaren niet gebeuren. kost te veel geld in een tijd dat NPO moet bezuinigen. Het zal hooguit 1080P/25 als standaard worden. En dan zonder HDR, HLG en WCG2020.

                                Ik lees net dat voor UHD via apps meer voor nodig is. Opvallende uitspraak van iemand die de afgelopen maanden beweerde dat UHD via tv-apps gewoon eenvoudig mogelijk was. En onderbouwing van anderen omtrent multicast en unicast terzijde schoof omdat Delta het snelste internet van iedereen had.
                                Nee, die onderbouwing heb ik niet terzijde geschoven, dat is juist de reden dat ik aangaf dat dit langer gaat duren. Daar is meer voor nodig.
                                Maar inderdaad kan het gewoon, KPN doet het al, zei het dat ze toch de bitrate (moeten) knijpen. Maar in the end is het mogelijk, maar dus niet op korte termijn.
                                Er is duidelijk getest met de oude decoders zodat dit eerst goed gaat werken .

                                Hoe verklaar je overigens dat wel op het UHD kanaal standaard HDR meekrijgen en de kleuren sowieso vele malen beter zijn ook zonder EK uitzendingen?

                                Waar schrijf ik iets over dubbel HDR?? Ik weet dat in het verleden instellingen op decoders met HDR botsten met HDR/HLG-instellingen op de tv. Ziggo of KPN heeft om die reden HDR als optie op de decoder aangeboden meen ik te weten ipv standaard aan.
                                Maar corrigeer me gerust, ik put uit mijn geheugen. Corrigeer me maar wanneer ik er naast zit, niet mijn bedoeling om desinformatie hier te geven.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X