Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Het analoge radio signaal.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

En buitenlandse zenders die je niet via de ether (FM/Dab+) kunt ontvangen,
    kun je ook nog via TuneIn krijgen.

bv: VRT Radio 1

Reageer

Oorspronkelijk gepost door maiden
      kijk even hier na misschien helpt het je op weg
      https://www.delta.nl/allemaaldigitaal/digitale-radio
      Voorlopig dus nog niet :

Het is een heel (lang) verhaal maar eigenlijk niet minder interessant (voor Radiofielen).

Info

Download de bijlage

Reageer

Is een DAB aanbod een goede optie op de coaxkabel ter vervanging van analoge radio?
        Je ziet meer DAB radio's verschijnen en ik denk dat een DAB boeket weinig ruimte inneemt op de kabel.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door wewa
          Is een DAB aanbod een goede optie op de coaxkabel ter vervanging van analoge radio?
          Je ziet meer DAB radio's verschijnen en ik denk dat een DAB boeket weinig ruimte inneemt op de kabel.
          DAB is nou juist bedoeld om overal via de ether digitale ontvangst te hebben en jij wil dat via de kabel gaan verspreiden?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
            DAB is nou juist bedoeld om overal via de ether digitale ontvangst te hebben en jij wil dat via de kabel gaan verspreiden?
            goed plan, hoor
            heb je in ieder geval geen moeilijke antenne nodig

maar kun je de afscherming van een coax-kabel niet als antenne gebruiken ??

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
              FM was trouwens ook alleen bedoeld voor verspreiding via de ether, werkt anders prima via de kabel :8

In Zwitserland gebruiken ze al DAB via de kabel

Reageer

Oorspronkelijk gepost door wewa
                De reden voor afschakelen van de FM band zit hem niet in ruimte (bandbreedte) die de zenders in beslag nemen, maar in het frequentiegebied waarin die vallen.
                De retourband word van 5-65 MHz uitgebreid naar 5-204 MHz. en hier valt FM middenin.
                DAB zit hoger in frequentie dan FM, maar valt nog nog steeds (deels) binnen deze band.
                Dus hier zit je met hetzelfde probleem.

Oorspronkelijk gepost door Niggo
                In Zwitserland gebruiken ze al DAB via de kabel
                In Zwitserland is een proef geweest met DAB via de kabel. Hier zaten ze echter nog steeds met het probleem van de frequentieband. Hun oplossing was om de frequenties te verleggen, wat als gevolg had dat je alleen maar door hun aangeboden speciaal aangepaste ontvangers kon gebruiken.

Voor zover ik heb begrepen, is dit project niet echt een succes geworden.

Reageer

Dab+ cable zit tussen 252-260 Mhz.

Reageer

Hmm interessant, HUMAX moet eens dvb-c tuners maken voor radio alleen, ik weet zeker dat er een markt voor is, display erop en aansluiten op je bestaande analoge radio

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                      Oorspronkelijk gepost door duncan
                      Dat is pas democratie en inspraak voor betalende gebruikers.
                      er is een groot verschil tussen democratie en commercie.
                      Sluit een audiokabeltje aan op de contacten 2 (links) 4(ground) 6 (rechts) van een smartkabel (male). Koop een oud Humax tunertje op een rommelmarkt en sluit deze aan op de kabel. Audiokabeltje in aux ingang van stereotorentje
                      en je kunt digitaal radio luisteren. Bij mij functioneert het prima en het kost bijna niets.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Niggo
                        Hmm interessant, HUMAX moet eens dvb-c tuners maken voor radio alleen, ik weet zeker dat er een markt voor is, display erop en aansluiten op je bestaande analoge radio
                        Voor diegene die graag knutselen en een beetje kennis op willen doen van Linux, is een RaspberryPi (bijv een 2-de hands B+) ook een optie. Luisteren van streams via internet. Een display is niet nodig als 1 zender jouw favoriet is.

https://www.elektormagazine.nl/labs/...ternet-radio-1

Reageer

@WillemJ007: Is jouw vraag zo beantwoord?

Zo ja, zou je dan een WillemJ007 "Beste antwoord" kunnen kiezen?
                          Zo niet, kun je dan aangeven wat je nog graag wilt weten?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door gijspepi
                            Tja ze kunnen bij Delta ook met een fatsoenlijke oplossing komen en ons een stukje hardware cadeau geven :$

De tot nu toe aangeboden oplossingen zijn natuurlijk niet te doen, radio luisteren via tv ?? of via de decoder ??
                            Dan kan iemand anders al geen tv meer kijken als ik radio wil luisteren en dat doe ik nogal graag !
                            Hardware vervangen is de enige oplossing en nu is er ook iets in de handel waar we mee geholpen zouden zijn al is de prijs niet erg leuk en zeker niet als je er meer dan 1 nodig hebt.

Graag 2 stuks Delta dan kan ik weer verder luisteren naar mijn favoriete zenders die overigens ook niet via internetradio te beluisteren zijn !

https://www.conrad.nl/nl/dual-ir-3a-...14&m_id=787155

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                            X