Oorspronkelijk gepost door Caroline
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Het analoge radio signaal.
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoeOorspronkelijk gepost door WillemJ007Ik denk nog steeds, dat mijn installatie min of meer waardeloos wordt door het stoppen van het analoge FM signaal.
Vanzelfsprekend moeten er hier ergens kosten voor worden gemaakt. Maar technisch moet dit te bouwen zijn.
Dan blijft mijn huidige analoge apparatuur bruikbaar.
Reageer
-
4 uur geleden 44
@WilllemJ007 johnnym @duncan
Omdat we graag willen weten hoe onze klanten radio luisteren dan wel tv kijken vragen we jullie om onze vragenlijst in te vullen
Ik heb de vragenlijst ingevuld en aangegeven dat ik kraag de radio via de kabel wil behouden
GoeRoe schreef:
WillemJ007 schreef:
Ik denk nog steeds, dat mijn installatie min of meer waardeloos wordt door het stoppen van het analoge FM signaal.
Als ZeelandNet het wil, zou een oplossing als deze toch ook mogelijk moeten zijn. Een binnenkomend digitaal signaal terugconverteren naar FM-frequenties zodat jouw tuner 'denkt' gewoon FM te ontvangen.
Vanzelfsprekend moeten er hier ergens kosten voor worden gemaakt. Maar technisch moet dit te bouwen zijn.
Zou mij zeer welkom zijn!!!!
Dan blijft mijn huidige analoge apparatuur bruikbaar.
Inderdaad, zou bij mij ook zeer welkom.zijn Zou heel mooi zijn als Zeelandnet het op deze manier mogelijk maakt, voor iedereen die daar behoefte aan heeft, radio via de kabel de kabel te beluisteren.
Reageer
-
In de meeste gevallen zal een eenvoudige FM dipool lint antenne volstaan
(al vanaf 5 euro),
je kunt ook nog aan een DAB+ radio-adapter denken die je aansluit op je
stereo installatie.
Reageer
-
Mapje schreef:
In de meeste gevallen zal een eenvoudige FM dipool lint antenne volstaan
(al vanaf 5 euro),
je kunt ook nog aan een DAB+ radio-adapter denken die je aansluit op je
stereo installatie.
Met een dipool lint antenne zijn er veel minder zenders te ontvangen dan via de kabel
Wie heeft er overigens ervaring met een DAB+ radio-adapter ? Ik ben erg benieuwd, ik had er ook al gedacht om dat als alternatief te nemen.
DAB+ is in huis ook nog niet goed te ontvangen, ik heb een draagbare DAB+ ontvanger maar de plaatsing is erg kritisch en de ontvangst valt steeds weg.
Reageer
-
http://www.radiodigi.nl/nieuws/nieuw...voor-nederland
http://www.totaaltv.nl/nieuws/nieuw-...ap-dichterbij/
Tsja als je graag alle stations wil ontvangen kun je beter aan
internetradio denken zoals bv. de TechniSat DIGITRADIO 110 IR
Reageer
-
Radio luisteren via je TV. Haha da's een wel erg makkelijke oplossing.
Jammer dat ze hier zomaar "even" overheen stappen.
Een DAB-ontvanger aansltuiten op de receiver is de enige optie hier.
Jammer, denk dat er veel mensen hier de dupe van gaan worden.
Reageer
-
Tja ze kunnen bij Delta ook met een fatsoenlijke oplossing komen en ons een stukje hardware cadeau geven :$
De tot nu toe aangeboden oplossingen zijn natuurlijk niet te doen, radio luisteren via tv ?? of via de decoder ??
Dan kan iemand anders al geen tv meer kijken als ik radio wil luisteren en dat doe ik nogal graag !
Hardware vervangen is de enige oplossing en nu is er ook iets in de handel waar we mee geholpen zouden zijn al is de prijs niet erg leuk en zeker niet als je er meer dan 1 nodig hebt.
Graag 2 stuks Delta dan kan ik weer verder luisteren naar mijn favoriete zenders die overigens ook niet via internetradio te beluisteren zijn !
https://www.conrad.nl/nl/dual-ir-3a-...14&m_id=787155
Reageer
-
Ben het met je eens @Gijspepi.
Het onderzoek ingevuld, maar de geboden hulp ( 3 opties) is natuurlijk maar een wassen neus (telefoon- en mailondersteuning of betaalde hulp aan huis).
Behalve mijn oude tv, is nu ook mijn radio in mijn sterotoren zonder extra investering niet meer te beluisteren als het zo ver is. Heb deze ook nooit anders gebruikt dan met de kabel.
Ik vraag me daarom ook af voordat ik het ea aan ga aanschaffen, hoe goed een FM-antenne of de duurdere Dab+ adapter zal werken.
Is de bouw van een huis ( denk aan plafonds etc.) hierbij ook van invloed?
Wie heeft hier al ervaring mee?
Reageer
-
Er wordt gekeken naar gepaste ondersteuning, ook wat wij eventueel qua hardware kunnen betekenen. Zodra we hier iets concreets over kunnen melden, horen jullie dit uiteraard direct.
Ptrol, een FM of DAB+ antenne kan je vergelijken met WiFi, dit heeft ook last van omgevingsfactoren, zoals muren. Ik zou hem niet in een afgesloten ruimte zetten. Maar ik heb geen ervaring met dergelijke apparatuur, dus ik spreek niet uit eigen ervaring.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door TimHEr wordt gekeken naar gepaste ondersteuning, ook wat wij eventueel qua hardware kunnen betekenen. Zodra we hier iets concreets over kunnen melden, horen jullie dit uiteraard direct.
Ptrol, een FM of DAB+ antenne kan je vergelijken met WiFi, dit heeft ook last van omgevingsfactoren, zoals muren. Ik zou hem niet in een afgesloten ruimte zetten. Maar ik heb geen ervaring met dergelijke apparatuur, dus ik spreek niet uit eigen ervaring.
Het beperkte wifi-bereik ( gezien de bouw van ons huis ) is dan weinig bemoedigend voor de ontvangst van de FM-antenne.
:S
Wellicht zijn er wel ervaringsdeskundigen onder ons! Ik ben benieuwd.
Reageer
-
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer