Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Het analoge radio signaal.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Het analoge radio signaal.

Ik lees veel over het tv signaal dat dit alleen nog digitaal wordt doorgegeven.
    Hoe staat het met het radio signaal op de kabel?
    Als dit ook verdwijnt, dan moet je aan de DAB+ of radio via internet, daar het FM signaal via de ether, ook op de nominatie staat om te verdwijnen.
    Wie kan hier duidelijkheid over scheppen?

kijk even hier na misschien helpt het je op weg
    https://www.delta.nl/allemaaldigitaal/digitale-radio

Reageer

maiden, dank je wel voor je bijdrage.
      1.De gehele dag de TV aan om radio te luisteren, vind ik geen optie (wie wel?) daarbij komt "hoe kijk ik dan TV" als een huisgenoot naar de radio wilt luisteren. Ik denk hierbij bv. aan de zondag, sport op radio en TV.
      2.Het analoge FM signaal verdwijnt, dat staat vast, alleen de vraag is wanneer.
      3.Radio via internet, ja dat kan, maar dan moet je wel een geschikte tuner hebben, en daarbij ook nog eens een internet abonnement.
      Dus het zou netjes zijn van Delta om zo wie zo het analoge radio signaal voorlopig te blijven door geven. Ik vrees namelijk dat de extra kosten bij velen nog niet bekend is.

Reageer

@WillemJ007
        1 ook geen optie voor mij
        2 inderdaad
        3 inderdaad

Ik vrees met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het analoge signaal niet voorlopig word door gegeven.
        Over extra kosten word met geen woord gerept (begrijpelijk):@

Reageer

1. als je een Humax hebt, dan kun je naar digitale radio luisteren, zonder dat de TV aan staat.
          2. klopt helemaal.
          3. je kunt internet radio ook met een pc, laptop, tablet of smartphone beluisteren.

Reageer

fred44nl

1. als je een Humax hebt, dan kun je naar digitale radio luisteren, zonder dat de TV aan staat

Wat moet ik doen om op deze manier naar de digitale radio te luisteren ?

WillemJ007 Dus het zou netjes zijn van Delta om zo wie zo het analoge radio signaal voorlopig te blijven door geven
            Helemaal mee eens, er zijn nog genoeg mensen die op nog graag naar de radio willen luisteren via het fm signaal vie de kabel.

Reageer

@fred44nl

1. Ik heb geen Humax, dus moet ik extra kosten maken en zie ook de opmerking johnnym, digitaal radio via Humax???
              2. is geen discussie
              3. Ik heb nu een tuner/versterker met twee luidsprekers waarmee ik in stereo naar de coaxkabel radio kan luisteren, deze kwaliteit lukt bij uw oplossing niet.

Om niet te verzanden in een oeverloze discussie, wat wel en niet mogelijk is, heb ik willen benoemen dat een ieder
              op onkosten wordt gejaagd door Delta, linksom of rechtsom.

Het analoge radio signaal neemt minimale bandbreedte in, het hoeft daarom niet van de kabel.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door johnnym
                @fred44nl
                1. als je een Humax hebt, dan kun je naar digitale radio luisteren, zonder dat de TV aan staat
                Wat moet ik doen om op deze manier naar de digitale radio te luisteren ?
                hiervoor heb je een geluidsverbinding tussen Humax en audio-installatie nodig.
                een 2-aderige kabel met tulpstekers, veel een rode en een witte draad.

dan moet je de Humax laten zoeken naar alle zenders, zowel radio als TV.
                dan krijg je vanaf kanaal 900 (als ik me niet vergis) radio zenders.
                daarna kun je de TV uit zetten en via Humax en audio-installatie naar digitale radiozenders luisteren.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door WillemJ007
                  Het analoge radio signaal neemt minimale bandbreedte in, het hoeft daarom niet van de kabel.
                  dat klopt niet, want het bereik onder FM, dus van 5 - 85 MHz, is te klein.
                  dus moet het uitgebreid worden en dan zit de FM-band in de weg.

Reageer

fred44nl Ik heb geen Humax, maal wel een Samsung decoder, gaat het daar ook mee?

Ik blijf het erg jammer vinden dat Delta nu al heeft besloten om het radiosignaal begin volgend jaar van de kabel te halen. Velen met mij zullen het erg missen.
                    Minister Kamp heeft besloten dat de de radiozenders nog een aantal jaren via de FM zullen kunnen uitzenden. Ik vind het erg voorbarig en bijzonder klantonvriendelijk van Delta het radiosignaal nu al binnen zo'n korte tijd van de kabel te halen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door johnnym
                      @fred44nl Ik heb geen Humax, maal wel een Samsung decoder, gaat het daar ook mee?
                      jazeker, wel.

Ik vind het erg voorbarig en bijzonder klantonvriendelijk van Delta het radiosignaal nu al binnen zo'n korte tijd van de kabel te halen.

Reageer

@fred44nl
                        Waar ik al bang voor was, is dat er surrogaat oplossingen worden geopperd.
                        Uw Humax voorbeeld zou kunnen werken als alle Humax decoders een RCA aansluiting
                        zouden hebben, maar dat is niet zo. Daarbij dan ook weer gedoe met 2 AB's.

De bandbreedte van de FM kanalen is t.o.v. de TV (HD) kanalen marginaal. Als ik hier ongelijk in heb, graag
                        een gefundeerde uitleg en niet alleen "het klopt niet"

Mijn doel van deze discussie is, dat de consument linksom of rechtsom op kosten worden gejaagd. En daar hoor ik u niet over.
                        Een voorbeeld: 2 jaar geleden een tuner/versterker met 2 luidsprekers gekocht. Prima ding met fantastisch stereo geluid, wat kan ik hier nog mee? Mijns inziens: niets meer!!!!

Reageer

@fred44nl
                          Waar ik al bang voor was, is dat er surrogaat oplossingen worden geopperd.
                          Uw Humax voorbeeld zou kunnen werken als alle Humax decoders een RCA aansluiting
                          zouden hebben, maar dat is niet zo. Daarbij dan ook weer gedoe met 2 AB's.

De bandbreedte van de FM kanalen is t.o.v. de TV (HD) kanalen marginaal. Als ik hier ongelijk in heb, graag

Mijn doel van deze discussie is, dat de consument linksom of rechtsom op kosten worden gejaagd. En daar hoor ik u niet over.
                          Een voorbeeld: 2 jaar geleden een tuner/versterker met 2 luidsprekers gekocht. Prima ding met fantastisch stereo geluid, wat kan ik hier nog mee? Mijns inziens: niets meer!!!!
                          Ach, ik denk dat onze "fred44nl" aan de bandbreedtekant staat en een audioset van de Aldi heeft.:8

Reageer

@fred44nl
                            het handhaven van analoge radio kan helaas niet, vooral omdat het frequentie bereik van docsis 3.1 voor upload begint bij 5 MHz en ononderbroken moet doorlopen tot uiteindelijk 400 MHz.
                            en "ergens" tussen 5 - 400 MHz zit de FM-band.
                            de FM band kun je niet verplaatsen, want dan werkt er geen enkele radio meer.
                            ook kun je niks veranderen aan de frequenties van up- en downstream, want dan werkt er geen enkel modem meer.
                            [img]dfc46764-36a0-4732-8d08-f13e1f12161b.jpg[/img]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                              @fred44nl
                              het handhaven van analoge radio kan helaas niet, vooral omdat het frequentie bereik van docsis 3.1 voor upload begint bij 5 MHz en ononderbroken moet doorlopen tot uiteindelijk 400 MHz.
                              en "ergens" tussen 5 - 400 MHz zit de FM-band.
                              de FM band kun je niet verplaatsen, want dan werkt er geen enkele radio meer.
                              ook kun je niks veranderen aan de frequenties van up- en downstream, want dan werkt er geen enkel modem meer.
                              [img]dfc46764-36a0-4732-8d08-f13e1f12161b.jpg[/img]
                              fred44nl, Ik vraag mij nog steeds af waarom Zeelandnet Docsis 3.1 zo snel wil invoeren. Zo'n kleine provider. Bijvoorbeeld Telenet denkt er nog niet aan en dat is 1 hele grote jongen. Veel meer gebruikers maar 1 voordeel ondanks docsis 3.0, alle apps van hun werken als een speer via tablet en gsm. Op afstand programmeren van de digicorder, telefoneren via Wifi op je tablet etc en de internetsnelheid leidt daar totaal niet onder. Dat moet zeelandnet maar eerst goed voor elkaar krijgen. En wat denk jij van de kosten die ze moeten maken, dat moet toch ergens vandaan komen. Van wie denk je?????? Snap niet dat jij zo halsstarrig dit blijft verdedigen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X