Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

VPN verbinding niet langer mogelijk

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht
    hebben je zoveel geheimen of betalen je graag dubbel?
    Het is maar net wat je onder 'betalen' verstaat. Misschien heb je hier iets aan @ https://autoriteitpersoonsgegevens.n...acy-belangrijk
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Het is maar net wat je onder 'betalen' verstaat. Misschien heb je hier iets aan @ https://autoriteitpersoonsgegevens.n...acy-belangrijk
      Ik zou zeggen bedankt voor je link

      Waarom maken de Nederlandse providers dan geen VPN gewoon iedereen in hun pakket erbij dan is het probleem opgelost voor pay moet je nu naar het buitenland

      Reageer


      • #18
        Bedankt voor alle reacties!
        Excuses voor mijn late reactie, ik had problemen met inloggen op deze pagina, en ik kreeg geen meldingen wanneer er in deze discussie gereageerd word. (inmiddels aangepast in mijn instellingen)

        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        Die DMZ is een mooie consumentenoplossing maar je hebt natuurlijk nog steeds twee keer NAT. Zo krijg je nooit een droge verbinding

        Mijn advies: koop een TP-Link MC220L, steek de mediaconverter uit het modem daarin en je hebt rechtstreeks je externe ip-adres op de USG. Dan ben je voor minder dan twee tientjes van het probleem af.
        De mediaconverter vind je onder het klepje achterop het modem. De glasvezelkabel wel even voorzichtig losmaken natuurlijk.
        Bedankt voor je advies, dit klinkt interessant. Mijn TV decoder van Delta zit ook rechtstreeks op het modem aangesloten. Ik weet niet zeker of er in de modem nog iets gebeurd om dat mogelijk te maken. Werkt mijn TV nog als ik de TV decoder hierna achter mijn USG aan een switch hang? En zijn er verder nog nadelen om de modem van Delta ertussenuit te halen?

        Oorspronkelijk gepost door Koeba
        Wat voor soort VPN verbinding probeer je op te zetten? Dat je configuratie niet is aangepast betekent niet dat er niets is veranderd.
        Kijk eerst even je DynDNS na; er zijn gratis DynDNS servers waar je je om de 30 dagen even bij moet aanmelden (inloggen), anders werken ze niet, ondanks dat je settings kloppen.
        Ik probeer een VPN op te zetten om met telefoon of laptop op afstand in mijn netwerk te kunnen komen. Ik heb inderdaad een DynDNS hiervoor ingesteld maar deze heb ik natuurlijk ook al geverifieerd. Ook heb ik getest met het daadwerkelijke IP van dat moment.

        Oorspronkelijk gepost door Koeba
        Het is mogelijk dat je VPN verbinding gewoon werkt, maar de communicatie tussen jouw client en het netwerk waar je op dat moment op bent ingelogd via je modem, elkaar niet begrijpen. Wellicht werk je met een lokaal netwerkdomein. Om iets van het netwerk te kunnen zien moet je wel op dat domein zijn ingelogd. Dat doe je door na de VPN verbinding in te loggen met een gebruikersnaam van je interne netwerk.
        Daarna zou het gewoon moeten werken.
        Dit verklaart niet waarom het de eerste minuten na een herstart van de modem wel lukt om te verbinden met de VPN en apparaten op het netwerk te benaderen.
        Ik heb getest via een 4G internet verbinding of via een Wifi verbinding van iemand anders, beide hetzelfde effect.
        Laatst bewerkt door Futience; 23 Dec 2021, 18:08.

        Reageer


        • #19
          Mocht je de tip van GoeRoe serieus overwegen, er is hiervan een apart topic op dit forum aanwezig :

          https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...-alternatieven

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Futience Bekijk bericht
            Dit verklaart niet waarom het de eerste minuten na een herstart van de modem wel lukt om te verbinden met de VPN en apparaten op het netwerk te benaderen.
            Misschien heb je iets aan deze link @ https://www.valadissupport.nl/vpndebug.html

            (1) Ik heb toch het idee dat je een verkeerd protocol gebruikt om de VPN tunnel op te zetten. Lijkt er inderdaad op dat je dan een reset forceert, waardoor de tunnel wordt geblokkeerd.

            (2) Zoals ik eerder schreef kan een andere oorzaak zijn dat je, na deze verbinding te hebben gemaakt, je met de remote computer op je server moet inloggen met dezelfde gebruikersnaam en password alsof je gewoon thuis van je netwerk gebruik maakt. Het is mogelijk dat de validatie van die twee ervoor zorgt dat je geen toegang hebt tot de server die je via VPN wilt bereiken, terwijl je tunnel gewoon actief is (maar daardoor geen data meer kan doorgeven). Check dit door op je router in te loggen en te controleren of er nog een actieve sessie is na het uitvallen van je VPN. Is die sessie nog actief dan is één van beide beschreven issues daar de oorzaak van.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Dec 2021, 18:07.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Misschien heb je iets aan deze link @ https://www.valadissupport.nl/vpndebug.html

              (1) Ik heb toch het idee dat je een verkeerd protocol gebruikt om de VPN tunnel op te zetten. Lijkt er inderdaad op dat je dan een reset forceert, waardoor de tunnel wordt geblokkeerd.

              (2) Zoals ik eerder schreef kan een andere oorzaak zijn dat je, na deze verbinding te hebben gemaakt, je met de remote computer op je server moet inloggen met dezelfde gebruikersnaam en password alsof je gewoon thuis van je netwerk gebruik maakt. Het is mogelijk dat de validatie van die twee ervoor zorgt dat je geen toegang hebt tot de server die je via VPN wilt bereiken, terwijl je tunnel gewoon actief is (maar daardoor geen data meer kan doorgeven). Check dit door op je router in te loggen en te controleren of er nog een actieve sessie is na het uitvallen van je VPN. Is die sessie nog actief dan is één van beide beschreven issues daar de oorzaak van.
              Of ik het juiste protocol gebruik (nu L2TP / IPsec) weet ik niet, zo goed bekend ben ik niet met VPN en de mogelijkheden.
              De andere oorzaak die je noemt lijkt me niet het geval omdat er überhaupt geen verbinding tot stand komt.
              Of er actieve sessies blijven staan moet ik nog testen, ik kan momenteel even niet bij de modem dus dit moet ik later even nakijken.

              Ik heb inmiddels ook de Mediaconverter besteld, dan kan ik ook proberen of het weghalen van de modem (mits de TV nog blijft werken) een oplossing kan zijn.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Futience Bekijk bericht

                Ik heb inmiddels ook de Mediaconverter besteld, dan kan ik ook proberen of het weghalen van de modem (mits de TV nog blijft werken) een oplossing kan zijn.
                Voor het direct aansluiten van USG3 of UDM routers zou je ook eens op nederlandse unifi forum kunnen kijken, heeft iemand net een uitgebreide handleiding gemaakt voor delta aansluitingen:

                https://unifi-forum.nl/handleidingen...way-router.43/

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                  heeft iemand net een uitgebreide handleiding gemaakt voor delta aansluitingen:
                  Voordat je begint, check eerst de algemene voorwaarden van DFN en het groene gezekerde 'loodje'

                  Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 2021-12-27_18-46-37.jpg
Bekeken: 920
Grootte: 11,0 Kb
ID: 212669​
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Voordat je begint, check eerst de algemene voorwaarden van DFN en het groene gezekerde 'loodje'

                    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 2021-12-27_18-46-37.jpg Bekeken: 0 Grootte: 11,0 Kb ID: 212669​
                    Bedankt voor de tip, ik heb de algemene voorwaarden er nog even bij gepakt. Er wordt benoemd niet aan de verzegelde aansluitingen te komen,
                    maar de zegel zoals in het plaatje hierboven is bij mij niet aanwezig op de FTU. Deze is er wel opgezet toen de glasvezel werd binnen gelegd met twee dummy connectoren.
                    Maar voor het aansluiten van de modem heb ik deze zelf moeten verwijderen om de modem aan te sluiten op de FTU. Er is geen monteur voor het aansluiten langs geweest
                    en er is dus geen nieuwe zegel gezet, dus ik vraag me af hoe waardevol die zegels dan zijn?

                    Ik heb ook nog even een test gedaan om te kijken of er een VPN sessie te vinden is. Na het herstarten van de modem kan ik binnen de eerste 5 min.
                    weer verbinden, echter kan ik de sessie niet terugvinden in de USG. In de modem is hier sowieso niets zichtbaar.
                    Wel heb ik nu de VPN verbinding actief gehouden om te kijken of deze ook daadwerkelijk weg valt. Maar dit laatste is niet het geval,
                    als ik binnen de eerste 5 minuten na het herstarten van de modem een VPN verbinding maak (als test met een telefoon via 4G) blijft deze verbinding ook in stand (eerder niet getest of deze wegviel).
                    Na ongeveer 30min was de VPN verbinding nog altijd actief, deze toen verbroken om het nogmaals te testen maar het werkte niet gelijk opnieuw.
                    Toen met een andere telefoon via 4G een VPN connectie proberen te maken en dat lukte tot mijn verbazing weer wel. Maar beide telefoons wilden in de 15min die ik daarna aan het testen was niet altijd verbinden en ik kon geen regelmaat of oorzaak vinden waarom het de ene keer wel en de andere keer niet lukte. Na een 15min testen lukte het helemaal niet meer om met een willekeurige telefoon te verbinden. Heel vervelend, inconsequent gedrag en niet echt een richting om op te zoeken.

                    Ik ben toen toch maar over gegaan op het installeren van de mediaconverter om de Delta modem te overbruggen. Vervolgens in de USG de VLAN op 100 ingesteld en alles werkte eigenlijk vrijwel direct. Internet, TV en VPN verbindingen werken nu zonder problemen, dus komende dagen even aankijken hoe stabiel alles blijft werken. Mocht dat het geval zijn dan blijft het lekker zo zitten!

                    Bedankt voor al het meedenken, dat waardeer ik enorm.

                    Reageer


                    • #25
                      We zijn nu bijna twee maanden verder, werkt alles nog steeds naar wens of zijn er nog problemen gekomen?

                      Reageer


                      • #26
                        Sinds het aansluiten van de mediaconverter om de Delta modem te overbruggen heb ik geen problemen meer gehad. Alles draait sindsdien stabiel en ik kan iedere keer met maar een enkele poging succesvol een VPN verbinding opzetten.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                          Die DMZ is een mooie consumentenoplossing maar je hebt natuurlijk nog steeds twee keer NAT. Zo krijg je nooit een droge verbinding

                          Mijn advies: koop een TP-Link MC220L, steek de mediaconverter uit het modem daarin en je hebt rechtstreeks je externe ip-adres op de USG. Dan ben je voor minder dan twee tientjes van het probleem af.
                          De mediaconverter vind je onder het klepje achterop het modem. De glasvezelkabel wel even voorzichtig losmaken natuurlijk.
                          Ik zit met hetzelfde en had het idee om een ONT aan te schaffen en deze in Bridge te plaatsen om vervolgens mij UDM alles te laten doen. Zo'n mediaconverter is wel een goedkopere oplossing. Dat is vandaag de dag nog steeds een goede oplossing? Voor een SFP+ module in mijn UDM heb ik niet genoeg ruimte vrees ik.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door madvisionz Bekijk bericht

                            Ik zit met hetzelfde en had het idee om een ONT aan te schaffen en deze in Bridge te plaatsen om vervolgens mij UDM alles te laten doen. Zo'n mediaconverter is wel een goedkopere oplossing. Dat is vandaag de dag nog steeds een goede oplossing? Voor een SFP+ module in mijn UDM heb ik niet genoeg ruimte vrees ik.
                            Alleen werkt de MC220L niet met een Zaram module en maar tot 1 Gbps, dus zul je deze duurdere oplossing moeten kiezen :

                            https://tweakers.net/pricewatch/1952...converter.html

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                              Alleen werkt de MC220L niet met een Zaram module en maar tot 1 Gbps, dus zul je deze duurdere oplossing moeten kiezen :

                              https://tweakers.net/pricewatch/1952...converter.html
                              Is een Zaram module dan ook nog nodig? Nee toch? Dan ga ik voor een ONT van Nokia of Huawei. Als ik het huidige modem in bridge had kunnen zitten was ik al blij, dat werkte bij mn vorige provider Ziggo ook perfect. Nu met het modem in DMZ loop ik tegen wat issues aan. Heb nu een 1Gbps verbinding, is zat voorlopig dus hoef nog niet sneller.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door madvisionz Bekijk bericht

                                Is een Zaram module dan ook nog nodig? Nee toch? Dan ga ik voor een ONT van Nokia of Huawei. Als ik het huidige modem in bridge had kunnen zitten was ik al blij, dat werkte bij mn vorige provider Ziggo ook perfect. Nu met het modem in DMZ loop ik tegen wat issues aan. Heb nu een 1Gbps verbinding, is zat voorlopig dus hoef nog niet sneller.
                                Wanneer je SFP+ wilt gebruiken heb je de keus tussen een Zaram XGS-PON ONU SFP+ (schenkict.nl) of FS XGS-ONU-25-20NI (schenkict.nl) dus met een aparte mediaconverter erbij wordt het best een dure boel.

                                Info
                                Laatst bewerkt door driepinter; 12 Jan 2024, 18:43.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X