Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overstap Coax naar glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

    Hi Koeba, bij aanmelding van een contract via Glasvezel is het niet mogelijk om het contract "terug naar coax" om te zetten. De coax aansluiting op het adres wordt echter wel behouden, maar bij de overstap op glasvezel zal het coax-signaal in de wijkkast gedeactiveerd worden.
    Dank, Dat betekent dat het signaal nog terug kan tot coax helemaal uit gaat / overal glasvezel ligt.

    Reageer


    • #47
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

      Dank, Dat betekent dat het signaal nog terug kan tot coax helemaal uit gaat / overal glasvezel ligt.
      Hier zit dus wel degelijk een strategie achter om COAX vaarwel te zeggen,
      Wel een risico. Je krijgt een minder tv product (zie alle pijnpunten die ik al heb genoemd) en je moet nog bijbetalen voor de decoders ook!

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

        Dat is mij niet bekend, ik ga dit voor je navragen en hoop hier snel bij je op terug te komen.
        Thanks ik ben benieuwd. Nu weet ik het met een beetje geluk volgende week zelf zeker, pakket zou binnen enkele werkdagen moeten binnenkomen en dan merken we het vanzelf.

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

          Thanks ik ben benieuwd. Nu weet ik het met een beetje geluk volgende week zelf zeker, pakket zou binnen enkele werkdagen moeten binnenkomen en dan merken we het vanzelf.
          Geen dank! Ik heb navraag voor je gedaan betreffende het 1-op-1 overzetten van de COAX contracten naar FTTH. De overzetting wordt nog steeds uitvoerig getest en duurt helaas langer dan verwacht. Zodra het mogelijk wordt om contracten compleet te verhuizen wordt hierover per e-mail een update verzonden.

          Reageer


          • #50
            Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht

            Geen dank! Ik heb navraag voor je gedaan betreffende het 1-op-1 overzetten van de COAX contracten naar FTTH. De overzetting wordt nog steeds uitvoerig getest en duurt helaas langer dan verwacht. Zodra het mogelijk wordt om contracten compleet te verhuizen wordt hierover per e-mail een update verzonden.
            Bedankt voor de navraag. Nu boeien de email adressen mij toch niet veel dus hoe sneller de overstap hoe beter.

            Geinig feitje is wel dat in de mail "Welkom bij DELTA Flexpakket" stappen staan over het aanmaken van een DELTA account met daarbij instructies en mijn klantnummer. Dit klantnummer is mijn huidige klantnummer voor coax. Tikje vreemd of niet?

            We gaan het wel zien, als het pakket ooit verzonden wordt

            Reageer


            • #51
              Ok update, glasvezel binnen en aangesloten.
              Verbinding zelf is nog ruk, slechte download (25-200mbps), goede upload (930+mbit). Veel connection resets, radio streams die wegvallen ed.
              Na drie telefoontjes wordt een monteurafspraak ingepland (die pas morgen contact opnemen om iets in te plannen dus dit gaat nog ff duren).

              Verder ging het activatieproces goed, Genexis aansluiten naar activatiepagina (glasvezelactiveren.nl) en na een paar minuten online.
              Omdat de verbinding ruk is lekker op de Coax gebleven, want die werkte ook nog. Tot vandaag, opeens een vreemd IP en geen internet meer, modem herstart en blijft hangen op up- + down-stream lampjes blijven knipperen (geen profiel meer dus).

              Verder zag ik in MijnDELTA dat idd alle email adressen weg zijn en nu een @delta.nl adres heb gekregen. Opnamens zijn wel bewaard gebleven. Waar overigens geen enkele melding van wordt gegeven tijdens het activeren...

              Kortom, het lijkt dus een mix van nieuw en oud
              Laatst bewerkt door hm_aapje; 17 Mar 2021, 11:23.

              Reageer


              • #52
                Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                Ok update, glasvezel binnen en aangesloten.
                Verbinding zelf is nog ruk, slechte download (25-200mbps), goede upload (930+mbit). Veel connection resets, radio streams die wegvallen ed.
                Na drie telefoontjes wordt een monteurafspraak ingepland (die pas morgen contact opnemen om iets in te plannen dus dit gaat nog ff duren).

                Verder ging het activatieproces goed, Genexis aansluiten naar activatiepagina (glasvezelactiveren.nl) en na een paar minuten online.
                Omdat de verbinding ruk is lekker op de Coax gebleven, want die werkte ook nog. Tot vandaag, opeens een vreemd IP en geen internet meer, modem herstart en blijft hangen op up- + down-stream lampjes blijven knipperen (geen profiel meer dus).

                Verder zag ik in MijnDELTA dat idd alle email adressen weg zijn en nu een @delta.nl adres heb gekregen. Opnamens zijn wel bewaard gebleven.

                Kortom, het lijkt dus een mix van nieuw en oud
                Laatst bewerkt door driepinter; 17 Mar 2021, 11:42.

                Reageer


                • #53
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                  De coax is er natuurlijk automatisch uitgegaan omdat je de glasvezel hebt geactiveerd.
                  Daar ging ik van uit, maar was ff fijn dat dat door liep ivm de storing. De smartcards zijn ondertussen ook niet meer bruikbaar dus nu vast aan de Amino. En moet Borderwolf gelijk geven; beeldkwaliteit is bij snellere bewegende beelden blokkerig (te zware encoding) en geluid is soso.

                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Ben benieuwd hoe het verder afloopt met de glasvezel storing.
                  Andes ik wel, ik zal hier de oplossing posten mocht ie er komen

                  precies haha, schone lei

                  update
                  er lijkt wel een routing/peering probleem te zijn waar de helpdesk niet van af weet.
                  Ik haal een luttlele 20-200mbit down en 950+ up, zodra ik het verkeer via een VPN laat lopen (die waarschijnlijk directe peering heeft) is de download en upload snelheid 800+ (limit van de VPN).

                  Dit zou ook verklaren waarom sommige streams van radio stations er mee ophouden en anderen geen problemen hebben. Via de VPN heeft geen enkele een probleem.

                  Toch wilt men op de monteur van Guidion wachten...
                  Laatst bewerkt door hm_aapje; 17 Mar 2021, 20:00.

                  Reageer


                  • #54
                    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                    update
                    er lijkt wel een routing/peering probleem te zijn waar de helpdesk niet van af weet.
                    Ik haal een luttlele 20-200mbit down en 950+ up, zodra ik het verkeer via een VPN laat lopen (die waarschijnlijk directe peering heeft) is de download en upload snelheid 800+ (limit van de VPN).

                    Dit zou ook verklaren waarom sommige streams van radio stations er mee ophouden en anderen geen problemen hebben. Via de VPN heeft geen enkele een probleem.

                    Toch wilt men op de monteur van Guidion wachten...
                    Heb je de 3 gratis GigaWifi-punten ook in bruikleen gekregen ?

                    Ben nog wel benieuwd in welke ip range je dan nu zit met glasvezel :

                    62.238.0.0/16 (normaal kabel)
                    82.176.0.0/16 (normaal kabel)
                    185.200.96.0/22 (glas ?)

                    https://bgp.he.net/AS15542#_prefixes
                    Laatst bewerkt door driepinter; 18 Mar 2021, 13:17.

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                      Heb je de 3 gratis GigaWifi-punten ook in bruikleen gekregen ?

                      Ben nog wel benieuwd in welke ip range je dan nu zit met glasvezel :

                      62.238.0.0/16 (normaal kabel)
                      82.176.0.0/16 (normaal kabel)
                      185.200.96.0/22 (glas ?)

                      https://bgp.he.net/AS15542#_prefixes
                      Nee heb de drie gratis wifi dingen niet gekregen, nu maakt mij dat niet uit want full on Unifi hier

                      Ik zit in de 141.224.192.0/18 range (18AS15435, https://bgp.he.net/AS15435). Deze resolved ook als een Caiway IP...

                      Zoals verwacht peert deze met oa AMS-IX, websites waar ik problemen mee heb niet. De VPN waarmee ik wel mijn snelheden haalt peert ook met AMS-IX. Zou dus zomaar kunnen dat routing vanaf het Caiway netwerk richting de non-peering stuk is.

                      Verklaart ook waarom wifiman.com (van Ubiquiti) speedtest de volledige snelheden toont tijdens een speedtest, zij peeren direct met AMS-IX. De "servers" van speedtest.net weer niet allemaal.

                      Sommige websites laden ook maar voor de helft, kapotte afbeelding, incomplete stylesheets etc. Na een paar keer F5-en komt het er meestal wel door.

                      Speedtestje: https://www.speedtest.net/result/11115181416
                      En screenshotje van Wifiman (met wel direct peering):
                      Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: wifiman_direct3 copy.png Bekeken: 0 Grootte: 357,1 Kb ID: 191694

                      Zojuist weer gebeld met Delta voor de monteur. Met een beetje geluk vandaag of morgen contact om een afspraak in te plannen anders maandag.
                      Dus de rest van de week met crappy verbinding, topservice!
                      Laatst bewerkt door hm_aapje; 18 Mar 2021, 17:13.

                      Reageer


                      • #56
                        Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                        Speedtestje: https://www.speedtest.net/result/11115181416
                        En screenshotje van Wifiman (met wel direct peering):
                        Klik op de afbeelding voor grotere versie Naam: wifiman_direct3 copy.png Bekeken: 0 Grootte: 357,1 Kb ID: 191694

                        Zojuist weer gebeld met Delta voor de monteur. Met een beetje geluk vandaag of morgen contact om een afspraak in te plannen anders maandag.
                        Dus de rest van de week met crappy verbinding, topservice!
                        En wat geeft de Caiway Speedtest Custom - Test your internet speeds aan

                        Als ik het dan goed begrijp maak je (voorlopig) nog steeds gebruik van de Genexsis 7840 en NIET van je eigen Ubiquiti router ?

                        Je gebruikt die Wifi van de Unifi dus als een soort van accespoint.

                        Reageer


                        • #57
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          En wat geeft de Caiway Speedtest Custom - Test your internet speeds aan

                          Als ik het dan goed begrijp maak je (voorlopig) nog steeds gebruik van de Genexsis 7840 en NIET van je eigen Ubiquiti router ?

                          Je gebruikt die Wifi van de Unifi dus als een soort van accespoint.
                          De caiway speedtest wilde de eerste 3 F5jes niet laden, nu wel: https://caiw.speedtestcustom.com/res...a-87e5b043766a
                          De download werd na 2 seconden afgekapt, net als veel andere downloads (over het algemeen altijd via https, wat kan kloppen want bij afkappen van de datastream krijg je ssl errors bij het decrypten).

                          Ik ben gisteren switchend geweest tussen het genexis ding en mijn Unifi UDMP. Om te testen of dit verschil maakte, maar helaas.

                          Het lijkt overigens dat alle private peers hier (https://bgp.he.net/AS15435#_irr) zonder problemen te benaderen zijn.

                          Wanneer zou ik overgestapt zijn naar glasvezel...?

                          Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: wanneer_glasvezel.png Bekeken: 0 Grootte: 240,1 Kb ID: 191718
                          Laatst bewerkt door hm_aapje; 19 Mar 2021, 12:32.

                          Reageer


                          • #58
                            Dit vind ik er wel zorgelijk uitzien. Misschien dat TimE ook eens een balletje kan opgooien hierover, bij zijn collega's.
                            Misschien dat iemand op het Caiway gebruikersforum het herkent?

                            Reageer


                            • #59
                              Wauw, eindelijk de mail van Guidion gekregen, kan geen afspraak worden ingepland voor de komende maand!

                              Contact met Delta opgenomen, zegt de medewerker ja maar moet toch eerst een monteur. U kunt wel zeggen dat het routeringsproblemen/etc zijn en dat het modem goed is maar moeten wij eerst testen.
                              Begrijpelijk, zou ik als provider ook willen. Ondertussen laten ze een trouwe klant (maar nieuw voor glas) stikken met een rukverbinding tenzij die alles over een VPN gooit.
                              Dus ik zeg; is het niet mogelijk om een technische man aan jullie kant even die switch en het pop te laten controleren? Antwoord was: nee, eerst monteur.

                              Uiteindelijk Guidion zelf maar gebeld en die gaan nu handmatig proberen te plannen om langs te komen binnen 7 werkdagen. Dat is dus 1.5 week startende van maandag.

                              Delta toch, valt me vies tegen.
                              Laatst bewerkt door hm_aapje; 19 Mar 2021, 15:37.

                              Reageer


                              • #60
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                                Je gaat van COAX af.
                                Internet is zeer stabiel en je upload is gelijk aan download, dat is zeker een meerwaarde.
                                4K wordt als 4K geleverd indien beschikbaar ( een 4K zender is er nog niet). De decoder kan 4K aan.
                                je krijgt wel veel meer HD zenders tov COAX.

                                qua tv product ga je van iets goeds (ci+ of humax) naar een product dat echt een dikke onvoldoende scoort:
                                * Je gaat van Dolby geluid terug naar stereo ( niet meer van deze tijd waar menig tv standaard het geluid op Dolby heeft staan)
                                * Je gaat van een goede tv gids onder elkaar naar een tv gids naast elkaar. Je scrollt he wezenloos.
                                * Je gaat van doorspoelen eigen opnames mogelijk naar niet meer kunnen doorspoelen van opnames
                                * RTL zenders en SBS zenders is doorspoelen van begin gemist niet meer mogelijk
                                * Zappen gaat traag en is niet stabiel
                                * 4K is in tegenstelling tot Ziggo en KPN ver te zoeken
                                * Gesproken ondertitelingsignaal ontbreekt
                                * Lang niet alle zenders zijn in de app verkrijgbaar
                                * Stilstaand beeld of wazig beeld tijdens veel bekeken uitzendingen
                                * een vertraging van 30 seconden tov COAX, met name hinderlijk bij sportevenementen wanneer de buurman al juicht en bij jou moet het nog komen.
                                Deze vertraging is bij KPN glasvezel nauwelijks aanwezig,
                                * geen AndroidTV app aanwezig
                                * op de regionale zenders is geen teletekst meer aanwezig

                                en voor alle duidelijkheid: deze problemen spelen al 3 jaar. Dus de illusie hebben dat dit op korte termijn allemaal anders wordt heb ik niet. Die hoop heb ik opgegeven. Helaas is in mijn gebied geen goede vervangande provider beschikbaar.
                                Daar maakt Delta/Caiway dan ook graag misbruik van. Ze zijn monopolist op het eigen netwerk.
                                Het zijn geen problemen die al drie jaar spelen. Het zijn functionaliteiten die je mist.

                                Op digitale tv kon je sowieso al niet opnemen mits je daarvoor geen eigen apparatuur had waarmee dit kan. Zoals een Humax ontvanger met ingebouwde harde schijf en/of een externe harde schijf die je aansluit op de tv.

                                Doorspoelen op opnames is bij sommige kanalen niet mogelijk op de interactieve tv, maar bij de veel kanalen kan dit wel. Dit kan echter wel per programma verschillen.

                                Zappen gaat langzamer omdat je in tegenstelling tot digitale tv het signaal van het betreffende kanaal niet direct beschikbaar hebt. Deze moet via het internet binnenkomen en het signaal zal even kort bufferen tijdens het zappen.

                                4K is per definitie ver te zoeken. Er zenden nog nauwelijks kanalen uit in 4K. Als er al de plakker '4K' opzit, dan is het vaak ook nog upscaling. Veel zenders zijn nog niet eens zover dat ze in HD kunnen uitzenden en de zenders die de investering hebben gedaan naar HD zullen ook niet meteen gaan overstappen naar 4K aangezien hier een flink prijskaartje aan vast zit.

                                Je argument over een gesproken ondertitelingssignaal die ontbreekt kan ik niet helemaal volgen. Waarop heb je dit dan wel?

                                De app is is een aanvulling op het systeem. Die kan je al gebruiken zonder dat je een interactieve ontvanger afneemt. Een 50+ pakket is dan al voldoende.

                                Stilstaand beeld of wazig beeld is helemaal niet zo'n vaak voorkomend issue als je nu probeert voor te doen. Kan dat voorkomen? Ja dat kan, maar het is geen algemeen probleem en meestal een individueel probleem waarvan interactieve tv ook hinder ondervindt.

                                De vertraging ten opzichte van coax heeft te maken met het omzetten van het signaal naar het interactieve systeem. Dat is inderdaad vervelend. Maar als je kijkt naar satelliet, dan zit er ook vertraging in de coax. Zo kan ik zappen van satelliet naar digitale tv en dan naar interactieve tv en zie ik vervolgens 3 keer hetzelfde. Het proces om dit signaal om te zetten naar interactief zal naarmate de techniek beter wordt ook sneller worden.

                                KPN biedt geen digitale tv aan. Daar heb je altijd interactieve tv, dus die lopen dan ook op beide netwerken gelijk.
                                A prudent question is one-half of wisdom

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X