Oorspronkelijk gepost door TimE
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Overstap Coax naar glasvezel
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
Dank, Dat betekent dat het signaal nog terug kan tot coax helemaal uit gaat / overal glasvezel ligt.
Wel een risico. Je krijgt een minder tv product (zie alle pijnpunten die ik al heb genoemd) en je moet nog bijbetalen voor de decoders ook!
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht
Dat is mij niet bekend, ik ga dit voor je navragen en hoop hier snel bij je op terug te komen.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
Thanks ik ben benieuwd. Nu weet ik het met een beetje geluk volgende week zelf zeker, pakket zou binnen enkele werkdagen moeten binnenkomen en dan merken we het vanzelf.
- 3 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht
Geen dank! Ik heb navraag voor je gedaan betreffende het 1-op-1 overzetten van de COAX contracten naar FTTH. De overzetting wordt nog steeds uitvoerig getest en duurt helaas langer dan verwacht. Zodra het mogelijk wordt om contracten compleet te verhuizen wordt hierover per e-mail een update verzonden.
Geinig feitje is wel dat in de mail "Welkom bij DELTA Flexpakket" stappen staan over het aanmaken van een DELTA account met daarbij instructies en mijn klantnummer. Dit klantnummer is mijn huidige klantnummer voor coax. Tikje vreemd of niet?
We gaan het wel zien, als het pakket ooit verzonden wordt
Reageer
-
Ok update, glasvezel binnen en aangesloten.
Verbinding zelf is nog ruk, slechte download (25-200mbps), goede upload (930+mbit). Veel connection resets, radio streams die wegvallen ed.
Na drie telefoontjes wordt een monteurafspraak ingepland (die pas morgen contact opnemen om iets in te plannen dus dit gaat nog ff duren).
Verder ging het activatieproces goed, Genexis aansluiten naar activatiepagina (glasvezelactiveren.nl) en na een paar minuten online.
Omdat de verbinding ruk is lekker op de Coax gebleven, want die werkte ook nog. Tot vandaag, opeens een vreemd IP en geen internet meer, modem herstart en blijft hangen op up- + down-stream lampjes blijven knipperen (geen profiel meer dus).
Verder zag ik in MijnDELTA dat idd alle email adressen weg zijn en nu een @delta.nl adres heb gekregen. Opnamens zijn wel bewaard gebleven. Waar overigens geen enkele melding van wordt gegeven tijdens het activeren...
Kortom, het lijkt dus een mix van nieuw en oudLaatst bewerkt door hm_aapje; 17 Mar 2021, 11:23.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk berichtOk update, glasvezel binnen en aangesloten.
Verbinding zelf is nog ruk, slechte download (25-200mbps), goede upload (930+mbit). Veel connection resets, radio streams die wegvallen ed.
Na drie telefoontjes wordt een monteurafspraak ingepland (die pas morgen contact opnemen om iets in te plannen dus dit gaat nog ff duren).
Verder ging het activatieproces goed, Genexis aansluiten naar activatiepagina (glasvezelactiveren.nl) en na een paar minuten online.
Omdat de verbinding ruk is lekker op de Coax gebleven, want die werkte ook nog. Tot vandaag, opeens een vreemd IP en geen internet meer, modem herstart en blijft hangen op up- + down-stream lampjes blijven knipperen (geen profiel meer dus).
Verder zag ik in MijnDELTA dat idd alle email adressen weg zijn en nu een @delta.nl adres heb gekregen. Opnamens zijn wel bewaard gebleven.
Kortom, het lijkt dus een mix van nieuw en oudLaatst bewerkt door driepinter; 17 Mar 2021, 11:42.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
De coax is er natuurlijk automatisch uitgegaan omdat je de glasvezel hebt geactiveerd.
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtBen benieuwd hoe het verder afloopt met de glasvezel storing.
precies haha, schone lei
update
er lijkt wel een routing/peering probleem te zijn waar de helpdesk niet van af weet.
Ik haal een luttlele 20-200mbit down en 950+ up, zodra ik het verkeer via een VPN laat lopen (die waarschijnlijk directe peering heeft) is de download en upload snelheid 800+ (limit van de VPN).
Dit zou ook verklaren waarom sommige streams van radio stations er mee ophouden en anderen geen problemen hebben. Via de VPN heeft geen enkele een probleem.
Toch wilt men op de monteur van Guidion wachten...Laatst bewerkt door hm_aapje; 17 Mar 2021, 20:00.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk berichtupdate
er lijkt wel een routing/peering probleem te zijn waar de helpdesk niet van af weet.
Ik haal een luttlele 20-200mbit down en 950+ up, zodra ik het verkeer via een VPN laat lopen (die waarschijnlijk directe peering heeft) is de download en upload snelheid 800+ (limit van de VPN).
Dit zou ook verklaren waarom sommige streams van radio stations er mee ophouden en anderen geen problemen hebben. Via de VPN heeft geen enkele een probleem.
Toch wilt men op de monteur van Guidion wachten...
Ben nog wel benieuwd in welke ip range je dan nu zit met glasvezel :
62.238.0.0/16 (normaal kabel)
82.176.0.0/16 (normaal kabel)
185.200.96.0/22 (glas ?)
https://bgp.he.net/AS15542#_prefixesLaatst bewerkt door driepinter; 18 Mar 2021, 13:17.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
Heb je de 3 gratis GigaWifi-punten ook in bruikleen gekregen ?
Ben nog wel benieuwd in welke ip range je dan nu zit met glasvezel :
62.238.0.0/16 (normaal kabel)
82.176.0.0/16 (normaal kabel)
185.200.96.0/22 (glas ?)
https://bgp.he.net/AS15542#_prefixes
Ik zit in de 141.224.192.0/18 range (18AS15435, https://bgp.he.net/AS15435). Deze resolved ook als een Caiway IP...
Zoals verwacht peert deze met oa AMS-IX, websites waar ik problemen mee heb niet. De VPN waarmee ik wel mijn snelheden haalt peert ook met AMS-IX. Zou dus zomaar kunnen dat routing vanaf het Caiway netwerk richting de non-peering stuk is.
Verklaart ook waarom wifiman.com (van Ubiquiti) speedtest de volledige snelheden toont tijdens een speedtest, zij peeren direct met AMS-IX. De "servers" van speedtest.net weer niet allemaal.
Sommige websites laden ook maar voor de helft, kapotte afbeelding, incomplete stylesheets etc. Na een paar keer F5-en komt het er meestal wel door.
Speedtestje: https://www.speedtest.net/result/11115181416
En screenshotje van Wifiman (met wel direct peering):
Zojuist weer gebeld met Delta voor de monteur. Met een beetje geluk vandaag of morgen contact om een afspraak in te plannen anders maandag.
Dus de rest van de week met crappy verbinding, topservice!Laatst bewerkt door hm_aapje; 18 Mar 2021, 17:13.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk berichtSpeedtestje: https://www.speedtest.net/result/11115181416
En screenshotje van Wifiman (met wel direct peering):
Zojuist weer gebeld met Delta voor de monteur. Met een beetje geluk vandaag of morgen contact om een afspraak in te plannen anders maandag.
Dus de rest van de week met crappy verbinding, topservice!
Als ik het dan goed begrijp maak je (voorlopig) nog steeds gebruik van de Genexsis 7840 en NIET van je eigen Ubiquiti router ?
Je gebruikt die Wifi van de Unifi dus als een soort van accespoint.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
En wat geeft de Caiway Speedtest Custom - Test your internet speeds aan
Als ik het dan goed begrijp maak je (voorlopig) nog steeds gebruik van de Genexsis 7840 en NIET van je eigen Ubiquiti router ?
Je gebruikt die Wifi van de Unifi dus als een soort van accespoint.
De download werd na 2 seconden afgekapt, net als veel andere downloads (over het algemeen altijd via https, wat kan kloppen want bij afkappen van de datastream krijg je ssl errors bij het decrypten).
Ik ben gisteren switchend geweest tussen het genexis ding en mijn Unifi UDMP. Om te testen of dit verschil maakte, maar helaas.
Het lijkt overigens dat alle private peers hier (https://bgp.he.net/AS15435#_irr) zonder problemen te benaderen zijn.
Wanneer zou ik overgestapt zijn naar glasvezel...?
Laatst bewerkt door hm_aapje; 19 Mar 2021, 12:32.
Reageer
-
Wauw, eindelijk de mail van Guidion gekregen, kan geen afspraak worden ingepland voor de komende maand!
Contact met Delta opgenomen, zegt de medewerker ja maar moet toch eerst een monteur. U kunt wel zeggen dat het routeringsproblemen/etc zijn en dat het modem goed is maar moeten wij eerst testen.
Begrijpelijk, zou ik als provider ook willen. Ondertussen laten ze een trouwe klant (maar nieuw voor glas) stikken met een rukverbinding tenzij die alles over een VPN gooit.
Dus ik zeg; is het niet mogelijk om een technische man aan jullie kant even die switch en het pop te laten controleren? Antwoord was: nee, eerst monteur.
Uiteindelijk Guidion zelf maar gebeld en die gaan nu handmatig proberen te plannen om langs te komen binnen 7 werkdagen. Dat is dus 1.5 week startende van maandag.
Delta toch, valt me vies tegen.Laatst bewerkt door hm_aapje; 19 Mar 2021, 15:37.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtJe gaat van COAX af.
Internet is zeer stabiel en je upload is gelijk aan download, dat is zeker een meerwaarde.
4K wordt als 4K geleverd indien beschikbaar ( een 4K zender is er nog niet). De decoder kan 4K aan.
je krijgt wel veel meer HD zenders tov COAX.
qua tv product ga je van iets goeds (ci+ of humax) naar een product dat echt een dikke onvoldoende scoort:
* Je gaat van Dolby geluid terug naar stereo ( niet meer van deze tijd waar menig tv standaard het geluid op Dolby heeft staan)
* Je gaat van een goede tv gids onder elkaar naar een tv gids naast elkaar. Je scrollt he wezenloos.
* Je gaat van doorspoelen eigen opnames mogelijk naar niet meer kunnen doorspoelen van opnames
* RTL zenders en SBS zenders is doorspoelen van begin gemist niet meer mogelijk
* Zappen gaat traag en is niet stabiel
* 4K is in tegenstelling tot Ziggo en KPN ver te zoeken
* Gesproken ondertitelingsignaal ontbreekt
* Lang niet alle zenders zijn in de app verkrijgbaar
* Stilstaand beeld of wazig beeld tijdens veel bekeken uitzendingen
* een vertraging van 30 seconden tov COAX, met name hinderlijk bij sportevenementen wanneer de buurman al juicht en bij jou moet het nog komen.
Deze vertraging is bij KPN glasvezel nauwelijks aanwezig,
* geen AndroidTV app aanwezig
* op de regionale zenders is geen teletekst meer aanwezig
en voor alle duidelijkheid: deze problemen spelen al 3 jaar. Dus de illusie hebben dat dit op korte termijn allemaal anders wordt heb ik niet. Die hoop heb ik opgegeven. Helaas is in mijn gebied geen goede vervangande provider beschikbaar.
Daar maakt Delta/Caiway dan ook graag misbruik van. Ze zijn monopolist op het eigen netwerk.
Op digitale tv kon je sowieso al niet opnemen mits je daarvoor geen eigen apparatuur had waarmee dit kan. Zoals een Humax ontvanger met ingebouwde harde schijf en/of een externe harde schijf die je aansluit op de tv.
Doorspoelen op opnames is bij sommige kanalen niet mogelijk op de interactieve tv, maar bij de veel kanalen kan dit wel. Dit kan echter wel per programma verschillen.
Zappen gaat langzamer omdat je in tegenstelling tot digitale tv het signaal van het betreffende kanaal niet direct beschikbaar hebt. Deze moet via het internet binnenkomen en het signaal zal even kort bufferen tijdens het zappen.
4K is per definitie ver te zoeken. Er zenden nog nauwelijks kanalen uit in 4K. Als er al de plakker '4K' opzit, dan is het vaak ook nog upscaling. Veel zenders zijn nog niet eens zover dat ze in HD kunnen uitzenden en de zenders die de investering hebben gedaan naar HD zullen ook niet meteen gaan overstappen naar 4K aangezien hier een flink prijskaartje aan vast zit.
Je argument over een gesproken ondertitelingssignaal die ontbreekt kan ik niet helemaal volgen. Waarop heb je dit dan wel?
De app is is een aanvulling op het systeem. Die kan je al gebruiken zonder dat je een interactieve ontvanger afneemt. Een 50+ pakket is dan al voldoende.
Stilstaand beeld of wazig beeld is helemaal niet zo'n vaak voorkomend issue als je nu probeert voor te doen. Kan dat voorkomen? Ja dat kan, maar het is geen algemeen probleem en meestal een individueel probleem waarvan interactieve tv ook hinder ondervindt.
De vertraging ten opzichte van coax heeft te maken met het omzetten van het signaal naar het interactieve systeem. Dat is inderdaad vervelend. Maar als je kijkt naar satelliet, dan zit er ook vertraging in de coax. Zo kan ik zappen van satelliet naar digitale tv en dan naar interactieve tv en zie ik vervolgens 3 keer hetzelfde. Het proces om dit signaal om te zetten naar interactief zal naarmate de techniek beter wordt ook sneller worden.
KPN biedt geen digitale tv aan. Daar heb je altijd interactieve tv, dus die lopen dan ook op beide netwerken gelijk.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer