Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overstap Coax naar glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Overstap Coax naar glasvezel


  • #2
    De meerwaarde zit voornamelijk in het internet.
    Televisie kijken met een DIT kastje ga ja van Dolby Digital geluid op de coaxkabel terug naar stereo geluid met DIT
    Televisie kijken met een DIT kastje ga je van een handige EPG via de Humax of je eigen televisie naar een zeer onhandige EPG op het DIT kastje.
    Televisie kijken met een DIT kastje kan je van doorspoelen met opnames naar een blokkade op doorspoelen op een DIT kastje.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
      De meerwaarde zit voornamelijk in het internet.
      Televisie kijken met een DIT kastje ga ja van Dolby Digital geluid op de coaxkabel terug naar stereo geluid met DIT
      Televisie kijken met een DIT kastje ga je van een handige EPG via de Humax of je eigen televisie naar een zeer onhandige EPG op het DIT kastje.
      Televisie kijken met een DIT kastje kan je van doorspoelen met opnames naar een blokkade op doorspoelen op een DIT kastje.
      Kun je een uitleg geven wat de meerwaarde is voor het internet?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
        Hoor graag van jullie
        Interessante vraagstellingen. Jeroen wellicht goed om een sticky van dit topic te maken?

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Je gaat van COAX af.
          Internet is zeer stabiel en je upload is gelijk aan download, dat is zeker een meerwaarde.
          4K wordt als 4K geleverd indien beschikbaar ( een 4K zender is er nog niet). De decoder kan 4K aan.
          je krijgt wel veel meer HD zenders tov COAX.

          qua tv product ga je van iets goeds (ci+ of humax) naar een product dat echt een dikke onvoldoende scoort:
          * Je gaat van Dolby geluid terug naar stereo ( niet meer van deze tijd waar menig tv standaard het geluid op Dolby heeft staan)
          * Je gaat van een goede tv gids onder elkaar naar een tv gids naast elkaar. Je scrollt he wezenloos.
          * Je gaat van doorspoelen eigen opnames mogelijk naar niet meer kunnen doorspoelen van opnames
          * RTL zenders en SBS zenders is doorspoelen van begin gemist niet meer mogelijk
          * Zappen gaat traag en is niet stabiel
          * 4K is in tegenstelling tot Ziggo en KPN ver te zoeken
          * Gesproken ondertitelingsignaal ontbreekt
          * Lang niet alle zenders zijn in de app verkrijgbaar
          * Stilstaand beeld of wazig beeld tijdens veel bekeken uitzendingen
          * een vertraging van 30 seconden tov COAX, met name hinderlijk bij sportevenementen wanneer de buurman al juicht en bij jou moet het nog komen.
          Deze vertraging is bij KPN glasvezel nauwelijks aanwezig,
          * geen AndroidTV app aanwezig
          * op de regionale zenders is geen teletekst meer aanwezig

          en voor alle duidelijkheid: deze problemen spelen al 3 jaar. Dus de illusie hebben dat dit op korte termijn allemaal anders wordt heb ik niet. Die hoop heb ik opgegeven. Helaas is in mijn gebied geen goede vervangande provider beschikbaar.
          Daar maakt Delta/Caiway dan ook graag misbruik van. Ze zijn monopolist op het eigen netwerk.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 7 Mar 2021, 13:01.

          Reageer


          • #6
            Kijk me snelheid van internet is goed maar ik blijf lekker via de smartcard kijken want ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk al op 4k kijken

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
              Kijk me snelheid van internet is goed maar ik blijf lekker via de smartcard kijken want ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk al op 4k kijken
              Ja je hebt groot gelijk, ik heb ook die snelheid en ga als een speer.

              Ik kijk ook gewoon met een kaart in de tv.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Je gaat van COAX af.
                Internet is zeer stabiel en je upload is gelijk aan download, dat is zeker een meerwaarde.
                4K wordt als 4K geleverd indien beschikbaar ( een 4K zender is er nog niet). De decoder kan 4K aan.
                je krijgt wel veel meer HD zenders tov COAX.

                qua tv product ga je van iets goeds (ci+ of humax) naar een product dat echt een dikke onvoldoende scoort:
                * Je gaat van Dolby geluid terug naar stereo ( niet meer van deze tijd waar menig tv standaard het geluid op Dolby heeft staan)
                * Je gaat van een goede tv gids onder elkaar naar een tv gids naast elkaar. Je scrollt he wezenloos.
                * Je gaat van doorspoelen eigen opnames mogelijk naar niet meer kunnen doorspoelen van opnames
                * RTL zenders en SBS zenders is doorspoelen van begin gemist niet meer mogelijk
                * Zappen gaat traag en is niet stabiel
                * 4K is in tegenstelling tot Ziggo en KPN ver te zoeken
                * Gesproken ondertitelingsignaal ontbreekt
                * Lang niet alle zenders zijn in de app verkrijgbaar
                * Stilstaand beeld of wazig beeld tijdens veel bekeken uitzendingen
                * een vertraging van 30 seconden tov COAX, met name hinderlijk bij sportevenementen wanneer de buurman al juicht en bij jou moet het nog komen.
                Deze vertraging is bij KPN glasvezel nauwelijks aanwezig,
                * geen AndroidTV app aanwezig
                * op de regionale zenders is geen teletekst meer aanwezig

                en voor alle duidelijkheid: deze problemen spelen al 3 jaar. Dus de illusie hebben dat dit op korte termijn allemaal anders wordt heb ik niet. Die hoop heb ik opgegeven. Helaas is in mijn gebied geen goede vervangande provider beschikbaar.
                Daar maakt Delta/Caiway dan ook graag misbruik van. Ze zijn monopolist op het eigen netwerk.

                Dus dat glasvezel is dus geen aanrader?

                Want bij ons is ook de mogelijkheid om het te nemen, maar als ik het zo lees dan mogen ze onze deur passeren.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht


                  Dus dat glasvezel is dus geen aanrader?

                  Want bij ons is ook de mogelijkheid om het te nemen, maar als ik het zo lees dan mogen ze onze deur passeren.
                  zo lang ze je van Coax halen (en dat doen ze!) zou ik het voor televisie niet nemen.
                  Ik snap ook niet dat men geen forse verbeteringen doorvoert nu men Zeeland wil verglazen.

                  Internet is zeker wel beter en retestabiel!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                    De meerwaarde zit voornamelijk in het internet.
                    Televisie kijken met een DIT kastje ga ja van Dolby Digital geluid op de coaxkabel terug naar stereo geluid met DIT
                    Televisie kijken met een DIT kastje ga je van een handige EPG via de Humax of je eigen televisie naar een zeer onhandige EPG op het DIT kastje.
                    Televisie kijken met een DIT kastje kan je van doorspoelen met opnames naar een blokkade op doorspoelen op een DIT kastje.
                    Wat is de meerwaarde tbv internet? Kun je mij dat uitleggen?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      zo lang ze je van Coax halen (en dat doen ze!) zou ik het voor televisie niet nemen.
                      Ik snap ook niet dat men geen forse verbeteringen doorvoert nu men Zeeland wil verglazen.

                      Internet is zeker wel beter en retestabiel!
                      Heeft dat ook niet met je PC te maken? want ik persoonlijk ervaar geen problemen.

                      Met mijn bekabelde PC met SSD schijven en zeer snelle processor ga ik als een speer.

                      Maar als ze je van de Coax afgooien heb je weinig keus natuurlijk.

                      Reageer


                      • #12
                        De upload van glasvezel is hoger en de ping is lager daar staat tegenover dat je qua tv gebruikersgemak inlevert tov coax.

                        Reageer


                        • #13
                          Wat je ook niet moet vergeten is dat het aanleggen van glasvezel nu gratis kan. Over een paar jaar kan ik me voorstellen dat Delta de stekker uit coax gaat trekken en dat men verplicht is over te gaan op glasvezel. Tegen die tijd zal de aanleg hiervan wel geld gaan kosten. Doe er dus je voordeel mee!

                          Wat wel echt belachelijk is, is dat Delta nu geen modems meer uitlevert voor mensen die in bridge willen werken. Als je glasvezel krijgt, krijg je een modem dat niet in bridge kan. Ik het verleden kreeg je dan (op aanvraag) een ander modem toegestuurd wat geen wifi functies etc. had. Nu krijg je deze niet meer en kan je je eigen apparatuur alleen aansluiten d.m.v. de DMZ optie maar dat is natuurlijk geen oplossing want dan krijg je dubbele NAT etc. Ook met het oog op de wetgeving omtrent vrije modemkeuze is dit gewoon geen handige zet van Delta. Voor mij zou het een reden zijn om niet over te stappen op glasvezel.
                          Laatst bewerkt door marijnvdgruiter; 8 Mar 2021, 15:20.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                            Wat je ook niet moet vergeten is dat het aanleggen van glasvezel nu gratis kan. Over een paar jaar kan ik me voorstellen dat Delta de stekker uit coax gaat trekken en dat men verplicht is over te gaan op glasvezel. Tegen die tijd zal de aanleg hiervan wel geld gaan kosten. Doe er dus je voordeel mee!

                            Wat wel echt belachelijk is, is dat Delta nu geen modems meer uitlevert voor mensen die in bridge willen werken. Als je glasvezel krijgt, krijg je een modem dat niet in bridge kan. Ik het verleden kreeg je dan (op aanvraag) een ander modem toegestuurd wat geen wifi functies etc. had. Nu krijg je deze niet meer en kan je je eigen apparatuur alleen aansluiten d.m.v. de DMZ optie maar dat is natuurlijk geen oplossing want dan krijg je dubbele NAT etc. Ook met het oog op de wetgeving omtrent vrije modemkeuze is dit gewoon geen handige zet van Delta. Voor mij zou het een reden zijn om niet over te stappen op glasvezel.

                            Tegen die tijd is Delta misschien wel gefuseerd met bijvoorbeeld KPN. Het draait tenslotte allemaal om de centen.

                            Wat heb je aan een supersnel internet, het gaat nu al heel snel, de meeste thuisgebruikers zitten hier niet op te wachten denk ik. Ik persoonlijk zie weinig voordelen.

                            Ik heb een auto die kan 250km/h wat heb je er aan als je maar 100km/h mag?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                              Wat wel echt belachelijk is, is dat Delta nu geen modems meer uitlevert voor mensen die in bridge willen werken. Als je glasvezel krijgt, krijg je een modem dat niet in bridge kan. Ik het verleden kreeg je dan (op aanvraag) een ander modem toegestuurd wat geen wifi functies etc. had. Nu krijg je deze niet meer en kan je je eigen apparatuur alleen aansluiten d.m.v. de DMZ optie maar dat is natuurlijk geen oplossing want dan krijg je dubbele NAT etc. Ook met het oog op de wetgeving omtrent vrije modemkeuze is dit gewoon geen handige zet van Delta. Voor mij zou het een reden zijn om niet over te stappen op glasvezel.
                              Daaraan valt misschien nog iets te regelen met een media converter en managed switch.

                              Zie dit topic voor info.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X