Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel: bridge mode niet meer mogelijk

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel: bridge mode niet meer mogelijk

    (En als er toch nog iets geregeld kan worden zou ik dat natuurlijk waarderen!)

  • #2
    Ik geeft toe het is nog wat experimenteel en alleen weggelegd voor techneuten, maar dan wordt het toch
    proberen met een losse media converter.
    Laatst bewerkt door driepinter; 12 Feb 2021, 18:49.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Ik geeft toe het is nog wat experimenteel en alleen weggelegd voor techneuten, maar dan wordt het toch
      proberen met een losse media converter.
      Laat Delta even uitleggen waarom dat ding niet standaard op Bridge kan voor alle klanten. Ook de Caiwayklanten zitten met hetzelfde euvel.
      Gek genoeg heb je als zakelijke klant meer rechten: die krijgen hetzelfde modem wel standaard in bridge geleverd.

      Er is geen provider in dit land die modems aflevert die niet in bridge staat.
      Bij Caiway heb ik bij overstap naar het allernieuwste pakket note bene moeten bedingen om het oude glavezelmodem te behouden, anders was ik ook met dat kloteding opgescheept.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        Het alternatief van bridge mode, DMZ, levert in een aantal gevallen problemen op, bijvoorbeeld met site-to-site VPNs en SIP telefonie.[/I]
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Feb 2021, 20:40.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Straks komt er verplichte vrije modemkeuze en is iedereen van dit probleem af.
          Nederland heeft al een reprimande gehad van Europe dat het nog niet aan de voorwaarden voldoet van vrije hardware keuze, dus ze kunnen er niet meer onderuit.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
            Straks komt er verplichte vrije modemkeuze en is iedereen van dit probleem af.
            Nederland heeft al een reprimande gehad van Europe dat het nog niet aan de voorwaarden voldoet van vrije hardware keuze, dus ze kunnen er niet meer onderuit.
            Ik denk dat het met een eigen modem ook kan, dat is alleen een grotere investering dan het modemgedeelte bij de provider houden, en zelf voor de routerfunctie zorgen.

            Reageer


            • #7
              Understanding BiDi Transceiver

              https://community.fs.com/blog/a-brie...ansceiver.html


              1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX

              https://www.fs.com/de-en/products/39143.html
              Laatst bewerkt door driepinter; 14 Feb 2021, 12:12.

              Reageer


              • #8
                Vrije modemkeuze is leuk, maar jou provider adviseert in dat geval toch echt een voorkeursmodem waardoor je een andere er wel aan kan knopen maar met garantie tot aan de voordeur.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                  Vrije modemkeuze is leuk, maar jou provider adviseert in dat geval toch echt een voorkeursmodem waardoor je een andere er wel aan kan knopen maar met garantie tot aan de voordeur.
                  Je zult dus inderdaad moeten kiezen wat je wilt. Modem/routers zijn nog altijd niet echt goedkoop maar mensen die meer willen dan alleen wifi en download willen daarin wel investeren. Ikzelf ben altijd wel in voor een uitdaging...
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                    Understanding BiDi Transceiver

                    https://community.fs.com/blog/a-brie...ansceiver.html


                    1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX

                    https://www.fs.com/de-en/products/39143.html
                    Of de SFP module uit het Genexis modem halen en direct in je media converter. Als je toch geen telefonie hebt is dat modem eigenlijk overbodig en kan je met een media converter en een router waarbij je de WAN een VLAN kan geven je eigen gang gaan (alleen willen ze dan geen support geven).
                    Laatst bewerkt door hm_aapje; 19 Feb 2021, 15:37.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

                      Of de SFP module uit het Genexis modem halen en direct in je media converter. Als je toch geen telefonie hebt is dat modem eigenlijk overbodig en kan je met een media converter en een router waarbij je de WAN een VLAN kan geven je eigen gang gaan (alleen willen ze dan geen support geven).
                      Hou iedereen hierover op de hoogte op dit forum wanneer je zelf hiermee eventueel pogingen waagt aub.

                      Dan hebben we allemaal wat aan deze kennis wanneer het zover komt.

                      Ubiquiti UF?AE - Kenmerken - Tweakers
                      Laatst bewerkt door driepinter; 19 Feb 2021, 21:15.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Of deze TP-Link als je zelf geen power-over-ethernet kunt aanbieden aan de media converter.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          Hou iedereen hierover op de hoogte op dit forum wanneer je zelf hiermee eventueel pogingen waagt aub.

                          Dan hebben we allemaal wat aan deze kennis wanneer het zover komt.

                          Ubiquiti UF?AE - Kenmerken - Tweakers
                          Ga ik zeker doen, ik verwacht in de komende weken het pakket (volgens Delta). Zodra het binnen is zal ik dit direct proberen.
                          Op Tweakers hebben mensen in het buitengebied al succes hiermee gehad.

                          Reageer


                          • #14
                            Zal waarschijnlijk gaan met dit type switch icm een TP-Link MC220L :

                            https://www.tp-link.com/nl/home-netw...tch/tl-sg105e/
                            Bijgevoegde bestanden
                            Laatst bewerkt door driepinter; 23 Feb 2021, 12:07.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                              (En als er toch nog iets geregeld kan worden zou ik dat natuurlijk waarderen!)
                              Hi Goeroe! Natuurlijk willen we jou hier verder bij helpen. Zou je mij jouw gegevens kunnen sturen zodat we jou hier verder mee kunnen helpen? ^ Sharona

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X