Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Budget Internet pakket -- 30mbps >>75 mbps (incl prijsstijging) Cisco 3212EPC EuroDocsis 440mbps

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Budget Internet pakket -- 30mbps >>75 mbps (incl prijsstijging) Cisco 3212EPC EuroDocsis 440mbps

    Geachte,

    Als trouwe,vaste klant bij u, wil ik allereerst serieus genomen worden.

    De klanten-service weet blijkbaar niet waar ze over praten ivm
    de snelheden e.d. Het is blijkbaar 'n standaard praatje dat ze moeten melden aan de klanten?!

    Ik bezit 'n Cisco EPC3212 EuroDocsis 3.0 modem dat naar behoren werkt, en ook 'n hoge downstream aankan.
    De specificaties geven aan dat dit modem 'n downstream bezit van max 440mbps.

    Op dit zelfde modem heb ik bij u als klant eerder 'n Super abonnemt gehad, wat vele malen hoger lag in snelheid dan het Budget pakket (75mbps = 9,7MB/s).Daar is alles mee gezegd eigenlijk.

    Er wordt me blijkbaar opgedrongen om het modem te vervangen. Wat logisch zou zijn als het oude modem de (hoge/nieuwe) snelheden niet zou aankunnen.

    Dit is voor mij persoonlijk niet van belang, aangezien de Cisco prima werkt, alsook mijn apparatuur&kabels icm het Budget pakket.

    Als ik me dan genoodzaakt voel om naar de klanten-service te bellen om te vragen wanneer mijn snelheid wordt verhoogd naar 75mbps die ingegaan is per 1 juli 2018 j.l worden er fabeltjes verkocht, en maar steeds doorverbinden met de technische dienst.

    Voor het pakket incl prijsstijging per 1 juli 2018 wordt trouwens ook netjes betaalt. Uw medewerkers verkopen mij onzin in deze, en je wordt genegeerd als ik hierover mail trouwens!

    Het kost mij op deze manier inspanning&vele onnodige belkosten om mijn recht te halen, wat in zijn geheel overbodig zu moeten zijn.

    Noem het 'n soort van chantage, in dit geval met het modem......
    Alles werkt naar behoren en ik verwacht dat de snelheid a 75mbps actief wordt doorgevoerd naar mijn modem met terugwerkende kracht.

    U, Delta staat niet boven de wet, en regelen van zaken met uw vaste klanten op deze manier is buiten proporties.

    PS:
    Vooraleer u deze post verwijdert, heb ik daar 'n screenshot van gemaakt om aan te tonen dat ik het als klant fatsoenlijk wil oplossen.

    Er is ondertussen via de consumentenbond 'n klacht ingedient ivm dit euvel alsook 'n aangetekende brief verstuurt naar uw kantoor.

    Bvd voor de medewerking.
    jpj77

  • #2
    Is een reden waarom je geen nieuw modem wil accepteren?? De nieuwe modem is kwalitatief beter dan de 3212. Wellicht was je modem voorheen goed genoeg voor je superabonnement maar is hij nu aan vervanging toe. Techniek gaat vaak sneller dan we denken. Wat ik er van begrijp is dat ze hun best doen je te helpen maar dat de hulp gewoon wordt geweigerd.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door jpj77
      Als trouwe,vaste klant bij u, wil ik allereerst serieus genomen worden.
      Pak even een kopje koffie en haal een paar keer diep adem. We hebben allemaal wel een keer zo'n momentje -
      Zoals door Kwek aangegeven zijn er vaak meerdere factoren die het switchen naar een ander modem in een strommversnelling zetten. Ben zelf ook iemand van 'never change a winning team' maar er zit echt geen kwaad achter deze aanbeveling hoor. Had zelf ook een prima modem, maar omwille van de techniek (en de beheerbaarheid door onze Zeelandnettechneuten) moest ik ook vervangen. Eigenlijk nog geen moment spijt van gehad...
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        75 mbps moet het modem makkelijk aankunnen en lijkt inderdaad geen reden tot vervanging, overigens kan het EPC3212 modem maar maximaal 200 mbps aan, dit komt door de gebruikte modulatietechniek van Zeelandnet/Delta, het nieuwe modem (EPC3940) gaat tot maximaal 400 mbps.

        Reageer


        • #5
          Bruikleenapparatuur die vervangen wordt en dat dan weigeren? Eigendom Delta, dus aparte reactie lijkt me.

          Reageer


          • #6
            Blijft nog over zelf je signaal waardes meten : http://192.168.100.1/

            Die moeten ongeveer rond de 40 db (Signal to Noise Ratio) liggen.

            Mochten deze onverwacht toch iets lager liggen bv : 35 db dan denk ik toch
            dat het raadzaam is om voor omruiling van je modem te kiezen.

            Reageer


            • #7
              Hoi,

              Ze willen me 'n ander modem aansmeren terwijl dit niet nodig is.

              Volgens de specificaties kan het modem 'n downstream aan van 440Mbps?! Zie screenshot.

              Als ik bel en vraag om de snelheidsverhoging te activeren op het modem wordt me de 1ste keer gemeld dat het modem deze snelheid niet aan kan. (75Mbps)?! Dat is volgens mij gewoon onzin!

              Als ik dan alles netjes opstuur(screenshots etc..) en dit dan wordt genegeerd, bel ik nogmaals om te vragen wat hetp robleem is, ligt het ineens niet aan het modem maar zijn de kabels de boosdoener?!

              De kabel in kwestie is CAT5 en kan deze snelheid ook aan.
              De router is 'n Netgear RP614V2.

              De router geeft aan als alle ledjes groen branden, de verbinding tussen pc/router met 100Mbps loopt.

              Alles bij elkaar, moet het Budget pakket met 75Mbps dus makkelijk draaien op deze setup. correct me if i'm wrong.....

              Als iemand mij kan aantonen dat dit niet mogelijk is hoor ik het graag.....

              Ik geef graag 'n fout toe, maar ben er van overtuigd dat deze setup de 75Mpbs(9,7MB/s) zonder moeite moet kunnen draaien.

              PS: Ook is de verbinding na al dat veranderen niet meer zo stabiel als voorheen. Het is gewoon 'n feit dat ik constateer.

              Het kost als trouwe klant veel moeite om je recht te halen. Bellen met de klanten-service heeft blijkbaar geen nut aangezien ze je steeds doorverbinden, en je voor het blok zetten met dat nieuwe modem, want daar komt het op neer.

              Als dat echt nodig zou zijn hoor je me helemaal niet. Het is gewoon niet nodig met het Budget pakket.

              Mvg.

              [img]49478360-3c60-49e0-bee2-367efea1f855.jpg[/img]

              [img]a0e1a417-0f08-4bae-8a19-c4c57a46848a.jpg[/img]

              [img]9e2e17eb-fdc5-403c-9694-a5ee8dc53949.jpg[/img]

              [img]edcf0bf6-0d46-4735-94c9-ba37dd9abf86.jpg[/img]

              Reageer


              • #8
                Is krijgen ook aansmeren?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door jpj77

                  Volgens de specificaties kan het modem 'n downstream aan van 440Mbps?! Zie screenshot.
                  Om even duidelijk te zijn , Docsis 3.0, 64 QAM = 25mbit (minus 2mbit overhead) per kanaal x 8 kanalen = maximaal 200 mbit, wat in de specificaties staat betekend niet dat je dat automatisch haalt

                  Reageer


                  • #10
                    Die router is natuurlijk al wel behoorlijk op leeftijd en zal in de praktijk nooit boven de 100 Mb uitkomen zodat een Super abonnement een beetje onwaarschijnlijk wordt :

                    https://www.netgear.com/support/product/rp614v2.aspx

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        Hoi Niggo/driepinter

                        Ok, bedankt voor de info.

                        Het modem/setup is in orde, en inderdaad die router is op leeftijd, helemaal mee eens.

                        Het oude routertje moet gewoon werken met die 75Mbps.

                        Ik heb persoonlijk niet om de snelheidsverhoging gevraagd! (30>75 Mbps). Ik verwacht dan ook als trouwe klant dat het fatsoenlijk wordt aangepast per 1 juli j.l en dat is niet gebeurt!

                        Budget is prima voor mij, anders had ik wel iets anders gepakt.

                        Ik wordt net gebeld door 'n medewerker, maar ze zitten wat te trollen (beetje zoals Koeba)
                        Er wordt bevestigd dat het modem de 75Mbps makkelijk aankan, al is het niet doorgezet op het modem, 100% zeker

                        Het zullen de klachten zijn via klacht.nl/klachtkompas die wat tegen zitten. De waarheid hebben ze niet graag,laat staan dat je eens klaagt...typisch.....

                        Ook kom ik het modem niet meer in 192.168.100.1.......ach verder ook niet belangrijk.

                        Ik laat het de geschillencommissie Telecommunicatiediensten wel uitzoeken. Er komt hier in ieder geval geen nieuw modem in huis. Ik betaal netjes voor de diesnt die blijkbaar niet geleverd wordt. Beetje sneu.....

                        PS: Dus nee Anette, er is niks opgelost. Lekker bezig...cheers!

                        Mvg.

                        Reageer


                        • #13
                          maar ze zitten wat te trollen
                          Beweer je nou echt dat onze collega's van Support je aan het trollen zijn?? Er is geen reden om zo cynisch te reageren. Zij zitten daar alleen maar om je te helpen met problemen. Daarnaast hebben zij met je afgesproken dat je zou bellen als problemen aan bleven houden. Na controle van het systeem zie ik geen ontvangen belletje na het eerdere contact.

                          Je modem heeft het juiste profiel, de modemwaardes zijn inorde en er is geen wijkstoring zichtbaar. Er moet daarom als eerste gedacht worden aan eigen apparatuur als oorzaak van de verstoring. Heb je al eens een rechtstreekse aansluiting geprobeerd? Dus zonder verouderde router er tussen. Dat de oude router in theorie 100 Mbps kan verwerken wil nog niet zeggen dat deze dat in de praktijk ook doet. Haal je rechtstreeks ook niet de juiste snelheid, dan is het modem defect. Dat kan wel eens gebeuren met oudere apparatuur. Ik snap je issues dan ook niet met het wisselen van het modem. Je kan het nieuwe modem gewoon in bridge zetten waarmee deze hetzelfde werkt als een EPC 3212. Maar eigenlijk zeg je, wanneer wij het modem niet mogen wisselen, dat je niet wilt dat het probleem opgelost wordt. Anders zou je geen probleem hebben met een modemwissel. Wij willen je graag de dienst leveren waarvoor je betaald, maar maak het ons dan ook mogelijk om dit te doen.

                          Dat het je niet lukt om in te loggen op het modem is logisch. Op een EPC 3212 kan je niet inloggen. Daarnaast is het interne IP adres wat wij zouden gebruiken 192.168.11.1. Tenzij je dit zelf veranderd zou hebben. Je kan hooguit inloggen op je Netgear router.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            Beweer je nou echt dat onze collega's van Support je aan het trollen zijn??
                            Dat beweer ik inderdaad!

                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            Er is geen reden om zo cynisch te reageren. Zij zitten daar alleen maar om je te helpen met problemen.
                            Dat maak ik altijd zelf nog wel uit hoe ik reageer.

                            Je wilt er wel cynisch van worden als er zo met je vaste klanten wordt omgegaan. Er zijn wel meerdere vaste klanten die zich ook niet serieus voelen genomen. In dit geval wordt ik niet geholpen, aangezien jullie willen dat ik dat nieuwe modem plaats.....dat is het hele eiereten! Noem het 'n soort van chantage.



                            Oorspronkelijk gepost door Matthijs
                            Daarnaast hebben zij met je afgesproken dat je zou bellen als problemen aan bleven houden. Na controle van het systeem zie ik geen ontvangen belletje na het eerdere contact.
                            Ik blijf niet steeds bellen met uw klanten-service. Het kost me onnodig veel belkosten.

                            Het probleem begon eigenlijk al met de 1ste (gratis) snelheidsverhoging van j.l 20Mpbs>30Mbps. Dat heeft me 20 euro gekost aan belminuten en puntje bij paaltje heeft klacht.nl blijkbaar geholpen om de verhoging actief op het modem te zetten.

                            Nu, bij de 2de snelheidsverhoging die 'n prijsstijging met zich meebrengt per 1 juli 2018 is het helemaal huilen met de pet op!

                            De snelheid a 75Mbps is weer niet actief op mijn modem geplaatst! Wat uitkomt op 9,7MB/s.

                            Mijn Cisco 3212EPC modem is prima in orde alsmede de CAT5 kabel EN de router! Het is te makkelijk om uw problemen af te schuiven op de klant.

                            Beetje vreemd ook dat ineens mijn apparatuur kapot is per 1 juli 2018....Ik download gewoon op de oude 30Mbps a 3,7MB/s. Er is dan ook niets kapot aan mijn kant.

                            Oorspronkelijk gepost door Matthijs
                            Je modem heeft het juiste profiel
                            Nee, blijkbaar niet. Dit kan trouwens PER modem gezet worden ( de config file die de downstream/upstream snelheid bevat)

                            U, Zeelandnet wilt dat modem vervangen, en u maakt er van dat de klant niet meewerkt.

                            Het modem is niet kapot en nogmaals....kan deze snelheid makkelijk hebben. Dit is trouwens bevestigd door uw collegaa die mij vanmiddag heeft gebeld.

                            Oorspronkelijk gepost door Matthijs
                            de modemwaardes zijn inorde en er is geen wijkstoring zichtbaar. Er moet daarom als eerste gedacht worden aan eigen apparatuur als oorzaak van de verstoring
                            Zoals u hierboven kunt lezen download ik gewoon op de oude snelheid a 30Mbps...er is niks kapot aan mijn zijde.

                            Als ik de 1ste keer belde stak de klantenservice het op het modem?! De medewerkster meldde me dat de snelheid dan ook niet hoger dan 30Mbps zal zijn! Toen wilde ze nog eens doorverbinden met uw technische dienst hehe...

                            Toen heb ik de klanten-service gemaild met alle gegevens alsmede screenshots/specificaties van het Cisco 3212EPC modem. Hierop wordt niet gereageer trouwens.

                            Als ik dan de 2de keer bel (blijkt wel dat ik het toch al heb geprobeerd via mail EN telefoon) hebben ze uiteraard dat mailtje gelezen! En wordt me gemeld dat het aan de KABEL ligt (CAT5) Daar is ook niks mis mee (Download op 30Mbps)

                            Er valt eigenlijk niet meer fatsoenlijk te communiceren als je als klant zo voor de zot wordt gehouden


                            Oorspronkelijk gepost door Matthijs
                            Heb je al eens een rechtstreekse aansluiting geprobeerd? Dus zonder verouderde router er tussen
                            Steek het 'n beetje op m'n prima werkende router! Ga je schamen aub!

                            En ja, dat heb ik uiteraard even getest....
                            Omdat het voor sommige mensen verouderd is wil dat nog niet zeggen dat het voor andere mensen verouderd is.
                            Deze router haalt gewoon 100Mbps en dat is ook te zien aan de groene ledjes (amber = 10Mbps..) Al zou deze dan ook niet de 30Mbps halen. Er dient niks verandert te worden voor dit Budget pakket met 75Mbps.

                            Oorspronkelijk gepost door Matthijs
                            Dat de oude router in theorie 100 Mbps kan verwerken wil nog niet zeggen dat deze dat in de praktijk ook doet.
                            Jaja....zo kan je aan de gang blijven om maar je gelijk te halen EN dus het modem te laten vervangen zoals HIERONDER is te lezen...Zie je de pattern in het geheel? Ik namelijk wel.
                            Oorspronkelijk gepost door Matthijs
                            Haal je rechtstreeks ook niet de juiste snelheid, dan is het modem defect. Dat kan wel eens gebeuren met oudere apparatuur.
                            Nogmaals, het modem is niet defect. Per abuis is het kapot per 1 juli 2018. Ik download gewoon met de oude snelheid ALS er in bv spitsuren niet wordt geknepen. Ik heb namelijk de snelheid getest en rond 18.00 zit je maar rond de 2MB/s...Ja, getest via de Delta speedtest.

                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            Ik snap je issues dan ook niet met het wisselen van het modem. Je kan het nieuwe modem gewoon in bridge zetten waarmee deze hetzelfde werkt als een EPC 3212
                            Ik snap jullie issue niet helemaal?!

                            Iemand het nieuwe modem opdringen, terwijl de Cisco3212EPC naar behoren werkt met het Budget pakket. Als ik nou 'n Super etc pakket zou afnemen zou ik natuurlijk het modem inwisselen aangezien het anders die snelheden niet aankan.


                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            Maar eigenlijk zeg je, wanneer wij het modem niet mogen wisselen, dat je niet wilt dat het probleem opgelost wordt. Anders zou je geen probleem hebben met een modemwissel. Wij willen je graag de dienst leveren waarvoor je betaald, maar maak het ons dan ook mogelijk om dit te doen.
                            Ik noem het bijdehand gedrag en ik ben ervan overtuigd dat de klachten het probleem zijn.

                            Ik verwacht gewoon de 75Mbps te halen met deze Cisco3212. Het is namelijk bevestigd dat het werkt, en als zaken werken hoeft er niets vervangen te worden. Als er dan van jullie kant met klanten wordt omgegaan of ze van toeten nog blazen weten, wordt het 'n beetje te gortig, dat is het hele probleem.


                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            Dat het je niet lukt om in te loggen op het modem is logisch. Op een EPC 3212 kan je niet inloggen. Daarnaast is het interne IP adres wat wij zouden gebruiken 192.168.11.1.
                            Dat is ook niet waar!

                            Als de provider de inlog niet heeft geblokt natuurlijk. Eerder vandaag (voordat ik het screenshot van de modem settings had gepost naar aanleiding van de post van Niggo/driepinter) kon ik op de Cisco modem komen via 192.168.100.1

                            Dat is namelijk het adres voor dit modem en niet 11.1. Google het maar, er is natuurlijk vaker door mensen naar gevraagd. Inloggen zou ook nog kunnen als die data niet is aangepast door de provider.
                            Nadat ik hier heb gepost kon ik ineens niet meer op de modem pagina komen. Verrassend zeg
                            Moest ik daar nou eens op kunnen inloggen kon ik de exacte Downstream/Upstream zien waar het modem op is ingesteld.

                            https://www.google.com/search?client...iw=845&bih=538

                            ziggo forum....
                            Je kunt wel inloggen op de Cisco EPC3212, maar je kunt niets instellen. Is enkel om de waardes en informaties van het modem in te kunnen zien. Modem is bridged.

                            http://192.168.100.1/ en als je op [Log In] drukt... (hier hoef je geen inloggegevens voor in te vullen)

                            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                            Tenzij je dit zelf veranderd zou hebben. Je kan hooguit inloggen op je Netgear router.
                            Nee, ik heb niks verandert! Zoals je kunt lezen hierboven is het voor dit modem 192.168.100.1. Daar heb ik namelijk de info vandaan gehaald om 'n screenshot te maken van die settings. Nu kan ik er inderdaad niet meer op!

                            En ja, uiteraard kan je inloggen op 'n router (wel je default user/pass) veranderen, wel zo veilig.....


                            Bedankt weer om 'n mens z'n tijd te verspillen, en het zo te draaien dat het probleem bij de klant zit.

                            Ik voel me dan ook genoodzaakt om het voorval voor te leggen aan de GeschillenCommissie Telecommunicatie want er niet ineens per 1 juli iets kapot aan mijn zijde. Als je als buitenstaander meeleest zie je gewoon dat jullie willen dat het modem wordt vervangen.

                            Bvd voor enige medewerking.

                            Reageer


                            • #15
                              het probleem spitst zich nu toe op de vraag of Delta / Zeelandnet een modem dat in bruikleen bij de klant staat, kan en/of mag vervangen, als Delta / Zeelandnet dat nodig acht.

                              van de andere kant gezien is de vraag of een klant kan weigeren dat een apparaat dat hij in bruikleen heeft, wordt vervangen door een gelijksoortig apparaat.

                              ben benieuwd wat daar over in de voorwaarden staat

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X