Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blacklisted e-mailadres

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Blacklisted e-mailadres

    Krijg regelmatig in mijn spamfilter onder inkomende mail bij één en hetzelfde adres de melding blacklist en rejected terwijl ik bijna zeker weet dat het een e-mail voor mij betreft.
    In mijn eigen blacklist in het spamfilter is het betreffende adres niet te vinden en tevens heb ik het adres wel zelf toegevoegd aan mijn whitelist maar zonder resultaat.
    Heb geprobeerd om een e-mailadres van de klantenservice of forum te vinden zodat ik het betreffende adres kan doorgeven met de vraag wat de reden is van het blacklisten.
    Iemand een idee wat dit kan zijn !!

  • #2
    Het e-mailadres wat je zou kunnen gebruiken voor deze vraag is : [email protected]

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor de tip

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
        Krijg regelmatig in mijn spamfilter onder inkomende mail bij één en hetzelfde adres de melding blacklist en rejected terwijl ik bijna zeker weet dat het een e-mail voor mij betreft.
        Houd er altijd rekening mee dat het niet persé om de inhoud van email gaat. Het is mogelijk dat het domein van degene die de email verstuurt op een blacklist staat of dat het bericht via een open relay naar jou is verstuurd.
        Dat is dan ook de reden dat Delta/Zeelandnet iemand's uitgaande email blokkeert, omdat als die email wel content bevat dat als spam kan worden aangemerkt, de betreffende mailserver ip (of zelfs het hele domein) op een blacklist terecht kan komen.

        Check hier het domein van het e-mail adres dat is blacklisted (alles achter het @-teken)
        https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Sep 2021, 21:17.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Bedankt voor de tip, maar het betreffende domein komt met vlag en wimpel door de test, dus moet het probleem ergens anders liggen.
          Ga het nu aankaarten bij forumbeheer.
          De site om te testen of een e-mailadres is blacklisted was bij mij niet bekend, maar goed om te onthouden !!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht
            Bedankt voor de tip, maar het betreffende domein komt met vlag en wimpel door de test, dus moet het probleem ergens anders liggen.
            Ga het nu aankaarten bij forumbeheer.
            De site om te testen of een e-mailadres is blacklisted was bij mij niet bekend, maar goed om te onthouden !!
            Maar een goede test door een blacklist filter, wilt nog niet zeggen dat een mail vlekkeloos aankomt, gelukkig zijn daar extra tools voor. Om te kijken of de mail instellingen in orde zijn.
            Een mail server, kijkt tegenwoordig ook of een verzender gerechtvaardigd is om de mail te verzenden, om het zgn spoofing tegen te gaan.
            Inmiddels hebben we de SPF check, DKIM check en steeds meer ook DANE. En die zaken kun je heel makkelijk testen met de volgende tools:

            https://www.mail-tester.com/
            https://www.dmarcanalyzer.com/nl/spf-2/checker/
            https://www.dmarcanalyzer.com/nl/dki...ord-validatie/
            https://dnssec-analyzer.verisignlabs.com/

            Sander

            Reageer


            • #7
              Een aanvulling: kun je de berichtkoppen van zo’n bericht vinden?
              Dan kun je ze hier plakken: https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx
              Dan zal worden aangegeven of, specifiek voor dat bericht, de anti-spam controles zijn geslaagd - of niet.

              Reageer


              • #8
                Heb het probleem 6 dagen geleden gemaild naar forum, maar nog niets gehoord.
                Het frapante is dat de email met het zelfde betreffende adres op 21/9 om 7:56 wordt doorgestuurd als Whitelist en op22/9 om 7:59 wordt geblacklist, dus niet bepaald consequent.
                Dit is al een paar maal voorgekomen.

                Reageer


                • #9
                  Dan kun je dus aan de slag gaan met de headers van zowel een afgeleverde, als een geblackliste mail en de verschillen bekijken.
                  Misschien dat die persoon verschillende apparaten gebruikt met andere instellingen.

                  Reageer


                  • #10
                    Wanneer je de headers test van een ZeelandNet e-mail krijg je dit als resultaat :
                    Bijgevoegde bestanden

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb hetzelfde probleem.... Een onderbevestiging van refurbished.nl is blacklisted in de spamfilter van Zeelandnet.... En.. dit domein staat NIET in een blacklist... Wat is hier aan de hand?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Wanneer je de headers test van een ZeelandNet e-mail krijg je dit als resultaat :
                        Heb helaas beide exemplaren weggegooid, maar zal het proberen als ik er van elke soort weer een heb.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X