Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

geen mail kunnen verzenden

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door rjwjanssen Bekijk bericht
    en ja hoor het is weer zover.

    gisteren en vandaag foto;s gemaild wat volgens mij moet kunnen.

    en ineens niet meer

    Beste klant,
    Wij hebben opgemerkt dat er grote hoeveelheden e-mails worden verstuurd vanaf het adres waar u deze mail op ontvangt. De kans is groot dat u niet weet dat derden uw e-mailadres misbruiken om spam te versturen. Het is voor de veiligheid van uzelf, onze klanten en van ons netwerk noodzakelijk dat u het wachtwoord van uw mailbox aanpast. Uw e-mailaccount is geblokkeerd tot u het wachtwoord heeft veranderd. Dit doen we om te voorkomen dat de ZeelandNet e-mail adressen van onze andere klanten worden geblokkeerd door het versturen van spam vanaf uw account.
    Hoe kan iemand mijn e-mailadres misbruiken?
    Spammers hebben toegang gekregen tot uw e-mailadres met uw wachtwoord. Daarmee loggen ze in om vervolgens grote hoeveelheden spam te versturen. ZeelandNet bewaart uw wachtwoord alleen als 'hash'. Een hash is ook voor ons n iet terug te rekenen naar het oorspronkelijke wachtwoord. Het is daarom via ons niet mogelijk om uw wachtwoord te achterhalen. Vermoedelijk is de combinatie van uw e-mailadres en wachtwoord gestolen van een website waarop u hetzelfde wachtwoord heeft gebruikt.

    Hoe voorkom ik dat dit nog een keer gebeurd?
    Door een nieuw wachtwoord te kiezen, is het voor buitenstaanders niet meer mogelijk om in te loggen in uw mailbox. Zorg ervoor dat u voor al uw internetaccounts een uniek wachtwoord kiest. Mochten er gegevens van u worden gestolen bij een computerkraak of datalek, dan is het voor hackers niet mogelijk om met dezelfde gegevens bij verschillende websites in te loggen.

    Hoe weet DELTA dat er vanaf mijn e-mailadres spam wordt verstuurd?
    De e-mails die vanaf uw e-mailadres worden verstuurd, worden tegengehouden door de spamfilters van onszelf en van ontvangende partijen zoals Hotmail, Gmail en Yahoo! Onze servicespecialisten krijgen een melding zodra grote hoeveelheden e-mails worden afgewezen, waarop een controle volgt om te achterhalen waarom de berichten worden geweigerd.

    Twijfelt u aan de betrouwbaarheid van deze e-mail, ga dan zelf rechtstreeks naar mijn.DELTA.nl, log in en verander uw wachtwoord of neem contact op met onze klantenservice.
    Met vriendelijke groet,
    DELTA Klantenservice
    Gewoon je wachtwoord wijzigen, inloggen op mijn delta en dan bij zelf regelen kun je je wachtwoord wijzigen,

    Ook eens in je spamfilter kijken daar kun je precies zien (als je er uitkomt) wat er zoal verzonden is vanaf je e-mailadres.
    Laatst bewerkt door Guest01; 25 Feb 2021, 19:31.

    Reageer


    • #47
      ja dat heb ik nu gedaan,maar vanmorgen ging dat dus niet onderweg

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door rjwjanssen Bekijk bericht
        gisteren en vandaag foto;s gemaild wat volgens mij moet kunnen.
        Je geeft zelf aan de je foto's hebt verstuurd via email. Ik denk dat daar de schoen wringt. Het heeft dus geen zin om je wachtwoord te wijzigen omdat je zelf al weet waarom je bent geblocked.
        Je serviceprovider meet de grootte van de hoeveelheid data die je verstuurt (lees: email). Voor het geval dat het een ongecontroleerde actie is (virus/spam) staat daar een limiet op.

        Bedenk dat email in principe niet bedoeld is om foto's te versturen. Daar zijn genoeg andere services voor beschikbaar:
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 26 Feb 2021, 01:08.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Je geeft zelf aan de je foto's hebt verstuurd via email. Ik denk dat daar de schoen wringt. Het heeft dus geen zin om je wachtwoord te wijzigen omdat je zelf al weet waarom je bent geblocked.
          Je serviceprovider meet de grootte van de hoeveelheid data die je verstuurt (lees: email). Voor het geval dat het een ongecontroleerde actie is (virus/spam) staat daar een limiet op.

          Bedenk dat email in principe niet bedoeld is om foto's te versturen. Daar zijn genoeg andere services voor beschikbaar:
          Zou het van Delta klantenservice niet handiger zijn om in een mail enige nadere uitleg te geven over het omgaan met het versturen van bijlagen.

          Nu krijgt deze klant een standaard mail met het verzoek tot het wijzigen van zijn wachtwoord. Zo blijf je toch achter de feiten aanlopen?

          Best mogelijk dat er van Spamhaus een blokkade op dit IP adres zit .https://www.spamhaus.org/
          Laatst bewerkt door Guest01; 1 Mar 2021, 09:32.

          Reageer


          • #50
            Spamhaus blokkeert geen e-mailadressen.

            Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.

            Reageer


            • #51
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
              Spamhaus blokkeert geen e-mailadressen.

              Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.
              Volgens Webkabouter is dat niet nodig om je wachtwoord te veranderen!

              Het e-mailadres is toch je huisaansluiting? Je kunt toch in het spamfilter zien bij uitgaande mail wat er is verstuurd?

              Je komt er vanzelf achter als je er ooit op hebt gestaan.

              https://www.spamhaus.org/lookup/

              https://forum.telfort.nl/internet-26...lokkeerd-45099

              https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...lijst-spamhaus
              Laatst bewerkt door Guest01; 26 Feb 2021, 18:34.

              Reageer


              • #52
                intussen kan ik weer mobiel mailen.na het wijzigen van het wachtwoord.

                ik had foto's gemaild voor het werk naar mijn werkmail, en per foto gelijk de tekst erbij gezet.

                zo leek het mij het eenvoudigst om alle foto's uit elkaar te houden (alles lijkt op elkaar)

                maar nu had ik er een klap werk bij omdat er vele niet doorkwamen.

                was toch iets onverwacht eigenlijk.

                Reageer


                • #53
                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                  Het e-mailadres is toch je huisaansluiting? Je kunt toch in het spamfilter zien bij uitgaande mail wat er is verstuurd?
                  waaromhttps://laatjeniethackmaken.nl

                  Reageer


                  • #54
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                    Beste GoeRoe, volgens mij is je email adres direct te linken aan je externe i.p. adres. Het is je provider die dat bij houdt en wellicht een dns-server.

                    Maar het is bekend, anders kan je email niet aankomen bij jou. En dat geldt voor elke mail die je gaat maken, gmail, hotmail, popmail en elke andere mailmethode, allemaal komen ze op jouw i.p. adres uit.

                    Anonimiteit bestaat niet op het net, ook die proxy-server leidt uiteindelijk naar jouw I.P.-adres.

                    Ik heb zelf een keer een blokkade gehad bij Spamhaus ook omdat er volgens zeelandnet vanaf mijn PC spam zou worden verstuurd, wat dus niet waar bleek.

                    Ik kreeg precies dezelfde standaardmail als rjwjanssen van zeelandnet, heb wel mijn wachtwoord gewijzigd maar de Spamhaus blokkade bleef staan.

                    Nu ben je zo uit die blokkade door enkele stappen te ondernemen,je krijgt een code van Spamhaus vult dat in en je blokkade wordt opgeheven.

                    Je I.P-adres vind je hier https://www.watismijnipadres.nl/ het is hetzelfde adres als je een Speedtest doet bij Delta en bestaat uit 9 cijfers, het staat dan linksonder.

                    Het zou zeker meer duidelijkheid verschaffen als Delta hier zijn klanten eens over zou informeren met enige uitleg i.p.v die standaard no reply mails, dat ben ik volledig met je eens.

                    Reageer


                    • #55
                      Waarheid, jij moet natuurlijk wel proberen altijd de waarheid blijven te vertellen op dit forum vandaar dat
                      je zo'n reactie krijgt (van GoeRoe).

                      Je antwoorden slaan namelijk de plank nog wel eens mis.

                      Neem eens een keer iets aan van mensen met meer kennis van zaken dan jou zelf, misschien leer je er nog iets van.
                      Laatst bewerkt door driepinter; 27 Feb 2021, 09:15.

                      Reageer


                      • #56
                        Oorspronkelijk gepost door Waarheid

                        Ik neem het toch allemaal aan, ik heb het het zelf meegemaakt een blokkade bij Spamhaus.

                        Je e email adres is direct te linken aan je externe i.p. adres. Het is je provider die dat bij houdt en wellicht een dns-server.
                        Ik zou je graag gelijk geven, maar hier klopt echt niets van. Ik heb geprobeerd dat hierboven uit te leggen en dat is waar driepinter op doelt. Als je het niet van mij wilt aannemen, dan kun je jezelf misschien op een andere manier in de materie verdiepen.

                        Reageer


                        • #57
                          Oorspronkelijk gepost door Waarheid
                          Ik heb mijn zaakjes prima voor elkaar vriend.Als je wat tegen mij persoonlijk hebt is jouw probleem. Fijne dag.
                          Dat is een redelijk boude uitspraak. Je hebt in je reacties meestal de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Om halve waarheden (wellicht een idee om je accountnaam om te dopen?) de kop in te drukken voelen meer serieuze forumbewoners zich geroepen om dat weer recht te breien. Heeft dus niets met 'iets tegen iemand hebben' maar slechts een logische reactie op de zoveelste onlogische redenatie.

                          Ook een fijne dag.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 27 Feb 2021, 10:46.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #58
                            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                            Spamhaus blokkeert geen e-mailadressen.

                            Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.
                            Ik bedoelde IP adres maar schreef E-mail adres, ik zie het nu.

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                              Ik zou je graag gelijk geven, maar hier klopt echt niets van. Ik heb geprobeerd dat hierboven uit te leggen en dat is waar driepinter op doelt. Als je het niet van mij wilt aannemen, dan kun je jezelf misschien op een andere manier in de materie verdiepen.
                              Beste GoeRoe,

                              Ondanks dat ik geen spam verstuurde werd mijn webmail geblokkeerd. Ik stuurde een mail naar mijn kleinzoon en zeelandnet zag dit als spam.

                              Tevens zat er een blokkade van Spamhaus op mijn extern IP adres. Bij een chat met delta werd mij toen verteld dat mijn IP- adres gekoppeld staat aan mijn E-mail adres.

                              Ik vertel geen sprookjes. In de uitgaande mail was deze mail naar mijn kleinzoon de boosdoener. Nu was e.e.a zo rechtgebreid dat was niet het probleem. Ook mij is verzocht mijn ww te wijzigen en toen werd deze blokkade opgeheven.

                              Ik gebruik een password manager van Eset internet security en spring daar niet slordig mee om, deze is dubbel beveiligd.

                              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: schermopname.png
Bekeken: 309
Grootte: 478,6 Kb
ID: 191151


                              Reageer


                              • #60
                                Helaas heb ik ook hetzelfde probleem, van de één op de andere dag op 3 verschillende apparaten met 3 verschillende mailprogramma's kan ik sinds 9 juni geen mail meer ontvangen of versturen. Aantal keren contact gehad met de klantenservice maar deze komen niet verder dan het doorgeven van de instellingen. Webmail werkt wel. Kreeg het advies om een account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het verwijderen is gelukt maar opnieuw aanmaken niet, krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de binnenkomende server (POP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Heb alles geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee. Heeft iemand suggesties?

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X