Kan geen mail ontvangen of versturen.
Van de één op de andere dag op 3 verschillende apparaten met 3 verschillende mailprogramma's kan ik sinds 9 juni geen mail meer ontvangen of versturen. Aantal keren contact gehad met de klantenservice maar deze komen niet verder dan het doorgeven van de instellingen. Webmail werkt wel. Kreeg het advies om een account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het verwijderen is gelukt maar opnieuw aanmaken niet, krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de binnenkomende server (POP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Heb alles geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee. Heeft iemand suggesties?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
geen mail kunnen verzenden
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk berichtGewoon je mail ergens anders onderbrengen. De mail van zeelandnet is een ramp.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door DoubleA Bekijk berichtHeeft iemand suggesties?
Laat een reactie achter:
-
Helaas heb ik ook hetzelfde probleem, van de één op de andere dag op 3 verschillende apparaten met 3 verschillende mailprogramma's kan ik sinds 9 juni geen mail meer ontvangen of versturen. Aantal keren contact gehad met de klantenservice maar deze komen niet verder dan het doorgeven van de instellingen. Webmail werkt wel. Kreeg het advies om een account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het verwijderen is gelukt maar opnieuw aanmaken niet, krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de binnenkomende server (POP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Heb alles geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee. Heeft iemand suggesties?
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtIk zou je graag gelijk geven, maar hier klopt echt niets van. Ik heb geprobeerd dat hierboven uit te leggen en dat is waar driepinter op doelt. Als je het niet van mij wilt aannemen, dan kun je jezelf misschien op een andere manier in de materie verdiepen.
Ondanks dat ik geen spam verstuurde werd mijn webmail geblokkeerd. Ik stuurde een mail naar mijn kleinzoon en zeelandnet zag dit als spam.
Tevens zat er een blokkade van Spamhaus op mijn extern IP adres. Bij een chat met delta werd mij toen verteld dat mijn IP- adres gekoppeld staat aan mijn E-mail adres.
Ik vertel geen sprookjes. In de uitgaande mail was deze mail naar mijn kleinzoon de boosdoener. Nu was e.e.a zo rechtgebreid dat was niet het probleem. Ook mij is verzocht mijn ww te wijzigen en toen werd deze blokkade opgeheven.
Ik gebruik een password manager van Eset internet security en spring daar niet slordig mee om, deze is dubbel beveiligd.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtSpamhaus blokkeert geen e-mailadressen.
Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door WaarheidIk heb mijn zaakjes prima voor elkaar vriend.Als je wat tegen mij persoonlijk hebt is jouw probleem. Fijne dag.
Ook een fijne dag.Laatst bewerkt door Webkabouter; 27 Feb 2021, 09:46.
- 3 Likes
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Waarheid
Ik neem het toch allemaal aan, ik heb het het zelf meegemaakt een blokkade bij Spamhaus.
Je e email adres is direct te linken aan je externe i.p. adres. Het is je provider die dat bij houdt en wellicht een dns-server.
- 3 Likes
Laat een reactie achter:
-
Waarheid, jij moet natuurlijk wel proberen altijd de waarheid blijven te vertellen op dit forum vandaar dat
je zo'n reactie krijgt (van GoeRoe).
Je antwoorden slaan namelijk de plank nog wel eens mis.
Neem eens een keer iets aan van mensen met meer kennis van zaken dan jou zelf, misschien leer je er nog iets van.driepinter in E-mailLaatst bewerkt door driepinter; 27 Feb 2021, 08:15.
- 2 Likes
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
Beste GoeRoe, volgens mij is je email adres direct te linken aan je externe i.p. adres. Het is je provider die dat bij houdt en wellicht een dns-server.
Maar het is bekend, anders kan je email niet aankomen bij jou. En dat geldt voor elke mail die je gaat maken, gmail, hotmail, popmail en elke andere mailmethode, allemaal komen ze op jouw i.p. adres uit.
Anonimiteit bestaat niet op het net, ook die proxy-server leidt uiteindelijk naar jouw I.P.-adres.
Ik heb zelf een keer een blokkade gehad bij Spamhaus ook omdat er volgens zeelandnet vanaf mijn PC spam zou worden verstuurd, wat dus niet waar bleek.
Ik kreeg precies dezelfde standaardmail als rjwjanssen van zeelandnet, heb wel mijn wachtwoord gewijzigd maar de Spamhaus blokkade bleef staan.
Nu ben je zo uit die blokkade door enkele stappen te ondernemen,je krijgt een code van Spamhaus vult dat in en je blokkade wordt opgeheven.
Je I.P-adres vind je hier https://www.watismijnipadres.nl/ het is hetzelfde adres als je een Speedtest doet bij Delta en bestaat uit 9 cijfers, het staat dan linksonder.
Het zou zeker meer duidelijkheid verschaffen als Delta hier zijn klanten eens over zou informeren met enige uitleg i.p.v die standaard no reply mails, dat ben ik volledig met je eens.
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
Het e-mailadres is toch je huisaansluiting? Je kunt toch in het spamfilter zien bij uitgaande mail wat er is verstuurd?
Laat een reactie achter:
-
intussen kan ik weer mobiel mailen.na het wijzigen van het wachtwoord.
ik had foto's gemaild voor het werk naar mijn werkmail, en per foto gelijk de tekst erbij gezet.
zo leek het mij het eenvoudigst om alle foto's uit elkaar te houden (alles lijkt op elkaar)
maar nu had ik er een klap werk bij omdat er vele niet doorkwamen.
was toch iets onverwacht eigenlijk.rjwjanssen in E-mail
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk berichtSpamhaus blokkeert geen e-mailadressen.
Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.
Het e-mailadres is toch je huisaansluiting? Je kunt toch in het spamfilter zien bij uitgaande mail wat er is verstuurd?
Je komt er vanzelf achter als je er ooit op hebt gestaan.
https://www.spamhaus.org/lookup/
https://forum.telfort.nl/internet-26...lokkeerd-45099
https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...lijst-spamhausLaatst bewerkt door Guest01; 26 Feb 2021, 17:34.
Laat een reactie achter:
-
Spamhaus blokkeert geen e-mailadressen.
Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.
- 2 Likes
Laat een reactie achter:
-
Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk berichtJe geeft zelf aan de je foto's hebt verstuurd via email. Ik denk dat daar de schoen wringt. Het heeft dus geen zin om je wachtwoord te wijzigen omdat je zelf al weet waarom je bent geblocked.
Je serviceprovider meet de grootte van de hoeveelheid data die je verstuurt (lees: email). Voor het geval dat het een ongecontroleerde actie is (virus/spam) staat daar een limiet op.
Bedenk dat email in principe niet bedoeld is om foto's te versturen. Daar zijn genoeg andere services voor beschikbaar:- WeTransfer
- DropSend
- SendAnywhere
- Dropbox
- TransferXL
- Google Drive
- Google Docs
Nu krijgt deze klant een standaard mail met het verzoek tot het wijzigen van zijn wachtwoord. Zo blijf je toch achter de feiten aanlopen?
Best mogelijk dat er van Spamhaus een blokkade op dit IP adres zit .https://www.spamhaus.org/Laatst bewerkt door Guest01; 1 Mar 2021, 08:32.
Laat een reactie achter:
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Laat een reactie achter: