Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

geen mail kunnen verzenden

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• DoubleA
    antwoordde
    Kan geen mail ontvangen of versturen.

Van de één op de andere dag op 3 verschillende apparaten met 3 verschillende mailprogramma's kan ik sinds 9 juni geen mail meer ontvangen of versturen. Aantal keren contact gehad met de klantenservice maar deze komen niet verder dan het doorgeven van de instellingen. Webmail werkt wel. Kreeg het advies om een account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het verwijderen is gelukt maar opnieuw aanmaken niet, krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de binnenkomende server (POP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Heb alles geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee. Heeft iemand suggesties?
    DoubleA in E-mail

Laat een reactie achter:

• Velzen666
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht
    Gewoon je mail ergens anders onderbrengen. De mail van zeelandnet is een ramp.
    Daar lijkt het wel op. Zeelandnet zegt dan bijvoorbeeld dat je computer besmet is bijvoorbeeld. Maar ze moeten gewoon zijn emailadres vrijgeven weer. Vroeger was dat 1 telefoontje en was het opgelost. Nu dus niet meer schijnbaar.
    Velzen666 in E-mail

Laat een reactie achter:

• Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door DoubleA Bekijk bericht
    Heeft iemand suggesties?
    Maak even een nieuw topic aan, dan kunnen we daar gericht op inhak(k)en.
    Webkabouter in E-mail

Laat een reactie achter:

• DoubleA
    antwoordde
    Helaas heb ik ook hetzelfde probleem, van de één op de andere dag op 3 verschillende apparaten met 3 verschillende mailprogramma's kan ik sinds 9 juni geen mail meer ontvangen of versturen. Aantal keren contact gehad met de klantenservice maar deze komen niet verder dan het doorgeven van de instellingen. Webmail werkt wel. Kreeg het advies om een account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Het verwijderen is gelukt maar opnieuw aanmaken niet, krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de binnenkomende server (POP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Heb alles geprobeerd maar ik kom hier niet verder mee. Heeft iemand suggesties?
    DoubleA in E-mail

Laat een reactie achter:

• Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
    Ik zou je graag gelijk geven, maar hier klopt echt niets van. Ik heb geprobeerd dat hierboven uit te leggen en dat is waar driepinter op doelt. Als je het niet van mij wilt aannemen, dan kun je jezelf misschien op een andere manier in de materie verdiepen.
    Beste GoeRoe,

Ondanks dat ik geen spam verstuurde werd mijn webmail geblokkeerd. Ik stuurde een mail naar mijn kleinzoon en zeelandnet zag dit als spam.

Tevens zat er een blokkade van Spamhaus op mijn extern IP adres. Bij een chat met delta werd mij toen verteld dat mijn IP- adres gekoppeld staat aan mijn E-mail adres.

Ik vertel geen sprookjes. In de uitgaande mail was deze mail naar mijn kleinzoon de boosdoener. Nu was e.e.a zo rechtgebreid dat was niet het probleem. Ook mij is verzocht mijn ww te wijzigen en toen werd deze blokkade opgeheven.

Ik gebruik een password manager van Eset internet security en spring daar niet slordig mee om, deze is dubbel beveiligd.

Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: schermopname.png
Bekeken: 386
Grootte: 478,6 Kb
ID: 191151

Guest01 in E-mail

Laat een reactie achter:

• Guest01
    antwoordde
    Spamhaus blokkeert geen e-mailadressen.

Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.
    Ik bedoelde IP adres maar schreef E-mail adres, ik zie het nu.
    Guest01 in E-mail

Laat een reactie achter:

• Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid
    Ik heb mijn zaakjes prima voor elkaar vriend.Als je wat tegen mij persoonlijk hebt is jouw probleem. Fijne dag.
    Dat is een redelijk boude uitspraak. Je hebt in je reacties meestal de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Om halve waarheden (wellicht een idee om je accountnaam om te dopen?) de kop in te drukken voelen meer serieuze forumbewoners zich geroepen om dat weer recht te breien. Heeft dus niets met 'iets tegen iemand hebben' maar slechts een logische reactie op de zoveelste onlogische redenatie.

Ook een fijne dag.
    Webkabouter in E-mail
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 27 Feb 2021, 09:46.

Laat een reactie achter:

• GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid

Ik neem het toch allemaal aan, ik heb het het zelf meegemaakt een blokkade bij Spamhaus.

Je e email adres is direct te linken aan je externe i.p. adres. Het is je provider die dat bij houdt en wellicht een dns-server.
    Ik zou je graag gelijk geven, maar hier klopt echt niets van. Ik heb geprobeerd dat hierboven uit te leggen en dat is waar driepinter op doelt. Als je het niet van mij wilt aannemen, dan kun je jezelf misschien op een andere manier in de materie verdiepen.
    GoeRoe in E-mail

Laat een reactie achter:

• driepinter
    antwoordde
    Waarheid, jij moet natuurlijk wel proberen altijd de waarheid blijven te vertellen op dit forum vandaar dat
    je zo'n reactie krijgt (van GoeRoe).

Je antwoorden slaan namelijk de plank nog wel eens mis.

Neem eens een keer iets aan van mensen met meer kennis van zaken dan jou zelf, misschien leer je er nog iets van.
    driepinter in E-mail
    Laatst bewerkt door driepinter; 27 Feb 2021, 08:15.

Laat een reactie achter:

• Guest01
    antwoordde

Beste GoeRoe, volgens mij is je email adres direct te linken aan je externe i.p. adres. Het is je provider die dat bij houdt en wellicht een dns-server.

Maar het is bekend, anders kan je email niet aankomen bij jou. En dat geldt voor elke mail die je gaat maken, gmail, hotmail, popmail en elke andere mailmethode, allemaal komen ze op jouw i.p. adres uit.

Anonimiteit bestaat niet op het net, ook die proxy-server leidt uiteindelijk naar jouw I.P.-adres.

Ik heb zelf een keer een blokkade gehad bij Spamhaus ook omdat er volgens zeelandnet vanaf mijn PC spam zou worden verstuurd, wat dus niet waar bleek.

Ik kreeg precies dezelfde standaardmail als rjwjanssen van zeelandnet, heb wel mijn wachtwoord gewijzigd maar de Spamhaus blokkade bleef staan.

Nu ben je zo uit die blokkade door enkele stappen te ondernemen,je krijgt een code van Spamhaus vult dat in en je blokkade wordt opgeheven.

Je I.P-adres vind je hier https://www.watismijnipadres.nl/ het is hetzelfde adres als je een Speedtest doet bij Delta en bestaat uit 9 cijfers, het staat dan linksonder.

Het zou zeker meer duidelijkheid verschaffen als Delta hier zijn klanten eens over zou informeren met enige uitleg i.p.v die standaard no reply mails, dat ben ik volledig met je eens.

Guest01 in E-mail

Laat een reactie achter:

• GoeRoe
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

Het e-mailadres is toch je huisaansluiting? Je kunt toch in het spamfilter zien bij uitgaande mail wat er is verstuurd?
    waaromhttps://laatjeniethackmaken.nl
    GoeRoe in E-mail

Laat een reactie achter:

• rjwjanssen
    antwoordde
    intussen kan ik weer mobiel mailen.na het wijzigen van het wachtwoord.

ik had foto's gemaild voor het werk naar mijn werkmail, en per foto gelijk de tekst erbij gezet.

zo leek het mij het eenvoudigst om alle foto's uit elkaar te houden (alles lijkt op elkaar)

maar nu had ik er een klap werk bij omdat er vele niet doorkwamen.

was toch iets onverwacht eigenlijk.
    rjwjanssen in E-mail

Laat een reactie achter:

• Guest01
    antwoordde

Als de klantenservice schrijft dat er vanaf het e-mailadres (dus niet vanaf de huisaansluiting) spam is verstuurd, dan moet je gewoon je wachtwoorden wijzigen. En ophouden met wachtwoorden op meerdere plaatsen te gebruiken. Als het ergens anders uitlekt ben je overal het haasje.
    Volgens Webkabouter is dat niet nodig om je wachtwoord te veranderen!

Het e-mailadres is toch je huisaansluiting? Je kunt toch in het spamfilter zien bij uitgaande mail wat er is verstuurd?

Je komt er vanzelf achter als je er ooit op hebt gestaan.

https://www.spamhaus.org/lookup/

https://forum.telfort.nl/internet-26...lokkeerd-45099

https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...lijst-spamhaus
    Guest01 in E-mail
    Laatst bewerkt door Guest01; 26 Feb 2021, 17:34.

Laat een reactie achter:

• GoeRoe
    antwoordde

GoeRoe in E-mail

Laat een reactie achter:

• Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Je geeft zelf aan de je foto's hebt verstuurd via email. Ik denk dat daar de schoen wringt. Het heeft dus geen zin om je wachtwoord te wijzigen omdat je zelf al weet waarom je bent geblocked.
    Je serviceprovider meet de grootte van de hoeveelheid data die je verstuurt (lees: email). Voor het geval dat het een ongecontroleerde actie is (virus/spam) staat daar een limiet op.

Bedenk dat email in principe niet bedoeld is om foto's te versturen. Daar zijn genoeg andere services voor beschikbaar:
    Zou het van Delta klantenservice niet handiger zijn om in een mail enige nadere uitleg te geven over het omgaan met het versturen van bijlagen.

Nu krijgt deze klant een standaard mail met het verzoek tot het wijzigen van zijn wachtwoord. Zo blijf je toch achter de feiten aanlopen?

Best mogelijk dat er van Spamhaus een blokkade op dit IP adres zit .https://www.spamhaus.org/
    Guest01 in E-mail
    Laatst bewerkt door Guest01; 1 Mar 2021, 08:32.

Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X