Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarschuwing valse email !!!!!!!!!

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarschuwing valse email !!!!!!!!!

    Vandaag een email ontvangen van Transportbedrijf Buitink uit Utrecht dat vandaag is geprobeerd een pakket af te leveren.
    Via een emailadres wordt verzocht kontakt op te nemen voor een nieuwe aflevering.
    Ik heb niets besteld en via Google blijken er veel mensen deze VALSE MAIL te hebben ontvangen, sommige meerdere exemplaren verzonden vanaf verschillende emailadressen.
    NIET OP REAGEREN en eventueel doorsturen naar de fraudehelpdesk.

  • #2
    Ik heb hem ook.
    Maar bij mij in de header staat een zeelandnet.nl mailadres als afzender

    Reageer


    • #3
      Ik had de mal al doorgezonden naar de fraudehelpdesk!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door zappy17
        Vandaag een email ontvangen van Transportbedrijf Buitink uit Utrecht dat vandaag is geprobeerd een pakket af te leveren.
        Via een emailadres wordt verzocht kontakt op te nemen voor een nieuwe aflevering.
        Ik heb niets besteld en via Google blijken er veel mensen deze VALSE MAIL te hebben ontvangen, sommige meerdere exemplaren verzonden vanaf verschillende emailadressen.
        NIET OP REAGEREN en eventueel doorsturen naar de fraudehelpdesk.

        Reageer


        • #5
          Heb hem ook ontvangen. Had niets besteld daar dus kan al niet. Toch even adres opgezocht en het adresnummer bestaat niet. Wel de naam, plaats en straat maar geen nr: 160. Krijg ook vaak van ICS waar ik helemaal niets mee heb. Ze hebben het zelfs over kerst en nieuwjaar en accountproblemen. Je kan het aan de schrijf fouten al zien.
          Nooit openen zoiets. Vind het wel verontrustend, neemt steeds meer toe.

          Reageer


          • #6
            Heb ik ook ontvangen en inmiddels doorgestuurd naar : [email protected]

            Reageer


            • #7
              Heb deze ook een aantal x ontvangen

              Reageer


              • #8
                Zie dit topic voor details.

                Reageer


                • #9
                  Heb vroeger ook wel eens zulk soort e mails doorgestuurd naar abuse fraudehelpdesk enz enz.
                  Maar het rare is ,je krijgt nooit terugkoppeling van wat ze er mee doen,of dat ze het ontvangen hebben of wat dan ook.
                  Volgens mij mikken zie die zooi ook gelijk in de " prullenbak "

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door jan
                    Heb vroeger ook wel eens zulk soort e mails doorgestuurd naar abuse fraudehelpdesk enz enz.
                    Maar het rare is ,je krijgt nooit terugkoppeling van wat ze er mee doen,of dat ze het ontvangen hebben of wat dan ook.
                    Volgens mij mikken zie die zooi ook gelijk in de " prullenbak "
                    Of je het nou zelf in de prullenbak gooit of hun doet dat, dan maakt het ook geen verschil...:P

                    Reageer


                    • #11
                      Dan is het dus ook overbodig dat er zulke e mails door gestuurd worden naar overbodige instantie,s.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door jan
                        Dan is het dus ook overbodig dat er zulke e mails door gestuurd worden naar overbodige instantie,s.
                        Als het zo werkt dan wel

                        Reageer


                        • #13
                          Krijg altijd keurig bericht van ontvangst van de Fraudehelpdesk en als je wil weten wat ze er mee doen doe dan zelf de moeite om op de site www.fraudehelpdesk .nl te kijken.
                          Er zijn misschien mensen die zelf zo slim dat ze alle "verkeerde" mailtjes feilloos herkennen, maar er zijn zeker zoveel mensen die dat niet zien en dan kan je op Fraudehelpdesk kijken als je een mailtje niet zou vertrouwen.
                          Kan nooit geen kwaad om een ander te helpen en te voorkomen dat ze een virus op hun pc oplopen !!!

                          Reageer


                          • #14
                            Het is wel heel erg een aanname dat dergelijke mailtjes door de fraudehelpdesk in de prullebak worden gegooid.
                            De melding over een mislukte afleverpoging door een transportbedrijf is dan ook netjes terug te vinden op hun site als malware!
                            Dergelijke mailtjes melden is dus zeker niet nutteloos en (zoals zappy17 al aangeeft) een goed middel om mensen die het niet vertrouwen te helpen.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X