Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeldkwaliteit ESPN 1 t/m 4 ver onder de maat interactieve tv

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Klopt, en Delta gaat wel degelijk de streams in de app minimaal gelijktrekken met de decoder.
    Jij had toch een decoder kerel? Heb je toch diversen keren zien zeggen dat het beeld via de decoder ook niet goed is op espn en de npo zenders. Had al lang goed moeten zijn. Heb er weinig vertrouwen in. 3 maanden verder met die interactieve app. En ook zo raar op de website zetten ze al dat update 1.50 er is voor webos op de lg tv`s. Terwijl die nog helemaal niet te downloaden is.

    Reageer


    • #62
      Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

      Jij had toch een decoder kerel? Heb je toch diversen keren zien zeggen dat het beeld via de decoder ook niet goed is op espn en de npo zenders. Had al lang goed moeten zijn. Heb er weinig vertrouwen in. 3 maanden verder met die interactieve app. En ook zo raar op de website zetten ze al dat update 1.50 er is voor webos op de lg tv`s. Terwijl die nog helemaal niet te downloaden is.
      Die updates worden klaargezet. Echter LG en Samsung moeten deze eerst goedkeuren en dan gaan ze de store in. Kan Delta niets aan doen.
      Het vertrouwen dat Delta nu eens echt inzet op beeldkwaliteit sluipt bij mij ook weg. En maar inzetten op de apps, terwijl inferieure beeldkwaliteit op ESPN er niet toe doet. Verkeerde keuzes.

      Reageer


      • #63
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        Klopt, en Delta gaat wel degelijk de streams in de app minimaal gelijktrekken met de decoder.
        Dan zal de bandbreedte van de streams op de decoder dus niet hoger worden.

        Reageer


        • #64
          Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht

          Dan zal de bandbreedte van de streams op de decoder dus niet hoger worden.
          Dat is gewoon mogelijk. De streams van de apps en van de decoder staan los van elkaar.
          Men trekt de streams gelijk aan wat het nu is op de decoder. Dat wil niet zeggen dat de daarna de decoders verder upgraden.
          Er worden wel degelijk testen gedaan met H.265 en dat kan ook prima met 4K decoders.

          Reageer


          • #65
            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

            Die gedachte volg ik niet helemaal, de interactieve TV werkt enkel als je bent aangesloten op het eigen netwerk van DeltaFiber, ik neem even aan dat de apparatuur die de Unicast data verzorgt ook in hun eigen netwerk staat en ze deze bandbreedte niet hoeven in te kopen.

            Of zie ik iets over het hoofd?
            Delta kan ook op het eigen netwerk niet zonder te investeren de bandbreedte van de zenders op het eigen netwerk verhogen. Het achterliggende netwerk moet wel de capaciteit hebben om de streams met meer bandbreedte aan te kunnen. Je ziet hetzelfde bijvoorbeeld bij KPN. Ook daar worden op dit moment slechts de eerste tien zenders 1 op 1 vanaf het aanvoersignaal aangeboden. De overige zenders met 7,2 Mbps streams. Ook daar moet men eerst in de capaciteit van het netwerk investeren om de bandbreedte van de kanalen vanaf positie 11 te verhogen.

            Ik denk dat Delta op dit moment ervoor kiest om vooral te investeren in meer glasvezelaansluitingen. Dat is voor de aandeelhouders belangrijk. Het netwerk wordt hierdoor meer waard bij veerkoop. En dus ook de winst in de investering.

            Reageer


            • #66
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Dat is gewoon mogelijk. De streams van de apps en van de decoder staan los van elkaar.
              Men trekt de streams gelijk aan wat het nu is op de decoder. Dat wil niet zeggen dat de daarna de decoders verder upgraden.
              Er worden wel degelijk testen gedaan met H.265 en dat kan ook prima met 4K decoders.
              Volgens mij heeft niet iedereen een 4K decoder bij Delta. En je wilt alle klanten het gelijke product als provider leveren. Bij KPN kan men ook niet overstappen op H.265 omdat veel gebruikte oudere decoders dit niet aankunnen. De testen die er volgens jou met H.265 zijn die zijn waarschijnlijk voor UHD of 4K. En niet in eerste instantie om HD naar H.265 op te waarderen.

              Wat jij denkt dat makkelijk mogelijk is dat is praktijk moeilijk. Het verhaaltje singlecast/unicast vs multicast komt dan weer om de hoek kijken. Hierdoor wordt het voor Delta heel erg prijzig en moet het veel investeren om de bandbreedte van de streams via de app of decoder gelijk te houden.

              Reageer


              • #67
                Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht

                Delta kan ook op het eigen netwerk niet zonder te investeren de bandbreedte van de zenders op het eigen netwerk verhogen. Het achterliggende netwerk moet wel de capaciteit hebben om de streams met meer bandbreedte aan te kunnen. Je ziet hetzelfde bijvoorbeeld bij KPN. Ook daar worden op dit moment slechts de eerste tien zenders 1 op 1 vanaf het aanvoersignaal aangeboden. De overige zenders met 7,2 Mbps streams. Ook daar moet men eerst in de capaciteit van het netwerk investeren om de bandbreedte van de kanalen vanaf positie 11 te verhogen.

                Ik denk dat Delta op dit moment ervoor kiest om vooral te investeren in meer glasvezelaansluitingen. Dat is voor de aandeelhouders belangrijk. Het netwerk wordt hierdoor meer waard bij veerkoop. En dus ook de winst in de investering.
                Daar heb ik als abonnee van Delta of Caiway geen moer mee te maken, ik verwacht fatsoenlijke kwaliteit tv en ook concurrende beeldkwaliteit tov concurrenten.
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 13 Aug 2023, 16:06.

                Reageer


                • #68
                  Dat is dan heel simpel. Jij bepaalt het beleid van Delta/Caiway niet. Ben je het niet met hun beleid eens dan staat het je vrij om naar een andere provider over te stappen.

                  En dan moet jij dan maar kiezen wat je het belangrijkst vindt. Hogere symmetrische internetsnelheid of beeldkwaliteit televisie.
                  Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 13 Aug 2023, 16:19.

                  Reageer


                  • #69
                    Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
                    Een deze dagen komt de 1.50 software update van de delta tv app op de lg tv`s uit. Maar vrees dat het beeld dan nog kut blijft.
                    Wat heeft een update van een app met bandbreedte te maken? Dit gaat gewoon om extra functionaliteiten of bugfixes. En niet om het verhogen van bandbreedte. Dat kan geheel zonder enige update.

                    Reageer


                    • #70
                      Waarom stap je niet over naar Solcon, Bordewolf?
                      Dan heb je symmetrisch snelheid op glasvezel en KPN beeldkwaliteit op de VIP 5202 4K ontvanger.

                      Reageer


                      • #71
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Klopt, en Delta gaat wel degelijk de streams in de app minimaal gelijktrekken met de decoder.
                        Dat hadden ze met update 1.48 van delta tv in juli al moeten doen.
                        Laatst bewerkt door Do60; 13 Aug 2023, 18:08.

                        Reageer


                        • #72
                          Klinkt miaschien raar, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen een opname en live naar een uitzending kijken bij interactieve tv.

                          Wanneer ik naar een opname kijk is die gewoon scherp, live is wel eens een ander verhaal.

                          Probeer het daarom ook is bij voetbal zou ik zeggen.

                          Reageer


                          • #73
                            Als je in spanning een wedstrijd wil kijken, ga je toch niet achteraf kijken?

                            Reageer


                            • #74
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Klinkt miaschien raar, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen een opname en live naar een uitzending kijken bij interactieve tv.

                              Wanneer ik naar een opname kijk is die gewoon scherp, live is wel eens een ander verhaal.

                              Probeer het daarom ook is bij voetbal zou ik zeggen.
                              Normaal gesproken kijk je live, je moet geen toestanden moeten uithalen om goed beeld te hebben naar mijn mening!

                              Reageer


                              • #75
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                                Normaal gesproken kijk je live, je moet geen toestanden moeten uithalen om goed beeld te hebben naar mijn mening!
                                Dat snap ik, maar het is wel opmerkelijk.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X