Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Android Tv Box op komst bij Delta?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
    Is het beeld wel beter via de (nieuwe) tv ontvanger want het beeld via de (Samsung) app is zeer matig. Zit vanavond eens te kijken naar rtl4 via Delta en schrik van de kwaliteit. Gelukkig kijk ik nog gratis maar zelfs dat is teveel gevraagd.
    Heb je een Aldi tv? Ik heb zelf de Tizenapp van Samsung en het beeld is uitstekend.
    De streams gaan via H.265 met voldoende bitrate en 1080P. Dat is meer dan gelijkwaardig aan de Kamai 7x, zelfs beter.
    Ik vraag me soms af of je daadwerkelijk bij Delta zit en post op het effect.

Over de Androidbox kan en mag ik hier NIET posten, deze wordt nog NIET uitgeleverd.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Nov 2024, 09:12.

Reageer

Nee geen Aldi tv maar een Samsung Qled van 1850 eur en 1 jaar oud. Ik vergelijk het beeld met Ziggo en NL Ziet en dan moet ik concluderen dat tv kijken via de Delta App echt minder is t.o.v. de rest. Denk echt max 7Mbit. Veels te laag om dit als vervanging te zien. Misschien leuk voor de slaapkamer op een 32 inch tv maar niet op een 65 inch. Daarom mijn vraag is het beeld beter via de nieuwe tv ontvanger.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
        Nee geen Aldi tv maar een Samsung Qled van 1850 eur en 1 jaar oud. Ik vergelijk het beeld met Ziggo en NL Ziet en dan moet ik concluderen dat tv kijken via de Delta App echt minder is t.o.v. de rest. Denk echt max 7Mbit. Veels te laag om dit als vervanging te zien. Misschien leuk voor de slaapkamer op een 32 inch tv maar niet op een 65 inch. Daarom mijn vraag is het beeld beter via de nieuwe tv ontvanger.
        Ik heb ook een Samsung Qled en ervaar deze problemen niet. Grappig dat jij de bitrate kan meten, kun je even een screenshot sturen? Die bitrate met H.265 en 1080P zou overigens ruim voldoende moeten zijn en geeft een gelijkwaardig beeld tov 10Mbit met H.264 (H.264 gebruikt Delta niet meer).

De bitrate op de apps was overigens al minimaal 8Mbit, dat is nooit lager geweest. Je doet allerlei niet kloppende slagen in de lucht.
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Nov 2024, 10:16.

Reageer

Een LGwebOSTV geeft gemiddeld iets van 6 Mbit/s.
          Bijgevoegde bestanden

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Een LGwebOSTV geeft gemiddeld iets van 6 Mbit/s.
            Dan is dat nog ruim voldoende bij H.256, ja het kan hoger.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Ik heb ook een Samsung Qled en ervaar deze problemen niet. Grappig dat jij de bitrate kan meten, kun je even een screenshot sturen? Die bitrate met H.265 en 1080P zou overigens ruim voldoende moeten zijn en geeft een gelijkwaardig beeld tov 10Mbit met H.264 (H.264 gebruikt Delta niet meer).

De bitrate op de apps was overigens al minimaal 8Mbit, dat is nooit lager geweest. Je doet allerlei niet kloppende slagen in de lucht.
              Vooraf.....geen welles/nietes.

Maar heb je de stream van de apps geanalyseerd. Ik kan dit niet. Laatste keer van zo'n hals jaartje geleden. Toen waren de streams nog echt 1080o. Dat het dan bij mensen thuis op de televisie bij het kijken via een app in 1080P wordt weergegeven dat kan heel goed. Maar dat had toen meer te maken met de beeldisnelling van de televisie die eh 1080i signaal naar 1080P ging upscalen. Delta zou echt de eerste landelijke provider in Nederland zijn die het gehele zenderaanbod via een app in 1080P aanbiedt. Bij Ziggo gaat het om 12 kanalen. Bij KPN ook niet alle kanalen. Ook alles in H.265 is niet echt een standaard bij providers maar wordt wel meer gebruikt bij apps.

6Mbps voor een online stream via een app is gewoon goed. Als deze stream tenminste echt 1080P/H.265 is. Maar het is te simpel dat de kijkervaring van 6Mbps H.264 overeenkomt met ongeveer 10Mbps H.264. Rekentechnisch en cijfermatig komt het aardig in de buurt. Maar H.265 betekent een hap extra compressie. En dit gaat ten koste van eh beeld en dus de beeldervaring en kijkbeleving. Ik kan mij dus goed voorstellen dat een kijker het beeld van Ziggo in H.264 als beter ervaart dan Delta of welke andere provider met 40 procent minder bandbreedte in H.265. Dar H.265 is meer gemaakt voor distributie richting kijkers. Daarom zijn alle aanvoersignalen van zenders naar de providers nog gewoon in H.264. Het bronsignaal blijft ook voor het distributiesignaal richting eindgebruiker het belangrijkst.

Reageer

Ik moet het even doen met de Android-app op de telefoon en de Ios-app op de I-pad, daar kan je de instelling wijzigingen in 1080P of een lager.
                Wat je schrijft over 1080I standaard, dat kan zo zijn voor de tv-apps, dan is mijn interpretatie op dat punt gewoonweg verkeerd.
                Ik ben ingelezen op het H.265 verhaal en wat ik lees is dit gewoonweg de laatste nieuwe standaard, die voor zichzelf al zorgt voor meer compressie waardoor een heel hoge bitrate niet meer noodzakelijk is om het beeld gelijk te houden. Ik heb nog niet gelezen dat een hogere compressie per definitie leidt tot een slechtere beeldervaring, wat ik er over lees gelijkwaardig.

Verder heeft DELTA-TV-team hier al eens aangegeven dat men er aan werkt het beeld van de decoder gelijk te krijgen met de apps.

De decoder spuwt beeld uit met H.265 met een hoge bitrate (gelijk aan H.264). Die encoding is vorig jaar al aangepast en heeft destijds zichtbaar geleid tot een veel betere beeldervaring (dit bitrate is gelijk gehouden).

Dan nog even over wel of niet gelijkwaardig aan Ziggo: wordt er vergeleken met IPTV only van Ziggo of met COAX-tv dat Ziggo aan het uitfaseren is?
                En tot slot: ik heb zowel coax van Delta gehad als van Ziggo en IPTV van Delta. Er wordt hier maar steeds beweerd dat het beeld zo veel slechter is.
                Maar ik durf wel te zeggen dat bijvoorbeeld NPO1 op de apps en de Kamai meer dan gelijkwaardig is aan Coax, de RTL zenders ook.
                NPO 1 wordt dacht ik nog niet met 15 Mbit/sec weergegeven zoals bij KPN, dat kan mogelijk een volgende stap zijn.
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Nov 2024, 13:09.

Reageer

PS voor mij is dit ook geen welles/nietes. IPTV is een iets andere techniek. Neemt niet weg dat de kwaliteit daar juist hoger kan zijn omdat je niet per se vast zit aan frequentiebanden waarin de zenders moeten passen, wel weer aan opslag, buffering etc. Ziggo past zelfs op enkele van die banden variabele bitrates toe (tenminste zeker in het verleden), dat kwam het beeld helemaal niet ten goede.
                  Ziggo zit qua zenders naar HD ook vast aan wat er past., daar waar Delta een zender wel naar HD kan zetten wanneer deze vanaf een bepaald moment door hun distributiepartner alleen nog in HD wordt aangeleverd.

Reageer

Bordewolf

Ik lees dat de Delta Amigo een ingebouwde chromecast heeft.

Dus dan kun je toch ook casten vanaf je Android telefoon naar de Amigo ?

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Bordewolf

Ik lees dat de Delta Amigo een ingebouwde chromecast heeft.

Dus dan kun je toch ook casten vanaf je Android telefoon naar de Amigo ?
                      Ik snap dat er veel vragen zijn over de nieuwe Android-box. Ik kan en mag pas antwoorden wanneer deze echt officieel wordt uitgeleverd.
                      Dat is ondanks dat de verkeerde foto bij de bestelpagina staat, nog niet het geval.
                      De testperiode is ook niet officieel gesloten.

E.e.a. laat echter niet zo lang meer op zich wachten. Dus nog even geduld en dan zal ik mijn ervaringen gaan delen alhier.

Reageer

• Wat betreft compressie in combinatie met beeldervaring kan je dit een beetje vergelijken met muziek. De echte muziekliefhebber die voor kwaliteit gaat die kiest voor een loseless standaard zoals wav of flac. Een dergelijk bestand is groter in omvang maar klinkt meter dan MP3 in 320kbps dat veel minder data verreist. Zie H.264 als wav en H.265 als MP3. Wil du niet zeggen dat MP3 slecht is maar iemand die echt voor kwaliteit wil gaan die kiest voor wav. Daarom is aanvoer richting providers dus altijd in H.264 (en soms zelfs nog betere standaard)

Klopt het echt dat Delta via de decoder streams in H.265 in dezelfde bandbreedte levert als KPN en Ziggo dit in H.264 doet? Dit zou betekenen dat Delta wat betreft beeld ondanks het bovenstaande verhaaltje over compressie echt een zichtbaar beter beeld (betere beeldervaring) moet hebben. En dat is dan weer vreemd door de meldingen hier van blijkbaar mindere beeldbeleving van forumgebruikers.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                          Wat betreft compressie in combinatie met beeldervaring kan je dit een beetje vergelijken met muziek. De echte muziekliefhebber die voor kwaliteit gaat die kiest voor een loseless standaard zoals wav of flac. Een dergelijk bestand is groter in omvang maar klinkt meter dan MP3 in 320kbps dat veel minder data verreist. Zie H.264 als wav en H.265 als MP3. Wil du niet zeggen dat MP3 slecht is maar iemand die echt voor kwaliteit wil gaan die kiest voor wav. Daarom is aanvoer richting providers dus altijd in H.264 (en soms zelfs nog betere standaard)

Klopt het echt dat Delta via de decoder streams in H.265 in dezelfde bandbreedte levert als KPN en Ziggo dit in H.264 doet? Dit zou betekenen dat Delta wat betreft beeld ondanks het bovenstaande verhaaltje over compressie echt een zichtbaar beter beeld (betere beeldervaring) moet hebben. En dat is dan weer vreemd door de meldingen hier van blijkbaar mindere beeldbeleving van forumgebruikers.
                          Die meldingen neem ik, zeker daar waar het gaat om de meest bekeken kanalen met een korreltje zout. Ik heb jarenlang het vergelijk gehad met Coax en ik ben niet blind.
                          De meest bekeken zenders zijn echt gelijkwaardig aan Coax via de Kamai 7x zo niet beter. Daarnaast heb ik ook de Tizenapp, beeld is daar ondanks een lagere bitrate zeer acceptabel.
                          Over de Android-tv-app valt op dit forum van diverse gebruikers te lezen dat ze zeer tevreden zijn over de beeldkwaliteit. Dus ook meldingen dat de beeldkwaliteit op die app niet goed zou zijn stuur ik naar het land der fabelen. Dat de apps met meer bitrate nog beter zullen presteren qua kwaliteit: Ja dat geloof ik. En het stond volgens mij op de roadmap bij Delta om de apps gelijkwaardig aan de decoder te maken. Maar het zijn wel apps en daar werkt het toch anders dan een decoder, denk aan buffering.

Wat de compressie betreft: Delta heeft alleen gecommuniceerd dat de beeldkwaliteit per december 2024 is aangepast, eerder werd er via het forum al gecommuniceerd dat de encoding/transcoding gewijzigd zou worden, daar had men toen al het demokanaal voor, destijds NPO1. Ik weet niet beter dat er getranscode wordt naar H.265 met een gelijkblijvende bitrate voor de eerste 10 kanalen van 10 Mbits/sec (Let wel op de decoder). Maar ik ga nu wel twijfelen of ik die conclusie nu zelf heb getrokken uit het verhaal dat de encoding/transcoding is gewijzigd en dit naar alle waarschijnlijkheid de aanpassing is geweest, dus een aanname van mijn kant.
                          Ik heb nog even gezocht maar ik kan daar niets over vinden, dus kan het ook een hele andere aanpassing zijn.

Dus Jarco Kriek wil je meer weten: raadplaag Delta. Ik wil me wel eens vegissen, mij (of ieder ander forumlid) moet je niet hebben als bron.
                          Kwaliteitsverbetering TV en zenderwijzigingen
                          Op tv-kwaliteit hebben we onlangs een belangrijke update doorgevoerd. Hierdoor is de beeldkwaliteit van interactieve TV verbeterd voor een nog betere tv-ervaring. Daarnaast willen we ook in 2024 een gevarieerd en kwalitatief zenderaanbod aanbieden, daarom voeren we op 15 januari 2024 een aantal wijzigingen door in het televisiepakket.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Nov 2024, 16:12.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Die meldingen neem ik, zeker daar waar het gaat om de meest bekeken kanalen met een korreltje zout. Ik heb jarenlang het vergelijk gehad met Coax en ik ben niet blind.
                            De meest bekeken zenders zijn echt gelijkwaardig aan Coax via de Kamai 7x zo niet beter. Daarnaast heb ik ook de Tizenapp, beeld is daar ondanks een lagere bitrate zeer acceptabel.
                            Over de Android-tv-app valt op dit forum van diverse gebruikers te lezen dat ze zeer tevreden zijn over de beeldkwaliteit. Dus ook meldingen dat de beeldkwaliteit op die app niet goed zou zijn stuur ik naar het land der fabelen.
                            Ik en vele andere hier die van KPN/Ziggo/Solcon zijn gekomen geven hun mening dat het beeld minder is en jij drukt het weer door dat het allemaal onzin is. Moeten we jou als voorbeeld nemen dan? Je hebt geen vergelijkingsmateriaal en ziet het verschil niet eens tussen HD of UHD. Je hoeft echt niet Delta te verdedigen want die kunnen dat zelf wel maar hou op met je denigrerende gedrag.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht

Ik en vele andere hier die van KPN/Ziggo/Solcon zijn gekomen geven hun mening dat het beeld minder is en jij drukt het weer door dat het allemaal onzin is. Moeten we jou als voorbeeld nemen dan? Je hebt geen vergelijkingsmateriaal en ziet het verschil niet eens tussen HD of UHD. Je hoeft echt niet Delta te verdedigen want die kunnen dat zelf wel maar hou op met je denigrerende gedrag.
                              Ik geef hier slechts mijn eigen objectieve mening, je verwijst naar andere forumleden, maar ik lees hier van forumleden geen klachten over de beeldkwaliteit van de apps. In tegendeel zelfs.

Wanneer iets niet goed is, dan weet ik het ook wel te melden, wees maar niet bang.

En KPN heeft KPN+ met NPO 1 met een zeer hoge bitrate. Ja, dan blijft Delta toch Delta, maar moet Delta zich daar vanaf dag 1 ook aan meten? Delta is geen KPN en ook geen Ziggo.
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Nov 2024, 16:34.

Reageer

• Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                                Dus.......wil je meer weten: raadplaag Delta. Ik wil me wel eens vegissen, mij (of ieder ander forumlid) moet je niet hebben als bron.
                                Een waarheid als een koe.....tenminste als er raadplégen wordt bedoelt.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X