Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blijvende ellende met wifi en internet verbinding nieuw modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Blijvende ellende met wifi en internet verbinding nieuw modem

    in het verleden al contact gehad met de service-telefoon van zeelandnet over slechte verbinding met het internet.
    mijn computer gaf telkens aan dat hij de pagina niet kon weergeven,
    na drie a vier keer op vernieuwen drukken kwam er dan weer leven in en kon
    ik weer verder.
    volgens de dame aan de telefoon moest ik het maar eens zonder mijn wifi- router proberen met een kabeltje.
    toen werkte alles wel al was het soms enorm traag een minuut om een pagina te laden.
    volgens die dame zou ik een slechte router hebben,
    eindelijk kreeg ik een nieuwe router van zeeland, ik dacht eindelijk van mijn defecte router af,
    maar de problemen met het nieuwe wifi-modem komen nu nog vaker voor dan met mijn eigen wifi-router.
    de service telefoon staat schijnbaar roodgloeid want ik krijg geen contact.
    wat een ellende je zou een andere aanbieder gaan overwegen.
    dit bericht heb ik ook drie maal moeten typen voor ik het kon plaatsen is toch niet normaal!?!?!

  • #2
    Beste Wisse,

    Welkom op het forum.

    Ik zie dat onze collega gevraagd heeft om terug te bellen als er ook met een rechtstreekse aansluiting problemen waren, maar kan verder niets ontdekken.

    Tevens zie ik dat je in een ander topic over de internetsnelheid melding maakt van 2 mbps upload en 25 mbps download, en deze waardes komen exact overeen met je huidige (breedband Plus) abonnement. Onze collega heeft je er toen blijkbaar ook op gewezen dat een premium abonnement beter en voordeliger zou zijn maar daar is toen niet op ingegaan.

    Binnenkort worden deze (breedband Plus) abonnementen automatisch omgezet, omdat het incourante abonnementen zijn die we langzaam uitfaseren, vandaar dat je ook de nieuwe modem opgestuurd hebt gekregen. Aangezien je nu dezelfde klachten nog lijkt te hebben vraag ik me af of het wellicht aan de computer ligt. Dus mijn vraag, zijn er nog meer apparaten in huis die op internet werken en hebben die dezelfde klachten?

    Reageer


    • #3
      hoi frans . ik ging er vanuit dat het met de komst van het nieuwe modem ook omgezet ging worden.
      dat was wel zo logisch geweest.
      het enige andere apparaat dat ik hier op de wifi heb lopen is een iPod en daar ervaar ik precies dezelfde problemen mee,

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door wisse
        hoi frans . ik ging er vanuit dat het met de komst van het nieuwe modem ook omgezet ging worden.
        dat was wel zo logisch geweest.
        het enige andere apparaat dat ik hier op de wifi heb lopen is een iPod en daar ervaar ik precies dezelfde problemen mee,
        Hoi Wisse,

        Zou je het goed vinden als ik even in je modem kijk? Dan moet ik daar wel even je modem-wachtwoord (dus niet de WiFi code) voor resetten.

        Reageer


        • #5
          kan ik dan wel gewoon internetten en overal waar ik eerst ook in kon?
          zo ja graag alle hulp is welkom, want ik ben die ellende behoorlijk zat!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door wisse
            kan ik dan wel gewoon internetten en overal waar ik eerst ook in kon?
            zo ja graag alle hulp is welkom, want ik ben die ellende behoorlijk zat!
            Beste Wisse,

            Ondertussen zie ik dat er een nieuw modem is verstuurd. Is het mogelijk deze binnenkort eens aan te sluiten?

            Reageer


            • #7
              hoi frans
              het nieuwe modem aangesloten en uitgebreid getest.
              eigenlijk niet veel verbetering.
              vaak blijf ik het probleem houden dat ik de pagina niet kan weergeven en
              enkel minuten later is er weer niets aan de hand.
              dit is bij zowel bij wifi als bekabeld hetzelfde
              wel valt me op dat dit in de avonden en in het weekend frequenter voor komt
              dan op een door de weekse dag.
              het oude modem gaat morgen op de post.
              jammer dat het niet aan het modem ligt.
              tot slot stond er in de brief die het nieuwe modem aankondigde dat die snelheid verhoogt zou worden en meer moest gaan betalen.
              maar dat verhogen van de snelheid is tot op heden ook niet gebeurd, misschien dat dat verbetering geeft.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door wisse
                hoi frans
                het nieuwe modem aangesloten en uitgebreid getest.
                eigenlijk niet veel verbetering.
                vaak blijf ik het probleem houden dat ik de pagina niet kan weergeven en
                enkel minuten later is er weer niets aan de hand.
                dit is bij zowel bij wifi als bekabeld hetzelfde
                wel valt me op dat dit in de avonden en in het weekend frequenter voor komt
                dan op een door de weekse dag.
                het oude modem gaat morgen op de post.
                jammer dat het niet aan het modem ligt.
                tot slot stond er in de brief die het nieuwe modem aankondigde dat die snelheid verhoogt zou worden en meer moest gaan betalen.
                maar dat verhogen van de snelheid is tot op heden ook niet gebeurd, misschien dat dat verbetering geeft.
                Wat je eens kunt proberen is dat, als je weer een dergelijk probleem hebt, je computer/notebook rechtstreeks op het modem aan te sluiten met een netwerkkabeltje. Mocht je het probleem dan nog hebben dan ligt het voor 99% aan de verbinding. Mocht het probleem dan zijn opgelost, dan ligt het aan je router.
                Werk je draadloos? Kijk dan eens of de 5Ghz kunt aanzetten. Het is nl ook goed mogelijk dat de huidige frequentie waar je mee werkt redelijk bezet is door allerlei draadloze apparaten bij je in de buurt.
                Pas wel op want 5Ghz mode werkt maar tot 9 meter zonder probremen.

                Reageer


                • #9
                  Wil je de volgende instellingen van het routermodem eens nakijken. Open de browser en ga naar http://192.168.11.1

                  Op het tabblad Security zie je bovenaan staan SPI-firewall. Als deze niet op off staat, dan op off zetten. Vanaf stand low houdt deze soms de verbinding tegen.

                  Op het tabblad Wireless, Radiossettings, kun je het kanaal aanpassen. Zet deze niet op Automatisch maar zet deze op kanaal 1, 6 of 11. Probeer ieder kanaal enkele dagen uit om erachter te komen welke bij u het beste werkt. Dit is afhankelijk van de woning en het aantal netwerken bij u in de buurt.
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Caroline
                    Op het tabblad Security zie je bovenaan staan SPI-firewall. Als deze niet op off staat, dan op off zetten. Vanaf stand low houdt deze soms de verbinding tegen.
                    Het is altijd goed om te kijken of het je probleem oplost, maar ik zou hem nooit uitzetten. SPI houdt je type(n) netwerkverbindingen bij (TCP en UDP verkeer) en is een veiligheids feature. Daarnaast kan het uitzetten van SPI ook problemen met VPNverbindingen veroorzaken.

                    Reageer


                    • #11
                      @Paulus

                      Het is inderdaad een veiligheidsfeature, maar als hij zelfs je bekabelde verbinding gaat blokkeren dan is het toch beter om deze uit te zetten. Ik heb mijn SPI firewall off gezet en ervaar geen problemen met een VPN verbinding.
                      Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Caroline
                        Wil je de volgende instellingen van het routermodem eens nakijken. Open de browser en ga naar http://192.168.11.1

                        Op het tabblad Security zie je bovenaan staan SPI-firewall. Als deze niet op off staat, dan op off zetten. Vanaf stand low houdt deze soms de verbinding tegen.

                        Op het tabblad Wireless, Radiossettings, kun je het kanaal aanpassen. Zet deze niet op Automatisch maar zet deze op kanaal 1, 6 of 11. Probeer ieder kanaal enkele dagen uit om erachter te komen welke bij u het beste werkt. Dit is afhankelijk van de woning en het aantal netwerken bij u in de buurt.
                        leuk zo n oplossing met wifi instellingen maar dat maakt bij niets uit het is regelmatig via wifi en bekabeld dezelfde ellende. er zijn vaak te weinig voor te veel mensen.

                        Reageer


                        • #13
                          Meteocling (Johny), ik heb je bericht verwijderd. Onnodig paniekzaaien. Als je daar uitleg over wil laat je het maar even weten in een privebericht.

                          We waarderen je bijdrages op het forum maar dit soort berichten met feitelijke onjuistheden zijn "not done".

                          Reageer


                          • #14
                            het is hier pappen en nat houden maar echte oplossingen komen er niet.
                            het kabelnetwerk is hier niet berekend op zoveel gebruikers nu er zoveel vakantiewoningen
                            overgegaan naar pernanente bewoning.
                            zelfs de internetradio die toch aardig lang bufferd valt regelmatig uit.
                            om over facebookchat maar te zwijgen.
                            ik denk dat het gewoon tijd raakt om mijn telefoonlijn in orde te maken en
                            over te stappen naar een provider die meer doet dan alleen geld opstrijken.
                            16 keer per uur de reactie krijgen dat een side niet beschikbaar is heel frusterend terwijl de side wel beschikbaar is. zoals nu in het weekend is het echt een drama. zelfs dit bericht heb ik 3 keer moeten typen om dat forum telkens niet beschikbaar is??? schadalig dit speeld ondertussen al meer dan een jaar. :?

                            Reageer


                            • #15
                              wisse, het is in dit item enkele maanden stil geweest.

                              Ervaar je wellicht opnieuw problemen afgelopen week en dit weekend?
                              Dan kan dit mogelijk de oorzaak zijn.
                              Zie ook reactie van Marco .

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X