Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blijvende ellende met wifi en internet verbinding nieuw modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    thanks voor het mee denken ptrol
    de problemen waar in het over heb duren reeds een kleine twee jaar maar er wordt niets aan gedaan, dus weg ermee er volgende provider. net als vele hier in de buurt. de enige oplossing nu delta in gebreke blijft, ze hebben gewoon weer een ander het netwerk laten beheren om van de ellende af te zijn. triest !!!

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door wisse
      thanks voor het mee denken ptrol
      de problemen waar in het over heb duren reeds een kleine twee jaar maar er wordt niets aan gedaan, dus weg ermee er volgende provider. net als vele hier in de buurt. de enige oplossing nu delta in gebreke blijft, ze hebben gewoon weer een ander het netwerk laten beheren om van de ellende af te zijn. triest !!!
      Hoi Wisse,

      Ik zal morgen nog eens naar je verbinding kijken.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door wisse
        thanks voor het mee denken ptrol
        de problemen waar in het over heb duren reeds een kleine twee jaar maar er wordt niets aan gedaan, dus weg ermee er volgende provider. net als vele hier in de buurt. de enige oplossing nu delta in gebreke blijft, ze hebben gewoon weer een ander het netwerk laten beheren om van de ellende af te zijn. triest !!!
        Hoi Wisse,

        Als ik zo naar de verbinding kijk, zie ik niets bijzonders. Er zijn ook geen bekabelde apparaten aangesloten (op je modem).

        Wat me wel opvalt is dat de upload op jouw verbinding van de afgelopen dagen relatief hoog is. Als ik ook een speedtest doe op het modem, dan komen er de volgende waardes uit:

        Modem type: EPC3940AD
        Abonnement: bb-premium
        Down speed: 59.1 mbps
        Up speed: 0.7 mbps

        De uploadsnelheid is dus laag, omdat er, om de een of andere reden, geen ruimte beschikbaar is. Dat wil waarschijnlijk zeggen dat je PC iets staat te uploaden zonder dat je dat weet. Deze verhoogde upload is iets van de laatste dagen, het feit dat je juist nu weer op het forum terugkomt lijkt daar iets mee te maken te hebben (hoewel dat ook toeval kan zijn). Ik zou je dus willen adviseren om de PC eens te laten onderzoeken op eventuele malware.

        Reageer


        • #19
          het upoaden was incidenteel en het probleem is met alle apparaten . laptop andere laptop tablet en ipod.
          jullie zijn heel goed in het afschuiven van problemen. ook zou de snelheid verhoogt worden, maar wat heb je eraan als je de helft van de tijd de webpaginaas niet kan openen . dit probleem duurt nu bijna 2 jaar en het geduld is op.
          leg maar eens uit hoe ik van het wurgcontract van jullie af kan komen want met het netwerk van jullie ga ik niet meer verder. veel te onbetrouwbaar. als ik bij een ander ben die niet via zeelandnet zit heb ik deze problemen niet ook niet met mijn eigen apparatuur. 6 jaar geleden was het netwerk hier al verouderd en traag. het wordt er echt niet beter op.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door wisse
            het upoaden was incidenteel en het probleem is met alle apparaten . laptop andere laptop tablet en ipod.
            jullie zijn heel goed in het afschuiven van problemen. ook zou de snelheid verhoogt worden, maar wat heb je eraan als je de helft van de tijd de webpaginaas niet kan openen . dit probleem duurt nu bijna 2 jaar en het geduld is op.
            leg maar eens uit hoe ik van het wurgcontract van jullie af kan komen want met het netwerk van jullie ga ik niet meer verder. veel te onbetrouwbaar. als ik bij een ander ben die niet via zeelandnet zit heb ik deze problemen niet ook niet met mijn eigen apparatuur. 6 jaar geleden was het netwerk hier al verouderd en traag. het wordt er echt niet beter op.
            Hoi Wisse,

            We schuiven niets af, dat blijkt wel uit dit topic, waarin ik ruim de tijd heb genomen om je verbindingsproblemen te analyseren. Het is spijtig dat je daar zelf verder geen opvolging aan geeft, want mijn laatste bericht was van meer dan een maand geleden. Verder is er helemaal geen sprake van een "wurgcontract", je bent vrij om op te zeggen als je dat zou willen. Ik zet er echter hele grote vraagtekens bij of dat je probleem zal oplossen, want met de verbinding zelf is niets mis, en met het "netwerk" ook niet. Dat blijkt uit het feit dat jouw modem makkelijk de 100mbit downloadsnelheid haalt:

            down speed: 102496648 bits per second

            Reageer


            • #21
              ja als er verbinding gemaakt kan worden gaat het als de brandweer maar telkens 5 min geen verbinding is niet leuk ook omdat je dan alle data kwijt bent en opnieuw moet beginnen.[img]90111d33-51e4-4275-97b9-b65b08c86641.png[/img]
              en dan 5 min wachtten en alles doet het dan weer naar behoren en dat min 5 keer per dag
              voor zeelandnet begrippen zal dit waarschijnlijk normaal zijn maar ik betaal voor deze ellende dus moet het ook altijd werken.

              Reageer


              • #22
                hey wisse,

                heb je de computer al laten nazien op malware?

                Reageer


                • #23
                  ja alle apparaten zijn schoon kost wat maar dan weet ik zeker dat het niet aan mij ligt. trouwens via het netwerk van ziggo heb ik deze problemen niet. heerlijk voor thuis ook proberen te regelen

                  Reageer


                  • #24
                    volgens Frans zijn er geen bekabelde apparaten aangesloten op het modem.
                    dus alle internet verkeer verloopt draadloos, dus ook een speedtest.
                    kun je tijdelijk een PC/laptop met een utp-kabel aansluiten ??

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door wisse
                      ja alle apparaten zijn schoon kost wat maar dan weet ik zeker dat het niet aan mij ligt. trouwens via het netwerk van ziggo heb ik deze problemen niet. heerlijk voor thuis ook proberen te regelen
                      Hier zijn de ping replies van je modem:

                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=7ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=11ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=9ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=10ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61
                      Reply from *.*.*.*: bytes=32 time=8ms TTL=61

                      Ping statistics for *.*.*.*:
                      Packets: Sent = 86, Received = 86, Lost = 0 (0% loss),
                      Approximate round trip times in milli-seconds:
                      Minimum = 7ms, Maximum = 13ms, Average = 9ms

                      Als er dus problemen in het "netwerk" zouden zijn, dan zou ik hier minstens 1 timeout tussen moeten hebben en hogere time waardes.

                      Maar dat is nu, op dit moment (overdag dus). Ik weet het goed gemaakt, ik ga je modem in een pingplot laten zetten, dan kunnen we over enkele dagen zien of er echt afwijkingen zijn.

                      Reageer


                      • #26
                        Wisse,

                        De pingplot laat geen bijzonderheden zien. De verbinding van de modem is prima, ook 's avonds. Dat zou dus betekenen dat het toch een probleem is met de draadloze verbinding. Je computer zit immers via WiFi aangesloten. Is het mogelijk om je computer eens een paar dagen bekabeld aan te sluiten?

                        Reageer


                        • #27
                          ja zeker is dit mogelijk maar doe dit normaal met opzet niet want dan is hij trager dan met wifi erg vreemd vind ik dat overigens. maar ik zal de in de laptop doen, en hoe lang dan. want dan ben ik aan een plek gebonden.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door wisse
                            ja zeker is dit mogelijk maar doe dit normaal met opzet niet want dan is hij trager dan met wifi erg vreemd vind ik dat overigens. maar ik zal de kabel in de laptop doen, en hoe lang dan. want dan ben ik aan een plek gebonden.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door wisse
                              ja zeker is dit mogelijk maar doe dit normaal met opzet niet want dan is hij trager dan met wifi erg vreemd vind ik dat overigens. maar ik zal de in de laptop doen, en hoe lang dan. want dan ben ik aan een plek gebonden.
                              Zou je het dit weekend eens een dagje kunnen proberen en ons laten weten wat dan de bevindingen zijn?

                              Reageer


                              • #30
                                is goed ik zal de komende dagen bekabeld aan de slag gaan met de laptop en ik zal je mijn bevindingen
                                melden

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X