Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kwaliteit tv (verstoringen)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

    Ik begrijp je reactie werkelijk niet. Je schrijft zelf dat alleen negatieve reacties op dit forum komen zonder zelf enige bijdrage te geven in de richting van topicstarter. Mag ik dan om je bijdrage vragen om wellicht ook een andere kijk op de werking van Delta te krijgen?
    Of we praten ontzettend langs elkaar heen of we begrijpen elkaar werkelijk niet. Ik probeer juist om een eerlijk beeld te scheppen en om zo de vraag van topicstarter te beantwoorden. Het lijkt nu of je het eigenlijk wel eens bent met het negatieve beeld welke er over Delta ontstaat, zeker omdat je ook weg lijkt te gaan. Maar waarom dan reageren in de trend van dat er alleen maar negatievelingen op dit forum zitten.
    Ik ben het volledig oneens met de stelling van Koeba. Kennelijk wanneer je kritisch bent, ben je ook meteen een negatieveling.
    Dit terwijl ik in de posts die hier zijn geplaatst alleen feitelijkheden zie staan en vergelijkingen met andere providers.
    Het verhaal van het gras groener vind ik ook geen steekhoudend argument.
    Wie mijn posts gevolgd heeft de afgelopen maanden zelfs jaren dat is mijn grootste ergernis het ontbreken van een basisfunctionaliteit als Dolby 5.1.
    Er is geen provider van groot tot heel klein die dit niet kan leveren, maar zoals ik het al zeg het is een basisfunctionaliteit en die ontbreekt domweg.
    Je kan dat negatief noemen, maar ik noem dit zeer kritisch. Zeker wanneer men er gewoon 5 a 6 jaar over doet om dit fatsoenlijk werkend te krijgen en dit nu nog niet het geval is.
    Dat is een blamage wanneer je in Zeeland iedereen van COAX met alles er op en aan naar glasvezel wil zetten.

    Dat andere providers al wel 4K en UHD leveren vind ik zelf niet zo storend. Wel het feit dat we bij ieder groot evenement OOK verstoken worden van 4K en UHD en dat ook al 6 jaar lang
    Er wordt, en ik zeg daarbij OP HET OOG, geen moeite gedaan om dit te gaan leveren. Ik vind dat voor de 3e provider van Nederland met landelijke exposure, die ook nog eens aangeeft via de pers continu de diensten te verbeteren, geen goede reclame.
    Maar dat is niets meer dan een mening. Toen 6 jaar terug de Kamai 7x werd geïntroduceerd had men meteen al een kanaalnummer voor een 4K zender gereserveerd. Deze moet er nu nog komen. En adverteren met een 4K decoder schept wel degelijk verwachtingen bij abonnees.

    Of televisie via apps gaat? Daar kun je een heel boek over schrijven. Ik vermoed met de kennis die ik van Jarco heb opgedaan dat 4K en UHD live leveren naar de huiskamers een grote uitdaging gaat worden via apps.

    Tot slot de decoders. Eens met Jarco dat de termijn voor decoders steeds meer worden opgerekt, maar dan gaat het toch echt om de inzet van bestaande decoders en het niet vervangen ervan. Je ziet bij KPN, Ziggo en ook andere providers dat er andere nieuwe decoders ingezet worden bij nieuwe klanten of abonnementsvormen met nieuwe mogelijkheden en features.
    Geen massale omwisseling, maar wel inzet van nieuwe decoders na 5/6 jaar. Ik zie dat bij Delta wel degelijk gebeuren aangezien het LIJKT alsof de huidige Kamai 7x geen 4K/UHD multicast aan kan, dus ik kan me niet voorstellen dat Delta op zijn lauweren rust en met niets bezig is op dat vlak. Zeker met het oog op volgend jaar. Weer geen EK in UHD of 4K en een OS weer niet in UHD of 4K is echt een blamage.

    Ik blijf ook herhalen wat er wel goed gaat:
    * In 2023 geen storingen
    * Meer en meer HD, nog bijna elke maand nieuwe HD zenders
    * Het beeld op alle zenders is strak
    * Test met het Demokanaal (al gaat deze niet erg snel...)
    * De apps voor alle soorten tv's

    Ik ben over het algemeen helemaal niet ontevreden over het tv-product los van de punten waarvan ik blijf vinden dat daar aan gewerkt moet gaan worden.
    Dat is en blijft een persoonlijke smaak, maar niet met een negatieve insteek.
    Er komen tal van forumleden buurten hier elke dag, maar die krijgen niet eens de kans om uberhaupt iets te vinden omdat anderen alleen maar iets vinden van de personen op dit forum of van hun mening zonder inhoudelijkheid of toevoegen waarom dat iets wel of niet zo is.
    Dat is en blijft erg jammer.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 Sep 2023, 14:55.

    Reageer


    • #32
      Wat een oeverloos geleuter

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
        Maar waarom moet topicstarter nu wel of niet teruggaan naar Delta? Zelf zeg je ook weg te gaan, maar dat kan zijn vanwege een leuke aanbieding. Je vindt dat teveel mensen negatief reageren op Delta, geeft dan jouw mening. Zolang je niet inhoudelijk reageert op de vraagsteller ben je alleen stemming aan het maken met je reacties.
        Tsja, dat mag je best vinden, dat maakt het nog niet waar.

        Graag dus een onderbouwde reactie op de vraag waarmee deze zijn keuze kan bepalen. Ik geeft hem aan niet terug te gaan wanneer Tv en geluid belangrijk voor hem zijn. Wat zeg jij?
        Ik ben gewoon tevreden met Delta en ga zeker niet weg om de kwaliteit. Als je geen 4k of dolby-fetisjist bent, is Delta net zo'n goede keuze als een andere.

        Reageer


        • #34
          Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

          Waarom nu weer zo’n reactie?
          Omdat hij om een hele goede reden verbannen is en meteen weer precies hetzelfde soort posting doet. Dat is nou echt trollen. Als off-topic al trollen is, dan valt driekwart van alleen al dit forum daar onder. Trollen is onder andere het bewust opstoken van fikkies om lachend naar het vuur te kijken.
          Laatst bewerkt door Koeba; 1 Sep 2023, 15:17.

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

            Ik begrijp je reactie werkelijk niet. Je schrijft zelf dat alleen negatieve reacties op dit forum komen zonder zelf enige bijdrage te geven in de richting van topicstarter. Mag ik dan om je bijdrage vragen om wellicht ook een andere kijk op de werking van Delta te krijgen?
            Of we praten ontzettend langs elkaar heen of we begrijpen elkaar werkelijk niet. Ik probeer juist om een eerlijk beeld te scheppen en om zo de vraag van topicstarter te beantwoorden. Het lijkt nu of je het eigenlijk wel eens bent met het negatieve beeld welke er over Delta ontstaat, zeker omdat je ook weg lijkt te gaan. Maar waarom dan reageren in de trend van dat er alleen maar negatievelingen op dit forum zitten.
            Tsja, ik stelde een vraag. Wedervraag stellen is geen antwoord. Je houding zegt me dat je vindt dat ik jou of de OP iets verplicht/verschuldigd ben, waarom? (Tip: Antwoord is nee, verplichting: geen.)

            Reageer


            • #36
              Ik vind jou erg vreemd reageren, Koeba. Volgens mij heb jij je dag niet vandaag.

              Reageer


              • #37
                De Kamai 7x is gewoon geschikt voor 4K multicast. 4K/HD via apps is gewoon mogelijk (ik heb nooit gezegd dat dit niet mogelijk is) maar omdat het unicast is zullen providers hiermee terughoudend zijn. En als het wordt aangeboden is de kans gering dat het met gelijke bandbreedte als decoders komt.

                Reageer


                • #38
                  Wat dient Delta te veranderen aan het systeem?

                  Reageer


                  • #39
                    Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
                    Bedenk wel dat je hier alleen diegenen ziet die willen klagen. Als het allemaal wel goed werkt zal men hier geen bericht schrijven. Je krijgt dus een heel vertekent beeld.
                    Daar was ik inderdaad al wel bang voor inderdaad.
                    Dat is toch meer mens eigen klagen kunnen we heel goed maar een compliment uitdelen als de zaken goed op orde zijn veel minder.

                    Reageer


                    • #40
                      Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
                      Ik vind jou erg vreemd reageren, Koeba. Volgens mij heb jij je dag niet vandaag.
                      Och, ik heb al 50 jaar m’n dag niet maar ik wordt niet zo graag gesommeerd om te antwoorden. Het komt gewoon erg raar binnen.

                      Reageer


                      • #41
                        Lieve mensen op het forum .
                        Ik zit zo beetje heel mijn leven al bij Delta tenminste de laatste 40 jaar , als je in het Zeeuwse woon had je vroeger geen andere keus .
                        En in die periode heb ik al veel veranderingen mee gemaakt , zelfs ook meegedaan aan een pilot voor telefoon via internet wat tegenwoordig voip heet .
                        In mijn tijd vroeger had je nog een antenne op het dak voor tv tegenwoordig lopen ze al te klagen als ze geen wifi op de camping hebben .
                        Om een lang verhaal kort te houden ben ik meegegroeid van internet via telefoon naar tv en internet via de kabel , nu wacht ik alleen nog op de glasvezel .
                        En als er iemand een reden van klagen heeft ben ik het wel half Nederland dus ook bij jullie nieuwkomers van buiten Zeeland ligt al glasvezel van Delta en hopelijk heb ik het hier binnenkort ook eindelijk althans het ligt al voor de deur nu nog naar binnen .
                        Goed nu kan ik er boos om worden dat Zeeuwen door Delta een beetje in de steek gelaten zijn maar dat heeft met het management te maken dat allang niet meer Zeeuws is.
                        En die zien alleen maar euro`s geen mensen .
                        Dus lieve mensen geniet van de nieuwe technieken van tegenwoordig ik vind ze prachtig net als spraak gestuurd ooit kon dat alleen in Startrek nu vertel je Google of de lampen aangedaan worden en de gordijnen dicht om wat maar te noemen .
                        Dus ik heb verder geen reden om te klagen , ik geniet er gewoon van .

                        Reageer


                        • #42
                          Oorspronkelijk gepost door turbo6208 Bekijk bericht
                          Lieve mensen op het forum .
                          Ik zit zo beetje heel mijn leven al bij Delta tenminste de laatste 40 jaar , als je in het Zeeuwse woon had je vroeger geen andere keus .
                          En in die periode heb ik al veel veranderingen mee gemaakt , zelfs ook meegedaan aan een pilot voor telefoon via internet wat tegenwoordig voip heet .
                          In mijn tijd vroeger had je nog een antenne op het dak voor tv tegenwoordig lopen ze al te klagen als ze geen wifi op de camping hebben .
                          Om een lang verhaal kort te houden ben ik meegegroeid van internet via telefoon naar tv en internet via de kabel , nu wacht ik alleen nog op de glasvezel .
                          En als er iemand een reden van klagen heeft ben ik het wel half Nederland dus ook bij jullie nieuwkomers van buiten Zeeland ligt al glasvezel van Delta en hopelijk heb ik het hier binnenkort ook eindelijk althans het ligt al voor de deur nu nog naar binnen .
                          Goed nu kan ik er boos om worden dat Zeeuwen door Delta een beetje in de steek gelaten zijn maar dat heeft met het management te maken dat allang niet meer Zeeuws is.
                          En die zien alleen maar euro`s geen mensen .
                          Dus lieve mensen geniet van de nieuwe technieken van tegenwoordig ik vind ze prachtig net als spraak gestuurd ooit kon dat alleen in Startrek nu vertel je Google of de lampen aangedaan worden en de gordijnen dicht om wat maar te noemen .
                          Dus ik heb verder geen reden om te klagen , ik geniet er gewoon van .
                          Dat is de spirit. Ik kan ook genieten van nieuwe zaken. Gewoon om dat dit mijn interesse heeft.
                          Ik heb in het verleden ook in veel testpanels gezeten en vind het leuk om te zien hoe zaken zicht ontwikkelen.
                          Zo lang Delta niet stilstaat en zijn tv-product niet vergeet wordt het echt nog wel een goede en volwaardige dienst.
                          Ik heb al opgesomd wat er in een jaar al verbeterd is, en dat is best veel.
                          Dat Delta "vertrokken" is uit het Zeeuwse dat schept naast verplichtingen als lokale tv zenders van elders ook verwachtingen.
                          Als landelijke provider met landelijk reclamespots en exposure zul je wat je roept ook waar moeten maken.
                          Geen 4K ontvangers leveren en het niet leveren en de basis op orde. Dat is wel mijn mening hierover.
                          Ze maken stappen en we gaan echt nog wel wat meemaken in 2023 en 2024. Ze zullen ons echt nog wel verbazen!

                          Reageer


                          • #43
                            Ik sta er versteld van de hoeveelheid discussie over dit topic, en ook nog door veelal dezelfde mensen nu ik het forum een beetje gelezen jammer is mijn mening.
                            Zo ver ik nu kan lezen/beoordelen is de slechte periode die ik heb meegemaakt voorbij in 2023 (veel blokken en hikups).
                            En laten we eerlijk zijn de hoeveelheid 4K en UHD op tv is zeer klein t.o.v. van het "normale" HD content.
                            Het merendeel van de 4K content wordt toch voornamelijk aangeboden door een Netflix, Apple TV, Disney e.d. en dan nog moet je extra betalen.
                            Als ik echt kwaliteit films e.d. wil kijken dan doe ik dat via gewoon via de bekende linux media player in minimaal dolby of dts, 4K !
                            En laten we eerlijk zijn dat is misschien 5% van de totale tijd van de tijd dat je aan de tv kijkt.
                            Dus dat bijvoorbeeld een Delta op dit moment meer tijd besteed aan stabiliteit en bijvoorbeeld 4K wat langer uitsteld kan ik alleen maar toe juichen.
                            Voor de rest wil ik alleen meegeven ook bij kpn+ is het zeker in het begin geen rozengeur en maneschijn geweest dit uit betrouwbare bron en bij Ziggo ben ik maanden bezig geweest om een eigen Fritz!box te registreren en tot op heden nog niet gelukt omdat de app niet goed werkt en de service afdeling het niet opgelost kan krijgen.

                            Ik heb de keuze gemaakt.
                            En geef elkaar wat meer ruimte laat iedereen in zijn waarde en blijft ontopic dan weet ik zeker dat het een heel stuk gezelliger wordt hier op het forum.

                            Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

                            Andre
                            Laatst bewerkt door snelledre; 1 Sep 2023, 21:13.

                            Reageer


                            • #44
                              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                              Ik zit nu al drie jaar bij Delta. Ik schrijf hier mijn ervaring en wat ik op dit moment weet.
                              Dat voorkomt oeverloos zoeken op dit forum en wellicht komt je ook zaken tegen die zijn opgelost.

                              Vorig jaar was er een ernstige verstoring ivm het doorzetten van het Dolby-signaal en ook Ddos-aanvallen.
                              Ik moet zeggen dat in heel 2023 ik geen verstoringen meer heb gehad, behoudens kleine hickups die iedere provider wel eens heeft, maar geen grote uitvallen meer.
                              Dolby is nog niet op alle zenders aanwezig. Om dit te faciliteren is men nu het "Demo-kanaal" begonnen met een andere transcoding.
                              Daar is Dolby nog niet actief en ook nog niet alle faciliteiten als tv-gids, terugkijken etc. Wanneer daar een volwaardig werkend kanaal staat en dit gaat goed, dan vind er een uitrol plaats naar in eerste instantie NPO1 en dan voorzichtig alle andere kanalen. Een ander voordeel is dat er een deel vertraging is weggewerkt en dan gesproken ondertiteling en andere geluidssporen ook mee gaan komen.

                              Helaas kan ik hier niet meer over vertellen en op dit punt zou het nu juist aardig zijn dan DELTA-TV-team hier ons wat meer ins and outs over geeft.

                              Er is nog wel een storing gaande met ESPN. ESPN1 is opgelost inmiddels, de overige zenders moeten qua beeld nog aangepast worden.
                              Verder is er steeds meer HD, nog enkele kanalen niet maar ook daar blijft men hard mee bezig.

                              Verwacht geen UHD of 4K dit jaar, dat is al zo goed al uitgesloten door een woordvoerder van Delta die in het zelfde bericht dan wel meld dat ze continu bezig zijn met het verbeteren van de diensten....
                              Overigens wat ook raar is. Bij updates van interactieve tv. Staat voor webos dat update 1.50 in augustus zou uitkomen voor de delta tv app op de lg tv`s. Is nog helemaal niks uitgerolt! Erg raar!

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                                Overigens wat ook raar is. Bij updates van interactieve tv. Staat voor webos dat update 1.50 in augustus zou uitkomen voor de delta tv app op de lg tv`s. Is nog helemaal niks uitgerolt! Erg raar!
                                Ik zou een Chromecast met Google TV kopen dan ben je iedere maand verzekerd van updates.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X