Oorspronkelijk gepost door Caiway55
Bekijk bericht
Dit terwijl ik in de posts die hier zijn geplaatst alleen feitelijkheden zie staan en vergelijkingen met andere providers.
Het verhaal van het gras groener vind ik ook geen steekhoudend argument.
Wie mijn posts gevolgd heeft de afgelopen maanden zelfs jaren dat is mijn grootste ergernis het ontbreken van een basisfunctionaliteit als Dolby 5.1.
Er is geen provider van groot tot heel klein die dit niet kan leveren, maar zoals ik het al zeg het is een basisfunctionaliteit en die ontbreekt domweg.
Je kan dat negatief noemen, maar ik noem dit zeer kritisch. Zeker wanneer men er gewoon 5 a 6 jaar over doet om dit fatsoenlijk werkend te krijgen en dit nu nog niet het geval is.
Dat is een blamage wanneer je in Zeeland iedereen van COAX met alles er op en aan naar glasvezel wil zetten.
Dat andere providers al wel 4K en UHD leveren vind ik zelf niet zo storend. Wel het feit dat we bij ieder groot evenement OOK verstoken worden van 4K en UHD en dat ook al 6 jaar lang
Er wordt, en ik zeg daarbij OP HET OOG, geen moeite gedaan om dit te gaan leveren. Ik vind dat voor de 3e provider van Nederland met landelijke exposure, die ook nog eens aangeeft via de pers continu de diensten te verbeteren, geen goede reclame.
Maar dat is niets meer dan een mening. Toen 6 jaar terug de Kamai 7x werd geïntroduceerd had men meteen al een kanaalnummer voor een 4K zender gereserveerd. Deze moet er nu nog komen. En adverteren met een 4K decoder schept wel degelijk verwachtingen bij abonnees.
Of televisie via apps gaat? Daar kun je een heel boek over schrijven. Ik vermoed met de kennis die ik van Jarco heb opgedaan dat 4K en UHD live leveren naar de huiskamers een grote uitdaging gaat worden via apps.
Tot slot de decoders. Eens met Jarco dat de termijn voor decoders steeds meer worden opgerekt, maar dan gaat het toch echt om de inzet van bestaande decoders en het niet vervangen ervan. Je ziet bij KPN, Ziggo en ook andere providers dat er andere nieuwe decoders ingezet worden bij nieuwe klanten of abonnementsvormen met nieuwe mogelijkheden en features.
Geen massale omwisseling, maar wel inzet van nieuwe decoders na 5/6 jaar. Ik zie dat bij Delta wel degelijk gebeuren aangezien het LIJKT alsof de huidige Kamai 7x geen 4K/UHD multicast aan kan, dus ik kan me niet voorstellen dat Delta op zijn lauweren rust en met niets bezig is op dat vlak. Zeker met het oog op volgend jaar. Weer geen EK in UHD of 4K en een OS weer niet in UHD of 4K is echt een blamage.
Ik blijf ook herhalen wat er wel goed gaat:
* In 2023 geen storingen
* Meer en meer HD, nog bijna elke maand nieuwe HD zenders
* Het beeld op alle zenders is strak
* Test met het Demokanaal (al gaat deze niet erg snel...)
* De apps voor alle soorten tv's
Ik ben over het algemeen helemaal niet ontevreden over het tv-product los van de punten waarvan ik blijf vinden dat daar aan gewerkt moet gaan worden.
Dat is en blijft een persoonlijke smaak, maar niet met een negatieve insteek.
Er komen tal van forumleden buurten hier elke dag, maar die krijgen niet eens de kans om uberhaupt iets te vinden omdat anderen alleen maar iets vinden van de personen op dit forum of van hun mening zonder inhoudelijkheid of toevoegen waarom dat iets wel of niet zo is.
Dat is en blijft erg jammer.
Reageer