Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kwaliteit tv (verstoringen)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kwaliteit tv (verstoringen)

    Allen,

    Inmiddels meer dan een jaar geleden ben ik weggegaan bij Caiway i.v.m. de zeer slechte TV via de glasvezel in Steenbergen (NB).
    Nu ben ik aan het rond kijken voor weer een leuke actie.
    Hoe is tegenwoordig de TV kwaliteit bij Delta.
    Kunnen we tegenwoordig wel zonder blokken en hikups tv kijken?
    Want dat was de voornaamste reden om weg te gaan.
    Internet snelheid en stabiliteit was eigenlijk geen probleem.

    Ik hoor graag jullie bevindingen vandaag de dag.
    Alvast bedankt.

    Andre

  • #2
    Ik zou zeggen zoek verder ,als je de meningen op het forum leest ,kunt zelf snel beslissen

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door snelledre Bekijk bericht
      Allen,

      Inmiddels meer dan een jaar geleden ben ik weggegaan bij Caiway i.v.m. de zeer slechte TV via de glasvezel in Steenbergen (NB).
      Nu ben ik aan het rond kijken voor weer een leuke actie.
      Hoe is tegenwoordig de TV kwaliteit bij Delta.
      Kunnen we tegenwoordig wel zonder blokken en hikups tv kijken?
      Want dat was de voornaamste reden om weg te gaan.
      Internet snelheid en stabiliteit was eigenlijk geen probleem.

      Ik hoor graag jullie bevindingen vandaag de dag.
      Alvast bedankt.

      Andre
      Ik zit nu al drie jaar bij Delta. Ik schrijf hier mijn ervaring en wat ik op dit moment weet.
      Dat voorkomt oeverloos zoeken op dit forum en wellicht komt je ook zaken tegen die zijn opgelost.

      Vorig jaar was er een ernstige verstoring ivm het doorzetten van het Dolby-signaal en ook Ddos-aanvallen.
      Ik moet zeggen dat in heel 2023 ik geen verstoringen meer heb gehad, behoudens kleine hickups die iedere provider wel eens heeft, maar geen grote uitvallen meer.
      Dolby is nog niet op alle zenders aanwezig. Om dit te faciliteren is men nu het "Demo-kanaal" begonnen met een andere transcoding.
      Daar is Dolby nog niet actief en ook nog niet alle faciliteiten als tv-gids, terugkijken etc. Wanneer daar een volwaardig werkend kanaal staat en dit gaat goed, dan vind er een uitrol plaats naar in eerste instantie NPO1 en dan voorzichtig alle andere kanalen. Een ander voordeel is dat er een deel vertraging is weggewerkt en dan gesproken ondertiteling en andere geluidssporen ook mee gaan komen.

      Helaas kan ik hier niet meer over vertellen en op dit punt zou het nu juist aardig zijn dan DELTA-TV-team hier ons wat meer ins and outs over geeft.

      Er is nog wel een storing gaande met ESPN. ESPN1 is opgelost inmiddels, de overige zenders moeten qua beeld nog aangepast worden.
      Verder is er steeds meer HD, nog enkele kanalen niet maar ook daar blijft men hard mee bezig.

      Verwacht geen UHD of 4K dit jaar, dat is al zo goed al uitgesloten door een woordvoerder van Delta die in het zelfde bericht dan wel meld dat ze continu bezig zijn met het verbeteren van de diensten....

      Reageer


      • #4
        En om te voorkomen dat ik moet bewerken nog 1 toevoeging: Delta werkt vooralsnog met de beter zappende Kamai 7x, Caiway met de Aria 7x. Caiway werkt echt met de budgetdecoder. De Kamai 7x heeft iets meer geheugen aan boord. Ooit de Aria 7x gehad en gevraagd aan Caiway om een omruil van dat onding.

        Deze decoders bestaan overigens al meer dan 5 jaar en normaal gesproken is dat wel een termijn waarbij ze zijn afgeschreven, al lang betaald door klanten en dus een reden om aan iets nieuws te beginnen :-)

        Reageer


        • #5
          Kortom, Delta loopt t.a.v. TV achter op de concurrentie en geeft niet echt duidelijkheid over een bepaalde strategie. Jaren geleden werden er al beloftes gedaan omtrent DD5.1 geluid en zoals Bor aangeeft zijn er wel wat zenders die dit inmiddels hebben, maar niet direct de meest logische zenders. Ook t.a.v. andere verbeteringen blijft het wazig.
          Heb je de mogelijkheid om iets anders te kiezen en is TV erg belangrijk voor je dan………., de rest mag jezelf invullen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
            Kortom, Delta loopt t.a.v. TV achter op de concurrentie en geeft niet echt duidelijkheid over een bepaalde strategie. Jaren geleden werden er al beloftes gedaan omtrent DD5.1 geluid en zoals Bor aangeeft zijn er wel wat zenders die dit inmiddels hebben, maar niet direct de meest logische zenders. Ook t.a.v. andere verbeteringen blijft het wazig.
            Heb je de mogelijkheid om iets anders te kiezen en is TV erg belangrijk voor je dan………., de rest mag jezelf invullen.
            Ik wil niet echt uitwaaieren, maar dan toch even de alternatieven:
            * Providers met Canal Digital en een Amino-decoder. Naar mijn mening zeker niet beter dan Delta, ook geen 4K en UHD, mogelijk wel Dolby
            * T- Mobile, maar nog niet beschikbaar. Ook geen 4K en UHD, ook Amino, zelfde platform tov Delta/Caiway, wel Dolby
            * Solcon, streams van KPN voor zover ik weet en niet in Wholesale aangezien men zenders aanbiedt dit Delta niet heeft (hoewel het mij niet duidelijk is hoe Solcon dat doet). Wel Dolby, ook geen 4K en UHD maar met de Arris en op termijn en tijdens WK/EK/OS wel mogelijk evenals Dolby Atmos.

            Qua DD51 schreef ik hierboven al dat daar het Demokanaal met een andere transcoding voor is opgezet. Tijdens de eerste test van DD51 vorig jaar viel het mij al op dat wanneer je van zender wisselt er sowieso een vertraging tussen beeld en geluid was bij DD51 en dat er een probleem zat bij een programma met alleen stereogeluid. Daarnaast waren er vastlopers.
            Ik neem aan dat het Demokanaal bedoelt is om daar een volwaardig kanaal neer te zetten met alle toeters en bellen en wellicht zelfs met een hogere bitrate a la KPN.
            Eens dat daar wel een ietsje meer tipje van de sluier mag komen aangezien we (en ik spreek met name mezelf aan) er goed in zijn om het zelf te gaan invullen.

            Ik kan sowieso de prio's niet helemaal volgen bij Delta. Wil men nu betere transcoding en DD51 eindelijk doorzetten of vol gaan voor de apps, die nooit de kwaliteit qua beeld en geluid gaan hebben tov de decoders en die op dit moment werken?
            Of gaat alles van tafel en komt er een nieuwe decoder met dezelfde app met meer mogelijkheden?

            Wanneer je iets aan de klant wil leveren en verbeteren dan zou ik verder gaan met beeld en geluid en niet met de apps nog ietsje fraaier maken. Beeld zien bij doorspoelen is handig, maar als ik moet kiezen tussen Dolby en beeld bij doorspoelen dan ga ik toch echt voor Dolby. En moet ik kiezen tussen 4K of UHD en verfraaien van apps, dan zou ik het ook wel weten.
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 31 Aug 2023, 18:53.

            Reageer


            • #7
              Een mooie uitleg van mijn woorden. Blijft dus duidelijk dat visie Delta onduidelijk is en dat toezeggingen jaren duren. Ook staan er een paar aannames benoemt, waarvan mij niet duidelijk is hoe terecht die zijn.
              Indien topicstarter nu tevreden is met wat hij heeft, dan zou ik zeker twijfelen om over te stappen. Het lijkt nu of deze opzoek is naar een aanbieding, niet duidelijk is of er meer redenen zijn.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Helaas kan ik hier niet meer over vertellen en op dit punt zou het nu juist aardig zijn dan DELTA-TV-team hier ons wat meer ins and outs over geeft.
                Die kans daalt evenredig met het aantal posts over hun vermeende wanprestaties. Klanten die je op een forum in je gezicht spugen zijn echt geen aansporing.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Die kans daalt evenredig met het aantal posts over hun vermeende wanprestaties. Klanten die je op een forum in je gezicht spugen zijn echt geen aansporing.
                  Zeker, al heb ik ze nooit in het gezicht gespuugd maar ik neem aan dat jou opmerking in het algemeen bedoelt is.
                  Ik heb het volgens mij tot nu toe altijd voor hen opgenomen.
                  Je kan ze niet ontzeggen hard te werken. Maar er moeten ook mensen in het team zitten met productvisie om het juiste te doen. En die visie kan alleen maar komen door de input van ons al klanten wat wij willen, of je moet daar zelf een goed beeld bij hebben.

                  Wij weten ook niet of en hoe ze worden tegengehouden. Wellicht is er geen geld genoeg om te investeren, geen personeel genoeg, mag men niet investeren, worden beslissingen oeverloos vooruit geschoven of weer on hold gezet. Dat is overigens een beeld dat wij nooit zullen krijgen ook.

                  En weet dat juist door wel te reageren er veel meer begrip en duidelijkheid is. Je creëert onvrede door zaken in de lucht te laten hangen zoals Dolby. 4K/UHD weten we inmiddels wel via de woordvoerder: gaat niet gebeuren dit jaar.

                  Ja, dat leidt bij mij wel eens tot een teleurstelling, maar daar kunnen de werknemers van de TV afdeling niets mee.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 31 Aug 2023, 19:27.

                  Reageer


                  • #10
                    snelledre zal inmiddels wel duidelijkheid hebben. 😂

                    Reageer


                    • #11
                      Bedenk wel dat je hier alleen diegenen ziet die willen klagen. Als het allemaal wel goed werkt zal men hier geen bericht schrijven. Je krijgt dus een heel vertekent beeld.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
                        Bedenk wel dat je hier alleen diegenen ziet die willen klagen. Als het allemaal wel goed werkt zal men hier geen bericht schrijven. Je krijgt dus een heel vertekent beeld.
                        Daar heb je uiteraard gelijk in, maar ik denk toch dat de vraag van de topicstarter eerlijk en reëel beantwoord is. Of de slechte kwaliteit die hij ervoer verbeterd is zullen maar weinige hier voor hem kunnen beoordelen. Wel kunnen wij hier de stroperigheid en onduidelijkheid van Delta beoordelen en beschrijven.
                        Ik kan ook schrijven dat het gras aan de overkant altijd groener is en dat ik op zich niet heel veel klachten heb over de kwaliteit van de tv ontvangst maar daar moet ik dan bij aangeven dat ik inmiddels mijn ontvanger via glasvezel heb afgekoppeld en dat ik teruggegaan ben naar Coax (ja dat kan gelukkig nog bij Caiway). Dit heb ik gedaan omdat ik overall meer tevreden ben met de Coax en ook vanwege de DD5.1. Daarbij moet ik dus aangeven dat ondanks vele toezeggingen en beloften nogsteeds niet de beloofde DD5.1 volledig gerealiseerd via het interactieve kastje.
                        Je kunt hoog en laag springen, maar dat beloofd wat mij betreft, ook niet veel goeds t.a.v de vraag van topicstarter of de kwaliteit verbeterd zal zijn vwb zijn ervaring.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
                          Bedenk wel dat je hier alleen diegenen ziet die willen klagen. Als het allemaal wel goed werkt zal men hier geen bericht schrijven. Je krijgt dus een heel vertekent beeld.
                          Klopt. Wat je hier vooral leest zijn (ik neem het ruim) vijf mensen die te hoge verwachtingen hebben door het groene gras bij andere providers. De gemiddelde abonnee zal het aan de bips roesten maar die komen dat hier niet melden. Het is kleuters in de zandbak: Hij heeft het ook! Wat droevig is, is dat die zeer kleine minderheid het beeld bepaalt. Volledig onterecht.

                          Reageer


                          • #14
                            Koeba Feit blijft dat deze vijf mensen gewoon het recht hebben om hun ervaring/mening te delen op een vraag. Wat ik dan ook niet begrijp is waarom anderen die het daar kennelijk niet mee eens zijn niet hun ervaring hier delen. Geef jij dan aan waarom topicstarter wel zou moeten terugkeren naar Delta TV.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                              Koeba Feit blijft dat deze vijf mensen gewoon het recht hebben om hun ervaring/mening te delen op een vraag. Wat ik dan ook niet begrijp is waarom anderen die het daar kennelijk niet mee eens zijn niet hun ervaring hier delen. Geef jij dan aan waarom topicstarter wel zou moeten terugkeren naar Delta TV.
                              Kun jij in mijn bericht lezen dat ik vind dat mensen hun ervaringen niet mogen delen? Ik zeg het in ieder geval niet, dus dat zal interpretatie of een aanname zijn. Mensen die geen issues hebben met de dienst gaan niet op forums, die ga je sowieso niet horen. Zelf ben ik bijvoorbeeld een uitzondering: Tevreden klant (volgende week trouwens weer KPN vdsl voor 1 jaar) maar nooit te beroerd om andere trollen het leven zo zuur mogelijk te maken. (geintje!).

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X