Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV coax en glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • preload
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
    20-08-2020 via Delta klantenservice: "Volgende vraag die ik heb is of de COAX ook nog functioneel blijft zodra glasvezel bij mij is geactiveerd".
    Antwoord Delta: "Coax is dan nog gewoon functioneel"

    Lekker als je dan hoort dat dit toch niet het geval is...Op zolder en overige kamers moet dan ook zo'n kastje komen. Daarnaast is het beeldkwaliteit van DIT kastje niet uitstekend, zit er 10 sec vertraging in t.o.v. COAX en regelmatig zenders met lipsync issues of storing.
    Inmiddels bevestigd (helaas). Ik ga nu wel erg twijfelen om over te schakelen naar glasvezel. Ik heb nu een klein zwart DIT kastje ontvangen maar het TV kijken heeft naast enkele voordelen (terugkijken, pauzeren etc.) ook nadelen t.o.v. COAX:
    - DIT kastje noodzakelijk voor elke TV + internetaansluitingen
    - uitzendingen 'live' lopen ca. 10 sec achter op COAX signaal (leuk bij de voetbal....)
    - geluid loopt ca. 0,2 sec te vroeg, dit kan je instellen maar bij Film1 is de vertraging weer net anders....
    - instellen favorieten is niet zonder radio zenders te organiseren (?)
    - twijfel over beeldkwaliteit qua bitrate, soms een enkele zender slecht gedecodeerd (blokkerig/digitale ruis)
    - geen dolby geluid

    Qua internetsnelheid ben ik nu nog wel tevreden op COAX (400 mbps).
    preload in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    En als er nu een nieuwe bewoner in je huis komt te wonen die geen glasvezel wil en de coax ligt er nog ?
    Dan krijgt deze het erg moeilijk om nog COAX aan te vragen.
    Caiway heeft het allemaal dicht gezet, kan kan alleen tv kijken via COAX vooralsnog, maar geen internet meer aanvragen.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    En nog even reageren op driepinter Wanneer je eenmaal op glasvezel zit kun je niet meer terug naar COAX.
    Ik weet haast zeker dat Delta de COAX-pakketten niet meer gaat aanbieden op het moment dat glasvezel beschikbaar is op jou postcode.
    Bij Caiway zijn er ook geen COAX=abonnementen meer te bestellen. Een weg terug is er sowieso niet meer wanneer je eenmaal op glasvezel zit.
    En als er nu een nieuwe bewoner in je huis komt te wonen die geen glasvezel wil en de coax ligt er nog ?
    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door preload Bekijk bericht
    20-08-2020 via Delta klantenservice: "Volgende vraag die ik heb is of de COAX ook nog functioneel blijft zodra glasvezel bij mij is geactiveerd".
    Antwoord Delta: "Coax is dan nog gewoon functioneel"

    Lekker als je dan hoort dat dit toch niet het geval is...Op zolder en overige kamers moet dan ook zo'n kastje komen. Daarnaast is het beeldkwaliteit van DIT kastje niet uitstekend, zit er 10 sec vertraging in t.o.v. COAX en regelmatig zenders met lipsync issues of storing.
    Volgens mij is er 1 uitzondering. Je kan er nog voor kiezen om alle tv-diensten via COAX van Delta af te nemen en glasvezel internet en bellen via een andere provider.
    Volgens mij kan Delta dan nooit jou COAX afsluiten. Je zult dan wel een optelsom moeten maken qua kosten, maar ik vermoed dat het niet veel duurder is dan een alles in 1 pakket via glasvezel van Delta.

    En nog even reageren op driepinter Wanneer je eenmaal op glasvezel zit kun je niet meer terug naar COAX.
    Ik weet haast zeker dat Delta de COAX-pakketten niet meer gaat aanbieden op het moment dat glasvezel beschikbaar is op jou postcode.
    Bij Caiway zijn er ook geen COAX=abonnementen meer te bestellen. Een weg terug is er sowieso niet meer wanneer je eenmaal op glasvezel zit.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    preload Kan je je klantgegevens via de e-mail aan ons doorsturen tesamen met een link naar dit bericht? Dan zoek ik je gegevens er even bij.

    Je mag de e-mail richten aan [email protected]
    Edwinb in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • preload
    antwoordde
    20-08-2020 via Delta klantenservice: "Volgende vraag die ik heb is of de COAX ook nog functioneel blijft zodra glasvezel bij mij is geactiveerd".
    Antwoord Delta: "Coax is dan nog gewoon functioneel"

    Lekker als je dan hoort dat dit toch niet het geval is...Op zolder en overige kamers moet dan ook zo'n kastje komen. Daarnaast is het beeldkwaliteit van DIT kastje niet uitstekend, zit er 10 sec vertraging in t.o.v. COAX en regelmatig zenders met lipsync issues of storing.
    preload in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • hm_aapje
    antwoordde
    driepinter Edwinb Dan heb ik alle scenario's kunnen bedenken en is er nu dus duidelijkheid voor iedereen aangaande deze vragen
    hm_aapje in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    TV via coax komt te vervallen zodra je een glasvezel abonnement kiest ongeacht met of zonder de tv-optie (interactieve tv ontvanger).

    Je bent natuurlijk vrij wanneer je voor glasvezel kiest om een eigen tv optie te nemen in de vorm van bv. NLZiet,
    Canal Digitaal Bomvol of Delta TV App met Chromecast/Apple TV.
    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde


    Het kabelsignaal wordt uitgezet.

    De optie Internet over glasvezel en TV over coax is niet mogelijk.
    Met de keuze voor een Glasvezel abonnement ga je ook over naar interactieve tv.
    Edwinb in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • hm_aapje
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

    Op het moment dat je kiest voor een DELTA Glasvezel aansluiting voor de doorgifte van tv en internet zijn deze niet meer te gebruiken onder het betreffende abonnement.
    Duidelijk, maar als ik niet kies voor TV via glasvezel dan komt alsnog TV via coax te vervallen omdat ik voor internet via glasvezel kies?
    hm_aapje in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
    Thanks Edwin, wat kan je vervolgens doen met alle smartcards die je bezit? Onderzetters?
    Op het moment dat je kiest voor een DELTA Glasvezel aansluiting voor de doorgifte van tv en internet zijn deze niet meer te gebruiken onder het betreffende abonnement.
    Edwinb in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
    En telefonie via de kabel ?
    Daar het signaal van de kabel af gaat is er geen tv, internet en telefonie meer mogelijk.

    Dit gaat dan allemaal over de glasvezel, de gehele coax kabel wordt dan in principe overbodig.

    Zeg je glasvezel op, dan kan er weer signaal op de kabel worden gezet en kun je weer tv kijken, internetten en telefoneren
    over de kabel.
    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • cschults
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
    De optie Internet over glasvezel en TV over coax is niet mogelijk.
    Met de keuze voor een Glasvezel abonnement ga je ook over naar interactieve tv. Het kabelsignaal wordt dan uitgezet.
    En telefonie via de kabel ?
    Via de Delta App op tablet / tv.delta - samen met chromecast hebben we toch al in principe interactieve tv.
    cschults in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • cschults
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Ik heb een abo via Caiway en ben heel blij dat ik voor het normale tv kijken nog de COAX heb ipv de decoder.
    de decoder gebruik ik alleen voor terugkijken/begin gemist.

    Het is zwaar koffiedik kijken, maar op den duur zie ik Ziggo het COAX netwerk overnemen.
    Wij gebruiken gewoon de delta app voor zeg maar uitzending gemist, naast opnemen.

    Op de site van ZIGGO: Ook 97% van het Ziggo-signaal loopt via glasvezel. De laatste 3% komt via de coaxkabel je huis binnen.
    Vergelijkbaar met Delta, grotendeels.
    De uploadsnelheid is daardoor beperkt iets van 100Mbit/Sec Download kan (ook bij Delta) tot 1000MBit/Sec.
    Is het laatste stukje ook glasvezel dan kunnen upload- en downloadsnelheid beide naar 1000MBit/Sec. Met mogelijkheden tot 10Gbit/Sec



    cschults in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Ik heb een abo via Caiway en ben heel blij dat ik voor het normale tv kijken nog de COAX heb ipv de decoder.
    de decoder gebruik ik alleen voor terugkijken/begin gemist. Maar het zal anders worden als de strategie volledig glasvezel wordt.

    Maar ik vermoed zelf dat de strategie volledig op glasvezel gaat. Met tv stap je over, twee gratis decoders en een korting op je abo, je zult zien dat het snel gaat. En geen mogelijkheid terug omdat men nieuwe abonnementen op COAX dichtzet.

    Het is zwaar koffiedik kijken, maar op den duur zie ik Ziggo het COAX netwerk overnemen.
    Niet voor niets lopen de upgrades wel mee in de pas met Ziggo.
    Of anders gezegd COAX wordt steeds minder interessant voor Delta, ze moeten dan twee netwerken onderhouden, terwijl het via 1 kan.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 9 Sep 2020, 21:56.

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X