Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV coax en glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • jorisarco
    antwoordde
    Driepinter,

    Bedankt voor je antwoord maar dat is geen optie lijkt mij om naar te kijken.
    Er moet toch wel een optie komen om dit te kunnen realiseren in de toekomst.

    Mvg Jorisarco
    jorisarco in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door jorisarco Bekijk bericht
    Hoi Allemaal,

    Ik heb met veel intresse deze topic gelezen en heb toch een vraag en ik weet bijna dat het vloeken in de kerk is.
    Ik heb een Nividia shield ( Android ) en nog wat andere tv boxjes (Android) waar de eerste app van delta TV op werkte dus ook de tv app.
    deze werkt ook op je gsm android. Dit was snel voorbij na update.

    Nu is mijn vraag weet iemand of het weer mogenlijk is om de App om dit weer werkend te krijgen op je Nvidia Shield evt via side loader?

    Bij de ziggo app schijnt het wel te werken.

    Hoop dat mij iemand op weg kan helpen het huren van een box vind ik persoonlijk weg gegooid geld.


    Mvg Jorisarco


    Ja, met sideloading werkt die maar alleen in portrait modus.
    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • jorisarco
    antwoordde
    Hoi Allemaal,

    Ik heb met veel intresse deze topic gelezen en heb toch een vraag en ik weet bijna dat het vloeken in de kerk is.
    Ik heb een Nividia shield ( Android ) en nog wat andere tv boxjes (Android) waar de eerste app van delta TV op werkte dus ook de tv app.
    deze werkt ook op je gsm android. Dit was snel voorbij na update.

    Nu is mijn vraag weet iemand of het weer mogenlijk is om de App om dit weer werkend te krijgen op je Nvidia Shield evt via side loader?

    Bij de ziggo app schijnt het wel te werken.

    Hoop dat mij iemand op weg kan helpen het huren van een box vind ik persoonlijk weg gegooid geld.


    Mvg Jorisarco



    jorisarco in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Die twee gaan niet samen. Coax gaat er af. Dus max 4 decoders. Smartcards kunnen in de prullenbak
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door ErikM Bekijk bericht
    Mochten wij toch naderhand besluiten om glasvezel te nemen ( abonnement) moeten we dan ook onze eigen apparatuur, (TP link Router) en dergelijke vervangen ?
    Ja, want je krijgt dan een nieuw Genexis 7840 modem/router.

    Het aansluiten van een eigen router zonder telefonie kan maar vereist wel enige technische kennis.
    driepinter in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door driepinter; 19 Apr 2021, 11:30.

    Laat een reactie achter:


  • ErikM
    antwoordde
    Van de week iemand, van het bedrijf dat de glasvezel gaat aanleggen, aan de deur gehad.
    Netjes gelegitimeerd.....

    Ze kwam informatie geven en vragen of we t.z.t. glasvezel willen.

    Als ik het goed begrepen heb, zijn dit de opties:

    - De glasvezel wordt GRATIS aangelegd tot in de woning (wij hebben een huurhuis)
    - We zijn NIET verplicht om een glasvezel abonnement te nemen.

    Als de glasvezel kabel er ligt, en wij gaan verhuizen, dan is de kabel in ieder geval gerealiseerd voor de volgende bewoners.

    Mochten wij toch naderhand besluiten om glasvezel te nemen ( abonnement) moeten we dan ook onze eigen apparatuur, (TP link Router) en dergelijke vervangen ?
    We hebben verschillende computers in huis, en die zijn nagenoeg allemaal met UTP kabels. switches en dergelijke aangesloten.

    Alvast bedankt voor eventuele reacties, groet, Erik.M. Vlissingen
    ErikM in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door patrick4561 Bekijk bericht
    Kan ik met glasvezelaansluting met de Hirschmann INCA 1G gigabit Internet-over-COAX adapter het tv signaal op de slaapkamer weer ontvangen via coax en de humax decoder? Voordeel is dat ik geen nieuwe kabels moet aanleggen en geen extra DIT nodig heb. Hoor graag
    driepinter in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door driepinter; 19 Apr 2021, 10:04.

    Laat een reactie achter:


  • patrick4561
    antwoordde
    Kan ik met glasvezelaansluting met de Hirschmann INCA 1G gigabit Internet-over-COAX adapter het tv signaal op de slaapkamer weer ontvangen via coax en de humax decoder? Voordeel is dat ik geen nieuwe kabels moet aanleggen en geen extra DIT nodig heb. Hoor graag
    patrick4561 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Klopt helemaal, via COAX krijg ik het geluid door zoals het bedoelt is. Surround geluid is bedoelt om je een een betere beleving te geven van een film of Docu.
    Denk aan overvliegende heli's, voorbij rijdende voertuigen en zo kan ik nog veel meer opnoemen.
    Mijn surround opstelling doet via glasvezel niks. Ik krijg uit de voorste twee boxen een (overigens ook inferieur) stereogeluid en that's is.

    Ik weet wat surround is, wist niet dat het via glasvezel zo slecht was, heel jammer, ik hoop dat daar rap verbetering in komt.

    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

    Dus met glasvezel is je geluid minder dan met coax als ik dat goed begrijp? Als dat zo is dan is dat wel erg zuur, dat moet beter kunnen.
    Klopt helemaal, via COAX krijg ik het geluid door zoals het bedoelt is. Surround geluid is bedoelt om je een een betere beleving te geven van een film of Docu.
    Denk aan overvliegende heli's, voorbij rijdende voertuigen en zo kan ik nog veel meer opnoemen.
    Mijn surround opstelling doet via glasvezel niks. Ik krijg uit de voorste twee boxen een (overigens ook inferieur) stereogeluid en that's is.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Dus met glasvezel is je geluid minder dan met coax als ik dat goed begrijp? Als dat zo is dan is dat wel erg zuur, dat moet beter kunnen.
    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht



    Dit dus, zodra je tv kijkt en het op een goed setje hebt aangesloten hoor je de tekortkomingen van de stream. Het zou delta sieren dit op te schroeven, het is gewoon inferieur aan de coax.
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • hm_aapje
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Het blikkerige geluid is vooral te wijten aan de gebruikte 96kbps aac audiocodering, die is bv. gelijk aan die van NPO Radio op DAB+
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!

    Waar blijft Dolby DD51 en Atmos?
    Dit dus, zodra je tv kijkt en het op een goed setje hebt aangesloten hoor je de tekortkomingen van de stream. Het zou delta sieren dit op te schroeven, het is gewoon inferieur aan de coax.
    hm_aapje in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Chromecast Audio komt niet verder dan 24-bits/96 KHz, dus volledige MQA ga je hier niet mee bereiken.

    Maar dit is meer dan genoeg voor de normale mens.

    https://support.google.com/chromecas.../6279377?hl=nl


    Guest01 in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door Guest01; 15 Apr 2021, 17:52.

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
    TIDAL HiFi biedt ongecomprimeerde geluidskwaliteit zonder verlies, streaming met 1411 kbps of 16-bit / 44,1 kHz. Master Quality-audio weerspiegelt de originele bron en kan tot 9216 kbps of 24-bit / 192 kHz (typisch 96 kHz / 24 bit) streamen.
    Chromecast Audio komt niet verder dan 24-bits/96 KHz, dus volledige MQA ga je hier niet mee bereiken.

    Maar dit is meer dan genoeg voor de normale mens.

    https://support.google.com/chromecas.../6279377?hl=nl



    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X