Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV coax en glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Het blikkerige geluid is vooral te wijten aan de gebruikte 96kbps aac audiocodering, die is bv. gelijk aan die van NPO Radio op DAB+
    Het MP3 geluid dus? Ik stream alleen muziek naar mijn stereo installatie met Tidal hifi .

    TIDAL HiFi biedt ongecomprimeerde geluidskwaliteit zonder verlies, streaming met 1411 kbps of 16-bit / 44,1 kHz. Master Quality-audio weerspiegelt de originele bron en kan tot 9216 kbps of 24-bit / 192 kHz (typisch 96 kHz / 24 bit) streamen.
    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!
    Het blikkerige geluid is vooral te wijten aan de gebruikte 96kbps aac audiocodering, die is bv. gelijk aan die van NPO Radio op DAB+
    driepinter in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door driepinter; 15 Apr 2021, 13:29.

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!

    Waar blijft Dolby DD51 en Atmos?

    Van de TV wel. Dat klopt.
    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Bordewolf
    antwoordde
    Het blikkerige stereogeluid is zo jaren 80!

    Waar blijft Dolby DD51 en Atmos?
    Bordewolf in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde

    Ik ben zeer tevreden over wat ik nu heb en wil geen DIT kastje, ik zie geen voordelen, sorry hoor.

    Alles werkt hier prima en extra kastjes betekent extra verbindingen die weer kunnen leiden tot storingen.

    Ik lees dat ook jij Chromecast gebruikt dus dan zal ook jij weinig storingen ondervinden met ITV.

    Verder gebruik ik ook Chromecast audio, prachtig spul en mooi geluid uit een gedateerde stereo installatie.
    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht


    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar sorry ik heb eigenlijk zelden problemen met interactieve tv .Ik gebruik geen DIT kastje. Gebruik ITV dagelijks.
    driepinter in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door driepinter; 15 Apr 2021, 09:22.

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht


    Klopt, maar deze zelfde problemen heb je ook via Interactieve TV via de kabel dus dit is inherent aan ITV en NIET aan glasvezel.

    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar sorry ik heb eigenlijk zelden problemen met interactieve tv .Ik gebruik geen DIT kastje. Gebruik ITV dagelijks.
    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
    Ik lees wel diverse klachten over een slechte beeldkwaliteit via glasvezel t.o.v van coax op de televisie, zoals het bevriezen en stilstaande beelden.

    Klopt, maar deze zelfde problemen heb je ook via Interactieve TV via de kabel dus dit is inherent aan ITV en NIET aan glasvezel.
    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde

    Ik lees wel diverse klachten over een slechte beeldkwaliteit via glasvezel t.o.v van coax op de televisie, zoals het bevriezen en stilstaande beelden.

    Dus als het voordeel alleen bestaat uit een hogere uploadsnelheid zou glasvezel voor de gemiddelde gebruiker wel eens tegen kunnen vallen.

    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door JReinhoud Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom dit gedaan word. Het coax netwerk ligt er al. Glasvezel word aangelegd omdat het huidige netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Waarom dan het nieuwe netwerk gelijk belasten met iets wat toch al op het oude netwerk word uitgezonden. En iedereen met een CI module kan dan lekker normaal verder kijken zonder extra kastjes en afstandsbediening.

    Mij lijkt dat interactieve tv alleen maar voor extra belasting zorgt omdat ipv 50 streams (normale pakket) alleen die zenders al duizenden streams kunnen zijn omdat deze op verschillende momenten worden gestart. Dus als je dit kan voorkomen door zoveel mogelijk mensen, als ze dat liever willen, nog via de coax laten kijken lijkt mij dat een win-win.
    driepinter in DELTA Digitale TV
    Laatst bewerkt door driepinter; 15 Apr 2021, 08:11.

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door JReinhoud Bekijk bericht
    Ik snap niet waarom dit gedaan word. Het coax netwerk ligt er al. Glasvezel word aangelegd omdat het huidige netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Waarom dan het nieuwe netwerk gelijk belasten met iets wat toch al op het oude netwerk word uitgezonden. En iedereen met een CI module kan dan lekker normaal verder kijken zonder extra kastjes en afstandsbediening.

    Mij lijkt dat interactieve tv alleen maar voor extra belasting zorgt omdat ipv 50 streams (normale pakket) alleen die zenders al duizenden streams kunnen zijn omdat deze op verschillende momenten worden gestart. Dus als je dit kan voorkomen door zoveel mogelijk mensen, als ze dat liever willen, nog via de coax laten kijken lijkt mij dat een win-win.

    Ik kijk ook gewoon via coax tv en interactief via de pc ,iPhone of iPad dus zonder DIT kastje , stream dat naar de tv maar via Google Chromecast.

    Ook audio stream ik via Google Chromecast audio naar mijn stereo installatie. Heb een abonnement op TIDAL hifi en een prachtig geluid.

    Ik zit dus niet echt op een glasvezelaansluiting te wachten, ben best tevreden met coax en blij om te lezen dat het blijft bestaan.

    Guest01 in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • JReinhoud
    antwoordde
    Ik snap niet waarom dit gedaan word. Het coax netwerk ligt er al. Glasvezel word aangelegd omdat het huidige netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Waarom dan het nieuwe netwerk gelijk belasten met iets wat toch al op het oude netwerk word uitgezonden. En iedereen met een CI module kan dan lekker normaal verder kijken zonder extra kastjes en afstandsbediening.

    Mij lijkt dat interactieve tv alleen maar voor extra belasting zorgt omdat ipv 50 streams (normale pakket) alleen die zenders al duizenden streams kunnen zijn omdat deze op verschillende momenten worden gestart. Dus als je dit kan voorkomen door zoveel mogelijk mensen, als ze dat liever willen, nog via de coax laten kijken lijkt mij dat een win-win.
    JReinhoud in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Zowel internet via glasvezel als internet via de coax verbinding hebben beide hun voordelen.

    Zie hiervoor ook deze link.

    De mogelijkheid voor internet via de coax blijft gewoon mogelijk.
    Zie hiervoor ook het onderhoud aan ons next generation netwerk.
    Edwinb in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Ik verwacht niet dat de coax er binnen een paar jaar uitgaat, temeer omdat er dan toch eerst een grote inhaalslag op DIT gebied zal moeten plaatsvinden.
    driepinter in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:


  • hm_aapje
    antwoordde
    preload Heb je nog iets gehoord van de klantenservice inzake de coax aansluiting? Ben benieuwd.

    Verder is Delta de weg ingeslagen om coax uit te gaan faseren, zo werd mij verteld dat in de wijken waar nu glasvezel wordt aangelegd met de doelstelling heeft daar binnen twee jaar coax uitgefaseerd te hebben. Daarom denk ik ook dat de upgrade naar docsis 3.1 de laatste upgrade gaat zjin in het coax netwerk.
    In nieuwbouwwijken wordt al jaren geen coax meer aangelegd, daar doet men coax via glas dus daar zal de omschakeling ook veel sneller kunnen.

    Het zou mij inziens fijn zijn en Delta sieren hier duidelijkheid in te verschaffen
    hm_aapje in DELTA Digitale TV

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X