Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale TV coax en glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale TV coax en glasvezel

    Er lijkt her en der nogal onduidelijkheid te zijn over TV over coax en internet via Gasvezel.

    Momenteel zijn er drie combinaties die de rondte gaan
    - Internet + TV over coax
    - Internet + TV over glasvezel
    - Internet over glasvezel en TV over coax

    De eerste twee kom je regelmatig tegen op fora echter over de laatste optie bar weinig. Sommige Delta medewerkers zeggen dat dit niet kan, andere zeggen van wel.

    De vraag is dus, is de laatste optie mogelijk?
    Er zijn genoeg mensen die lekker de humax thuis hebben of een simpele CI+ module en helemaal geen zin hebben in dat nieuwe DIT kastje als je glasvezel afsluit, waaronder ikzelf. Uiteraard maak ik wel graag gebruik van de DeltaTV app op het tablet

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
    Er zijn genoeg mensen die lekker de humax thuis hebben of een simpele CI+ module en helemaal geen zin hebben in dat nieuwe DIT kastje als je glasvezel afsluit, waaronder ikzelf. Uiteraard maak ik wel graag gebruik van de DeltaTV app op het tablet
    Wacht het simpel af of er signaal blijft staan op de coax kabel met een glasvezel Flexpakket kun je altijd nog maandelijks de tv optie opzeggen.

    Maar volgens een verhaal in de PZC dus niet tegelijkertijd :

    https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/br-...jken~aec522b8/
    Laatst bewerkt door driepinter; 9 Sep 2020, 09:49.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

      Wacht het simpel af of er signaal blijft staan op de coax kabel
      Heb je helemaal gelijk in

      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      met een glasvezel Flexpakket kun je altijd nog maandelijks de tv optie opzeggen
      Dan komen ze vast het DIT kastje weer ophalen gok ik?


      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
        Dan komen ze vast het DIT kastje weer ophalen gok ik?
        Nee, dat moet je zelf terug sturen :

        Ik wil mijn apparatuur retour sturen

        Je hebt onze apparatuur in bruikleen. Bij opzegging moet je deze dus retourneren. Doe je dit niet of niet op tijd, dan brengen wij de vervangingswaarde in rekening op je factuur.

        Gebruik een stevige doos en stuur het retourformulier mee.

        Bewaar het verzendbewijs dat je van je postvervoerder krijgt. Dit is het bewijs dat je de apparatuur hebt teruggestuurd. Alvast bedankt voor je medewerking!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Je hebt onze apparatuur in bruikleen. Bij opzegging moet je deze dus retourneren. Doe je dit niet of niet op tijd, dan brengen wij de vervangingswaarde in rekening op je factuur.
          hmm, dan heb je in feite wel het appraatje gekocht ;-)

          Waarom men dan zegt "met gratis ontvanger", terwijl als je meer apparaten wilt je deze extra moet huren. Ergo je denkt dat de eerste ontvanger dus jouw eigendom is.
          Laatst bewerkt door hm_aapje; 9 Sep 2020, 12:44.

          Reageer


          • #6
            De optie Internet over glasvezel en TV over coax is niet mogelijk.
            Met de keuze voor een Glasvezel abonnement ga je ook over naar interactieve tv. Het kabelsignaal wordt dan uitgezet.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
              De optie Internet over glasvezel en TV over coax is niet mogelijk.
              Met de keuze voor een Glasvezel abonnement ga je ook over naar interactieve tv. Het kabelsignaal wordt dan uitgezet.
              Thanks voor het definitieve antwoord

              Zijn er misschien wel plannen voor in de toekomst? Immers TV kijken gaat weer van je bandbreedte af en zodra de DNS servers van Delta omvallen (DDOS bv) dan is het klaar met het feest. Dat terwijl met TV over coax zelden problemen zijn.

              Reageer


              • #8
                Op dit moment zijn hier nog geen plannen voor bekend. Maar ga dit wel als feedback doorgeven.

                Reageer


                • #9
                  Thanks Edwin, wat kan je vervolgens doen met alle smartcards die je bezit? Onderzetters?
                  Laatst bewerkt door hm_aapje; 9 Sep 2020, 17:23.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb een abo via Caiway en ben heel blij dat ik voor het normale tv kijken nog de COAX heb ipv de decoder.
                    de decoder gebruik ik alleen voor terugkijken/begin gemist. Maar het zal anders worden als de strategie volledig glasvezel wordt.

                    Maar ik vermoed zelf dat de strategie volledig op glasvezel gaat. Met tv stap je over, twee gratis decoders en een korting op je abo, je zult zien dat het snel gaat. En geen mogelijkheid terug omdat men nieuwe abonnementen op COAX dichtzet.

                    Het is zwaar koffiedik kijken, maar op den duur zie ik Ziggo het COAX netwerk overnemen.
                    Niet voor niets lopen de upgrades wel mee in de pas met Ziggo.
                    Of anders gezegd COAX wordt steeds minder interessant voor Delta, ze moeten dan twee netwerken onderhouden, terwijl het via 1 kan.
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 9 Sep 2020, 22:56.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      Ik heb een abo via Caiway en ben heel blij dat ik voor het normale tv kijken nog de COAX heb ipv de decoder.
                      de decoder gebruik ik alleen voor terugkijken/begin gemist.

                      Het is zwaar koffiedik kijken, maar op den duur zie ik Ziggo het COAX netwerk overnemen.
                      Wij gebruiken gewoon de delta app voor zeg maar uitzending gemist, naast opnemen.

                      Op de site van ZIGGO: Ook 97% van het Ziggo-signaal loopt via glasvezel. De laatste 3% komt via de coaxkabel je huis binnen.
                      Vergelijkbaar met Delta, grotendeels.
                      De uploadsnelheid is daardoor beperkt iets van 100Mbit/Sec Download kan (ook bij Delta) tot 1000MBit/Sec.
                      Is het laatste stukje ook glasvezel dan kunnen upload- en downloadsnelheid beide naar 1000MBit/Sec. Met mogelijkheden tot 10Gbit/Sec



                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                        De optie Internet over glasvezel en TV over coax is niet mogelijk.
                        Met de keuze voor een Glasvezel abonnement ga je ook over naar interactieve tv. Het kabelsignaal wordt dan uitgezet.
                        En telefonie via de kabel ?
                        Via de Delta App op tablet / tv.delta - samen met chromecast hebben we toch al in principe interactieve tv.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
                          En telefonie via de kabel ?
                          Daar het signaal van de kabel af gaat is er geen tv, internet en telefonie meer mogelijk.

                          Dit gaat dan allemaal over de glasvezel, de gehele coax kabel wordt dan in principe overbodig.

                          Zeg je glasvezel op, dan kan er weer signaal op de kabel worden gezet en kun je weer tv kijken, internetten en telefoneren
                          over de kabel.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                            Thanks Edwin, wat kan je vervolgens doen met alle smartcards die je bezit? Onderzetters?
                            Op het moment dat je kiest voor een DELTA Glasvezel aansluiting voor de doorgifte van tv en internet zijn deze niet meer te gebruiken onder het betreffende abonnement.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

                              Op het moment dat je kiest voor een DELTA Glasvezel aansluiting voor de doorgifte van tv en internet zijn deze niet meer te gebruiken onder het betreffende abonnement.
                              Duidelijk, maar als ik niet kies voor TV via glasvezel dan komt alsnog TV via coax te vervallen omdat ik voor internet via glasvezel kies?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X