Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Foutmelding E133-4

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Nee. Firmware is ook op orde.

    Reageer


    • #17
      Beste GIY,

      Is de storing E133-4 al verholpen?
      Zo ja, dan zijn we benieuwd naar wat de oplossing was.
      Zo nee, kun je dan een e-mail sturen naar [email protected] met een omschrijving van de storing en je klantnummer vermelden a.u.b.

      Reageer


      • #18
        Ik heb net een mail gestuurd met daar in wat informatie over de E133-4 foutmelding. Is het inmiddels gelukt?

        Reageer


        • #19

          Reageer


          • #20
            Is deze decoder rechtstreeks aangesloten op het Abonnee Overname Punt?
            Of maak je gebruik van splitters of verdeelstekkers?

            Zo ja, sluit de decoder eens rechtstreeks aan op het punt waar Delta je huis binnen komt.

            Reageer


            • #21

              Reageer


              • #22
                Rechtsreeks, dus zonder versterker, splitter etc.

                Reageer


                • #23
                  Monteur heeft een "splitter" gemonteerd om Internet en TV signaal te splitten. 1 kabel gaat naar mijn modem andere naar mijn versterker. De "splitter" was nodig omdat mijn signaal te sterk was waardoor modem constant op hol sloeg.
                  bij Delta
                  Foutmelding heb ik vanaf het begin van mijn abbo bij Delta. Delta wilde eerst mijn internet probleem oplossen omdat men dacht eerst dat signaal probleem ook deze foutmelding zou kunnen veroorzaken.

                  Blijft dus gissen. Ik heb geen technische mogelijkheden om TV decoder rechtstreeks aan te sluiten aan AOP. Delta heeft toen zelf aangegeven dat mijn signaal goed is gemeten van achter de versterker. Blijft de vraag waarom men niet bereid is om eerst (tijdelijk) een andere smartcard te leveren. Mij is uitgelegd dat als ik mijn decoder en kaart laten testen kan men alleen zien of iets werkt of niet werkt. Daar heb ik dus niks aan. Zolang het goed gaat dan werkt het. Dus testen lijkt mij kan alleen bij mij thuis plaatsvinden. Zo kan men bepalen of Smartcard of decoder het probleem is. Of misschien ligt het probleem in het Delta netwerk?

                  Reageer


                  • #24
                    De signaalsterkte of de signaalkwaliteit?

                    De signaalkwaliteit moet 100% zijn. De signaalsterkte hoeft met 51% nog geen probleem te zijn.

                    Om het signaal goed te testen moet er toch een rechtstreekse aansluiting gemaakt worden op de AOP en gebruik geen versterker. Als het signaal slecht is, dan maakt een versterker het alleen maar erger. Maar ik vermoed niet dat het signaal een probleem is.

                    Blijft de vraag waarom men niet bereid is om eerst (tijdelijk) een andere smartcard te leveren.
                    Omdat je smartcard niet het probleem is. Als je dat vermoed, dan zal je de kaart moeten testen op een andere locatie. Je kan ook langskomen bij ons op het hoofdkantoor in Middelburg, dan testen we hem hier of je kan de smartcard opsturen, maar dan duurt het wel even voordat die terug is.

                    Het is al een paar keer gezegd, het probleem lijkt in de decoder zelf te zitten. Dat is ook de uitkomst wanneer je dit stappenplan volgt.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #25
                      U geeft aan dat de smartcard niet het probleem is. Hoe weet u dat. Er is mij via Kalntenservice verteld dat een smartcard werkt of werkt niet. Men kan dus bij het testen niet uitsluiten dat er toch een probleem ergens zit. Ik kan soms uren genieten van tv kijken om vervolgens geconfronteerd te worden met een foutmelding die niet weg te krijgen is. Op dat moment zou er getest dient te worden maar s-avonds laat is niemand beschikbaar!
                      Blijft dus een welles nietjes spel. Trouwens Samsung - mijn decoder is SMT7140 - geeft ook niet thuis en verwijst me terug naar Delta!

                      Dercoder heeft in Ziggo gebied goed gewerkt. Derhalve heb ik ook Ziggo gevraagd of zij kunnen helpen. Decoder was toch in hun gebied aangeschaft. Ziggo verwees me naar Samsung. Daar zegt men is geen firmware / software beschikbaar. Weet iemand van Delta iets van deze decoder af? (Staat als een optie op uw website)
                      Bijvoorbeeld wie levert firmware / software voor deze decoder?

                      Reageer


                      • #26

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door GIY
                          Decoder heeft in Ziggo gebied goed gewerkt.
                          Ja maar dat is geen garantie dat de decoder vervolgens nooit meer stuk zal gaan. De gloeilamp in m'n woonkamer sprong gisteren ook kapot, terwijl hij het toch altijd gedaan heeft...

                          Betreffende de smartcard, ik heb in alle jaren dat ik dit werk nu doe nog nooit een smartcard gezien die defect ging door normaal gebruik. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar de kans is verwaarloosbaar klein. Daarnaast zeg je zelf dat je soms urenlang TV kan kijken.
                          Oorspronkelijk gepost door GIY
                          ...Ik kan soms uren genieten van tv kijken...
                          Conclusie, smartcard is niet defect.

                          Oorspronkelijk gepost door Mapje
                          Bijvoorbeeld wie levert firmware / software voor deze decoder? > de kabel maatschappij dus in dit geval Delta.
                          DELTA maakt geen firmware voor de decoders. Dat doet normaal gesproken de fabrikant. Ziggo heeft wel decoders uitgebracht met eigen software, maar dat zijn volgens mij andere decoders. Daarnaast zal de decoder dan ook niet even werken. Dan doet hij het helemaal niet.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #28
                            [quote=Mapje]Bijvoorbeeld wie levert firmware / software voor deze decoder? > de kabel maatschappij dus in dit geval Delta.

                            Die hebben daar eens speciaal service kanaal voor (Humax en Samsung).

                            Ok wat is de url van de service pagina?

                            Mijn firmware is van maart 2016 dus wie weet hoe ik dit kan verwijderen en Delta firmware installeren? Dan weet ik zeker dat Ziggo niks met mijn probleem te maken heeft.

                            Reageer


                            • #29
                              De kabel maatschappij verspreid als het goed is de laatste firmware update afkomstig van de fabrikant over de kabel.

                              Het updaten van een (Humax en Samsung) HD-PVR gaat dus niet over internet maar gewoon over de kabel zelf.

                              Het eruit krijgen is een ander verhaal ik gok, maar wie weet pakt hij het op als je alles naar fabrieksinstellingen terugzet en kun je vervolgens wel een (firmware) update uitvoeren ?

                              Reageer


                              • #30
                                Je had toch al aangegeven dat je de nieuwste software hebt.
                                Hoe ea gecontroleerd kon worden en de handleiding met pagina's had ik ook opgegeven.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X