Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

XGS-PON aanleg in Zeeland

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • XGS-PON aanleg in Zeeland

    Er komen steeds meer plaatsen waar gelijk XGS-PON wordt aangelegd dit zijn onder meer :

    Kapelle
    Kruiningen
    Hulst

    Deze mensen krijgen een ander modem de Nokia XS-2426G-A

    [EDIT]
    Antwoord FS.com :

    FS PON modules are available for Huawei, ZTE, and some generic niche brands
    Laatst bewerkt door driepinter; 7 Mar 2022, 18:18.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Er komen steeds meer plaatsen waar gelijk XGS-PON wordt aangelegd dit zijn onder meer :

    Kapelle
    Kruiningen
    Hulst

    Deze mensen krijgen een ander modem de Nokia XS-2426G-A

    Voor de vrije modemkeuze wordt dit dan een XGPON ONU SFP+

    https://www.fs.com/de-en/products/141198.html
    https://www.fs.com/de-en/products/141199.html
    Krijgt iedereen een ander modem, ook de bestaande netwerken die worden omgezet?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

      Krijgt iedereen een ander modem, ook de bestaande netwerken die worden omgezet?
      Dat zal wel moeten een Titanium/Platinum modem werkt echt niet op XGS-PON, maar dit gaat natuurlijk nog vele jaren kosten eer dat alles is omgezet.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

        Dat zal wel moeten een Titanium/Platinum modem werkt echt niet op XGS-PON, maar dit gaat natuurlijk nog vele jaren kosten eer dat alles is omgezet.
        Mijn netwerk is eind 2022 al aan de beurt en uit de berichtgeving begreep ik dat eind 2022 overal 8Gbps beschikbaar is.
        Ook Freedom Internet wacht hier op voor toegang.

        Ik ben zelf niet blij met omruil van de modems. De nieuwe kunnen niet in bridge.
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 4 Mar 2022, 12:33.

        Reageer


        • #5
          Beste mensen,

          Sinds deze week na veel inspanningen klant bij Delta glasvezel.
          Heb vanwege fouten bij de installatie, bij Delta ander Mac adres dan op modem stond, m'n modem moeten herstellen naar de fabrieksinstellingen. Gevolg, WPS staat uit.
          Krijg het met het knopje op het modem niet meer aan en online online inloggen op het modem kan prima, doch dan kun je WPS niet aanpassen...
          Volgens het boekje biedt Delta uitgerekend hierop geen service.
          Wie van jullie weet raad??

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
            Beste mensen,

            Sinds deze week na veel inspanningen klant bij Delta glasvezel.
            Heb vanwege fouten bij de installatie, bij Delta ander Mac adres dan op modem stond, m'n modem moeten herstellen naar de fabrieksinstellingen. Gevolg, WPS staat uit.
            Krijg het met het knopje op het modem niet meer aan en online online inloggen op het modem kan prima, doch dan kun je WPS niet aanpassen...
            Volgens het boekje biedt Delta uitgerekend hierop geen service.
            Wie van jullie weet raad??
            Ik zou juist zeggen wanneer alles is teruggezet naar fabrieksinstellingen werkt WPS zeker.

            Maar goed je kunt het altijd vragen via de Chat aan Delta

            Klantenservice | DELTA

            Reageer


            • #7
              Ja juist! Maar niet dus en via de chat weten ze het ook niet🤔

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Mijn netwerk is eind 2022 al aan de beurt en uit de berichtgeving begreep ik dat eind 2022 overal 8Gbps beschikbaar is.
                Ook Freedom Internet wacht hier op voor toegang.

                Ik ben zelf niet blij met omruil van de modems. De nieuwe kunnen niet in bridge.
                Dan moet je zeker geen glasvezel nemen met een snelheid > 1Gbps want dan krijg je een nieuw modem.

                En laten we wel wezen wie heeft dit eigenlijk nodig, blijf dan maar lekker op P2P met je huidige modem wat wel in bridge kan.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  blijf dan maar lekker op P2P met je huidige modem
                  P2P heeft niet zoveel met bridgemode te maken, omdat het uitwisselen van bestanden altijd via bepaalde poorten plaatsvindt. Die kun je in een modem/router openzetten. Het wordt echter wel een probleem als je in de configuratie van je modem/router ruimte te kort komt om poorten toe te voegen. In de praktijk en met de huidige modems is daar echter wel genoeg ruimte voor.

                  Ik neig zelf toch naar het afstappen van gebruik van eigen modem, waarbij ik het Delta modempoorten handmatig openzet (NAT) en de inkomende data doorzet naar een slimme router. Zo (i) blijf je altijd verzekerd van support van Delta en (ii) kun je, met behoud van instelling zo van kabelabo naar glasabo overstappen zonder dat je daarbij je eigen kabelmodem moet vervangen door een eigen glasvezelmodem.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Mar 2022, 13:29.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
                    Beste mensen,

                    Sinds deze week na veel inspanningen klant bij Delta glasvezel.
                    Heb vanwege fouten bij de installatie, bij Delta ander Mac adres dan op modem stond, m'n modem moeten herstellen naar de fabrieksinstellingen. Gevolg, WPS staat uit.
                    Krijg het met het knopje op het modem niet meer aan en online online inloggen op het modem kan prima, doch dan kun je WPS niet aanpassen...
                    Volgens het boekje biedt Delta uitgerekend hierop geen service.
                    Wie van jullie weet raad??
                    Hoe staan je wifi beveiligings/security mode instellingen? (schermafbeelding?)

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
                      Wie van jullie weet raad??
                      Een tweetal mogelijkheden na terugzetten naar fabrieksinstelling:

                      - WPS functie staat standaard uit -> inloggen op de modem/router en AANzetten

                      - Mogelijkheid dat als je het modem reset naar fabrieksinstelling, de firmware update opnieuw moet worden uitgevoerd. Daar zou net dat ontbrekende stukje WPS functionaliteit in kunnen zitten.

                      Vermeld bij modem/routervragen svp altijd het modem(type) en als het kan de firmwareversie.
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Mar 2022, 13:41.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Excuses. Ik zit nu dat ik de link er vergat bij te voegen.
                        gaat om dit model modem: Nokia XS-2426G-A

                        Ben nog niet in de gelegenheid geweest een screenshot te maken, dat zal ik vanavond doen!
                        En alvast veel dank voor jullie meedenken!

                        Reageer


                        • #13
                          Jeroen , kun je deze pagina voorzien van de handleiding voor Nokia XS-2426G-A ?
                          Geeft nu een 404 @ https://www.delta.nl/media/2563/delt...426g-a-r1a.pdf
                          Dan kan CEJHoekman ook weer verder. Bedankt!
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            De Nokia XS-2426G-A product guide :

                            https://fccid.io/2ADZRXS2426GA/User-...al-5099008.pdf

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              De Nokia XS-2426G-A product guide
                              Klasse, bedankt.
                              kan Jeroen ook weer vooruit
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X