Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

XGS-PON aanleg in Zeeland

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    En ik verwacht dat de ingezette prijsverlagingen en snelheidverhogingen per september weer verder gaan.

    T Mobile biedt 1 Gbps standaard al aan voor 40 euro.
    KPN heeft zelfs nu een aanbieding voor een half jaar lang glasvezel internet en tv voor 35 euro.
    Laatst bewerkt door driepinter; 9 Mar 2022, 09:59.

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

      KPN heeft zelfs nu een aanbieding voor een jaar lang glasvezel internet voor 35 euro, dus een tientje onder de Delta prijs.
      Ik las in Telecompaper dat Delta nu ook zonder vraagbundeling gaat aanleggen in drie plaatsen.

      Reageer


      • #33
        Hoe dan ook, ik blijf het schunnig vinden!

        Reageer


        • #34
          Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
          Hoe dan ook, ik blijf het schunnig vinden!
          Dat is dan tegen beter weten in, toch?

          Reageer


          • #35
            Wel, het is me aan de deur bij de verkoop héél anders voorgesteld. Inmiddels weten we beter, toen niet een ik probeer altijd nog wat vertrouwen in de mensen te hebben. Helaas deze deal is niet de juiste voor mij.

            Reageer


            • #36
              Misschien dat iemand op het XGS-PON netwerk met een Nokia modem nog eens kan testen of dit al wel IPv6 heeft :

              https://ipv6-test.com/

              En dan het resultaat svp hier plaatsen als het goed is moet alles groen zijn.

              Reageer


              • #37
                Not supported

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
                  Wel, het is me aan de deur bij de verkoop héél anders voorgesteld. Inmiddels weten we beter, toen niet een ik probeer altijd nog wat vertrouwen in de mensen te hebben. Helaas deze deal is niet de juiste voor mij.
                  DELTA levert verbindingen en daar zijn ze best goed in. De apparatuur in jouw thuisnetwerk vind ik echter meer je eigen zaak. Leuk dat ze van die mesh-punten leveren maar die hebben geen eigen kanaal voor de onderlinge communicatie. Daardoor ben je meteen de helft van je snelheid kwijt. En mede daarom garanderen ze alleen bekabelde snelheden.

                  Als je zelf investeert in goede apparatuur zul je het verschil merken, mits jouw mobiele apparaten het ook aankunnen, en - als de wifiset ook voor router speelt - je modem in bridge mode staat. 2 Mbit uploadsnelheid slaat natuurlijk nergens op maar ik weet niet of dat door de wifi komt of door je smartphone.

                  Ik begrijp je frustratie en weet dat er providers zijn die betere wifi-spullen leveren of verhuren. Doordat DELTA wifi-spul levert dat niet opgewassen is tegen hun snelheden heb je een halfbakken oplossing (dan kunnen ze beter geen wifi-spullen leveren toch?)

                  Reageer


                  • #39
                    Dat is zeker waar, Goeroe, maar dan nog hebben ze reclame gemaakt met uitstekende modem en Decos.
                    dan moeten ze dat niet doen.
                    Ik ga even afwachten wat er vrijdag uitkomt en afhankelijk daarvan ga ik ermee verder of ik cancel alles of als tussenoplossing een eigen goed modem met extra WiFi punten.
                    Overigens is dat Deco spul beslist oké! Het zit hem écht in het binnenkomende signaal en in onze wijk zijn er daar inmiddels helaas velen mee bekend. Veerhaven Kruiningen.
                    Ik houd jullie iig op de hoogte.

                    Reageer


                    • #40
                      Is het binnen komende signaal zo zwak op de glasvezel daar?

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
                        Het zit hem écht in het binnenkomende signaal en in onze wijk zijn er daar inmiddels helaas velen mee bekend.
                        Heb je het inmiddels dan ook via een netwerkkabel rechtstreeks op het modem getest? Welke snelheid haal je dan?

                        Reageer


                        • #42

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
                            Ik ga even afwachten wat er vrijdag uitkomt en afhankelijk daarvan ga ik ermee verder of ik cancel alles of als tussenoplossing een eigen goed modem met extra WiFi punten.
                            Theoretisch moet het aansluiten van een eigen modem op een XGS-PON kunnen.


                            XGSPON Glasvezelnetwerk
                            Het glasvezelmodem voor PON moet voldoen aan de volgende eisen:
                            • Aan te sluiten op Attema FTU = inclusief glasvezelkabel met geschikte “slede” voor in de Attema FTU en een SC/APC glasconnector.
                            • BB.247 gecertificeerd
                            • ITU-T G.984, ITU-T G.987, ITU-T G.988
                            • TR-156 & TR-247
                            • Voldoet aan de DELTA Fiber FTTH PON Interface Specification

                            Maar in de praktijk zal het toch lastig blijken te zijn en je wordt dan wel een soort van proefkonijn.


                            Reageer


                            • #44
                              Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
                              Wel, het is me aan de deur bij de verkoop héél anders voorgesteld. Inmiddels weten we beter, toen niet een ik probeer altijd nog wat vertrouwen in de mensen te hebben.
                              Dat siert u! Verkopers zijn helaas per definitie niet betrouwbaar.

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
                                Dat is zeker waar, Goeroe, maar dan nog hebben ze reclame gemaakt met uitstekende modem en Decos.
                                dan moeten ze dat niet doen.
                                Reclame is per definitie niet serieus te nemen als 'belofte.' Verkopers kunnen en mogen alles roepen en doen dat helaas ook. Het is een lagere mensensoort die het voor de goeien verziekt.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X