Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

XGS-PON aanleg in Zeeland

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Ja helaas komt dat nog altijd voor.
    toch is het wat betreft de Decos wel waar, dat spul werkt uitstekend!
    Heb ze even op m'n oude 100 Mbps via NLEx aangesloten en de WiFi is buitengewoon goed qua signaal en stabiliteit!
    Wanneer nu het goede signaal op m'n modem binnenkomt zou ik dus alsnog een volledig tevreden klant kunnen worden🤔😎🙏🏻

    Reageer


    • #47
      Is je netwerkkabel wel verbonden met gigabit (1000 Mbps) en niet met 100 Mbps? Je kunt dat terugvinden in de eigenschappen of status van de netwerkadapter.

      Reageer


      • #48
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

        Is je netwerkkabel wel verbonden met gigabit (1000 Mbps) en niet met 100 Mbps? Je kunt dat terugvinden in de eigenschappen of status van de netwerkadapter.
        Dank je wel voor het meedenken! Ja, dat is goed. De monteur is tussen de middag geweest, aardige en correcte kerel, die zei dat ik de installatie netjes gedaan had en ook goed gedaan had. Gaf gevraagd én ongevraagd advies, een voorbeeld van hoe het dus kan en hoort.
        Mijn snelheid hebben ze nu aangepast naar 400 Mbps, die haal ik ook met gemak via de netwerkkabel, zowel mijn mijn oude als nieuwe kabel; die nieuwe kreeg ik van hem erbij en vond ik toch wel tof!
        Met de WiFi haal ik echter niet de snelheid, ik kom zelfs niet boven de 100 uit nu, terwijl mijn nVidia kaart 1200 Mbps aankan. Dus daar moet ik wellicht toch wat op verzinnen, want met mijn mobiel haal ik ook max. 200 Mbps terwijl die 600 aankan en ik ook nog op 5Ghz band zit dan. Nu weet ik wel dat WiFi minder snel is, maar dan nog, mijn verbinding via koper haalde ik met gemak de 97 via WiFi, dus het kán wel.
        Ik overweeg toch ook een ander modem, maar feitelijk zou dan niet nodig moeten zijn.

        Dan, dat Bridgen, da's alleen voor bekabeld toch? Kan ik dan b.v. poort 1+2 samen voegen en de stekker van mijn kabel in poort 1 of 2?
        Ik wil dat wel eens proberen n.l.

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht

          Dan, dat Bridgen, da's alleen voor bekabeld toch? Kan ik dan b.v. poort 1+2 samen voegen en de stekker van mijn kabel in poort 1 of 2?
          Ik wil dat wel eens proberen n.l.
          Bridge is een instelling in je modem (of een omruil van het modem). Het idee is dat je geen twee routers achter elkaar hebt. Dat heeft niets te maken met bekabelde aansluitingen.
          Bridge hoeft niet per se, je kunt ook je TP-Link in Accesspoint modus zetten via de app. Dan blijft het modem zelf de routerfunctie (vertaling van interne naar externe ip-adressen) doen.

          Reageer


          • #50
            Ah ik snap het. Dan kan ik ook de WiFi op het modem uitzetten en de tp in Port 1 zetten, dan is het modem alleen een kabel modem. Of zie ik nu iets ouder het hoofd?

            Reageer


            • #51
              Oorspronkelijk gepost door CEJHoekman Bekijk bericht
              Ah ik snap het. Dan kan ik ook de WiFi op het modem uitzetten en de tp in Port 1 zetten, dan is het modem alleen een kabel modem. Of zie ik nu iets ouder het hoofd?
              Wifi-punten aansluiten | DELTA Fiber Nederland BV

              Alleen staat de Nokia XS-2426G-A er nog niet bij in de handleiding.

              Reageer


              • #52
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Misschien dat iemand op het XGS-PON netwerk met een Nokia modem nog eens kan testen of dit al wel IPv6 heeft :

                https://ipv6-test.com/

                En dan het resultaat svp hier plaatsen als het goed is moet alles groen zijn.
                Ipv6 komt voorlopig nog niet,heb dit weekend nog contact gehad met Delta....

                Reageer


                • #53
                  dit is mijn snelheid...

                  Reageer


                  • #54
                    Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht
                    dit is mijn snelheid...

                    Welke snelheid? ;-)

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door jquist Bekijk bericht

                      All bekent wanneer Tholen aan de beurt is met het aanleggen van XGS-PON.
                      Vandaag staat er meer op :

                      Glasvezel Tholen | Supersnel glasvezel | DELTA

                      Reageer


                      • #56
                        Is het niet zo dat met XGS PON je 1 glasvezelverbinding deelt met de hele buurt? Dus zeg maar het principe dat momenteel ook geldt met de coax?

                        Reageer


                        • #57
                          Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
                          Is het niet zo dat met XGS PON je 1 glasvezelverbinding deelt met de hele buurt? Dus zeg maar het principe dat momenteel ook geldt met de coax?
                          Ja dat klopt maar dat gebeurt bij KPN ook.

                          Reageer


                          • #58
                            Ik zie wanneer ik een postcode check bij glasvezel doe dat in nog op te leveren gebieden in Zeeland de 8Gbps optie al mogelijk te bestellen is. zoals in Tholen, Heinkenszand enz.

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Ik zie wanneer ik een postcode check bij glasvezel doe dat in nog op te leveren gebieden in Zeeland de 8Gbps optie al mogelijk te bestellen is. zoals in Tholen, Heinkenszand enz.
                              Voor allemaal: wacht sowieso met bestellen, mogelijk komen er deze of volgende maand nieuwe snelheden en prijzen voor glasvezel.
                              Tip van de helpdesk.

                              Reageer


                              • #60
                                Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
                                Is het niet zo dat met XGS PON je 1 glasvezelverbinding deelt met de hele buurt? Dus zeg maar het principe dat momenteel ook geldt met de coax?
                                Maar daar merk je alleen wat van als iedereen tegelijk de lijn vol trekt. En dat gebeurt bijna niet.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X