Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

2022 Eigen modemkeuze

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht

    Hoe erg het is hangt er voor mij persoonlijk af hoe goed het bijgeleverde Glasvezel Modem functioneert qua WiFi & andere prestaties.
    Ik vind het om eerlijk te zijn merkwaardig, Dat je bij aanschaf van een glasvezel abonnement kan kiezen voor een “ Gratis “ Mesh Deco Setje.
    Gezien eerdere berichtgeving op het web kan het apparaatje niet in Bridge modus & is de WiFi verbinding erg zwak.
    Dit doet pijn als je ruim 70/80 euro per maand betaalt.
    Ik zie de bui zwaar hangen dat ze dit op de 28e rond hebben maar prima….
    Ik heb zelf een modem die in bridge kan met een eigen router. Geen probleem.
    Wifimodem kun je ook wifi uitzetten en router aanknopen.

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90

      Jij hebt dan waarschijnlijk het zakelijke abonnement gekozen ?
      & Als de WiFi uitgezet word op het modem levert dit geen problemen?
      Nee. Ik ken beide situaties, mekpak en het wifimodem

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        In verband met de aankomende eigen keuzemogelijkheid per 2022
        Vanaf 28 januari: vrije modemkeuze in Nederland, dit is de stand van zaken
        Delta en Caiway geven aan nog bezig te zijn met de implementatie en op dit moment nog geen concrete informatie te kunnen geven.
        @ https://nl.hardware.info/artikel/102...tand-van-zaken
        @ https://tweakers.net/nieuws/184920/a...n-werking.html
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Jan 2022, 11:57.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #34
          Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90
          Het blijft jammer dat er vanuit Delta zelf nog niks naar buiten komt
          Delta zal zich, net zoals VodafoneZiggo, nog beraden hoe dit aan te pakken.
          De ACM stelt dat de consument verantwoordelijk is voor de deugdelijkheid van de apparatuur, maar dat de provider mag ingrijpen wanneer daardoor netwerkverstoringen dreigen. De provider mag onveilige modems of instellingen dus wel degelijk weigeren. Houd dus het geleverde modem van provider altijd bij de hand: eerst vervangen en dan pas support (...).
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #35
            Deltafiber is met bijna alles altijd de laatste. Behalve met prijsverhogingen.

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90
              Als je het Mesh-Setje zou gaan gebruiken in welke stand moet je het dan zetten? & Moet de WiFi op het Glasvezel Modem worden uitgezet?
              Er zijn hierover legio topics geschreven, zie @
              https://www.zeelandnet.nl/forum/sear...esh+wifi%22%7D
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #37
                Het is duidelijk nog " werk in uitvoering " want Ziggo en Delta staan er nog niet bij maar dit is een lijst van AVM

                https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/

                Op dit moment is de lijst dus geschikt voor DSL en Glasvezel.
                Laatst bewerkt door driepinter; 20 Jan 2022, 11:51.

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90

                  Delta staat er inderdaad nog niet bij wat een verassing, ik ben er ook bang voor dat ze dit niet 123 geregeld hebben.
                  Misschien wel jaren? , ik zie ook mensen met succes verhalen omtrent de ( https://www.routershop.nl/tp-link-mc...SAAEgIUN_D_BwE ) Alleen is 📺 soms een dingetje en eigenlijk ook best omslachtig zo helaas…
                  Iemand hier ervaringen mee? Of moet je straks toch heel huis volhangen met Mesh setjes.
                  Ik weet dat GoeRoe dit gebruikt maar je Nighthawk router moet wel VLAN (100) ondersteuning bieden.

                  Deze truuk gaat alleen op voor AON glasvezel en niet voor PON glasvezel.

                  Er is een apart (sticky) topic hierover :

                  https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...-alternatieven

                  Reageer


                  • #39
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Ik weet dat GoeRoe dit gebruikt maar je Nighthawk router moet wel VLAN (100) ondersteuning bieden.

                    Deze truuk gaat alleen op voor AON glasvezel en niet voor PON glasvezel.
                    Ik gebruik die inderdaad met AON. Waarom hij met PON niet zou werken weet ik niet, misschien omdat XGS-PON boven de Gbit uitkomt en dat je dan een andere converter nodig hebt als je meer dan 1 Gbit wil gebruiken.
                    Ik heb namelijk de SFP module uit het modem overgeplaatst in de MC220L, en omdat SFP een standaard is past-ie ook.
                    driepinter waarom werkt de MC220L niet met (XGS-)PON?

                    Daarnaast heeft DELTA voor zover ik weet nog niet de gegevens gepubliceerd waarmee je telefonie op een eigen router zou kunnen instellen.

                    Reageer


                    • #40
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                      Ik gebruik die inderdaad met AON. Waarom hij met PON niet zou werken weet ik niet, misschien omdat XGS-PON boven de Gbit uitkomt en dat je dan een andere converter nodig hebt als je meer dan 1 Gbit wil gebruiken.
                      Ik heb namelijk de SFP module uit het modem overgeplaatst in de MC220L, en omdat SFP een standaard is past-ie ook.
                      driepinter waarom werkt de MC220L niet met (XGS-)PON?

                      Daarnaast heeft DELTA voor zover ik weet nog niet de gegevens gepubliceerd waarmee je telefonie op een eigen router zou kunnen instellen.
                      Wat ik er van begrijp is of het is een media converter bij AON en een ONT bij PON, een andere keuze is er volgens mij niet.

                      De pagina voor de vrije modemkeuze is er idd nog niet maar ik mocht ik hem zien dan zal ik het zeker hier melden.

                      Reageer


                      • #41
                        Zie de nieuwe reactie van Genexis :

                        Vanaf 28 januari: vrije modemkeuze in Nederland, dit is de stand van zaken -Update - Glasvezel (reactie Genexis) - Hardware Info

                        Reageer


                        • #42
                          Zou er dan een nieuw soort Genexis ding komen?

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                            Zou er dan een nieuw soort Genexis ding komen?
                            Nee volgens mij niet, maar dat is wel een bevestiging dat een eigen PON modem nog niet meevalt.

                            Reageer


                            • #44
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                              Nee volgens mij niet, maar dat is wel een bevestiging dat een eigen PON modem nog niet meevalt.
                              Dan zorgen ze maar dat het meevalt, 🥸 ben er bang voor dat het lang lang lang duurt voordat er een oplossing is.

                              Reageer


                              • #45
                                Het zal mij benieuwen of dit een vrijdag bij Delta ook het geval is :

                                Ziggo niet op tijd klaar voor eigen keuze internetmodem | Totaal TV

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X