Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

2022 Eigen modemkeuze

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Ik denk een hele slimme keuze.
    Persoonlijk nog geen ervaring met deze modem/router maar wellicht kun je hier verder mee (mbt ontgrendelen!):

    @ https://nl.avm.de/service/knowledge-...-configureren/ @ https://nl.avm.de/producten/fritzbox...530-fiber-aon/ en onderliggende links

    Succes, laat even weten hoe je e.e.a. hebt opgelost (misschien in een nieuw topic 'F!box 5530 Installatie' oid (ik denk maar even mee)).
    Bedankt voor de 2 links. Die had ik al in mijn map favorieten staan. Altijd handig om de procedures bij de hand te hebben.

    Zie dat de 5530 Fiber €20 goedkoper is bij Amazon dan Reichelt. Denk dat ik bij Amazon de aankoop maar ga doen.

    De helpdesk van Delta (na lang wachten) aan de lijn gehad en die vertelde dat het voor de monteur geen probleem zou zijn om de Fritzbox te installeren ipv de geleverde Genexis. Dat vond ik wel soepel, alleen nu even afwachten of het in de praktijk ook zo gaat werken. Zal over de schouder van de monteur meekijken wat er gebeurd.
    De afspraak moet ik nog maken en ben benieuwd op wat voor termijn het uitgevoerd kan worden. Zie de levertijd bij Amazon op 22-02 staan. Dus installatie zal ik plannen na deze datum. Kan dus nog even duren.

    Reageer


    • #62
      Oorspronkelijk gepost door VeneW Bekijk bericht
      Kan dus nog even duren.
      Toch nog even een tip: als je iets bij Amazon koopt, altijd even nakijken wie het modem werkelijk levert. Amazon is meestal de 'man in the middle' waarbij merken onder de Amazon branding verkopen. Als dat het geval is, moet je altijd registreren voor garantie bij het bedrijf waar het modem werkelijk vandaan komt om zo ook garantie te kunnen claimen. Mocht er iets niet goed zijn met de hardware dan kun je het via Amazon retourneren (hele goede refund service waarbij je e.e.a. in de originele verpakkingen moet terugsturen).
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 13 Feb 2022, 00:19.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #63
        Dan moet er dus naast de normale AON versie ook een Genexis GPON bestaan, en wordt blijkbaar niet alleen het Nokia modem hiervoor gebruikt.


        Ben benieuwd.

        Reageer


        • #64
          Zal eens in de gebrachte doos kijken of ik iets kan vinden wat wijst op Genexis GPON.

          Reageer


          • #65
            Nee, niets te zien wat op GPON of AON zou lijken. Het is de Genexis Platinum 7840. Vindt op internet ook geen aanwijzingen of het AON of een GPON apparaat is. Ik ga er maar vanuit dat de helpdesk het goed heeft en dat het een GPON signaal betreft.
            Bedankt voor de tip dat Amazon vaak als doorgeefluik fungeert. Goedkoop staat ook weleens voor miskoop. Ik snuffel nog wat verder in Duitsland. Mijn VPN verbinding op een Duitse server zetten en dan komen we vast wel een paar leuke sites tegen.

            Reageer


            • #66
              Oorspronkelijk gepost door VeneW Bekijk bericht
              Nee, niets te zien wat op GPON of AON zou lijken. Het is de Genexis Platinum 7840. Vindt op internet ook geen aanwijzingen of het AON of een GPON apparaat is. Ik ga er maar vanuit dat de helpdesk het goed heeft en dat het een GPON signaal betreft.
              Bedankt voor de tip dat Amazon vaak als doorgeefluik fungeert. Goedkoop staat ook weleens voor miskoop. Ik snuffel nog wat verder in Duitsland. Mijn VPN verbinding op een Duitse server zetten en dan komen we vast wel een paar leuke sites tegen.
              Platinum 7840 is P2P, dus AON. Heel veel info op het tweakers Delta en Caiway forum.

              https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2074552

              https://gathering.tweakers.net/forum...ages/1917770/0

              Tot ziens daar!

              Reageer


              • #67
                Ik lees echter in een topic Glasvezel Delta en/of KPN van 18 jan. jl. dat Driepinter schrijft:

                Dat geloof ik echt niet, het Delta Fiber netwerk zal echt niet over de KPN glasvezel gaan (of omgekeerd).
                Er kunnen dus twee aansluitingen in de meterkast komen groen Delta Fiber en rood KPN.
                zie ook dit topic voor info.
                Er komt bij dat KPN GPON gebruikt en Delta Fiber AON dat zijn twee verschillende systemen.

                Nu ga ik toch sterk twijfelen of de helpdesk het juist heeft dat ik GPON ga krijgen. Andere schrijven dus dat Delta Fiber met AON werkt.

                Reageer


                • #68
                  Voor zover ik weet levert Delta twee glasvezel modem types :

                  Genexis Platinum 7840 (AON)

                  Nokia XS-2426G-A (XGS-PON)

                  Wanneer je het modem in Duitsland bestelt krijg je het zowel met een AON als GPON module dus geschikt zal het zijn, maar het is misschien een omweg.

                  Reageer


                  • #69
                    Ja, ik ga toch steeds meer denken dat Delta Helpdesk het verkeerd had en dat het toch AON moet zijn. Eucalypta bedankt voor links naar Tweakers. Daar staat na wat scrollen inderdaad heel wat berichten over het zelfde onderwerp.
                    Driepinter het klopt dat bij de 5530 Fiber in Duitsland beide insteekmodules AON en GPON in de doos zitten. Dus altijd goed. Maar als het AON is kan ik deze ook net zo goed bij Fritzshop kopen daar zit dan wel alleen de AON module in.
                    Zal aankomende week eens binnen lopen bij de Delta winkel in Middelburg.

                    Reageer


                    • #70
                      VeneW je kunt de SFP uit het modem (wat jij de insteekmodule noemt) overzetten in je eigen router. Als er al een in de doos zit is het natuurlijk prima, maar mocht dat problemen geven dan moet dit ook werken.

                      Reageer


                      • #71
                        XGSPON is 10Gbps, GPON is 2,5 Gbps. Dat is niet hetzelfde denk ik.

                        Reageer


                        • #72
                          Ik heb inmiddels ook email contact met Fritzshop. Ben daar zeer tevreden over. (nee, ik heb daar geen aandelen in ) Snelle en uitgebreide reactie op je vraag. Daar kan Delta nog wat van leren.
                          Zij corrigeren het bericht wat Driepinter 2 dagen geleden schreef dat een Genexis Paltinum 7840 AON moet zijn. Fritzshop schrijft het volgende:

                          Hierbij een voorbeeld van een PON-glasmodule welke bij een Genexis 7840 was geleverd: Genexis 99618002 SGE20-D6I-34GX.


                          Op de aan mij geleverde Genexis router zit aan de achterkant een klepje maar die is verzegeld. Daaronder moet de insteekmodule zitten. Ik wil de verzegeling niet verbreken, want ik verwacht dat de monteur daar moeilijk over gaat doen.
                          Maar ik ben er inmiddels voor 99% zeker van dat het een AON signaal moet zijn wat bij mij binnen komt.
                          Dus ik bestel bij Fritzshop een 5530 AON en laat die rechtstreeks zetten op het FTU kastje. Dus zonder tussenkomst van een Delta modem/router die dan in bridgemodus zou moeten staan. Scheelt weer plek in de meterkast (ja, ik weet het de meest slechte plek voor een wifi-zender. Zal tzt eens kijken naar uitbreiding met een mesh systeem.) en weer een apparaat minder die stroom verbruikt.

                          Reageer


                          • #73
                            https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ helpt niet?

                            Reageer


                            • #74
                              Zeeuwse90
                              Dit is voor Freedom :

                              https://freedom.nl/helpdesk/telefoonnummer-instellen-en

                              Ik zelf heb FRITZ!OS: 07.29 - Version up to date

                              Dus misschien moet je eerst nog een (Firmware) update doen

                              Firmware-versie is lager dan 7.20

                              In stap 5 staat

                              DTMF transmission: Verander Automatic in RTP/In-band


                              Wie weet helpt het ?
                              Laatst bewerkt door driepinter; 17 Feb 2022, 08:38.

                              Reageer


                              • #75
                                Je telefoonnummer wordt dan +311181234567 (dus zonder voorloop nul)

                                Net nummer zou ik gewoon 0118 invullen.


                                Omdat je bij de eigen modem keuze zelf verantwoordelijk bent voor de updates is het handigst om hem op automatisch te zetten.
                                Bijgevoegde bestanden

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X