Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

2022 Eigen modemkeuze

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Het zal mij benieuwen of dit een vrijdag bij Delta ook het geval is :

    Ziggo niet op tijd klaar voor eigen keuze internetmodem | Totaal TV
    https://tweakers.net/nieuws/192498/z...o-netwerk.html

    Donderdag komt Delta met de gegevens volgens bijgaande link
    Laatst bewerkt door Willem1980; 26 Jan 2022, 18:34.

    Reageer


    • #47
      Zo te zien zijn de instellingen bekend :-)

      Incl. het XGS-Pon netwerk.
      Zie:
      https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

      Reageer


      • #48
        Of hij precies geschikt is durf ik niet te zeggen maar hij voldoet wel aan de gewenste ITU-TG.9807.1 standaard :

        Compatible XGSPON ONU SFP+ 1270nm-TX/1577nm-RX 9.953G-TX/9.953G-RX
        Laatst bewerkt door driepinter; 2 Feb 2022, 08:39.

        Reageer


        • #49
          Dit is er tot nu toe bekend :

          https://nl.avm.de/service/knowledge-...-configureren/

          Reageer


          • #50
            Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90
            Die had ik al gezien thnx 👍 Volgens Avm is er dus wel een ontgrendeling nodig dmv het Mac adres ?
            Als ik het zo zie op de Site van Delta niet… ?
            Dat is juist, ontgrendeling zal voor GPON zijn.

            Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90
            ( VLAN-ID en PBit ? VLAN = dus 100 ) wat is PBit en is dit nodig?
            ( ONT installatie-id nodig ? ) of niet nodig.
            Pbit zegt mij helemaal niets, ik denk dat het iets voor GPON is

            ONT installatie-id is wel voor GPON dus niet van toepasssing.


            Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90
            & Hoe zit het met DIT ? 📺 Moet daar nog wat voor ingevuld worden ergens of is het alleen de UTP kabel in poort 2?
            Telefonie is zover ik het begrijp SIP, en die gegevens zouden wel vanuit Delta moeten komen.
            DIT zit net als internet gewoon op VLAN 100.

            Ik denk dat het verstandigst is dit uit te stellen en af te wachten totdat AVM de Handleiding voor Delta publiceert ik zal vanavond nog wel een aantal screenshots voor je maken.

            Reageer


            • #51
              Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90

              Super man dankjewel 🙏!
              Ga in je browser naar : http://fritz.box

              voer je paswoord in


              Ga naar : Internet > Account information

              Selecteer : DSL or Fiber optic modem > Other internet service provider > Delta Fiber

              Account information > No

              Vul je downstream en upstream in

              Ga dan naar : Change Connection settings

              Vul VLAN-ID in : 100

              Telefonie is niet mijn expertise dan kun je beter GoeRoe of Webkabouter vragen.
              Bijgevoegde bestanden
              Laatst bewerkt door driepinter; 17 Feb 2022, 16:02.

              Reageer


              • #52
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                Telefonie is niet mijn expertise dan kun je beter GoeRoe of Webkabouter vragen.
                Zoals in de DELTA uitleg over een eigen modem staat moet je die gegevens van de klantenservice ontvangen.

                Reageer


                • #53
                  Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90

                  Als ik het goed begrijp is SIP voor VOIP telefonie, ik heb thuis een SL450A Dect die momenteel nu verbonden is met een Analoog kabeltje in t glasmodem ding.
                  Antwoord is van Delta even wachten wat die precies zeggen maar volgens mij moet dit geen probleem zijn in combinatie met Fritz? 🤔🤓
                  Er is nog een hack mogelijk. Verbind de analoge poort van de Fritz met de analoge poort van het modem. Daarna kun je je Dect toestel aanmelden op de Fritz. Deze zal dan uitbellen via de analoge poort.
                  Natuurlijk is het netter om rechtstreeks de SIP-gegevens in de Fritz in te vullen. Dan heb je ook de signalering van SIP en niet met een conversie naar analoog. Bovendien heb je dan misschien een hogere gesprekskwaliteit.
                  Ik meen gelezen te hebben dat je de SIP pakketgrootte in de Fritz op 20ms moet instellen in de Fritz, dit is niet de standaardinstelling maar kan wel nodig zijn voor een stabiele verbinding.

                  Reageer


                  • #54
                    Nee dat staat wel in de Delta Handleiding
                    Bijgevoegde bestanden

                    Reageer


                    • #55
                      Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90
                      Thnx ^ heb ik er over heen gelezen
                      Helaas het Handboek is enkel in het Duits te vinden :

                      Handbuch FRITZ!Box 5530 (avm.de)
                      Laatst bewerkt door driepinter; 11 Feb 2022, 19:15.

                      Reageer


                      • #56
                        Jawel, maar het officiële handboek is de meest uitgebreide vorm van documentatie.

                        Deze staat alleen op internet maar zit niet in de doos.

                        Reageer


                        • #57
                          Beste allen,
                          Ik ben nieuw op dit forum maar volg al wel langere tijd jullie schrijven. Heb er al veel van opgestoken met dank.
                          Delta heeft bij mij glasvezel aangelegd tot in de meterkast met FTU kastje. Nu moet ik een afspraak maken voor een monteur voor verdere installatie. Ivm de vrije modem keuze wil ik niet de geleverde Genexis laten installeren maar de Fritzbox 5530 Fiber. Volgens Fritzshop is deze nog niet leverbaar in Nederland. Contact gehad met AVM helpdesk en die adviseerde mij er een in Duitsland te kopen. Na aanschaf taal te wijzigen in Nederlands. En daar zit een AON en GPON insteekmodule bij. Volgens Delta helpdesk is mijn aansluiting GPON. Dus dat gaat goed komen.
                          Mijn vraag is moet hier nog een extra kabel bij kopen voor het koppelen ? In de doos zit een glasvezelkabel set Groen-Groen (4 mtr.). Volgens mij is die goed want dit is een SC/APC kabel. Dit zie ik nml staan bij Delta:
                          P2P Glasvezelnetwerk
                          Het glasvezelmodem voor P2P moet voldoen aan de volgende eisen:
                          • Aan te sluiten op Attema FTU = inclusief glasvezelkabel met geschikte “slede” voor in de Attema FTU en een SC/APC glasconnector.
                          Maar ik twijfel echter of het een glasvezelkabel blauw-groen met koppelblok moet zijn ? Zouden jullie mij hier over kunnen adviseren. Zijn er nog andere "valkuilen" waar ik op moet letten ? Bij voorbaat dank.
                          Laatst bewerkt door VeneW; 12 Feb 2022, 15:35.

                          Reageer


                          • #58
                            Oorspronkelijk gepost door VeneW Bekijk bericht
                            Zijn er nog andere "valkuilen" waar ik op moet letten ? Bij voorbaat dank.
                            Ik denk een hele slimme keuze.
                            Persoonlijk nog geen ervaring met deze modem/router maar wellicht kun je hier verder mee (mbt ontgrendelen!):

                            @ https://nl.avm.de/service/knowledge-...-configureren/ @ https://nl.avm.de/producten/fritzbox...530-fiber-aon/ en onderliggende links

                            Succes, laat even weten hoe je e.e.a. hebt opgelost (misschien in een nieuw topic 'F!box 5530 Installatie' oid (ik denk maar even mee)).
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Feb 2022, 14:53.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door VeneW Bekijk bericht
                              Beste allen,
                              Ik ben nieuw op dit forum maar volg al wel langere tijd jullie schrijven. Heb er al veel van opgestoken met dank.
                              Delta heeft bij mij glasvezel aangelegd tot in de meterkast met FTU kastje. Nu moet ik een afspraak maken voor een monteur voor verdere installatie. Ivm de vrije modem keuze wil ik niet de geleverde Genexis laten installeren maar de Fritzbox 5530 Fiber. Volgens Fritzshop is deze nog niet leverbaar in Nederland. Contact gehad met AVM helpdesk en die adviseerde mij er een in Duitsland te kopen. Na aanschaf taal te wijzigen in Nederlands. En daar zit een AON en GPON insteekmodule bij. Volgens Delta helpdesk is mijn aansluiting GPON. Dus dat gaat goed komen.
                              Mijn vraag is moet hier nog een extra kabel bij kopen voor het koppelen ? In de doos zit een glasvezelkabel set Groen-Groen (4 mtr.). Volgens mij is die goed want dit is een SC/APC kabel. Dit zie ik nml staan bij Delta:
                              P2P Glasvezelnetwerk
                              Het glasvezelmodem voor P2P moet voldoen aan de volgende eisen:
                              • Aan te sluiten op Attema FTU = inclusief glasvezelkabel met geschikte “slede” voor in de Attema FTU en een SC/APC glasconnector.
                              Maar ik twijfel echter of het een glasvezelkabel blauw-groen met koppelblok moet zijn ? Zouden jullie mij hier over kunnen adviseren. Zijn er nog andere "valkuilen" waar ik op moet letten ? Bij voorbaat dank.
                              Ik ben uiteraard ook benieuwd naar je bevindingen want met GPON ben je vast en zeker één van de eersten die dit probeert op het DFN.

                              De XGS-PON module is echter op dit moment niet leverbaar in Nederland want hiernaar heb ik vorige week nog navraag gedaan.

                              Wie weet dat het bij dit Duits postorder bedrijf wel lukt (1x FRITZ!SFP GPON) :

                              AVM FB FON W5530: FRITZ!Box 5530 Fiber glasvezelrouter bei reichelt elektronik
                              Laatst bewerkt door driepinter; 12 Feb 2022, 18:15.

                              Reageer


                              • #60
                                Ja, klopt de 5530 AON is gewoon te koop maar de GPON (nog) niet.
                                Ik had bij Amazon gekeken. https://www.amazon.nl/AVM-20002960-g.../dp/B08RB83RZ4.
                                Maar zal de link van Driepinter ook eens gaan bestuderen.


                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X