Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

2022 Eigen modemkeuze

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 2022 Eigen modemkeuze

    [Fritz!box 6660]

    Beste Delta klantenservice,
    In verband met de aankomende eigen keuzemogelijkheid per 2022 zou ik willen weten of ik een nieuwe kabelmodem kan testen voor jullie.
    @ https://nl.avm.de/producten/fritzbox...ox-6660-cable/
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 21 Dec 2021, 11:28.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Prima idee, als je ook aub tezijnertijd dan je bevindingen hier op het forum wil delen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      [Fritz!box 6660]

      Beste Delta klantenservice,
      In verband met de aankomende eigen keuzemogelijkheid per 2022 zou ik willen weten of ik een nieuwe kabelmodem kan testen voor jullie.
      Ben je ook automatisch teleurgesteld als ze je niet laten testen? Fritz is een A-merk en daarmee duurder, wat zeggen de ervaringen tot nu over het door Delta investeren in de betere hardware? Wel een mooi ding!
      Laatst bewerkt door Koeba; 21 Dec 2021, 12:31.

      Reageer


      • #4
        Zijn er ook modems voor glasvezel ivm vrije modemkeuze?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Basboer Bekijk bericht
          Zijn er ook modems voor glasvezel ivm vrije modemkeuze?
          Ja hoor van FRITZ!Box, Draytek, Microtik enz.

          Glasvezel Archives - DrayTek
          MikroTik Routers and Wireless - Products
          Laatst bewerkt door driepinter; 22 Dec 2021, 08:50.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Basboer Bekijk bericht
            Zijn er ook modems voor glasvezel ivm vrije modemkeuze?
            Jazeker, kijk eens @ https://fritzshop.nl/fritzbox/1155-f...530-fiber.html

            Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst even op onderzoek gaat (GiyF). Dit soort vragen hoeven we alleen maar in te koppen
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Prima idee, als je ook aub tezijnertijd dan je bevindingen hier op het forum wil delen.
              Natuurlijk, daar doen we het voor. Moet echter wel eerst accoord krijgen van DFN omdat er een aantal settings zijn die, icm een directe aansluiting, handmatig moeten worden ingesteld.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                Ben je ook automatisch teleurgesteld als ze je niet laten testen?
                Neen hoor, niet teleurgesteld. Alle opties staan wat mij betreft open.
                Als ik maar weet hoe lang het duurt voordat kabelaars over kunnen stappen op glas. Voor twee jaartjes ga ik die investering niet doen.

                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  [Fritz!box 6660]In verband met de aankomende eigen keuzemogelijkheid per 2022 zou ik willen weten of ik een nieuwe kabelmodem kan testen voor jullie
                  Heel verrassend moet ik op dit initiatief terugkomen, in ons dorp krijgen we binnenkort glasvezel, zie @
                  https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...l-aanleggen-in

                  In verband met de huidige prijs en beschikbaarheid van fibermodems denk ik dat het daarom slimmer is om nog even te wachten met aanschaf van een eigen modem totdat wij hier glas hebben. Wellicht is het modem dat zal worden geleverd prima en hoeven we alleen een nieuwe router aan te schaffen ivm hogere geleverde snelheden (netwerk hier is 2,5Gb ready).

                  @ https://nl.avm.de/pers/persinformati...lverbindingen/
                  @ https://fritzshop.nl/glasvezel/1198-...fp-xgspon.html
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Dec 2021, 12:39.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Gefeliciteerd, die xgs-pon glasmodule is blijkbaar oem gebonden dus je zou niet zomaar een willekeurige in een Fritzbox kunnen steken.

                    De toekomst zal het uitwijzen...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Gefeliciteerd, die xgs-pon glasmodule is blijkbaar oem gebonden dus je zou niet zomaar een willekeurige in een Fritzbox kunnen steken.

                      De toekomst zal het uitwijzen...
                      Ik ben inderdaad benieuwd hoe men dit gaat doen straks aangezien je ONT geauthenticeerd zal moeten zijn om te mogen verbinden. Simpel even de SFP module oversteken (die is niet eens te verwijderen uit die Nokia rommel blijkbaar) in je eigen apparatuur zit er niet meer in.

                      Reageer


                      • #12
                        Las op Tweakers dat de Nokia enkel maar 1 Gbps poorten heeft wat overeenkomst met de manual op internet.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                          Ik ben inderdaad benieuwd hoe men dit gaat doen straks aangezien je ONT geauthenticeerd zal moeten zijn om te mogen verbinden.
                          Dat valt reuze mee. Heb daar vanmorgen nog iemand van zakelijk support over gesproken. Beheerstechnisch gezien is het gebruik van een eigen modem bij gebruik van glasvezel stukken makkelijker te realiseren als bij een kabelmodem. Er wordt echter geen enkele support op eigen modems gegeven. Als er zich een probleem voordoet, moet je het standaardmodem terugplaatsen en daar blijft het dan bij.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Dat valt reuze mee. Heb daar vanmorgen nog iemand van zakelijk support over gesproken. Beheerstechnisch gezien is het gebruik van een eigen modem bij gebruik van glasvezel stukken makkelijker te realiseren als bij een kabelmodem. Er wordt echter geen enkele support op eigen modems gegeven. Als er zich een probleem voordoet, moet je het standaardmodem terugplaatsen en daar blijft het dan bij.
                            Oh dat zou in ieder geval een hele verbetering zijn. Maar was bij XGS-PON nou niet het geval dat je toch bepaalde instellingen moet hebben om te authenticeren (immers de signalen zijn versleuteld over de lijn).
                            Ben benieuwd of men met meer informatie komt voor het einde van de maand wanneer het verplicht wordt.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
                              Maar was bij XGS-PON nou niet het geval dat je toch bepaalde instellingen moet hebben om te authenticeren (immers de signalen zijn versleuteld over de lijn).
                              Klopt, maar dat is (op afstand) te beheren. Laat je daarom altijd heel goed voorlichten bij aanschaf van een eigen glasvezelmodem voor gebruik icm Delta/DFN.
                              Meestal zijn dit soort protocollen ook gebaseerd op standaard waardes, zie @ https://tracespan.com/wp-content/upl...2020_final.pdf
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X