Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Down- en upload snelheden kloppen niet
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door MatthijsLJe kan het hillebregt! Wij hebben daar het volle vertrouwen inen als het niet lukt, we zijn er om je te helpen.
Alleen toch weer een modem vraag. Wat houdt die WiFi in WiFimodem met ingebouwde routerfunctie eigenlijk in? Is dit om een WiFispot te zijn? Want op mijn tablet is het signaal van de Deltawifispots erg zwak. En welk WiFi-signaal ontvang ik nu eigenlijk ? Dus wat is de bron ?
De volgende stap is het instellen van de DeltaWiFispots want dat is mijn vrouw en mij nog nooit gelukt, wel het binnenhalen van het certificaat maar dan...? Alles bij de hand, instructies, namen en wachtwoord.
Reageer
-
Na wat flinke struikelblokken overwonnen te hebben, nu het instellen ven de Delta Wifispots. Zoals een paar jaar geleden (december 2014) na de ontvangst van de brief met wifispots gegevens van de Delta lukt het me weer niet om dit in te stellen. Verkeerde gegevens ??
Na ontvangst van het certificaat (Android) die gegevens ingevuld zoals peap , wschapv2, enz enz. Vervolgens in de verbindingen op deltawifispotsca geklikt waarin ik dus de verdere gegevens uit de brief kan invullen. Maar geen reactie. Dus ergens in de procedure een fout. Ik heb een Samsung Tab A, en deze komt niet voor in de lijst van te downloaden certificaten, dus maar de algemene Android gekozen. Verder doe ik alles goed, denk ik. Mogelijk dat er in de inloggegevens een fout staat of zijn ze verouderd ? Geen idee... Moet ik ze opnieuw aanvragen ?
Ook in het tablet van mijn vrouw hetzelfde verhaal.
Ook in MijnDelta de wifispots aangezet met als resultaat een sterk signaal. Gaat allemaal de goede kant op...
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door hillebregtWaar kan ik de nieuwe inloggegevens voor de wifispots aanvragen? Ik word werkelijk van 't kastje naar de muur gestuurd binnen MijnDelta. De gegevens zijn ergens fout of te oud.
Controleer of deze "aan" staan en je kunt de huidige inloggegevens zien.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door JosOorspronkelijk gepost door hillebregtWaar kan ik de nieuwe inloggegevens voor de wifispots aanvragen? Ik word werkelijk van 't kastje naar de muur gestuurd binnen MijnDelta. De gegevens zijn ergens fout of te oud.
Controleer of deze "aan" staan en je kunt de huidige inloggegevens zien.
Toch maar genoteerd, de wifispots aangeklikt in mijn wifi-instellingen dat op dat moment een sterk signaal had. De nieuwe genoteerde gegevens ingebracht en na een minuut of wat eindelijk verbonden (hoera) maar met een vrij slecht signaal. Rara...
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door JosDat het signaal minder sterk werd door in te loggen is vast een kwestie van toeval. De sterkte van wiifi-signalen kan door allerlei omstandigheden (ook bij buren) sterk fluctueren zoals je inmiddels weet:8
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door hillebregtDus de visuele sterkte (what you see) kan sterk afwijken van de virtuele sterkte (what you get).??? Dat is ook behoorlijk nep !!
Bij WifiSpots is het de 'bedoeling' dat je niet met je eigen modem verbinding maakt. Het is namelijk bedoeld voor als je niet thuis bent. Alleen de eerste keer lukt het nog wel, daarna niet meer. Je eigen modem toont wel het sterkste signaal - als je verbinding echter tot stand is gekomen, zal dat met het modem van de buurman zijn
Reageer
-
Na de worstelingen met het modem en WiFi weer drie nieuwe problemen, allemaal Internet-gerelateerd.
Vanmorgen moest ik even in de meterkast zijn en zie het lampje van de minigate hevig knipperen, dus geen verbinding meer ! Op Dashboard van Delta gekeken en daar is de dataflow vanuit de slimme meter tot de 19e doorgegaan en sindsdien alles blanco. Dus waarschijnlijk de FP weer installeren.
Twee problemen betreffen de dataflow (WiFi) vanuit de zonnepanelen van Omnik en Enelogic (Internet).
Beiden ook dood als twee pieren sinds 19 juli.
Dus er was wel een constante dataflow in de drie bedoelde verbindingen maar op de 19e stopt alles. Maar ik weet absoluut niet meer wat er op die dag gebeurd is. En waarom het vanaf de installatie epc3940 op 13 juli wel alles gewoon door is gegaan tot de 19e. Dus in eerste instantie heeft de epc3940 alle instellingen, inclusief minigate enz goed overgenomen maar op de 19e alle instellingen weg.
Wel weet ik dat ik met behulp van derden weer aan de slag moet.
Heerlijk, zo'n nieuwe modem. Zoals de grote Cruyff ook zei: ieder voordeel heb z'n....
Een geluk bij dit ongeluk, het energie-gebruik en verbruik gaat gewoon door, alleen geen inzicht meer op de PC.
Een wanhopige.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door hillebregtDus er was wel een constante dataflow in de drie bedoelde verbindingen maar op de 19e stopt alles. Maar ik weet absoluut niet meer wat er op die dag gebeurd is.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door GoeRoeOorspronkelijk gepost door hillebregtDus er was wel een constante dataflow in de drie bedoelde verbindingen maar op de 19e stopt alles. Maar ik weet absoluut niet meer wat er op die dag gebeurd is.
Ik zat al te zoeken wanneer die reset gebeurd was maar doordat het forum in plaats van de werkelijke datum de aantal dagen aangeeft kan ik moeilijk terugrekenen. En als ik het goed lees heeft Matthijs 23 uur geleden, dus de 20e juli de factory-reset gedaan. Doet er verder niet toe, want kwijt is kwijt.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer