Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Down- en upload snelheden kloppen niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Down- en upload snelheden kloppen niet

    Hallo,

    Sinds enkele dagen heb ik problemen om mijn bestanden te uploaden naar mijn cloud. Daarom ook een speedtest gedraaid. Down: 87,53 Mbps en Up: 0,42 Mbps (!!). Vooral dat laatste blokkeert waarschijnlijk mijn upload. Maar ligt dit nu aan mijn eigen verbinding of ligt dit bij ZeelandNet ?

  • #2
    Hallo hillebregt,

    ik heb het signaal doorgemeten en zie vrij lage upstreamwaardes in de wijk. Ik heb hier een melding van gemaakt bij onze technische dienst zodat een monteur de centrale kan nazien.

    Reageer


    • #3
      Bedankt !

      Reageer


      • #4
        Vanmorgen om 7:25 de speedtest gedraaid. Down 98,60 en Up 21,20, en zo hoort het ook. Maar is de monteur zo snel met het checken of is er meer aan de hand ?

        Reageer


        • #5
          Er was een wijkstoring gaande en die is verholpen.
          Je haalt overigens niet de volle downloadsnelheid die bij je abonnement hoort. De verbinding naar je router of de router zelf is hierin een flessenhals. Ik zal je een nieuw modem laten toesturen, met ingebouwde routerfunctie, zodat je een nog snellere verbinding krijgt. Controleer nog wel even of de bekabeling die je gebruikt cat 5E of hoger is.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Matthijs, bedankt voor je reactie en waar ik al bang voor was en dit altijd aan me voorbij heb laten gaan moet ik nu toch echt ondergaan, namelijk een nieuwe modem. Ook gezien al die verhalen van andere gebruikers over: of die snelheid of die modem of dat.. enz enz. brrr. Bij mij loopt het allemaal wel, als je begrijpt wat ik bedoel... en dan nog die eventuele nieuwe bekabeling erbij... oef ! En ga ik zo te zien, mezelf goed kennende, veelvuldig in het forum hangen voor raad en daad...

            Reageer


            • #7
              Geen zorgen hillebregt! Mocht het aansluiten niet lukken, dan kan ik ook een monteur langs laten komen. Het klinkt moeilijker dan het is, maar ik kan mij voorstellen dat je er tegenop ziet.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Nou ja, ik zie die modem wel verschijnen, moet ik nog wel uitvogelen welke kabel ik nu gebruik vanaf de huidige modem (in huiskamer) naar de 2 pc's op de eerste verdiieping. Die ligt er al zestien jaar, de kabel dan. Toen nog geleverd door jullie. In het archief gedoken en een aanvraagformulier (jan 2001) voor een kabelabonnement opgeduikeld met daarin o.a 25 meter UTP kabel, voor 52,50 (in harde guldens) zelf aan te leggen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de door jullie genoemde cat 5E of hoger geheel iets anders is.

                Reageer


                • #9
                  op utp-kabels staat doorgaans een uitgebreide codering en die kun je op internet terugzoeken.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Een Cat 5 kabel kan maar tot 100 Mbps verwerken. Cat 5E en Cat 6 tot 1000 Mbps. Een Cat 7 kabel gaat tot 10 Gbps (10.000 Mbps). Met de huidige Cat 5 kabel zal je dus niet de volle snelheid kunnen halen. De kabel zelf, en de aansluiting van de kabel, is verder wel hetzelfde.

                      Het is ook mogelijk om een tweede router aan te sluiten op het Wifimodem. Door de Wifi zo in te stellen dat deze gelijk is met die van de router, kunnen router en modem elkaar zelfs versterken waardoor er een groter netwerk ontstaat. Het is echter wel afhankelijk van het model router of deze ook een hogere snelheid dan 100 Mbps kan verwerken.

                      Het is evt ook mogelijk om de routerfunctie in het modem uit te schakelen. Het modem functioneert dan net zoals het huidige modem, maar is dan wel sneller.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Matthijs,
                        Ik heb het gelezen en het duizelt me nu al. Ik ga de modem vervangen en zie wel waar het schip strandt.
                        Overigens net weer de speedtest gedraaid en wordt steeds barrer en bozrer. [img]f65007af-ab0a-4846-b115-54c99c0d83ab.jpg[/img]

                        Reageer


                        • #13
                          Ik zag een melding staan van de monteur dat hij weer terug onderweg was naar de wijk omdat de storing van afgelopen keer weer terug lijkt te komen. Ik hou het even in de gaten.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            Vanmorgen de nieuw modem ontvangen. Alles doorgelezen en het eerste wat me opvalt is dat de UTP-kabel die vanuit de modem komt rechtstreeks in een PC moet worden geplugt. Nu heb ik twee pc's, vandaar de wifi-huidige router voor de splitsing. Dus wat moet ik nu doen om te splitsen?

                            Reageer


                            • #15
                              Het wifi modem in bridge zetten,
                              En je router weer aankoppelen op het nieuwe wifi-modem.

                              Zie eigen router gebruiken: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=496,E=0000061696454428674,K=784,Sxi= 0,case=guid({6B21FFB0-1C70-4582-8F95-128D7F02BFD9}),TS=ZeelandnetNL_2016

                              In Bridge zetten doe je in Mijn Delta.
                              Bij productgegevens/interproduct/Modem.

                              Dan loopt al het verkeer ( bekabeld en wifi) weer via je oude router

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X