Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Down- en upload snelheden kloppen niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
    Het wifi modem in bridge zetten,
    En je router weer aankoppelen op het nieuwe wifi-modem.
    Als Hillebregt de eigen router voorheen alleen gebruikte om meer aansluitingen te kunnen gebruiken, zou ik het eerst proberen door de pc's rechtstreeks in het nieuwe modem te doen en geen 'bridge mode' instellingen te veranderen. Maar de beste stuurlui staan aan wal

    Reageer


    • #17
      Bedankt voor jullie goedbedoelde adviezen maar verder dan het activeren van de nieuwe modem kom ik niet want de volgende stap in het aanmeldprocedure is het veranderen van het wachtwoord maar op het een of andere manier werkt het programmaatje op sps.zeelandnet.nl/dhz hieraan niet mee. En kom ik niet op het internet. Zelfs het instellen van netwerknaam en wachtwoord wordt geweigerd. Ik heb nu alles losgekoppeld, pc's, router en aanverwante zaken en heb nu de UTP-kabel rechtstreeks van nieuw modem op mijn router ingeplugd met daaraan een wifi-extender want ik wilde perse wifi hebben op mijn tablet want mijn pc weigert alle toegang tot het internet en gek genoeg heb ik wel toegang via WiFi op tablet. Ik doe ergens iets goed fout. Wat ik al eerder zei tegen Matthijs L is uitgekomen. Alles is hier ontregeld en is een grote puinhoop...

      Reageer


      • #18
        Als ik geen wifi-router gebruik zonder extra aansluitingen naar 2 pc's, netwerkprinter en wifi-extender, hoe kan ik een soort van verdeelkast, stopcontactdoos van utp-aansluitingen maken ? Want als ik de modem in bridge mode zet werkt de wifi van die modem niet meer. Dit is echt een of / of situatie.
        Of geen bridge mode zonder WiFi-router maar met extra UTP stopcontacten
        Of wel bridge mode met WiFi-router met aansluitingen.

        Eerder werd er gesproken (Matthijs L) van een bottleneck vanaf modem naar router of verder. Wat ik ook doe, die bottleneck blijft aanwezig. Wellicht door de EPC3940 een verbeterde verbinding maar dan nog.
        Ik heb sterk het gevoel dat ik hier bi jelkaar niets opschiet. Wellicht een advies voor een betere router ipv mijn huidige router Cisco Linksys E1000 ??

        Reageer


        • #19

          Reageer


          • #20

            Reageer


            • #21
              Kan je de router niet als access point gebruiken?
              Sommige routers kunnen dat, het scheelt mogelijk een investering.........

              Reageer


              • #22
                inderdaad.
                wat is precies het merk en type ??

                Reageer


                • #23
                  Die router moet er tussenuit want die is te oud. Dat zie je al aan de snelheid op de poort van het modem.

                  Koop in plaats daarvan een gigabit switch met 5 of 8 poorten. Die kost minder dan 20 euro. Bijvoorbeeld deze op bol.com met 5 poorten.Die zet je boven neer. Daar plug je al je kabels naar de apparatuur in.
                  Zet de bridge mode van het modem weer uit.

                  Dan heb je: Modem --> Switch --> (alle apparaten boven)
                  En voor beneden: Modem --> Kabel --> pc (als die beneden staat)

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                    Die router moet er tussenuit want die is te oud. Dat zie je al aan de snelheid op de poort van het modem.

                    Koop in plaats daarvan een gigabit switch met 5 of 8 poorten. Die kost minder dan 20 euro. Bijvoorbeeld deze op bol.com met 5 poorten.Die zet je boven neer. Daar plug je al je kabels naar de apparatuur in.
                    Zet de bridge mode van het modem weer uit.

                    Dan heb je: Modem --> Switch --> (alle apparaten boven)
                    En voor beneden: Modem --> Kabel --> pc (als die beneden staat)
                    Met mijn hartelijke dank en ik heb die switch gelijk besteld.
                    En volgende week weer vrolijk verder met het instellen van netwerknaam, wachtwoord en eventueel WiFi, want dat lukte maar niet door al dat gedoe, alles hierboven beschreven

                    Reageer


                    • #25
                      Een volgend probleem dient zich als gevolg van de installatie van de epc3940. Kan adres http://192.168.11.1 niet verkrijgen. Heeft zeer waarschijnlijk te maken met de bridgemode. Maar om een lang verhaal kort te houden: kan ik hiervan niet beter een nieuw topic aanmaken want vragen stellen aan jullie vraagbaak levert niets op ???

                      Of kan ik, met jullie toestemming gewoon doorgaan in deze topic??

                      Reageer


                      • #26
                        Van mij mag je doorgaan in dit topic, hillebregt. Op deze manier hebben we ook de hele geschiedenis en constructie in kaart.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door TimH
                          Van mij mag je doorgaan in dit topic, hillebregt. Op deze manier hebben we ook de hele geschiedenis en constructie in kaart.
                          Bedankt Tim, maar ik denk dat ik volgende week doorga met de huidige problemen want dan haal ik mijn bestelde switch op bij aahaa, installeren, bridgemode op off en verder kijken waar het internetschip dan weer strandt. Dit weekend effe niks meer. Het loopt redelijk met de verbinding maar het uploaden gaat steeds slechter. Ook valt mijn vrouw en mij op dat emails met bijlagen niet meer verstuurd worden, alles blijft in het Postvak Uit, emails zonder bijlagen worden wel verstuurd. En binnenhalen is ook geen probleem. Dit is al sinds een week. Eigenlijk de reden voor deze topic.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door hillebregt
                            Kan adres http://192.168.11.1 niet verkrijgen. Heeft zeer waarschijnlijk te maken met de bridgemode.
                            Klopt, het IP adres is eigenlijk de interne router, die je in bridgemode niet gebruikt.

                            Reageer


                            • #29

                              Reageer


                              • #30
                                Upload is prima, want is bij premium en Super 15 Mbps.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X